Τραγωδία στα Τέμπη: Απολογίες, απεργία και επανεκκίνηση τρένων

Κρήτη
Τραγωδία στα Τέμπη: Απολογίες, απεργία και επανεκκίνηση τρένων

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μεθαύριο Παρασκευή καλούνται να απολογηθούν οι τρεις συγκατηγορούμενοι του 59χρονου προφυλακισθέντος σταθμάρχη Λάρισας. Πρόκειται για τον επιθεωρητή κυκλοφορίας, αλλά και τους δύο απογευματινούς σταθμάρχες, οι οποίοι φέρονται να αποχώρησαν από το πόστο τους πριν τη λήξη της βάρδιας τους

Μεθαύριο Παρασκευή 17 Μαρτίου, καλούνται να απολογηθούν οι τρεις συγκατηγορούμενοι του 59χρονου προφυλακισθέντος σταθμάρχη Λάρισας. Πρόκειται για τον επιθεωρητή κυκλοφορίας (ο οποίος τοποθέτησε στις νυχτερινές βάρδιες τον 59χρονο), αλλά και τους δύο απογευματινούς σταθμάρχες, οι οποίοι φέρονται να αποχώρησαν από το πόστο τους πριν τη λήξη της βάρδιας τους.

Οι εν λόγω κατηγορούμενοι αντιμετωπίζουν τις ίδιες κατηγορίες που έχουν απαγγελθεί και σε βάρος του 59χρονου. Συγκεκριμένα, οι τέσσερις κατηγορούμενοι κατηγορούνται για «διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών» (κακούργημα), καθώς και για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή (πλημμέλημα) και σωματικές βλάβες κατά συρροή (πλημμέλημα).

Ας σημειωθεί ότι θεωρείται εξαιρετικά πιθανό μεθαύριο Παρασκευή και οι τρεις κατηγορούμενοι να ζητήσουν προθεσμία για να απολογηθούν άλλη ημέρα.

Γεραπετρίτης αντί Καραμανλή

Στο μεταξύ, ο παραιτηθείς υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, δήλωσε στη διάθεση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, ωστόσο δε θα είναι παρών στη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής που έχει προγραμματιστεί για σήμερα Τετάρτη 15 Μαρτίου. Η κυβέρνηση θα εκπροσωπηθεί από τον Γιώργο Γεραπετρίτη.

Πάντως, ο κ. Καραμανλής επικοινώνησε με τον πρόεδρο της Βουλής, στον οποίο ανέφερε ότι είναι έτοιμος να μεταβεί στη συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, προκειμένου να απαντήσει σε ερωτήματα για τα ζητήματα των σιδηροδρόμων, μετά το δυστύχημα στα Τέμπη. Σύμφωνα με πληροφορίες του ιστότοπου NEWS 24/7, ο ίδιος θα δώσει το “παρών”, όταν του ζητηθεί, στο τέλος αυτής της εβδομάδας ή στην αρχή της επόμενης.

Ας σημειωθεί ότι χθες το πρωί η Ν.Δ. κατέθεσε στη Βουλή αίτημα για συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας την ερχόμενη Δευτέρα 20 Μαρτίου, με τη συμμετοχή των πρώην υπουργών Κώστα Αχ. Καραμανλή, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και Χρήστου Σπίρτζη, καθώς και του νυν αρμόδιου για τις υποδομές και μεταφορές υπουργού Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη.

Εξάλλου, πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου σύσκεψη με τους εκπροσώπους του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και της Hellenic Train, με αντικείμενο την επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων, προεδρεύοντος του πρωθυπουργού.

