«Τρέχουν» τώρα για την παράκαμψη Καστελίου

Χανιά
«Τρέχουν» τώρα για την παράκαμψη Καστελίου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η επιτάχυνση των διαδικασιών του σημαντικού οδικού έργου για τη Δυτική Κρήτη βρέθηκε στο επίκεντρο ευρείας σύσκεψης

Και τώρα “τρεχάτε ποδαράκια μου” για να κερδηθεί το στοίχημα της έγκαιρης ωρίμανσης και ένταξης του κομβικού αυτού - για τη Δυτική Κρήτη - οδικού έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης!

Ο λόγος για το μεγάλο σε σημασία αλλά και οικονομικό μέγεθος (με κόστος άνω των 50 εκατ. ευρώ) προωθούμενο έργο της παράκαμψης Καστελίου Κισσάμου, που βρέθηκε χθες στο “μικροσκόπιο” ευρείας σύσκεψης στα Χανιά με ένα και μόνο ζητούμενο: να “τρέξουν” γρήγορα οι διαδικασίες για την επικαιροποίηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου.

Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε παρουσία του αντιπεριφερειάρχη Χανίων Νίκου Καλογερή, του διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Άρη Παπαδογιάννη και του δημάρχου Κισσάμου Γιώργου Μυλωνάκη.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν ακόμη ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ κ. Γιώργος Αγαπάκης, η γενική διευθύντρια των Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Κρήτης κ. Ελένη Δοξάκη και ο ειδικός σύμβουλος του αντιπεριφερειάρχη Χανίων κ. Νεκτάριος Κουμάκης.

Σκοπός της συνάντησης ήταν να γίνει λεπτομερής ενημέρωση όλων των εμπλεκόμενων πλευρών, προκειμένου να υπάρξει ο βέλτιστος συντονισμός μεταξύ των υπηρεσιών τόσο του ΟΑΚ όσο και της Περιφέρειας Κρήτης, ώστε μετά την επικαιροποίηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων να “ανοίξει” ο δρόμος για την έκδοση των περιβαλλοντικών όρων του έργου.

Όπως δήλωσε μετά το τέλος της σύσκεψης ο κ. Παπαδογιάννης, το έργο είναι προϋπολογισμού 50 εκατομμυρίων ευρώ και θα προταθεί για το Ταμείο Ανάκαμψης.

Όπως επισήμανε, «προτεραιότητά μας είναι η σύμπτυξη του χρονοδιαγράμματος εκπόνησης των απαραίτητων μελετών».

«Είναι ένα έργο με προϋπολογισμό 50 εκατ. ευρώ, το οποίο εμείς ως Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης το έχουμε προτάξει για το Ταμείο Ανάκαμψης. Συντονίζουμε τις προσπάθειές μας με την Αντιπεριφέρεια, αλλά και με το σύνολο των εμπλεκόμενων υπηρεσιακών παραγόντων, προκειμένου ο νέος ΒΟΑΚ να ξεκινάει από την Κίσσαμο και να φτάνει ως τη Σητεία. Προτεραιότητά μας είναι η σύμπτυξη του χρονοδιαγράμματος εκπόνησης των απαραίτητων μελετών. Αυτό αποτελεί κι ένα από τα βασικά ζητήματα που θα θέσουμε στο αρμόδιο υπουργείο, στις συναντήσεις που θ' ακολουθήσουν τις επόμενες ημέρες», ανέφερε, ειδικότερα, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΚ κ. Άρης Παπαδογιάννης.

Από την πλευρά του ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων τόνισε την ανάγκη άμεσης υλοποίησης του έργου της παράκαμψης Καστελίου, το οποίο συνέδεσε με τη “χάραξη” και του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.

«Το έργο της “Παράκαμψης της Κισσάμου” γίνεται ακόμη πιο επιτακτικό να υλοποιηθεί, με δεδομένο ότι ο νέος ΒΟΑΚ τελειώνει στο λιμάνι του Καβονησίου. Οι μελέτες θα πρέπει να ολοκληρωθούν το συντομότερο, και προς αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε με προσήλωση όλοι μαζί από κοινού», δήλωσε ο Νίκος Καλογερής.

«Από τη στιγμή που ο ΒΟΑΚ επεκτείνεται μέχρι την Κίσσαμο, είναι υποχρεωτική η παράκαμψη του Καστελίου. Χάθηκε πολύτιμος χρόνος τα προηγούμενα χρόνια, αλλά τώρα δουλεύουμε συντονισμένα προς αυτή την κατεύθυνση. Από το 2014 υπήρξε ένα μεγάλο κενό. Το τελευταίο διάστημα ξεκινήσαμε να δουλεύουμε ξανά συστηματικά και προχωράμε πλέον στον σωστό δρόμο», ανέφερε από τη δική του πλευρά ο δήμαρχος Κισσάμου, κ. Γιώργος Μυλωνάκης.

Επικαιροποίηση μελέτης

Σε ποιο στάδιο βρίσκεται το έργο

«Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων πρέπει να επικαιροποιηθεί, να υποβληθεί ξανά στη Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του υπουργείου και να ξεκινήσει η διαβούλευση, όπως προβλέπει ο Νόμος 4014/2011, προκειμένου να εκδοθούν οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου. Σε αυτό το στάδιο βρισκόμαστε σήμερα και, εφόσον ολοκληρωθεί, τότε το έργο θεωρείται “οριοθετημένο” και πάμε στο τελικό στάδιο, δηλαδή στον “γεωμετρικό σχεδιασμό”. Εκεί έχουμε τις μελέτες οδοποιίας, το κατασκευαστικό πλέον μέρος των σχεδίων, οριστικές μελέτες τεχνικών, κτηματολόγια και απαλλοτριώσεις. Βρισκόμαστε σ' ένα ενδιάμεσο στάδιο, από τα τρία “βασικά”, και απομένει η έγκριση. Σε ό,τι αφορά τη “χάραξη”, στην περιοχή του Αγίου Αντωνίου γίνεται μια σήραγγα πεντακοσίων μέτρων και μελετώνται δύο κόμβοι, ο ένας στην είσοδο της Κισσάμου και ο άλλος λίγο πριν από το Καβονήσι», τόνισε στις δηλώσεις του ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ κ. Γιώργος Αγαπάκης, αναφερόμενος στο τεχνικό κομμάτι του έργου.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News