Διπλασιάζεται ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων στα παλιά ΙΧ - Χιλιάδες αυτοκίνητα χωρίς σέρβις και στην Κρήτη

Κρήτη
Διπλασιάζεται ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων στα παλιά ΙΧ - Χιλιάδες αυτοκίνητα χωρίς σέρβις και στην Κρήτη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παλιά και χωρίς τακτικά σέρβις εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα - Αυξημένος ο κίνδυνος τραυματισμών σε τροχαία λόγο παλαιότητας

Αποθαρρυντικά είναι τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής που δόθηκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα, για τον κίνδυνο θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα εξ αιτίας της παλαιότητας των αυτοκινήτων. Η οικονομική δυσχέρεια δεν επιτρέπει στους περισσότερους ιδιοκτήτες την αντικατάσταση, ακόμα και τη σωστή συντήρηση του ΙΧ τους, με επιπτώσεις στην ασφάλεια των οδηγών και των επιβαινόντων. Σύμφωνα με τα στοιχεία, η παλαιότητα των ΙΧ αυτοκινήτων ευθύνεται για τον διπλάσιο αριθμό τροχαίων που μπορεί να είναι θανατηφόρα.

Όπως προκύπτει, στα τροχαία συμβάντα με αυτοκίνητα ηλικίας έως 5 ετών, το ποσοστό των νεκρών βρίσκεται στο 15% και εκτοξεύεται στο 30% όταν η ηλικία του αυτοκινήτου φτάνει τα 16-25 χρόνια ενώ παραμένει αρκετά υψηλό όταν η ηλικία του αυτοκινήτου βρίσκεται μεταξύ 26-30 έτη (26%). Στα αυτοκίνητα ηλικίας μέχρι 5 ετών, πάνω από ένας στους τρεις οδηγούς (35%) βγαίνει από το ατύχημα χωρίς να έχει πάθει το παραμικρό ενώ η αναλογία πέφτει σε σχεδόν έναν στους τέσσερις οδηγούς (23%), για τα αυτοκίνητα 16-25 ετών.

Ο κ. Μανόλης Κοτσάκης, πρόεδρος του Συνδέσμου Επισκευαστών Αυτοκινήτων Χανίων σημειώνει ότι «προφανώς τα αυτοκίνητα μετά την πενταετία και επειδή η παθητική ασφάλεια τους είναι μικρότερη σε σχέση με τα καινούρια, για διάφορους λόγους μπορεί να αποφέρουν και στους οδηγούς και στους συνοδηγούς τραυματισμούς, σε ένα ενδεχόμενο τροχαίο». Όπως ο ίδιος εξηγεί, «ένα παλιό αυτοκίνητο, δεν μπορεί να είναι πιο ασφαλές όσο κι αν το συντηρήσεις, ότι κι αν του κάνεις. Η παθητική ασφάλεια , η κατασκευή του που θα σε προφυλάξει σε ένα ατύχημα δεν συνοδεύει τα μεγάλης ηλικίας ΙΧ».

Την ίδια στιγμή ωστόσο, ένα σημαντικό ποσοστό ιδιοκτητών αυτοκινήτων, όχι απλά αδυνατεί να αντικαταστήσει το παλιό ΙΧ του, αλλά κάνει εκπτώσεις ακόμα και στην συντήρηση. Ο κ. Μανόλης Κοτσάκης διαπιστώνει ότι τα τακτικά σέρβις και γενικά η συντήρηση των αυτοκινήτων έχουν να κάνουν με την οικονομική ευχέρεια των ιδιοκτητών. «Τα ελαστικά, το σύστημα διεύθυνσης , το σύστημα ανάρτησης και το σύστημα πέδησης είναι παράγοντες που μπορεί να φέρουν πιο επώδυνους τραυματισμούς απ’ ότι ένα καινούριο αυτοκίνητο. Σήμερα τα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα έχουν ακόμα και τη δυνατότητα επαναφοράς στη σωστή λωρίδα, αν ο οδηγός κοιμηθεί για παράδειγμα ή αφαιρεθεί και περάσει την διαχωριστική γραμμή» υπογραμμίζει ο κ. Κοτσάκης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ελληνικός στόλος αυτοκινήτων είναι από τους πιο γερασμένους στην Ευρώπη, αφού σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων η χώρα μας έχει μέσο όρο ηλικίας λίγο πάνω από τα 16 χρόνια, την ίδια ώρα που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος διαμορφώνεται στα 12 χρόνια.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News