Τάξη στο κυκλοφοριακό χάος των Καμινίων... - Σε διαβούλευση από τον Δήμο Ηρακλείου ο προσωρινός κυκλοφοριακός σχεδιασμός

Κρήτη
Τάξη στο κυκλοφοριακό χάος των Καμινίων... - Σε διαβούλευση από τον Δήμο Ηρακλείου ο προσωρινός κυκλοφοριακός σχεδιασμός

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής έθεσε σε δημόσια διαβούλευση για χρονικό διάστημα 30 ημερών το πρακτικό κυκλοφορίας που στοχεύει στην προσωρινή, έστω, άμβλυνση μέρους των πολλαπλών κυκλοφοριακών προβλημάτων της περιοχής

Μια κάποια... τάξη στο κυκλοφοριακό χάος που επικρατεί στα Καμίνια φιλοδοξεί να βάλει ο Δήμος Ηρακλείου, που μετά από “βροχή” παραπόνων, διαμαρτυριών και αιτημάτων προωθεί τώρα προς εφαρμογή έναν προσωρινό, ενδιάμεσο κυκλοφοριακό σχεδιασμό μέχρι να δοθεί η οριστική λύση μέσω κανονικής κυκλοφοριακής μελέτης, που θα “πατήσει” πάνω στην πολεοδομική πράξη εφαρμογής της πολύπαθης περιοχής.

Ήδη η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής έθεσε τις προάλλες σε δημόσια διαβούλευση για χρονικό διάστημα 30 ημερών το πρακτικό κυκλοφορίας, που στοχεύει στην προσωρινή, έστω, άμβλυνση μέρους των πολλαπλών κυκλοφοριακών προβλημάτων της περιοχής με ενίσχυση της σήμανσης για τον καθορισμό προτεραιότητας οδών και σημειακές μονοδρομήσεις και άλλες ρυθμίσεις για τη βελτίωση της κυκλοφορίας και την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας μέχρι την οριστική αξιολόγηση της ευρύτερης πολεοδομικής ενότητας.

Αναφορικά με τα κυριότερα χαρακτηριστικά του οδικού δικτύου της περιοχής παρέμβασης στα Καμίνια, υπογραμμίζονται τα ακόλουθα προβλήματα, στρεβλώσεις και κακώς κείμενα:

- Στο σύνολο και των τεσσάρων υποπεριοχών στις οποίες έχει χωριστεί η περιοχή υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις αναφορικά με την έλλειψη προτεραιότητας.

- Υπάρχουν βασικές ελλείψεις και στο δίκτυο πεζοδρομίων (χωρίς πεζοδρόμια ή με μικρού πλάτους πεζοδρόμια με εμπόδια και φθορές).

- Στο σύνολο των τοπικών οδών παρατηρείται στάθμευση επί της οδού, καθώς και σημειακά σε γωνίες των οικοδομικών τετραγώνων.

- Εντός των υπο-περιοχών δεν υπάρχουν σηματοδοτούμενες διασταυρώσεις με φωτεινό σηματοδότη, παρά μόνο στις οδούς 62 Μαρτύρων, Αχαιών, Μ. Κρήτης και Μίνωος.

- Ο κυκλοφοριακός φόρτος εμφανίζεται χαμηλός εντός της περιοχής παρέμβασης, με αιχμές επί της Αχαιών, της Μ. Κρήτης, της Ηφαίστου και σε τμήματα της Ελευθέρνης και της Δομαλάκη. Υπάρχουν καθυστερήσεις ως αποτέλεσμα του φόρτου, της γεωμετρίας των οδών και της συμφόρησης της περιοχής παρέμβασης, έτσι όπως αυτός προέκυψε μέσα από την πλατφόρμα παρακολούθησης φόρτου/ καθυστερήσεων πραγματικού χρόνου του Google Maps για τυπική ημέρα Τρίτη μεσημέρι. Το σύνολο του περιμετρικού δικτύου παρουσιάζει τις περισσότερες καθυστερήσεις και τον υψηλότερο κυκλοφοριακό φόρτο.

- Εντός της περιοχής δε διέρχονται λεωφορεία αστικής συγκοινωνίας. Κατά κανόνα η περιοχή εξυπηρετείται από γραμμές που διέρχονται από τις λ. 62 Μαρτύρων, λ. Σοφ. Βενιζέλου και λ. Μίνωος.

