Χανιά

Πολυτεχνείο Κρήτης: Αυτά τα μέτρα θα ληφθούν στο σημείο που σκοτώθηκε ο Γιάννης & η Στέλλα

Δείτε τη μελέτη που έχει ετοιμάσει ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης

Ο τραγικός θάνατος του 19χρονου Γιάννη και της 20χρονης Στέλλας στο Πολυτεχνείο Κρήτης στα Χανιά πριν από δύο χρόνια, μούδιασε το πανελλήνιο και κανείς δεν έχει ξεχάσει αυτά τα δύο παιδιά που έχασαν τη ζωή τους σε ένα τραγικό δυστύχημα.

Ακριβώς επειδή κανένας δεν έχει ξεχάσει, ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης ανακοινώνει μια σειρά από ενέργειες με τη μελέτη βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στην περιοχή εισόδου του Πολυτεχνείου Κρήτης.

Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση:

«Στην περιοχή εισόδου του Πολυτεχνείου Κρήτης, επί της επαρχιακής οδού 38 της Π.Ε. Χανίων, έχουν συμβεί σειρά ατυχημάτων, με αποκορύφωμα την 17η Αυγούστου 2017 όταν ένα αυτοκίνητο παρέσυρε λόγω υπερβολικής ταχύτητας δύο νέους ανθρώπους με τραγική κατάληξη. Ήδη δε από την 21η-10-2016 η Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών του Πολυτεχνείου είχε αποστείλει τεχνική πρόταση για τη δημιουργία κυκλικού κόμβου στην πύλη εισόδου του ιδρύματος.

Κατόπιν αυτών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισε να συμβάλει στην βελτίωση της κατάστασης αναθέτοντας την άμεση εκπόνηση σχετικής μελέτης στο πλαίσιο της εν ενεργεία σύμβασης: «Μελέτη Οδικής Ασφάλειας στον ΒΟΑΚ» την οποία διαχειρίζεται ως Προϊσταμένη Αρχή ο ΟΑΚ ΑΕ και ως Διευθύνουσα Υπηρεσία η Δ/νση Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού.

Από την εξέταση του ιστορικού, τις επιτόπου αυτοψίες και τη διαβούλευση με το Πολυτεχνείο της Κρήτης και τη Δ/νση Τεχνικών Έργων της Π.Ε. Χανίων, συμφωνήθηκε ότι ο κύριος παράγοντας των ατυχημάτων είναι η υπερβολική ταχύτητα. Δευτερογενείς παράγοντες είναι η αδυναμία διενέργειας αριστερών στροφών από τους οδηγούς με ασφαλή και νόμιμο τρόπο, ο μη διαχωρισμός και η προστασία των πεζών και ποδηλατών από τα αυτοκίνητα, οι παρόδιες χρήσεις, η έλλειψη προσβάσεων και η αυξημένη παραβατικότητα του συνόλου των χρηστών (οδηγών αλλά και πεζών).».

Η τεχνική πρόταση για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας όσον αφορά στην οδική υποδομή στο συνολικό τμήμα από την συμβολή της επαρχιακής οδού 38 με την εθνική οδό Αεροδρομίου – Σούδας μέχρι την είσοδο του οικισμού Κουνουπιδιανών μήκους 1,40 χλμ, όπως διαμορφώθηκε από τον μελετητή και τον ΟΑΚ ΑΕ, προβλέπει:

1. Διαχωρισμό των δύο κατευθύνσεων κυκλοφορίας της επ. οδού 38 με διαμόρφωση επιφάνειας διαχωρισμού πλάτους 0,80μ και μείωση του πλάτους των λωρίδων κυκλοφορίας στο προβλεπόμενο για την κατηγορία της οδού (3,50μ).

2. Κατασκευή τριών κόμβων κυκλικής κίνησης, στην αρχή και στο τέλος στις περιοχής μελέτης και ενδιαμέσως στην είσοδο της Πολυτεχνειούπολης, ως εξής:

2.1. Ο 1ος κυκλικός κόμβος στην συμβολή της επ. οδού 38 με την Ε.Ο. Χανίων – Αεροδρομίου, στην θέση υφιστάμενου ημιτελούς κυκλικού κόμβου στον οποίο οι κινήσεις επί της Ε.Ο. είναι ελεύθερες και δεν υπάρχει δυνατότητα αναστροφής.

2.2. Ο 2ος κυκλικός κόμβος περί την ΧΘ0+600, σε απόσταση 250μ πριν από την σημερινή είσοδο της Πολυτεχνειούπολης. Η μετάθεσή του τοποθετεί τον νέο αυτό κόμβο κεντροβαρικά στην περιοχή μελέτης και επιτρέπει την πρόσβαση στο κλειστό κολυμβητήριο καθώς και την δυνατότητα δημιουργίας χώρου στάθμευσης και άλλων χρήσεων στο Πολυτεχνείο. Απομακρύνεται δε από την ζώνη ανάπτυξης εμπορικών δραστηριοτήτων που έχουν αναπτυχθεί στην νότια πλευρά του δρόμου από την υφιστάμενη πύλη και ανατολικά.

2.3. Ο 3ος κυκλικός κόμβος στην αρχή του οικισμού των Κουνουπιδιανών, στην έξοδο του supermarket ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗΣ περί την ΧΘ1+300 περίπου, προκειμένου να αποθαρρύνει τους εξερχόμενους από τον οικισμό να αναπτύξουν άμεσα ταχύτητα στο τμήμα της οδού με την μεγαλύτερη κίνηση πεζών φοιτητών, χωρίς επαρκή ορατότητα. Η κατασκευή του δεν επηρεάζει το παρακείμενο ρέμα. Δίδεται η δυνατότητα δημιουργίας εισόδου στο Πολυτεχνείο με απ’ ευθείας πρόσβαση στον κόμβο και αναστροφής των εξερχόμενων από το supermarket ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗΣ που επιθυμούν να κινηθούν δυτικά.

3. Πεζοδιαβάσεις στους κλάδους πρόσβασης των κυκλικών κόμβων. Οι πρόσθετες πεζοδιαβάσεις στις περιοχές στάσεων λεωφορείων και όπου αλλού απαιτηθούν μετά και από προτάσεις των τοπικών φορέων, θα χωροθετηθούν κατάλληλα.

4. Προστασία των κινουμένων στα πεζοδρόμια με τοποθέτηση μπάρας – κιγκλιδώματος με ανοίγματα ανά 50μ.

5. Ηλεκτροφωτισμός των κόμβων, των πεζοδιαβάσεων και αναβάθμιση του υπάρχοντος.

 

Σχόλια