Bluetooth υπολογίζει... χρόνο ταξιδιού στην Κρήτη

Κρήτη
Bluetooth υπολογίζει... χρόνο ταξιδιού στην Κρήτη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Step2Smart εφαρμόζεται πιλοτικά σε πρώτη φάση στη λεωφόρο Σούδας

Ένα ακόμα βήμα στην προσπάθεια να καταστούν τα Χανιά “έξυπνη” πόλη έκανε η δημοτική Αρχή αξιοποιώντας τις δυνατότητες του προγράμματος διασυνοριακής συνεργασίας Ελλάδας-Κύπρου InterregV-A, για την αποδοτική χρήση της ενέργειας και τις βιώσιμες μεταφορές. Με την καθοριστική συμβολή του Τμήματος Ηλεκτρομηχανικών Έργων και Κυκλοφορίας του Δήμου, έθεσε σε εφαρμογή στη λεωφόρο Σούδας ένα σύστημα μέτρησης της κυκλοφορίας μέσω των ρύπων, προσαρμόζοντας αναλόγως και τους φωτεινούς σηματοδότες. Ταυτόχρονα οι οδηγοί μπορούν να ενημερώνονται ηλεκτρονικά για τον χρόνο που θα χρειαστούν προκειμένου να φτάσουν στην πόλη.

Οι έξυπνες δράσεις αναπτύσσονται πιλοτικά από τη λεωφόρο Σούδας, δρόμο με αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο, με σκοπό να βελτιωθεί η κυκλοφορία των οχημάτων και να μειωθούν οι χρόνοι μετακίνησης. Σύμφωνα με τον δήμαρχο Χανίων κ. Παναγιώτη Σημανδηράκη, σκοπός είναι το έργο να επεκταθεί και σε άλλους δρόμους. «Πρόκειται για μια εξαιρετικά καινούργια τεχνολογία που ο Δήμος Χανίων καταφέρνει και εφαρμόζει και αυτό μας δίνει την ευκαιρία να αξιολογήσουμε τα αποτελέσματα και κυρίως να προβούμε και σε μια επέκταση των εφαρμογών αυτών», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Σημανδηράκης, εξηγώντας ότι ο Δήμος, στηριζόμενος σ' αυτή την καλή εμπειρία, μπορεί να διεκδικήσει άλλες χρηματοδοτήσεις από προγράμματα που δε θα επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό του.

Πως γίνεται ο υπολογισμός του ταξιδιού

Το Step2Smart, όπως ονομάζεται το ευρωπαϊκό έργο για τις βιώσιμες μεταφορές, εφαρμόζεται σε πρώτη φάση στη λεωφόρο Σούδας, με αφετηρία το λιμάνι και προορισμό την περιοχή του Κουμπέ. Πέντε ρυθμιστές κυκλοφορίας, μόνιμοι ανιχνευτές, δύο αισθητήρες bluetooth για τον υπολογισμό του χρόνου του ταξιδιού, δύο σταθμοί περιβαλλοντικών μετρήσεων για τη μέτρηση των ρύπων, τρεις πινακίδες μεταβλητών μηνυμάτων και δύο πλατφόρμες που διαμοιράζουν κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά στοιχεία αποτελούν τις πηγές των δεδομένων που έρχονται να αλλάξουν όσα ήξεραν μέχρι σήμερα οι οδηγοί.

Το πρωτοποριακό του προγράμματος είναι ότι οι φωτεινοί σηματοδότες ρυθμίζονται ανάλογα με τις τιμές των ατμοσφαιρικών ρύπων που μετρώνται. Ο κ. Γαρβιήλ Μαρινάκης, επί σαράντα χρόνια προϊστάμενος στο Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Έργων και Κυκλοφορίας του Δήμου Χανίων, εξήγησε τους λόγους για τους οποίους επιλέχθηκε η λεωφόρος Σούδας για την εφαρμογή του έργου. Όπως είπε, «στη συγκεκριμένη διαδρομή υπήρχε πάντα πρόβλημα, καθώς την ώρα του κατάπλου του πλοίου της γραμμής σχηματιζόταν ουρά των αυτοκινήτων από τον καταπέλτη μέχρι και μετά τον κόμβο της Σούδας. Αυτό σημαίνει ότι ανεβαίνουν τα επίπεδα των καυσαερίων. Επινοήσαμε λοιπόν αυτόν τον τρόπο και βάλαμε αισθητήρες ρύπων, με αποτέλεσμα να αυξάνουμε τους χρόνους στα πράσινα των φωτεινών σηματοδοτών.

Ταυτόχρονα ενημερώνουμε μέσω ηλεκτρονικών εφαρμογών σε κινητά τηλέφωνα, στο ίντερνετ και σε πινακίδες, για να γνωρίζει ο οδηγός τον χρόνο που θα χρειαστεί για να διανύσει μια απόσταση».

Έτσι οι οδηγοί έχουν την εναλλακτική της επιλογής διαφορετικής διαδρομής για να φτάσουν από το λιμάνι της Σούδας στα Χανιά ή σε άλλο προορισμό, επιτυγχάνοντας εξοικονόμηση καυσίμων και κυρίως χρόνου.

Το φιλόδοξο έργο χρηματοδοτήθηκε με το ποσό των 370.000 ευρώ από το πρόγραμμα Interreg Ελλάδα-Κύπρος στον άξονα “Αποδοτική χρήση ενέργειας και βιώσιμες μεταφορές”. Επόμενο σημείο στο οποίο η δημοτική Αρχή, σε συνεργασία με το Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Έργων και Κυκλοφορίας, σχεδιάζει να επεκτείνει το έργο, είναι η οδός Αναγνώστου Γογονή με σημείο αναφοράς τον κόμβο Κλαδισού.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News