Έργα στην εκλογική «φαρέτρα»: Από την Κρήτη ξεκίνησε επισήμως την εκλογική εκστρατεία ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης

Κρήτη
Έργα στην εκλογική «φαρέτρα»: Από την Κρήτη ξεκίνησε επισήμως την εκλογική εκστρατεία ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο στρατηγικός σχεδιασμός που θα αλλάξει το νησί έως το 2030 – Η νέα σύμβαση του ΒΟΑΚ για το τμήμα «Χερσόνησος-Νεάπολη» υπεγράφη παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη στην Κρήτη – Η απάντηση του πρωθυπουργού στην καμπάνια του ΣΥΡΙΖΑ από την Αργυρούπολη Ρεθύμνου – Στον Δήμο Χανίων παραχωρήθηκε το στρατόπεδο Μαρκοπούλου – Τα 52 στρέμματα που αποκτά θα γίνουν χώροι αναψυχής και πρασίνου

«Η Κρήτη θα αποκτήσει επιτέλους ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο. Είναι η τελευταία μεγάλη εκκρεμότητα στα οδικά έργα της πατρίδας μας. Είναι μία δική μου παρακαταθήκη και απέναντι στην Κρήτη. Και είμαι σίγουρος ότι θα μου δοθεί η ευκαιρία το έργο αυτό να μπορέσω να το ολοκληρώσω».

Το μήνυμα αυτό, κάνοντας μάλιστα ειδική μνεία και στον βαρύ «φόρο αίματος» που έχει πληρώσει στην άσφαλτο το νησί μας, έστειλε χθες Κυριακή 23 Απριλίου, από το Ηράκλειο ο Κυριάκος Μητσοτάκης, παρουσία του οποίου “έπεσαν” οι υπογραφές της σύμβασης για το έργο ΣΔΙΤ του λεγόμενου ενδιάμεσου τμήματος “Χερσόνησος-Νεάπολη” του νέου ΒΟΑΚ, με τον πρωθυπουργό να δίνει νέο ραντεβού για την τελευταία Δευτέρα πριν τις εκλογές, όταν και θα ξαναέρθει για συγκέντρωση στο Ηράκλειο...

Το τμήμα “Χερσόνησος-Νεάπολη”, μήκους 22,5 χλμ., θα διαμορφωθεί σε υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο, με δύο λωρίδες συν ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και διαχωριστικό στηθαίο, ενώ περιλαμβάνει πλήθος από τεχνικά έργα, στα οποία δεσπόζουν, μεταξύ άλλων, 12 γέφυρες και 7 σήραγγες ή cut and cover σήραγγες, με τις οποίες θα παρακαμφθεί το δύσκολο και προβληματικό από πλευράς κατολισθητικών φαινομένων κομμάτι στο ύψος της Μονής Αγίου Γεωργίου στο Σεληνάρι.

Το κόστος του έργου με τον ΦΠΑ αγγίζει τα 360 εκατ. ευρώ. Η αποπληρωμή του τελικού ποσού θα γίνεται με σταθερές πληρωμές διαθεσιμότητας από το ελληνικό Δημόσιο για χρονικό διάστημα 30 ετών (360 μήνες), δηλαδή 5 χρόνια περισσότερο από τη σύμβαση παραχώρησης.

Οι υπογραφές της 2ης κατά σειρά σύμβασης για τον νέο ΒΟΑΚ (έχει προηγηθεί, θυμίζουμε, από τον περασμένο Σεπτέμβριο η σύμβαση για το τμήμα “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος”) “έπεσαν” ψηφιακά με τους εκπροσώπους των τριών εταιρειών που απαρτίζουν την ισχυρή ανάδοχο κοινοπραξία του ΣΔΙΤ. Εν προκειμένω, το συνεργατικό σχήμα “ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις- ΙΝΤΡΑΚΑΤ”, που κατά πολλούς δείχνει ενδεχομένως τον δρόμο και για ανάλογες συνεργασίες-συμπράξεις και για το έργο παραχώρησης “Χανιά-Χερσόνησος” του νέου αυτοκινητοδρόμου, για το οποίο η υποβολή προσφορών έχει οριστεί στις 8 Μαΐου.

Κατά τις ομιλίες τους στην ειδική εκδήλωση που διοργανώθηκε στο αίθριο του Πολιτιστικού-Συνεδριακού Κέντρου Ηρακλείου, παρουσία του Αρχιεπισκόπου Κρήτης Ευγενίου και πλήθους πολιτικών-αυτοδιοικητικών στελεχών και εκπροσώπων φορέων, τόσο ο πρωθυπουργός όσο και ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης έκαναν λόγο για μια σημαντική ημέρα για την Κρήτη, άφησαν αιχμές κατά της προηγούμενης κυβέρνησης, ενώ, πέρα από το συνολικό έργο του νέου αυτοκινητοδρόμου, το κόστος του οποίου θα φτάσει στα 2,5 δισ. ευρώ, άνοιξαν τη “βεντάλια” των έργων για την Κρήτη, εστιάζοντας στο νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Πεδιάδος, στα ενεργειακά κ.λπ.