«Ήθελα να συναντηθούμε σήμερα (σ.σ. χθεες) μαζί και με τους εκπροσώπους της Hellenic Train, για να δηλώσω με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι η ανάταξη των σιδηροδρόμων μας δεν αποτελεί απλά ένα καθολικό αίτημα της ελληνικής κοινωνίας, αλλά αποτελεί πια κι ένα προσωπικό δικό μου στοίχημα και αυτό άλλωστε είναι και το περιεχόμενο της ανάληψης της πολιτικής ευθύνης από πλευράς μου. Είναι μία αναγνώριση διαχρονικών παθογενειών που οδήγησαν σε αυτό το ατύχημα, είναι όμως και η άρνηση της συνθηκολόγησης με τις αιτίες που το προκάλεσαν. Και με αυτές τις αιτίες έχουμε κηρύξει όλοι πόλεμο και τον πόλεμο αυτόν πρέπει να τον κερδίσουμε», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Στη σύσκεψη πήραν μέρος οι πρόεδροι και διευθύνοντες σύμβουλοι του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης και της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Παληός, καθώς και ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train Maurizio Capotorto. Συμμετείχαν ακόμη ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος και για θέματα Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, o υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Γιάννης Μπρατάκος, ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου και ο διευθυντής του Γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού Δημήτρης Τσιόδρας.

Σημειώνεται ότι η Hellenic Train ανακοίνωσε τη δρομολόγηση λεωφορείων που θα αντικαταστήσουν σε ορισμένες διαδρομές τα τρένα από σήμερα Τετάρτη, έως ότου αποκατασταθεί η σιδηροδρομική κυκλοφορία. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, λεπτομέρειες θα ακολουθήσουν σήμερα Τετάρτη.

Επανέναρξη σε πέντε φάσεις

Την Τρίτη 14 Μαρτίου εξάλλου, ο Γιώργος Γεραπετρίτης προέβη σε ανακοινώσεις για την επανέναρξη των δρομολογίων του σιδηροδρόμου, τα οποία είχαν μείνει ακινητοποιημένα μετά το δυστύχημα. Ο μεταβατικός υπουργός Μεταφορών συναντήθηκε χθες με τους εργαζόμενους του σιδηροδρόμου. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του κ. Γεραπετρίτη, η αποκατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο θα γίνει σε 5 φάσεις και θα ξεκινήσει την Τετάρτη 22 Μαρτίου.

«Σε 5 φάσεις θα γίνει η αποκατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο, η οποία θα ξεκινήσει από τις 22 Μαρτίου. Στις 27 Μαρτίου ξεκινάει η β’ φάση και προστίθενται στα δρομολόγια η γραμμή Αθήνας- Κορίνθου- Κιάτου- Αιγίου. Την 1η Απριλίου ξεκινάει η γ’ φάση και προστίθενται στα δρομολόγια μια πρωινή γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης», ανακοίνωσε, μεταξύ άλλων, ο κ. Γεραπετρίτης, συμπληρώνοντας ότι το νέο σύστημα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης ETCS αναμένεται να εφαρμοστεί στο τέλος του ερχόμενου Σεπτεμβρίου.

«Τουλάχιστον έως την οριστική παράδοση των έργων τεχνολογικής αναβάθμισης του δικτύου θα εφαρμόζονται επιπλέον τα ακόλουθα:

α. Άμεση ενίσχυση ασφάλειας

- Κλειστοί 5 σταθμοί (θα λειτουργούν μόνο για επιβίβαση-αποβίβαση).

- Στελέχωση ανοικτών σταθμών με 2 σταθμάρχες.

- Μείωση ταχύτητας σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση σε 80 χλμ. και 100 χλμ. για προαστιακούς/εμπορευματικούς και επιβατικές αμαξοστοιχίες αντιστοίχως.

- Στελέχωση με 2 μηχανοδηγούς όλων των προαστιακών συρμών.

- Στελέχωση των προαστιακών συρμών με ένα συνοδό.

- Στελέχωση με 3 συνοδούς των InterCity Αθήνας-Θεσσαλονίκης έναντι των 2 που υπάρχουν σήμερα.

- Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου σε ΟΣΕ και Hellenic Train.

