Βροχή οι κλήσεις λόγω άγνοιας των οδηγών στο Λιμάνι της Σούδας

Χανιά
Βροχή οι κλήσεις λόγω άγνοιας των οδηγών στο Λιμάνι της Σούδας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επιβεβλημένη η απαγόρευση για λόγους ασφαλείας

Σύγχυση στους οδηγούς που φαίνεται να έχουν άγνοια για το νέο καθεστώς στο λιμάνι της Σούδας, έχει προκαλέσει η απόφαση του Κεντρικού Λιμεναρχείου και του Λιμενικού Ταμείου Χανίων να απαγορευτεί η στάθμευση στην προβλήτα Αδρίας. 

Η απόφαση τέθηκε σε ισχύ τον περασμένο Αύγουστο λόγω της κυκλοφοριακής συμφόρησης που προκαλούσε η αυξημένη επιβατική κίνηση μετά και τη δρομολόγηση δύο επιπλέον πλοίων στη γραμμή Σούδα - Πειραιάς.

Αν και τοποθετήθηκε η απαραίτητη σήμανση, εξακολουθούν να υπάρχουν στο οδόστρωμα οι διαγραμμισμένες θέσεις στάθμευσης με αποτέλεσμα μεγάλος αριθμός επιβατών να σταθμεύει το αυτοκίνητο του πριν επιβιβαστεί στο πλοίο και όταν επιστρέφει να βρίσκει βεβαιωμένη την παράβαση του με το ανάλογο πρόστιμο.

Όπως εξήγησε στη «Ν.Κ.» ο Κεντρικός Λιμενάρχης Χανίων πλοίαρχος Σπύρος Πασσάκος , «με τρία πλοία να δένουν πλέον στο λιμάνι της Σούδας η κατάσταση με την επιβατική κίνηση είχε φτάσει στο απροχώρητο και τα σταθμευμένα αυτοκίνητα παρεμπόδιζαν την ομαλή και ασφαλή φόρτωση και εκφόρτωση τους. Έτσι ο περιορισμός ήταν πια επιβεβλημένος».

Καθημερινά ήταν εξάλλου τα παράπονα επιβατών για την κυκλοφοριακή συμφόρηση στο λιμάνι της Σούδας τις ώρες του απόπλου και του κατάπλου των πλοίων της γραμμής. Τράκτορες φορτηγών, λεωφορεία , ταξί και ΙΧ που μεταφέρουν επιβάτες στάθμευαν με δυσκολία στο χώρο, ακριβώς λόγω της μόνιμης κατάληψης διακοσίων και πλέον θέσεων από οδηγούς.

Σύμφωνα με τον κ. Πασσάκο «με την λειτουργία ολοκληρωμένου συστήματος ασφαλείας σύγχρονων προδιαγραφών, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του κώδικα ISPS και την κατάλληλη κυκλοφοριακή ρύθμιση, μέτρο της οποίας είναι και απαγόρευση στάθμευσης όλων των οχημάτων, διασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία του Λιμένα Σούδας, η γρήγορη και αποδοτική ροή επιβατών χωρίς καθυστερήσεις είτε υπό κανονικές συνθήκες, είτε τις περιόδους με τη μεγαλύτερη κίνηση και η ασφάλεια χιλιάδων επιβατών, οχημάτων  αλλά των πλοίων  προσεγγίζουν σε αυτό».

Αξίζει να σημειωθεί ότι όλα τα προηγούμενα χρόνια η στάθμευση στο λιμάνι της Σούδας, σε αντίθεση με ότι ισχύει στα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας, επιτρεπόταν. Στην προβλήτα Αδρίας αλλά και στην περιοχή βόρεια και ανατολικά του λιμανιού στάθμευαν έως και τετρακόσια οχήματα, για διάστημα από λίγες ώρες μέχρι ένα μήνα. Εκτός από τα ΙΧ επιβατών που ταξίδευαν, στις θέσεις του λιμανιού της Σούδας στάθμευαν επίσης  οχήματα εταιριών ενοικίασης οχημάτων, μονίμων κατοίκων αλλά και περαστικών από την Σούδα.

Αποσυμφόρηση στο λιμάνι, συμφόρηση κυκλοφοριακή στην πλατεία

Η απαγόρευση της στάθμευσης σε όλη στη χερσαία ζώνη του λιμανιού πλην ενός τμήματος μπροστά από το Λιμεναρχείο, έχει ως αποτέλεσμα την κυκλοφοριακή επιβάρυνση της ευρύτερης περιοχής και κυρίως της Πλατείας της Σούδας. Καταστηματάρχες και οδηγοί ταξί που δραστηριοποιούνται στην Πλατεία υποστηρίζουν ότι από την ημέρα εφαρμογής του μέτρου στο λιμάνι, δημιουργείται το αδιαχώρητο από ΙΧ επιβατών των πλοίων της γραμμής που αναζητούν πάρκιγκ.

Μετά τις 15 Ιανουαρίου του νέου έτους οι διοικήσεις του Κεντρικού Λιμεναρχείου Χανίων και του Λιμενικού Ταμείου αναμένεται να επανεξετάσουν το μέτρο της απαγόρευσης της στάθμευσης στο λιμάνι και οι όποιες τροποποιήσεις θα εξαρτηθούν από την επιβατική κίνηση.

Πάντως ο κεντρικός λιμενάρχης Χανίων, ο οποίος έγινε αποδέκτης πολλών παραπόνων για το μέτρο της απαγόρευσης, υπενθύμισε ότι «ο επιβατικός και εμπορικός λιμένας Σούδας εξυπηρετεί το νομό Ρεθύμνου και Χανιών δηλαδή τη Δυτική Κρήτη, συμβάλλοντας στην οικονομική και τουριστική τους ανάπτυξη.

Επιπρόσθετα η είσοδος - έξοδος - κίνηση - στάση, στάθμευση στους χώρους εφαρμογής του Κώδικα ISPS (ελεγχόμενη ζώνη της Λιμενικής Εγκατάστασης) σε πρόσωπα και οχήματα επιτρέπεται υπό τις προϋποθέσεις του ISPS CODE».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News