Κίνδυνος από τη διάβρωση στην «Κακιά στροφή» - Ανησυχία για τον... άθλιο δρόμο

Χανιά
Κίνδυνος από τη διάβρωση στην «Κακιά στροφή» - Ανησυχία για τον... άθλιο δρόμο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανησυχία για την πολύπαθη «Κακιά στροφή» στο ύψος του Σταλού

Με καθιζήσεις απειλείται για πολλοστή φορά η παλιά εθνική οδός Χανίων Κισσάμου. Στην πολύπαθη Κακιά Στροφή, στο ύψος του Σταλού, η θάλασσα υποσκάπτει τη βάση στήριξης του δρόμου. Ο κίνδυνος επέκτασης της διάβρωσης και υποχώρησης του οδοστρώματος να είναι ορατός.

Η διάβρωση εξελίσσεται εδώ και χρόνια και μέχρι σήμερα καμία από τις παρεμβάσεις δεν κατάφερε να αντιμετωπίσει οριστικά το φαινόμενο το οποίο επανήλθε λόγω του έντονου κυματισμού.

Ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων κ. Νίκος Καλογερής αναγνωρίζει ότι «παρότι έχουν γίνει διάφορες παρεμβάσεις στο παρελθόν και έχει ενισχυθεί με μπετόν η βάση του δρόμου όπως και διάφορα τοιχία, τελικά η θάλασσα δεν αντιμετωπίζεται εύκολα. Είναι ανοιχτή θάλασσα, ο έντονος κυματισμός είναι αναπόφευκτος και η βάση υποσκάπτεται συνεχώς».

Από τη διεύθυνση τεχνικών έργων της περιφέρειας Κρήτης εξετάζεται και νέα παρέμβαση την ώρα που πληθαίνουν οι φωνές για πλήρη ανακατασκευή της παλιάς εθνικής οδού Χανίων Κισσάμου, κυρίως στο τμήμα από Σταλό προς Πλατανιά.

Χιλιάδες είναι οι τουρίστες που διέρχονται τους καλοκαιρινούς μήνες από την κακιά στροφή, ενώ και τον υπόλοιπο χρόνο ο δρόμος αυτός εξυπηρετεί τους κατοίκους και επιχειρηματίες όλου του βόρειου μετώπου των Χανίων.

Σύμφωνα πάντως με τον αντιπεριφερειάρχη κ. Νίκο Καλογερή, το συγκεκριμένο σημείο δεν είναι το μοναδικό της παλιάς εθνικής οδού στο οποίο παρατηρούνται διαβρώσεις και υποσκαφές, γι’ αυτό και απαιτείται ειδικός σχεδιασμός, που θα προβλέπει στοχευμένες ενέργειες για μόνιμες λύσεις.

Τη δεδομένη περίοδο ωστόσο λόγω των έργων υπογειοποίησης του καλωδίου της μικρής διασύνδεσης στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης από τις Μουρνιές μέχρι τα Νωπήγεια Κισσάμου, και την τμηματική διακοπή της κυκλοφορίας,  η παλιά εθνική οδός είναι αδύνατον να κλείσει για παρεμβάσεις. Επιπλέον, εξ αιτίας ακριβώς της αυξημένης χρήσης της, δέχεται μεγαλύτερη κυκλοφοριακή επιβάρυνση κυρίως από βαρέα οχήματα, που επηρεάζει σαφώς την ήδη επικίνδυνη κατάσταση.

Υπενθυμίζεται ότι από τον περασμένο Οκτώβριο, οπότε και άρχισαν τα έργα για την υπογειοποίηση του καλωδίου, ο ΒΟΑΚ έκλεισε αρχικά στο τμήμα από Βαμβακόπουλο μέχρι Γαλατά και εν συνεχεία από Γαλατά μέχρι Πλατανιά, με συνέπεια η κίνηση των οχημάτων να διοχετεύεται στην παλιά εθνική οδό.

Με δεδομένες τις συνθήκες και μετά τις τελευταίες παρεμβάσεις για την παλιά εθνική οδό – με πιο πρόσφατη αυτή του Γενικού Γραμματέα του ΕΟΤ κ. Δημήτρη Φραγκάκη που μιλά για έναν άθλιο δρόμο θέτοντας την περιφερειακή αρχή προ των ευθυνών της – επικρατεί γενικότερος προβληματισμός σε σχέση με την κατάσταση του οδικού δικτύου στα Χανιά.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News