β. Μηχανισμοί επίλυσης προβλημάτων

- Σταδιακή εγκατάσταση από τη Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).

- Δημιουργία Technical Help Desk, με σκοπό την ανταλλαγή τεχνικών πληροφοριών μεταξύ των μηχανοδηγών και της τεχνικής βάσης για την άμεση επίλυση τεχνικών προβλημάτων κατά την πορεία ενός συρμού.

- Εξυπηρέτηση επιβατών σε σημαντικούς σταθμούς του σιδηροδρομικού δικτύου (ιδίως Αθήνα, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Λιανοκλάδι).

γ. Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού

- Ταχεία ολοκλήρωση πρόσληψης προσωπικού στον ΟΣΕ βάσει προγραμματισμού για το έτος 2022, που βρίσκεται σε εκκρεμότητα.

- Για λόγους ταχύτητας, από την υφιστάμενη προκήρυξη 2022 θα καλυφθεί και ο προγραμματισμός προσλήψεων 2023 για κρίσιμους τομείς συντήρησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και τεχνικού προσωπικού.

- Παραμονή των υπηρετούντων με δελτίο παροχής υπηρεσιών.

- Διερεύνηση δυνατότητας ανανέωσης συμβάσεων με το προσωπικό φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων.

- Επαναξιολόγηση εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης κρίσιμου προσωπικού.

- Ενεργοποίηση ψυχολογικής υποστήριξης κρίσιμου προσωπικού ΟΣΕ και Hellenic Train από εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό.

δ. Αναβάθμιση και επιτήρηση υποδομών

- Αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα.

- Άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάταξη και συντήρηση σηράγγων.

- Λειτουργία στον συντομότερο δυνατό χρόνο του συστήματος GSM-R στο τροχαίο υλικό για όλες τις επικοινωνίες εργαζομένων στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, καθιστώντας δευτερεύον το σύστημα VHF.

- Αστυνομική προστασία υποδομών σε κρίσιμα σημεία του δικτύου», ανακοινώθηκε, μεταξύ άλλων, χθες.

Τι λένε οι μηχανοδηγοί

«Συνειδητή επιχείρηση ενοχοποίησης των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο»

Την ίδια ώρα, σε ανακοίνωση που εξέδωσε το Σωματείο Μηχανοδηγών γίνεται λόγος για συνειδητή επιχείρηση ενοχοποίησης των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο.

«Δεν έχουν καλά-καλά περάσει παρά ελάχιστες ημέρες από την απώλεια των 5 συναδέλφων μας μηχανοδηγών και ακόμα 52 συνανθρώπων μας (εκ των οποίων 6 εργαζόμενοι στην αμαξοστοιχία) στο τραγικό και εγκληματικό - όμως προδιαγεγραμμένο - σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, και ήδη εξυφαίνεται από τους υπαίτιους και πραγματικά υπεύθυνους η θεωρία του “ανθρώπινου λάθους” μέσω διαρροών, όπως και επιλεκτικών και μονταρισμένων συνομιλιών στα ΜΜΕ.

Ενόσω δεν έχουμε προλάβει να συνειδητοποιήσουμε - να τη χωνέψουμε αποκλείεται - την απώλεια όλων αυτών των αδικοχαμένων ανθρώπινων ζωών, μπαίνουν, ακόμα μια φορά και μάλιστα συνειδητά, στο κέντρο της απόδοσης ευθυνών σχεδόν αποκλειστικά οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο.

Ενώ οι διαλυμένες οικογένειες των θυμάτων έχουν, ακόμη, νωπά τα δάκρυά τους, στη χώρα του “manual”, του χειρόγραφου και χειροκίνητου, της έλλειψης συντήρησης και προσωπικού σε όλους τους κρίσιμους τομείς, είμαστε υποχρεωμένοι να παρακολουθούμε περιυβρίσεις νεκρών και κατασυκοφάντηση εργαζομένων σε καθημερινή βάση από ορισμένα - δε θέλουμε να πιστέψουμε κατευθυνόμενα - “δημοσιογραφικά” ρεπορτάζ.

