default-image

Και επίσημα ο Δήμος Μαλεβιζίου στο ΣτΕ για τον ΒΟΑΚ - Ζητούν υπογειοποίηση του νέου δρόμου που δεν διέρχεται από το Γάζι

Κρήτη
Και επίσημα ο Δήμος Μαλεβιζίου στο ΣτΕ για τον ΒΟΑΚ - Ζητούν υπογειοποίηση του νέου δρόμου που δεν διέρχεται από το Γάζι

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πλήρης επιβεβαίωση του neakriti.gr: Στο Συμβούλιο της Επικρατείας με αίτημα την υπογειοποίηση του νέου αυτοκινητόδρομου προσφεύγει και ο Δήμος Μαλεβιζίου

“Κλειδώνει” η απόφαση του Δήμου Μαλεβιζίου να προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας για το έργο του ΒΟΑΚ, ζητώντας, όπως ομοίως θα το πράξει και ο Δήμος Ηρακλείου, εν μέρει υπογειοποίηση του νέου δρόμου, είχαμε γράψει... “προφητικά” πριν από λίγες ημέρες εδώ στο neakriti.gr. Και να που το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ μας επιβεβαιώθηκε πλήρως, αφού ήρθε και η επίσημη απόφαση για την προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με την οποία ο Δήμος Μαλεβιζίου θα ζητήσει να μην αποκοπεί η αναπτυξιακή προοπτική του πολεοδομικού συγκροτήματος Γαζίου από τον νέο Βόρειο Οδικό Άξονα.

Όπως ανακοινώθηκε λοιπόν σήμερα, η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου αποφάσισε την προσφυγή στο ΣτΕ κατά της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων στο έργο “Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ): τμήμα Χανιά-Ηράκλειο”, για την ενσωμάτωση στον σχεδιασμό του έργου των υφιστάμενων υποτμημάτων των παρακάμψεων Χανίων - Ρεθύμνου - Ηρακλείου του ΒΟΑΚ.

Με την προσφυγή του, ο Δήμος Μαλεβιζίου θα ζητήσει τη μερικώς υπογειοποίηση του νέου δρόμου κατά μήκος του Γαζίου ή τη δημιουργία υπόγειων διαβάσεων-συνδέσεων των πολεοδομικών ενοτήτων βορείως και νοτίως του ΒΟΑΚ.

Το ζήτημα της απρόσκοπτης σύνδεσης των βόρειων με τα νότια τμήματα του οικιστικού συγκροτήματος του Γαζίου είχε θέσει ήδη ο δήμαρχος Μαλεβιζίου, Μενέλαος Μποκέας, στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου.

Όπως είχε από την πρώτη στιγμή τονίσει ο δήμαρχος, θα πρέπει να υπάρχει απρόσκοπτη σύνδεση των νότιων οικισμών Αγίων Θεοδώρων, Αγίας Παρασκευής, Κολυβά και Αγίου Παντελεήμονα με το Γάζι, ενισχύοντας με τον τρόπο αυτόν την αναπτυξιακή προοπτική των περιοχών αυτών.

Η προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας κρίθηκε επιβεβλημένη, καθώς το υπουργείο Υποδομών δεν έλαβε υπόψη του τις παρατηρήσεις που έθετε η απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης επί της ΜΠΕ του έργου, στην οποία είχαν συμπεριληφθεί οι ενστάσεις του Δήμου Μαλεβιζίου.

Οι προβληματισμοί και οι ανησυχίες - Η προ ημερών αποκάλυψη του neakriti.gr

Οι εξελίξεις και η σημερινή ανακοίνωση του Δήμου Μαλεβιζίου ήρθαν να επιβεβαιώσουν πλήρως το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του neakriti.gr. Όπως είχαμε αποκαλύψει χαρακτηριστικά σε σχετικό προ ημερών δημοσίευμά μας, «εν μέρει έστω υπογειοποίηση του ΒΟΑΚ στο δικό του γεωγραφικό κομμάτι αναμένεται να ζητήσει μέσω της Δικαιοσύνης ο Δήμος Μαλεβιζίου, που προσανατολίζεται στο να προχωρήσει άμεσα σε κίνηση-“ματ” με την κατάθεση προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη λεγόμενη παράκαμψη Ηρακλείου του νέου αυτοκινητόδρομου».

Στον Δήμο Μαλεβιζίου προβληματίζονται, είναι η αλήθεια, εδώ και πολύ καιρό για το θέμα της πρόσβασης-διασύνδεσης μεταξύ των βόρειων και νότιων περιοχών και τα ζητήματα που προκύπτουν με τις κάτω διαβάσεις του ΒΟΑΚ. Το στίγμα του προβληματισμού και της ανησυχίας το είχε δώσει χαρακτηριστικά σε σχετική προ μηνών ειδική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης για την ΜΠΕ της παράκαμψης Ηρακλείου του νέου ΒΟΑΚ ο ίδιος ο δήμαρχος Μαλεβιζίου.

Ο Μενέλαος Μποκέας είχε χαρακτηρίσει τότε «θετικό γεγονός» για το ευρύτερο πολεοδομικό συγκρότημα του Γαζίου τη δημιουργία του νέου κόμβου για την πρόσβαση προς το ΠΑΓΝΗ, τονίζοντας όμως πως θα πρέπει να προβλεφθεί η σύνδεση των βόρειων με τις νότιες οικιστικές ενότητες, είτε με υπόγειες διαβάσεις είτε με παράπλευρο οδικό δίκτυο.

Με φόντο τον σοβαρό προβληματισμό για τη σύνδεση βόρειων και νότιων οικιστικών ενοτήτων, αλλά και το γεγονός πως ο ΒΟΑΚ αποτελεί ένα έργο με αποτύπωμα δεκαετιών μπροστά, εδώ και καιρό στον Δήμο Μαλεβιζίου έχουν βάλει στο “μικροσκόπιο” και σκέφτονται σοβαρά την προοπτική να διεκδικήσουν καλύτερες προδιαγραφές για το τμήμα του αυτοκινητόδρομου που θα διέρχεται στη δική τους γεωγραφική επικράτεια.

Να διεκδικήσουν προδιαγραφές ενοποίησης του οικιστικού χώρου, που θα συνάδουν με ένα τέτοιο αναπτυξιακό έργο σε βάθος των επόμενων δεκαετιών, μέσω του μοναδικού “χαρτιού” που έχουν, δηλαδή της ελληνικής Δικαιοσύνης!

Στον “καμβά” αυτόν λοιπόν φαίνεται πως η σκέψη που “κυοφορείται” εδώ και καιρό βρίσκεται πλέον σε προχωρημένο επίπεδο και μοιάζει να “κλειδώνει” η απόφαση για νομική κίνηση από πλευράς του Δήμου Μαλεβιζίου, εν προκειμένω για προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Προσφυγή που, εφόσον όντως γίνει, δε θα είναι πάντως η μοναδική για την παράκαμψη Ηρακλείου, καθώς, όπως έχουμε γράψει, προσφυγή στο ΣτΕ ετοιμάζει και ο Δήμος Ηρακλείου, που θα επιδιώξει έτσι να ανατρέψει την απόρριψη της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου υπέρ της τμηματικής υπογειοποίησης του αυτοκινητόδρομου σε επιλεγμένα αστικά τμήματα, υπογειοποίηση που, εφόσον υλοποιηθεί, θα αποτελέσει ένα μερικό “αντίβαρο” στην παράδοξη, αντιαναπτυξιακή εικόνα διχοτόμησης του πολεοδομικού συγκροτήματος του Ηρακλείου από τον ΒΟΑΚ.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News