Νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι: Οδικές συνδέσεις και αντιπλημμυρικά -Στο τραπέζι νέα σήραγγα στο τμήμα «Άγνος-Ξηροκαμάρες»

Κρήτη
Νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι: Οδικές συνδέσεις και αντιπλημμυρικά -Στο τραπέζι νέα σήραγγα στο τμήμα «Άγνος-Ξηροκαμάρες»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια γκάμα προτάσεων-διεκδικήσεων θέτει σε επιστολή του ο υποψήφιος δήμαρχος Μινώα Πεδιάδας Βασίλης Κεγκέρογλου, με φόντο την τροποποιημένη περιβαλλοντική μελέτη του έργου του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι

Άμεσες βελτιώσεις-προσθήκες ως προς τα προβλεπόμενα έργα υποδομής στο μέτωπο των οδικών προσβάσεων του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι ζητά με παρέμβασή του ενόψει της συζήτησης επί της τροποποιημένης Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου, που θα γίνει στο Περιφερειακό Συμβούλιο, ο υποψήφιος δήμαρχος Μινώα Πεδιάδος Βασίλης Κεγκέρογλου, ο οποίος προτάσσει εμφατικά την κατασκευή σήραγγας στο τμήμα “Άγνος-Ξηροκαμάρες”, τη σύνδεση του νέου αερολιμένα με το Θραψανό και την κατάλληλη οδική σύνδεση προς τα νοτιοδυτικά.

Στη σχετική επιστολή του προς το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης, τον περιφερειάρχη Σταύρο Αρναουτάκη, τον πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου Ευάγγελο Ζάχαρη, τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη Περιβάλλοντος Νίκο Ξυλούρη και τον δήμαρχο Μινώα Πεδιάδος Μανόλη Φραγκάκη, ο κ. Κεγκέρογλου βάζει στο τραπέζι της διεκδίκησης μια ευρύτερη γκάμα σημαντικών αιτημάτων, όπως είναι η εκπόνηση τεκμηριωμένης μελέτης για τη διασύνδεση του νέου αεροδρομίου με μέσο σταθερής τροχιάς, η δρομολόγηση αναγκαίων αντιπλημμυρικών έργων και παρεμβάσεων στην ευρύτερη λεκάνη του νέου αερολιμένα, η διερεύνηση του σεναρίου κατασκευής αγωγού μεταφοράς καυσίμων, η εκπλήρωση των υποχρεώσεων του Δημοσίου για τα ακίνητα που απαλλοτριώνονται, αλλά και για την πολεοδομική οργάνωση-ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.

Η επιστολή Κεγκέρογλου

«Το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι αποτελεί ένα πολύ σημαντικό έργο, που θα συμβάλλει καθοριστικά στη βελτίωση του τουριστικού προϊόντος και αναμφισβήτητα θα δημιουργήσει ανάπτυξη και νέα πεδία οικονομίας. Το μεγάλο στοίχημα για μας στον Δήμο Μινώα Πεδιάδας είναι αφενός να αποφύγουμε να μετατραπεί η περιοχή σε τόπο αβίωτο, σε ΜΗ ΤΟΠΟ, με την απορρόφησή της από το αεροδρόμιο και σε συνδυασμό με τα τεράστια προβλήματα που προκάλεσε ο σεισμός, και αφετέρου η ανάπτυξη να αφορά την περιοχή και την εξέλιξή της, με τοπική ωφέλεια και κοινωνικό μέρισμα.

Το πλαίσιο του οράματός μας είναι μια σύγχρονη συμπολιτεία, ένας τόπος που θα αξίζει να ζεις, θα μπορείς να παράγεις, να εργάζεσαι και να επιχειρείς, ένα τόπος που θα αποτελεί προορισμό, και πρώτη προϋπόθεση για την πραγμάτωσή του είναι να ελαχιστοποιήσουμε όσο το δυνατόν τα αρνητικά από την κατασκευή του αεροδρομίου και να αξιοποιήσουμε τα θετικά προς όφελος όλης της περιοχής για την αναγέννηση και την πρόοδό της.

Με αφορμή τη συζήτηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο Περιφερειακό Συμβούλιο, σας καταθέτουμε ορισμένες συγκεκριμένες προτάσεις και διεκδικήσεις, που για μας αποτελούν ελάχιστη υποχρέωση για την περιοχή, το περιβάλλον και τις επόμενες γενιές», αναφέρει στην επιστολή του ο Βασίλης Κεγκέρογλου.

Οι δέκα προτάσεις του Βασίλη Κεγκέρογλου

Η επιστολή συνεχίζει με τις προτάσεις-διεκδικήσεις του υποψήφιου δημάρχου Μινώα Πεδιάδος:

«1. Για τις συγκοινωνιακές συνδέσεις

α) Την απόλυτη ανάγκη κατασκευής σήραγγας στο οδικό τμήμα “Άγνος-Ξηροκαμάρες” του δρόμου Αρκαλοχωρίου-Χερσονήσου για την αποφυγή καταστροφής του περιβάλλοντος και της απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς της περιοχής, αλλά και για την απρόσκοπτη λειτουργία του σημερινού δρόμου στη διάρκεια κατασκευής του νέου οδικού άξονα.

β) Την αναβάθμιση και τη βελτίωση της ασφάλειας της εναλλακτικής σύνδεσης του αεροδρομίου Ηράκλεο-Αρκαλοχώρι και του τμήματος μέχρι το Α/Δ.