- Στην περιοχή παρατηρείται ότι πλήθος οδών καλούνται να υποστηρίξουν αμφίδρομη λειτουργία, χωρίς να έχουν τα απαιτούμενα γεωμετρικά χαρακτηριστικά.

- Η θέση σήμερα του γηπέδου “Θ. Βαρδινογιάννης” επιφέρει σημαντική επισκεψιμότητα κατά τις ώρες των ποδοσφαιρικών αγώνων, με αποτέλεσμα τη σημαντική επιβάρυνση του δικτύου πέριξ αυτού τόσο σε κυκλοφορία όσο και σε στάθμευση. Επιπρόσθετα, στην περιοχή εκπονείται η πολεοδομική μελέτη των Καμινίων, η οποία βρίσκεται στο Β1 στάδιο. Ενδεικτικά οι προβλέψεις της πολεοδομικής μελέτης αφορούν σε προτεινόμενες χρήσεις (αμιγής- γενική κατοικία, τουρισμός- αναψυχή, Κ.Χ., Κ.Φ. κ.ά.), σε προτεινόμενες ρυμοτομικές και οικοδομικές γραμμές, σε προτεινόμενους πεζόδρομους (κίτρινα γραμμικά στοιχεία στο κατωτέρω απόσπασμα) και οδούς ήπιας κυκλοφορίας.

Τα αιτήματα των κατοίκων

Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω και τη λειτουργική ιεράρχηση του δικτύου, το Τμήμα Κυκλοφορίας επεξεργάστηκε τις μικρότερες δυνατές παρεμβάσεις σε επίπεδο κατευθύνσεων οδών, καθώς και προτάσεις αναβάθμισης των διασταυρώσεων για καθορισμό προτεραιότητας (προσδιορισμός νέων σημείων παραχώρησης προτεραιότητας - STOP) έως την εκπόνηση πλήρους κυκλοφοριακής μελέτης στο σύνολο της πολεοδομικής ενότητας.

Επιπρόσθετα, λήφθηκαν υπόψη τα αιτήματα κατοίκων για:

- Καθορισμό προτεραιότητας στη συμβολή των οδών Ελύρου και Γορτύνης, Ηφαίστου και Μυρσίνης με αρ. πρωτ. 87121/2021.

- Καθορισμό προτεραιότητας στη συμβολή των οδών Καβάφη και Βαλαωρίτου με αρ. πρωτ. 81093/2022.

- Μονοδρόμηση της οδού Παρνασσού με αρ. πρωτ. 45606/2021.

- Μονοδρόμηση τμήματος της οδού Εφόδου με την απόφαση αρ. 5/2022 της 3ης κοινότητας Ηρακλείου.

- Μονοδρόμηση της οδού Αχαιών στο νότιο τμήμα της με αρ. πρωτ. 63099/2020 της 3ης κοινότητας Ηρακλείου.

- Μονοδρόμηση τμήματος της οδού Καντάνου με αρ. πρωτ. 81352/2022 της 3ης κοινότητας Ηρακλείου.

- Μονοδρόμηση τμήματος της οδού Ν. Σταυρακάκη με αρ. πρωτ. 104928/2021.

Οι προωθούμενες κυκλοφοριακές αλλαγές ανά περιοχή

Οι προωθούμενες κυκλοφοριακές αλλαγές έχουν ως εξής:

Περιοχή 1:

* Μονοδρομήσεις:

- Μονοδρόμηση τμήματος της οδού Εφόδου από τη συμβολή της με την οδό πάροδος Εφόδου (αδιέξοδο) έως τη συμβολή με την οδό Άνδρου (όπως αποτυπώνεται στο συν. σχέδιο).

* Προτεραιότητα οδών:

- Προτεραιότητα στην οδό Εφόδου έναντι όλων των καθέτων της (Ρ2 στις κάθετες οδούς), εκτός της Σ. Βενιζέλου και της Μ. Κρήτης.

- Προτεραιότητα στην οδό Ακρωτηρίου έναντι όλων των καθέτων της (Ρ2 στις κάθετες οδούς), εκτός της Μ. Κρήτης.

- Προτεραιότητα στην οδό Πελασγών έναντι όλων των καθέτων της (Ρ2 στις κάθετες οδούς), εκτός της Εφόδου και της Μίνωος.