Χωρίς κανένα σεβασμό προς τους νεκρούς ή τις οικογένειες που άφησαν πίσω, ή για τους τραυματίες και τον εφιάλτη που πρέπει να αντιμετωπίσουν για το υπόλοιπο της ζωής τους, έφτασαν μέχρι του σημείου να κατασκευάσουν πρόβλημα υγείας, ανύπαρκτο βεβαίως, του αδικοχαμένου συναδέλφου μας Γιώργου Κουτσούμπα.

Και σαφώς πρέπει να αποδοθούν οι ευθύνες. Εμείς το ζητάμε πρώτοι. Όμως να αποδοθούν στους κυρίως υπαίτιους αυτής της τραγωδίας, που παρά τις διαρκείς επισημάνσεις μας, τις συνεχείς εκκλήσεις μας προς αποκατάσταση των εντεινόμενων προβλημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου, τους εκφρασμένους φόβους μας για πολύνεκρα δυστυχήματα και τραυματισμούς, αυτοί κώφευαν και αδιαφορούσαν! (...) Στο διά ταύτα. Τόσες μέρες έχουν περάσει και σε λίγο εμείς θα ξανανέβουμε στους συρμούς - εργαζόμενοι και επιβάτες - περνώντας από αφύλαχτες διαβάσεις και στηριζόμενοι σε χειροκίνητους χειρισμούς, σε μια Ευρώπη όπου τα τρένα ρυθμίζονται, σχεδόν παντού, αυτόματα. Όμως δε θα ξεχάσουμε.

Σας υποσχόμαστε ότι θα κάνουμε τα αδύνατα δυνατά για να αποδοθούν οι ευθύνες εκεί που πρέπει. Γιατί δε μετράμε απώλειες κερδών και πολιτικά κόστη ή ποσοστά τηλεθέασης. Μετράμε απώλειες σε ανθρώπινες ζωές. Δυστυχώς, μετρηθήκαμε και βρεθήκαμε λιγότεροι».

Αλγεινή εντύπωση προκαλούν τα όσα κατήγγειλε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης, Κώστας Γενιδούνιας, ο οποίος με ανάρτηση που έκανε στο Facebook αναφέρει ότι «χωρίς να έχει δοθεί καμία επιπλέον οδηγία ή διευκρίνιση, ο ΟΣΕ σήμερα έδινε άδεια να κυκλοφορήσουν εμπορικά τρένα σε μη τηλεδιοικούμενο μέρος του δικτύου. Η παρέμβαση του Σωματείου μας καταλυτική, το δρομολόγιο ακυρώθηκε».

Σε κείμενο που δημοσίευσε η σελίδα της Πανελλήνιας Ένωσης Σταθμαρχών ΟΣΕ-ΠΕΣΟΣΕ στο Facebook αναφέρεται ότι «χωρίς να έχει αποφασιστεί το οριστικό σχέδιο επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου μετά την εθνική τραγωδία των Τεμπών και ενώ δεν έχει επέλθει ακόμα συμφωνία κυβέρνησης και σιδηροδρομικών για τις προϋποθέσεις και τους όρους ασφαλείας, με τους οποίους θα ξεκινήσουν ξανά τα δρομολόγια, εμπορευματική αμαξοστοιχία επιχείρησε να αναχωρήσει από τη Θεσσαλονίκη το πρωί της Δευτέρας 13/3, προφανέστατα εν γνώσει και με την άδεια του ΟΣΕ. Το περιστατικό κατήγγειλαν οι μηχανοδηγοί, ενώ το δρομολόγιο ακυρώθηκε με παρέμβαση του Σωματείου τους».

