Κλιμάκιο του Υποδομών στα Χανιά για τη γέφυρα στον Κερίτη

Χανιά
Κλιμάκιο του Υποδομών στα Χανιά για τη γέφυρα στον Κερίτη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ταυτόχρονα με την ανακατασκευή της ιστορικής γέφυρας του Κερίτη, τρέχουν οι διαδικασίες και για την ανέγερση νέας, σύγχρονης γέφυρας, που θα καλύψει τις συγκοινωνιακές ανάγκες των κατοίκων μεγάλου μέρους της ενδοχώρας των Χανίων

Διπλό είναι το στοίχημα που έχουν θέσει το Υπουργείο Υποδομών, ο δήμος Πλατανιά και η περιφέρεια Κρήτης καθώς εκτός από την αναστήλωση της ιστορικής γέφυρας του Κερίτη δρομολογούν την κατασκευή και μιας νέας γέφυρας, σύγχρονων προδιαγραφών.

Ομάδα μελετητών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών βρέθηκε στα Χανιά με αποστολή να ολοκληρώσει το προπαρασκευαστικό στάδιο.

«Τώρα έχει γίνει ήδη η τοπογραφική αποτύπωση, και προχωράμε τώρα στη γεωλογική μελέτη, σχεδιάζεται η οδοποιία, διάφορες λύσεις, ανάντι και κατάντι της υφιστάμενης γέφυρας και στη συνέχεια θα γίνουν κάποιες γεωτρήσεις και ο τελικός σχεδιασμός», δήλωσε ο γεωλόγος και μέλος της Ομάδας Μελετητών του υπουργείου Υποδομών κ. Βασίλης Περλέρος.

Για τη νέα γέφυρα προβλέπεται να υπογραφεί προγραμματική σύμβαση μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών, της Περιφέρειας Κρήτης και του δήμου Πλατανιά. Το έργο είναι σύνθετο δεδομένου ότι προϋποθέτει οριοθέτηση και διευθέτηση του ποταμού για να προχωρήσει στη συνέχεια το αρχιτεκτονικό και το τεχνικό κομμάτι. Ήδη έχουν εξασφαλιστεί 700.000 ευρώ για το σύνολο των μελετών.

«Ο δήμος Πλατανιά είχε θέσει επιτακτικά τότε το θέμα της δημιουργίας νέας σύγχρονης γέφυρας ανεξάρτητα από την ανακατασκευή της ιστορικής γέφυρας του Κερίτη. Δε μπορούμε να πορευόμαστε στον 21ο αιώνα με ένα έργο το οποίο έγινε στις αρχές του 20ου αιώνα. Θα ήταν αντιπαραγωγικό και θα υποβίβαζε την ποιότητα ζωής των ανθρώπων της περιοχής», ανέφερε ο δήμαρχος Πλατανιά κ. Γιάννης Μαλανδράκης.

Στην ομάδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συστάθηκε ειδικά για να μελετήσει το τεχνικό κομμάτι της κατασκευής νέας γέφυρας, συμμετέχουν συγκοινωνιολόγοι, αρχιτέκτονες, γεωτεχνικοί, τοπογράφοι, μηχανικοί και γεωλόγοι. Το πρώτο που καλούνται να ολοκληρώσουν είναι η χωροθέτηση.

«Τα εδάφη δεν έχουν ιδιαίτερο πρόβλημα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι τα νερά και τα φερτά υλικά από την προηγούμενη καταστροφή, γι’ αυτό δίνεται ιδιαίτερο βάρος πέρα από το στατικό και στην υδρολογία της περιοχής για να μην έχουμε ξανά τα προβλήματα των πλημμυρών», όπως διευκρίνισε ο κ. Περλέρος.

«Το χρονοδιάγραμμα της παράδοσης των μελετών είναι αρκετά σφιχτό θα έλεγα. Εγώ είμαι αισιόδοξος ότι το πρώτο δίμηνο του 2021 θα μπορούμε να έχουμε όχι μόνο την προμελέτη αλλά και την οριστική μελέτη για τη νέα σύγχρονη γέφυρα», δήλωσε ο κ. Γιάννης Μαλανδράκης.

Το  Υπουργείο Υποδομών πάντως πιέζει για την ταχύτερη ολοκλήρωση του έργου της ομάδας των μελετητών, τα μέλη της οποίας εκτιμούν ότι μέσα σε ένα χρόνο θα έχει παραδοθεί το σύνολο των μελετών.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News