Κ. Μητσοτάκης: «Μια σημαντική ημέρα για την Κρήτη»

«Σήμερα είναι μία ακόμα σημαντική μέρα για την Κρήτη μας. Υπογράφουμε τη σύμβαση της σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για ένα σημαντικό κομμάτι του Βόρειου Οδικού Άξονα, μήκους 22,4 χιλιομέτρων. Ένα από τα τρία μεγάλα έργα, τα οποία συναποτελούν την πρωτοβουλία την οποία έχει αναλάβει η κυβέρνησή μας, επιτέλους η Κρήτη να αποκτήσει τον Βόρειο Οδικό Άξονα που της αξίζει.

Θυμάστε όταν είχαμε κάνει τη σχετική παρουσίαση στα Χανιά, είχαμε μιλήσει αναλυτικά τότε για τις μεγάλες εκκρεμότητες τις οποίες είχαμε κληρονομήσει από το παρελθόν. Για το πώς όσοι μιλούσαν για τον ΒΟΑΚ εκ μέρους της προηγούμενης κυβέρνησης ουσιαστικά - και θα το πω απλά, όπως το αισθάνομαι - “κορόιδευαν” τους συντοπίτες μας, τους Κρητικούς, καθώς δεν υπήρχε ούτε μελετητική ωριμότητα, ούτε χρηματοδότηση, ούτε καν ενιαία χάραξη, για να μπορούμε να μιλάμε για έναν ενιαίο αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα εκτείνεται από τη μία άκρη της Κρήτης στην άλλη», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, για να συνεχίσει: «Για τη σημασία του ΒΟΑΚ, το αναπτυξιακό αποτύπωμα και τη μείωση του κόστους μεταφορών-παραγωγής δε χρειάζεται να πω πολλά...

Όμως, το μεγαλύτερο κόστος δυστυχώς - και έχω μιλήσει πολλές φορές γι’ αυτό - είναι το κόστος των ανθρώπινων ζωών που χάνονται άδικα σε δρόμους, οι οποίοι δεν αξίζουν στο νησί μας, που έρχονται από τον προηγούμενο αιώνα.

Πριν από λίγο, ερχόμενος εδώ να σας απευθύνω αυτόν τον σύντομο χαιρετισμό, μίλησα με έναν νέο αστυνομικό - Γιώργος, μάλιστα, το όνομά του - στο Ρέθυμνο, ο οποίος δυστυχώς, πηγαίνοντας να αναλάβει υπηρεσία, έχασε το πόδι του γιατί κάποιος μεθυσμένος οδηγός έπεσε πάνω του και του προκάλεσε ένα τραύμα, που δυστυχώς θα τον συνοδεύει σε ολόκληρη τη ζωή του».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε στη στήριξη της Κρήτης τα τελευταία τέσσερα χρόνια, αλλά και στο αναπτυξιακό σχέδιο που θα αλλάξει το νησί μέχρι το 2030.

«Δεν είναι μόνο ο Βόρειος Οδικός Άξονας. Το αεροδρόμιο στο Καστέλι, το οποίο είχα την ευκαιρία να επισκεφτώ πριν από κάποιους μήνες, όπως βλέπετε προχωράει με πολύ γρήγορους ρυθμούς, ενώ προσθέσαμε χρηματοδοτικούς πόρους, άλλα 100 εκατομμύρια περίπου, προκειμένου να αυξήσουμε το μέγεθος του αεροδρομίου. Και βέβαια, τα πολύ σημαντικά έργα διασύνδεσης, έτσι ώστε να μπορέσει, επιτέλους, η Κρήτη ηλεκτρικά να συνδεθεί πλήρως με το δίκτυο της ηπειρωτικής Ελλάδος.

Και μην ξεχνάμε, βέβαια, ότι η δική μας η κυβέρνηση είναι αυτή που δρομολόγησε για πρώτη φορά σοβαρές, ουσιαστικές σεισμικές έρευνες νοτιοδυτικά της Κρήτης, οι οποίες έχουν ήδη ολοκληρωθεί», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός.

«Μέσα σε μια τετραετία έχουν γίνει πολλά. Η Κρήτη “ξεκλειδώνει” συνολικά την αναπτυξιακή της δυναμική. Ο τουρισμός μας φέτος είμαστε απολύτως σίγουροι ότι θα σημειώσει ακόμα ένα ρεκόρ και εδώ στην Κρήτη.

Ο πρωτογενής τομέας, παρά τις δυσκολίες, πηγαίνει καλά. Γνωρίζετε ότι σκύψαμε πάνω στα προβλήματα του πρωτογενούς τομέα. Αποζημιώσαμε καλλιεργητές. Καλύψαμε ζημιές από φωτιές. Στηρίξαμε τους κτηνοτρόφους μας, αλλά στηρίζουμε συνολικά και τη μεταποίηση στην Κρήτη, ειδικά τη μεταποίηση των αγροτικών προϊόντων.