Τραγικός πατέρας

Μετά τον γιο του, αποχαιρέτησε και τον πατέρα του

Συγκλονίζει ο Παύλος Ασλανίδης, ο οποίος έχασε τον 26χρονο γιο του Δημήτρη στο δυστύχημα των Τεμπών. Ο τραγικός πατέρας “αποχαιρέτησε” πριν από πέντε ημέρες τον πατέρα του (και παππού του αδικοχαμένου νέου), ενώ πριν δύο μήνες είχε χάσει τη μητέρα του.

«Θέλω για τη μνήμη του Δημήτρη και του φίλου του, του Σωτήρη, που ταξίδευαν μαζί, οι ποινικές ευθύνες να φτάσουν ψηλά. Δεν μπορεί να βγαίνει ο Καραμανλής και να λέει “διασφαλίσαμε την ασφάλεια”, να τον ακούν χιλιάδες οικογένειες, παιδιά και να ταξιδεύουν με το τρένο, και να γίνεται αυτό το πράγμα. Και το χειρότερο είναι που βγαίνει ο Άδωνις Γεωργιάδης και λέει “εντάξει, τι να έλεγε, την αλήθεια;”. Είμαστε σοβαροί; Τι προσπαθούν να κάνουν; Να καλύψουν ο ένας τον άλλον; Δε γλιτώνουν. Θα τους καταψηφίσει ο κόσμος», ανέφερε ο κ. Ασλανίδης, επισημαίνοντας ότι δε δέχτηκε κανένα τηλεφώνημα, τόσο από ψυχολόγους όσο και από την εταιρεία, ενώ αναφέρθηκε στα «κατεβασμένα κεφάλια» και τα «κροκοδείλια δάκρυα» του Υπουργικού Συμβουλίου της περασμένης εβδομάδας.

Ο κ. Ασλανίδης μίλησε και για τη δημοσκόπηση της Marc, που όπως είπε «έγινε πάνω στα φέρετρα των παιδιών». «Όλο το χρυσάφι του κόσμου να μας δώσουν, τα παιδιά μας θέλουμε πίσω και αυτά τα μέτρα ξέρουμε γιατί τα εξήγγειλαν, είναι προεκλογική καμπάνια. Στον Θεό τους, βγαίνουν και κάνουν γκάλοπ για το πόσα ποσοστά έχουν; Δεν ντρέπονται λιγάκι; Πάνω στα φέρετρα των παιδιών κάνουν γκάλοπ; Ποια μέτρα; Αφού ξέρουμε ότι αυτά είναι φανφάρες προεκλογικές, δουλεύουν τον κόσμο. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να μη χάσουν τις καρέκλες τους», δήλωσε ακόμη ο κ. Ασλανίδης, τονίζοντας πως το δυστύχημα είναι έγκλημα.

Αλέξης Τσίπρας: «Τι έκαναν αυτοί οι άνθρωποι τέσσερα χρόνια;»

«Θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί για όποιον χρειαστεί, όπου ψηλά και αν αυτός βρίσκεται, για να μάθουμε την αλήθεια και να υπάρξει δικαιοσύνη» ήταν το μήνυμα που έστειλε ο Αλέξης Τσίπρας σχετικά με την τραγωδία στα Τέμπη, κατά τη συνέντευξη που έδωσε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Mega.

«Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αντιλαμβάνεται την ασφάλεια μόνο για να διορίζει και να προσλαμβάνει αστυνομικούς. Δεν έχουμε γιατρούς, δεν έχουμε νοσηλευτές, δεν έχουμε εκπαιδευτικούς, δεν έχουμε σταθμάρχες», σημείωσε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. απαντώντας σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων Ράνιας Τζίμα και Γιάννη Πρετεντέρη.

Ο Αλέξης Τσίπρας τόνισε ότι «επειδή έχουμε 57 νεκρούς, πρέπει να πούμε την αλήθεια» και μίλησε για τις τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης Μητσοτάκη.

