Το μικρό καλώδιο… «κλείνει» μέρος του ΒΟΑΚ - Πως γίνεται η κυκλοφορία;

Κρήτη
Το μικρό καλώδιο… «κλείνει» μέρος του ΒΟΑΚ - Πως γίνεται η κυκλοφορία;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άρχισαν οι εργασίες για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης - Πελοποννήσου

Ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά έργα του νησιού, που θα επιτρέψει μελλοντικά την ενεργειακή του επάρκεια, μπήκε σε τροχιά υλοποίησης. Ο λόγος για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου, για την οποία άρχισαν οι εργασίες στο χερσαίο τμήμα.

Σε πρώτη φάση δημιουργείται η τομή κατά μήκος του ΒΟΑΚ από τον κόμβο του Βαμβακόπουλου στα Χανιά μέχρι τον κόμβο του Γαλατά, προκειμένου να εγκατασταθούν οι αγωγοί μέσα από τους οποίους θα διέλθει το καλώδιο. Για τις ανάγκες του έργου, το ένα ρεύμα κυκλοφορίας έκλεισε, τοποθετήθηκε ειδική σήμανση και η κυκλοφορία διεξάγεται εκ περιτροπής.

Πρόκειται για την πρώτη φάση των εργασιών. Μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου εκτιμάται ότι θα έχουν σκυροδετηθεί οι αγωγοί, θα έχουν τοποθετηθεί ειδικές πλάκες και θα έχει γίνει και η ασφαλτόστρωση, ώστε να προχωρήσουν οι αντίστοιχες παρεμβάσεις στο επόμενο τμήμα από Γαλατά μέχρι Πλατανιά. Στο τμήμα που εκτελούνται ήδη εργασίες, το καλώδιο υπολογίζεται ότι θα τοποθετηθεί σε περίπου δύο μήνες.

Ο κ. Αντώνης Αντύπας, εκπρόσωπος της εταιρείας που έχει αναλάβει τις εργασίες προετοιμασίας της υπογειοποίησης του καλωδίου, έκανε λόγο για ένα έργο δύσκολο εξαιτίας της αυξημένης κυκλοφορίας στον Βόρειο Οδικό Άξονα, από τα Χανιά μέχρι την Κίσσαμο. Ο ίδιος ζήτησε την κατανόηση των οδηγών, ενώ εξήγησε ότι, εκτός από τους φωτεινούς σηματοδότες που τοποθετήθηκαν, υπάρχει προσωπικό που εργάζεται στη ρύθμιση της κυκλοφορίας.

Υπογειοποίηση

Οι εργασίες κατά μήκος του ΒΟΑΚ, από τα Χανιά μέχρι τα Νωπήγεια Κισσάμου, θα γίνονται τμηματικά προκειμένου να αμβλυνθούν όσο το δυνατόν τα κυκλοφοριακά προβλήματα. Η καθυστέρηση στην κίνηση των οχημάτων είναι αναπόφευκτη, ενώ απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή από τους οδηγούς κυρίως τις νυχτερινές ώρες. Στόχος του ΑΔΜΗΕ, της εταιρείας “Ελληνικά Καλώδια”, αλλά και της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων είναι οι εργασίες να προχωρήσουν με διαδικασίες εξπρές.

Σε πρόσφατη κάθοδό του στην Κρήτη για τη ρύθμιση των λεπτομερειών του έργου, ο αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ και γενικός διευθυντής Έργων κ. Γιάννης Μάργαρης δήλωσε από την Αντιπεριφέρεια Χανίων ότι «όσο πιο γρήγορα τελειώσει το έργο, τόσο το καλύτερο για όλους. Είναι απολύτως κρίσιμο το έργο αυτό, το υπόγειο τμήμα, που είναι περίπου 30 χιλιόμετρα υπόγειων καλωδίων, να τελειώσει αν είναι δυνατόν και πριν από το καλοκαίρι που μας έρχεται».

Από την Πελοπόννησο έως τα Νωπήγεια

Υπενθυμίζεται ότι το καλώδιο της λεγόμενης μικρής διασύνδεσης θα ποντιστεί από την Πελοπόννησο μέχρι τα Νωπήγεια Κισσάμου και από εκεί θα ξεκινάει την υπόγεια διαδρομή του μέχρι τον σταθμό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της Ξυλοκαμάρας. Οι εργασίες πόντισης θα διαρκέσουν τουλάχιστον τρεις μήνες. Τα υποθαλάσσια καλώδια βρίσκονται υπό παρασκευή και πολύ σύντομα αναμένεται να παραδοθούν στην ανάδοχο εταιρεία και να αρχίσει η πόντισή τους από την Πελοπόννησο μέχρι την Κίσσαμο. Ταυτόχρονα εκτελούνται εργασίες στους υποσταθμούς των δύο άκρων, ΑΗΣ Ξυλοκαμάρας και ΑΗΣ Μεγαλόπολης, προκειμένου όλα να είναι έτοιμα πριν από το καλοκαίρι για τη σύνδεση των καλωδίων.

Σύμφωνα με κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που έχει αποφασιστεί να ισχύσουν, προβλέπεται η εκτροπή της βόρειας λωρίδας κυκλοφορίας του τμήματος Κολυμπαρίου-Νωπηγείων του ΒΟΑΚ προς την παλιά εθνική οδό Χανίων-Κισσάμου, από τον κόμβο του Ταυρωνίτη μέχρι τον κόμβο Κολυμπαρίου, προκειμένου στη λωρίδα αυτή να εκτελεστούν οι εργασίες τοποθέτησης των αγωγών μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας από τον ανάδοχο του ΑΔΜΗΕ. Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και το κλείσιμο της εθνικής οδού προκαλούν “πονοκέφαλο” στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων και στο Τμήμα Τροχαίας, που ωστόσο γνωρίζουν ότι οι οχλήσεις είναι αναπόφευκτες.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News