γ) Τη σύνδεση του αεροδρομίου από το Καστέλι και την Κεντρική Πύλη με το Θραψανό και τον δρόμο “Ηράκλειο-Αγιές Παρασκιές”, με συνδέσεις που θα εξυπηρετούν όλους τους οικισμούς.

δ) Τη σύνδεση του αεροδρομίου με το νοτιοδυτικό τμήμα του νομού και της Κρήτης.

ε) Την αξιόπιστη μελέτη της σύνδεσης με μέσο σταθερής τροχιάς.

  1. Αντιπλημμυρικά έργα για όλη τη λεκάνη. Ο κίνδυνος καταστροφικών πλημμυρών αυξάνεται κατακόρυφα μετά την κατασκευή του έργου του αεροδρομίου στην Πεδιάδα και μικρό δείγμα ήταν οι πλημμύρες του 2020. Η προκαταρκτική μελέτη, που εκπονήθηκε με εντολή του υπουργείου Υποδομών, περιγράφει την ανάγκη για αντιπλημμυρικά έργα ύψους 61 εκατ. ευρώ. Το υπουργείο Υποδομών οφείλει να μελετήσει και να δρομολογήσει τα παραπάνω αντιπλημμυρικά έργα, σε συνδυασμό αντιπλημμυρικής προστασίας και αναγκών άρδευσης της περιοχής.
  2. Διαχείριση νερών, όμβριων και αποβλήτων αεροδρομίου. Η μελέτη της ΔΕΥΑ Μινώα Πεδιάδας, που αποτυπώνεται στην απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της, την οποία σας επισυνάπτουμε, πρέπει να “διαβαστεί” από όλους όσοι αποφασίζουν για την ΜΠΕ. Επισημαίνουμε ιδιαίτερα την ανάγκη μελέτης και εφαρμογής ενιαίας διαχείρισης υδάτων. Προτείνουμε την κατασκευή εκτός αεροδρομίου, υποδομών (λιμνοδεξαμενών κ.λπ.) συλλογής και αποθήκευσης των καθαρισμένων λυμάτων με τρεις βαθμούς επεξεργασίας, ώστε να αξιοποιούνται για άρδευση μετά από ενδεχόμενη πρόσθετη επεξεργασία και να μη διοχετεύονται απευθείας στον υδροφόρο ορίζοντα.

Σε κάθε περίπτωση, μια ειδική δεξαμενή κρίσης κρίνεται απαραίτητη για την αποθήκευση ημιεπεξεργασμένων λυμάτων, σε περίπτωση κακής λειτουργίας του σταθμού επεξεργασίας των υγρών αποβλήτων, για να αποφευχθεί η μόλυνση του υδροφόρου ορίζοντα, μέχρι την αποκατάσταση της καλής λειτουργίας.

  1. Την ανάγκη μελέτης δημιουργίας αγωγών μεταφοράς καυσίμων από εναλλακτικά σημεία.
  2. Διεκδικούμε όλα όσα έχουν υποσχεθεί επίσημα οι κυβερνήσεις και κυρίως τη χρηματοδότηση των έργων και δράσεων ενός ολοκληρωμένου προγράμματος βιώσιμης ανάπτυξης. Π.χ. ολιστικό πρόγραμμα ανακαίνισης κατοικιών (στατική στήριξη, ενεργειακή αναβάθμιση, ηχομόνωση κ.λπ.) και ένα ευρύ πρόγραμμα κοινωνικής κατοικίας, που μαζί με τις αμιγείς ιδιωτικές επενδύσεις θα καλύψουν τις ανάγκες της μεγάλης αύξησης του πληθυσμού που αναμένεται.
  3. Την εκπλήρωση των υποχρεώσεων του Δημοσίου προς τους ιδιοκτήτες των απαλλοτριωθέντων που μένουν απλήρωτα για χρόνια και να αναπληρωθεί το χαμένο εισόδημα των ετών που έχουν μείνει απλήρωτοι οι ιδιοκτήτες. Την άμεση διόρθωση των κτηματολογικών πινάκων από το υπουργείο Υποδομών, σύμφωνα με την τροποποίηση της νομοθεσίας για τα κληροτεμάχια, όπως ζητούν οι δικαστές και το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.
  4. Κατασκευή των αναγκαίων δημόσιων έργων πέριξ του αεροδρομίου, που δεν προβλέφθηκαν αλλά είναι αναγκαία για την περιοχή με αξιοποίηση της χρηματοδότησης που προβλέπεται από το άρθρο 18 της σύμβασης παραχώρησης.
  5. Άμεση χρηματοδότηση εκπόνησης της επόμενης φάσης του Ειδικού Πολεοδομικού με τις αναγκαίες πολεοδομήσεις.
  6. Η λειτουργία και διαχείριση της ζώνης προβολής και προώθησης τοπικών προϊόντων να ανατεθεί στον Δήμο Μινώα Πεδιάδας ή από φορέα με κύριο μέτοχο τον Δήμο.
  7. Σύναψη Τοπικού Συμφώνου Απασχόλησης και Συνεργασιών, ώστε η εργασία στις υπηρεσίες και τις επιχειρήσεις στο αεροδρόμιο, αλλά και η συνεργασία με επαγγελματίες να αφορά κατά προτεραιότητα τους ανθρώπους της περιοχής και όσους εγκατασταθούν σε αυτήν. Παρακαλούμε τα παραπάνω να τεθούν υπ’ όψιν των μελών της Επιτροπής Περιβάλλοντος και των μελών του Περιφερειακού Συμβουλίου, προκειμένου να εξεταστεί η ένταξή τους στο κείμενο της απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης», καταλήγει ο υποψήφιος δήμαρχος Μινώα Πεδιάδος.
ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News