Ξεκινώντας τη συνέντευξη από την τραγωδία στα Τέμπηhttps://www.ethnos.gr/tag/3049/temph και ερωτηθείς για τις ευθύνες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για την κατάσταση στους σιδηροδρόμους κατά την περίοδο της διακυβέρνησής του, ο κ. Τσίπρας είπε: «Δεν έχω τσακωθεί με την ευθύνη. Την ανέλαβα και την αναλαμβάνω την ευθύνη, αυτήν όμως που μου αναλογεί».

Συγκεκριμένα, επισήμανε πως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ανέλαβε «ευθύνη» σε «κρίσιμες στιγμές» για «υποθέσεις μάλιστα που δεν αφορούσαν τα δικά της πεπραγμένα». «Κι εμείς κυβερνήσαμε, όμως κυβερνήσαμε τέσσερα από τα 49 χρόνια της αντιπολίτευσης. Άρα αυτό το κράτος δεν το φτιάξαμε εμείς», συμπλήρωσε.

«Έχουμε έναν σιδηρόδρομο που έπρεπε από το 2003 να έχει σύστημα τηλεδιοίκησης», τόνισε σε άλλο σημείο ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.

Μάλιστα, είπε ότι «έχουμε 57 νεκρούς και τους συγγενείς τους, που ζητούν να μάθουν την αλήθεια», προσθέτοντας πως «από το 2019 δεν έχουμε πύργο ελέγχου στα τρένα».

Αναφορικά με την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ από την κυβέρνησή του, είπε πως «ήταν αναγκαστική», συμπληρώνοντας πως δεν υπήρχε άλλη επιλογή.

Ο κ. Τσίπρας ανέφερε ακόμη πως «η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ξεκίνησε την υλοποίηση της σύμβασης 717, αλλά αναγκάστηκε να προχωρήσει σε συμπληρωματική σύμβαση» και πρόσθεσε ότι τον Σεπτέμβριο του 2018 - επί πρωθυπουργίας του - είχε υλοποιηθεί το 72% της εν λόγω σύμβασης.

Όπως συμπλήρωσε, τον Φεβρουάριο του 2023 - επί κυβέρνησης Ν.Δ. - είχε υλοποιηθεί το 77% της σύμβασης. «Τι έκαναν αυτοί οι άνθρωποι τέσσερα χρόνια;», ρώτησε.

Στον "πάγο" αύριο η χώρα

“Νεκρώνει” αύριο Πέμπτη 16 Μαρτίου, ο δημόσιος και ιδιωτικός τομέας σε όλη τη χώρα μετά την 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση που έχουν προκηρύξει ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ, με φόντο το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη. Στο Ηράκλειο, τα σωματεία και τα συνδικάτα αλλά και απλοί πολίτες θα συναντηθούν στις 11 το πρωί στην πλατεία Ελευθερίας. Σκοπός είναι να υπάρξει παράσταση διαμαρτυρίας, ώστε να εκφραστεί η θλίψη και η οργή για τα γεγονότα στα Τέμπη.

Χθες Τρίτη, πραγματοποιήθηκε συνέντευξη Τύπου στο Εργατικό Κέντρο Ηρακλείου, όπου ο πρόεδρός του Στέλιος Βοργιάς, μιλώντας στον τηλεοπτικό φακό της “ΚΡΗΤΗ TV”, ανέφερε πως στόχος είναι: «να εκφραστεί η θλίψη και η οργή μας για τις διαχρονικές ευθύνες που υπάρχουν αλλά και για την ατιμωρησία του πολιτικού μας συστήματος. Η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη και αυτοί που θα παρευρεθούν, θα διαμαρτυρηθούν όχι μόνο για το δυστύχημα στα Τέμπη, αλλά και για τις επαίσχυντες πολιτικές».

Το ΕΚΗ σε συνεννόηση με την ΑΔΕΔΥ κάλεσε σε μαζική συμμετοχή τον κόσμο στην πλατεία Ελευθερίας στις 11:00 το πρωί.