- Προτεραιότητα στην οδό Αρσινόης έναντι όλων των καθέτων της (Ρ2 στις κάθετες οδούς), εκτός της Εφόδου και της Μίνωος.

- Η προτεραιότητα στο λοιπό τοπικό δίκτυο παρουσιάζεται αναλυτικά στο σχέδιο.

Περιοχή 2:

* Μονοδρομήσεις:

- Τμήμα της οδού Αχαιών από Μ. Κρήτης με κατεύθυνση προς Πετλέμπουρη.

- Τμήμα της οδού Πετλέμπουρη από Ισαύρων με κατεύθυνση προς Καντάνου.

- Τμήμα της οδού Παρνασού από Καντάνου με κατεύθυνση προς Ισαύρων.

- Τμήμα της οδού Απτέρων από Σμυριλίου με κατεύθυνση προς Παρνασού.

* Προτεραιότητα οδών:

- Προτεραιότητα στην οδό Μ. Κρήτης έναντι όλων των καθέτων της (Ρ2 στις κάθετες οδούς), εκτός της Μίνωος και της Σ. Βενιζέλου.

- Προτεραιότητα στην οδό Ελευθέρνης έναντι όλων των καθέτων της (Ρ2 στις κάθετες οδούς), εκτός της 62 Μαρτύρων.

- Προτεραιότητα στην οδό Καντάνου έναντι όλων των καθέτων της (Ρ2 στις κάθετες οδούς), εκτός της Ελευθέρνης και της Σ. Βενιζέλου.

- Προτεραιότητα στην οδό Ισαύρων έναντι όλων των καθέτων της (Ρ2 στις κάθετες οδούς), εκτός της Ελευθέρνης και της Σ. Βενιζέλου.

- Προτεραιότητα στην οδό Γορτύνης έναντι όλων των καθέτων της (Ρ2 στις κάθετες οδούς), εκτός της Μίνωος και της Ισαύρων.

- Προτεραιότητα στην οδό Πετλέμπουρη έναντι όλων των καθέτων της (Ρ2 στις κάθετες οδούς), εκτός της Καντάνου, της Ισαύρων και της Μ. Κρήτης.

- Η προτεραιότητα στο λοιπό τοπικό δίκτυο παρουσιάζεται αναλυτικά στο σχέδιο.

Περιοχή 3:

* Μονοδρομήσεις:

- Τμήμα της οδού 30 Μαρτ. Δαμαστιανών από Ελευθέρνης με κατεύθυνση προς Μαραντή.

- Τμήμα της οδού Ν. Σταυρακάκη από Μαραντή με κατεύθυνση προς Ελευθέρνης (ζεύγος αντίρροπο με 30 Μ. Δαμαστιανών).

- Προτεραιότητα οδών:

- Προτεραιότητα στην οδό Ελευθέρνης έναντι όλων των καθέτων της (Ρ2 στις κάθετες οδούς), εκτός της Δομαλάκη.

- Προτεραιότητα στην οδό Δομαλάκη έναντι όλων των καθέτων της (Ρ2 στις κάθετες οδούς), εκτός της 62 Μαρτύρων.

- Προτεραιότητα στην οδό Μαραντή έναντι όλων των καθέτων της (Ρ2 στις κάθετες οδούς), εκτός της Δομαλάκη και της Ελευθέρνης.

- Η προτεραιότητα στο λοιπό τοπικό δίκτυο παρουσιάζεται αναλυτικά στο σχέδιο.

Περιοχή 4:

* Προτεραιότητα οδών:

- Προτεραιότητα στην οδό Φραγκάκη έναντι όλων των καθέτων της (Ρ2 στις κάθετες οδούς), εκτός της 62 Μαρτύρων.

- Προτεραιότητα στην οδό Μαραντή έναντι όλων των καθέτων της (Ρ2 στις κάθετες οδούς), εκτός της Δομαλάκη και της Φραγκάκη.

- Προτεραιότητα στην οδό Δομαλάκη έναντι όλων των καθέτων της (Ρ2 στις κάθετες οδούς), εκτός της 62 Μαρτύρων.

- Προτεραιότητα στην οδό Εμπειρίκου έναντι όλων των καθέτων της (Ρ2 στις κάθετες οδούς), εκτός του πέρατός της σε Βορρά και Νότο.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News