Υπογράφεται η σύμβαση για το λιμάνι Κολυμπαρίου

Χανιά
Υπογράφεται η σύμβαση για το λιμάνι Κολυμπαρίου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επέκταση αλλά και παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση της διάβρωσης περιλαμβάνει η αναβάθμιση

Επέκταση και αναβάθμιση του λιμανιού του Κολυμπαρίου, αλλά και παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση της διάβρωσης της ακτής προβλέπει η σύμβαση ενός από τα μεγαλύτερα λιμενικά έργα για τα Χανιά, που αναμένεται να υπογραφεί σήμερα, στις 11 το πρωί, στο Δημαρχείο Πλατανιά.

Το έργο “Επέκταση-βελτίωση λιμένα Κολυμβαρίου” έχει συνολικό προϋπολογισμό 5,6 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Αλιεία και Θάλασσα”. Στόχος της δημοτικής Αρχής Πλατανιά και του Λιμενικού Ταμείου Χανίων είναι οι εργασίες να αρχίσουν άμεσα, προκειμένου το λιμάνι να καταστεί πρωτίστως ασφαλές.

Υπενθυμίζεται ότι ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε τρία υποέργα: λιμενικές παρεμβάσεις, έργα αντιδιαβρωτικά και ανάπλαση της χερσαίας ζώνης. Μετά από πρόταση της δημοτικής Αρχής Πλατανιά και της διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου Χανίων επιτεύχθηκε η ένταξη όλων των παρεμβάσεων σε ένα έργο. Όπως είπε πριν από λίγους μήνες ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Χανίων, κ. Δημήτρης Μπουντρογιάννης, ανακοινώνοντας την ένταξη του έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, «το έργο αυτό πέρασε από πολλές δυσκολίες μέχρι να γίνει κατορθωτή η έγκρισή του. Σημαντική στη θετική εξέλιξη που είχαμε ήταν η συμβολή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και συγκεκριμένα της δημοτικής Αρχής Πλατανιά».

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Πλατανιά, κ. Γιάννης Μαλανδράκης, εξήγησε ότι ο αγώνας για την αποκατάσταση του αλιευτικού καταφυγίου του Κολυμπαρίου, το οποίο σημειωτέων παρουσίαζε προβλήματα από την πρώτη μέρα της κατασκευής του, άρχισε πριν από έντεκα χρόνια. «Ο Δήμος Πλατανιά τότε χρηματοδότησε δύο μελέτες: μία για τη νομιμοποίηση των υφιστάμενων περιβαλλοντικών όρων και μία δεύτερη για την επέκταση του λιμανιού. Οι περιβαλλοντικοί όροι πέρασαν από χίλια μύρια κύματα λόγω και των ελέγχων που υπήρχαν από το Συμβούλιο της Επικρατείας», υπογράμμισε ο κ. Μαλανδράκης.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η είσοδος της θάλασσας μέσα στο αλιευτικό καταφύγιο τις ημέρες με υψηλό κυματισμό. Ουσιαστικά το λιμάνι δεν εξυπηρετεί τον σκοπό για τον οποίο κατασκευάστηκε. Αποτέλεσμα είναι τα αλιευτικά σκάφη να καταφεύγουν σε ένα μικρό λιμενίσκο που διαθέτει ελάχιστες θέσεις πρόσδεσης σκαφών. Τα δε τουριστικά σκάφη αναγκάζονται να ελλιμενίζονται σε άλλα λιμάνια, όπως της Κισσάμου ή των Χανίων, για την ασφάλειά τους.

«Είναι γεγονός ότι υπάρχει πρόβλημα στην είσοδο του λιμανιού. Με το έργο το οποίο εγκρίθηκε, το αλιευτικό καταφύγιο θα γίνει πιο ασφαλές, θα μεγαλώσει η λιμενολεκάνη και θα μπορεί να προσεγγίσουν και ιστιοπλοϊκά και άλλα πλοία τα οποία μέχρι σήμερα δεν μπορούσαν», υπογράμμισε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου.

Μεταξύ των παρεμβάσεων είναι και η ανάπλαση της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, έργο που θα αναβαθμίσει αισθητικά και ουσιαστικά την ευρύτερη περιοχή του παραλιακού μετώπου.

(Φωτογραφία αρχείου)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News