«Να δώσουμε ένα δυναμικό “παρών” ώστε τα μέτρα να γίνουν πιο αυστηρά και να αποδοθούν οι ευθύνες. Να διαμαρτυρηθούν όλοι οι πολίτες», είπε ο γενικός γραμματέας του ΕΚΗ, Νεκτάριος Μωϋσάκης.

Στο επίκεντρο της αυριανής απεργιακής κινητοποίησης, το ΕΚΗ υποστηρίζει σθεναρά τη λήψη αυστηρών μέτρων στα σιδηροδρομικά δίκτυα, ενώ διεκδικεί σύγχρονες και φθηνές συγκοινωνιακές μεταφορές, μέτρα αυστηρού ελέγχου και άμεση εφαρμογή ευρωπαϊκών προτύπων ασφαλείας.

«Το ΕΚΗ καλεί τους εργαζόμενους, τους άνεργους και τους συνταξιούχους να συμμετάσχουν στο συλλαλητήριο που θα γίνει στην πλατεία Ελευθερίας αύριο και ώρα 11 το πρωί, μετά την πανελλαδική-πανεργατική απεργία που προκήρυξε τόσο η ΓΣΕΕ όσο και η ΑΔΕΔΥ», είπε ο κ. Βοργιάς.

Είναι άξιο αναφοράς πως στην αυριανή απεργία θα συμμετάσχουν εργατικά σωματεία και συνδικάτα με αφορμή το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη. Αναλυτικά, οι ανακοινώσεις που εξέδωσαν:

«Στο “πάμε και όπου βγει” εμείς απαντάμε με ένα μεγάλο “ως εδώ!”. Δε θα ανεχθούμε τη συγκάλυψη. Απαιτούμε να έρθουν όλα στο φως. Δεν ανεχόμαστε να παίζουν άλλο με τις ζωές μας. Απαιτούμε ασφαλείς υποδομές και μεταφορές. Οι μεγάλες κινητοποιήσεις των προηγούμενων ημερών μάς δείχνουν τον δρόμο. Συνεχίζουμε μέχρι τέλους. Στηρίζουμε και συμμετέχουμε στη μεγάλη πανελλαδική και πανεργατική απεργία την Πέμπτη 16/3 (σ.σ. αύριο)», ανέφερε η Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ Ηρακλείου.

Από την πλευρά της, η ΟΕΒΕΝΗ υπογραμμίζει: «Καλεί όλα τα πρωτοβάθμια σωματεία-μέλη της να παρακινήσουν τα μέλη τους για μαζική συμμετοχή στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας μεθαύριο Πέμπτη 16 Μαρτίου (σ.σ. αύριο), στην Πλατεία Ελευθερίας και ώρα 11.00 π.μ.».

«Απεργούμε για δικαιώματα που να ικανοποιούν τις ανάγκες μας με βάση τις δυνατότητες που αναδύονται από την επιστήμη και την τεχνολογία σήμερα! Σταθερή εργασία και ωράρια, αξιοπρεπείς μισθοί και δικαιώματα, κατοχυρωμένα με συλλογικές συμβάσεις εργασίας, με ελεύθερο χρόνο για όλους τους εργαζόμενους», υποστήριξε από την πλευρά του το Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Γάλατος, Τροφίμων και Ποτού.

«Το κράτος οφείλει να διασφαλίσει ελεγκτικούς μηχανισμούς ανεξάρτητους και δικλίδες ασφαλείας, που θα εποπτεύουν για την ασφάλεια των πολιτών στις μεταφορές και σε άλλους οργανισμούς. Οι προϋπολογισμοί του κράτους αγνοούν επιδεικτικά τις λαϊκές ανάγκες. Δίνουν ελάχιστα για στοιχειώδεις υποδομές. Γι’ αυτό πλημμυρίζουν τα σχολεία με την πρώτη βροχή, “σκάνε” καυστήρες και σκοτώνουν μαθητές, πέφτουν οι σοβάδες στα κεφάλια των μαθητών», υποστήριξε το Σωματείο Εργαζομένων ΠΑΓΝΗ σε ανακοίνωσή του.