Και βέβαια, μιας και έχουμε εδώ και τον έτερο συντοπίτη μας, τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, τον Γιάννη Πλακιωτάκη, να πούμε ότι και σημαντικές επενδύσεις γίνονται στα λιμάνια μας, με σημαντικότερη τη σύμβαση παραχώρησης για το λιμάνι του Ηρακλείου, κάτι το οποίο θα αλλάξει τελείως την όψη της πόλης και θα καταστήσει το Ηράκλειο πραγματικά ένα κομβικό λιμάνι σε όλη τη Μεσόγειο», πρόσθεσε ο κ. Μητσοτάκης.

Γ. Καραγιάννης: «Τηρήσαμε τις δεσμεύσεις μας στο ακέραιο»

«Η ελληνική Πολιτεία, παρά τις σημαντικές εξωγενείς κρίσεις, αλλά και την πολυπλοκότητα του έργου και συνολικά του ΒΟΑΚ, κατάφερε όχι μόνο να σχεδιάσει αλλά και να δρομολογήσει την υλοποίηση αυτού του έργου», σημείωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για θέματα Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, συμπληρώνοντας ότι «η σημερινή κυβέρνηση, ο Έλληνας πρωθυπουργός, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας μας τηρήσαμε την προεκλογική δέσμευση για να αποκτήσει η Κρήτη τον αυτοκινητόδρομο που της αξίζει».

Αλ. Εξάρχου, (CEO Intrakat): «Θα “τρέξουμε” γρήγορα το έργο»

Την υπόσχεση πως θα “τρέξουν” οι εργασίες υλοποίησης με το βλέμμα στραμμένο στα ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα του Ταμείου Ανάκαμψης έδωσε, μιλώντας στην “ΚΡΗΤΗ TV”, ο κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Intrakat, που συμμετέχει στο κοινοπρακτικό σχήμα του ΣΔΙΤ “Χερσόνησος-Νεάπολη”, ενώ θα υλοποιήσει ουσιαστικά και το τμήμα “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος”, έχοντας εξαγοράσει ως γνωστόν τον ανάδοχο, δηλαδή την εταιρεία ΑΚΤΩΡ.

«Είναι μια σημαντική ημέρα η σημερινή για την Κρήτη, μια περιοχή στην οποία δίνουμε πολύ μεγάλο βάρος και έχουμε πολλά μεγάλα έργα και θέλουμε να επεκτείνουμε περαιτέρω την παρουσία μας. Ο 2ος αυτός ΒΟΑΚ είναι το μεγαλύτερο έργο στην Ελλάδα, θα έλεγα και στην Ευρώπη. Είμαστε πολύ χαρούμενοι για την υπογραφή της σύμβασης. Είμαι αισιόδοξος για τα χρονοδιαγράμματα, αν και είναι όντως πολύ στενά. Να είστε σίγουροι ότι θα “τρέξουμε” το έργο, όπως επίσης και το μεγάλο έργο των νέων φοιτητικών εστιών, στο οποίο είμαστε ανάδοχοι», ανέφερε ο κ. Εξάρχου, ο οποίος και υπέγραψε ψηφιακά τη σύμβαση εκ μέρους της Intrakat.

Μ. Μουστάκας (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): «Σαν το σπίτι μας η Κρήτη»

Στην υπογραφή της σύμβασης “Χερσόνησος-Νεάπολη” του ΒΟΑΚ παρευρέθηκε ο Μάνος Μουστάκας, εκτελεστικό μέλος Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και γενικός διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης του Ομίλου.

Σε δηλώσεις του τόνισε πως «ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ επενδύει στην Κρήτη με μακροπρόθεσμο ορίζοντα εδώ και πολλά χρόνια. Είμαστε στρατηγικοί επενδυτές, νιώθουμε το νησί σαν σπίτι μας και αυτό είναι ένα βήμα ακόμα για να ξεφύγουμε στην Κρήτη από την προ ΒΟΑΚ εποχή».

Τοπικοί φορείς

Σύντομο χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυνε ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, ο οποίος αναφέρθηκε στη στενή και αποτελεσματική συνεργασία, όπως είπε, με το υπουργείο, τονίζοντας ότι η Περιφέρεια θα συνεχίσει να συμβάλλει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για την υλοποίηση του έργου.

«Η Κρήτη χρειάζεται έναν ολοκληρωμένο συγκοινωνιακό σχεδιασμό, που θα περιλαμβάνει ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο από τη Σητεία μέχρι την Κίσσαμο, τους κάθετους άξονες, καθώς και το διευρωπαϊκό δίκτυο του Νότου και φυσικά με τη σύνδεσή τους με το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι», τόνισε ο πρόεδρος της ΠΕΔ Κρήτης Γιάννης Κουράκης.

Το αίτημα του Δημοτικού Συμβουλίου για επαναχάραξη, ώστε ο νέος ΒΟΑΚ να μη διχοτομεί την πόλη, επανέλαβε σε δηλώσεις του ο δήμαρχος Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός, “χαιρετίζοντας” την υπογραφή της σύμβασης.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News