«Οι συνταξιούχοι ξέρουν να δίνουν “μάχες”. Είναι νικητές της ζωής και το αποδεικνύουν καθημερινά. Έτσι, θα σταθούν και πάλι στο ύψος των περιστάσεων και θα βρεθούν στην “πρώτη γραμμή”, δίπλα στα παιδιά τους και στα εγγόνια τους. Δεν αντέχουν να “μένουν στο σκοτάδι”. Ζητούν να αποδοθούν εδώ και τώρα οι ευθύνες για τις 57 αδικοχαμένες ψυχές στα Τέμπη», σημείωσε από την πλευρά του το Ενιαίο Δίκτυο Συνταξιούχων.

Το Σωματείο Εργαζομένων Επισιτισμού-Τουρισμού ν. Ηρακλείου υποστήριξε από την πλευρά του πως: «στηρίζει την 24ωρη πανελλαδική απεργία που κήρυξε η ΓΣΕΕ μετά την ομόφωνη απόφαση του 38ου Πανελλαδικού Συνεδρίου της, που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 16 Μαρτίου (σ.σ. αύριο)». Μεταξύ άλλων, αναφέρει: «Απαιτούμε να αποδοθούν οι πραγματικές ευθύνες για το δολοφονικό έγκλημα των Τεμπών».

Το Σωματείο Επιπλοξυλουργών νομού Ηρακλείου με ανακοίνωσή του αποφάσισε να συμμετέχει στην αυριανή συγκέντρωση διαμαρτυρίας για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, διεκδικώντας να ληφθούν αποτελεσματικά μέτρα για να μη θρηνήσει ξανά η χώρα μας ανθρώπινες ζωές.

Επίσης, η Ένωση Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Ηρακλείου (ΕΦΕΕΗ) ανταποκρινόμενη στο κάλεσμα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Ελλάδος (ΠΟΦΕΕ) αλλά και της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Ηρακλείου (ΟΕΒΕΝΗ), με ανακοίνωση που εξέδωσε, αποφάσισε να συμμετέχει στην αυριανή 24ωρη πανελλαδική κινητοποίηση.

«Οι ευθύνες είναι τεράστιες, είναι πολιτικές και διαχρονικές. Αυτοί που μας βγάζουν το σπίτι στο “σφυρί” με το πάτημα ενός κουμπιού, αυτοί που έχουν φέρει στη χώρα την τελευταία λέξη της τεχνολογίας για να παρακολουθούν τον “εχθρό”-λαό, είναι οι ίδιοι που έχουν αφήσει τον λαό κυριολεκτικά στην τύχη του. Αυτοί, που προσλαμβάνουν αστυνομικούς για τα πανεπιστήμια, που φτιάχνουν δυνάμεις καταστολής, που αγοράζουν φονικά όπλα για τις ανάγκες του ΝΑΤΟ, είναι οι ίδιοι που δεν προσλαμβάνουν γιατρούς, που ιδιωτικοποιούν τα νοσοκομεία, που ιδιωτικοποίησαν τη ΔΕΗ, τον ΟΤΕ και τα τρένα με τις ολέθριες συνέπειες. Τώρα, ετοιμάζονται να ιδιωτικοποιήσουν και το νερό», ανέφερε το Συνδικάτο Οικοδόμων του ν. Ηρακλείου.

Ρέθυμνο

Δυναμικό “παρών” στις κινητοποιήσεις δίνει το Ρέθυμνο όπου οργανώσεις, συνδικάτα και φορείς θα συγκεντρωθούν στις 11 αύριο, έξω από το Εργατικό Κέντρο Ρεθύμνου. Το Εργατικό Κέντρο Ρεθύμνου μέσω ανακοίνωσης που εξέδωσε απευθύνει: «προσκλητήριο ενότητας και αγώνα προς όλους τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους, τους άνεργους και τους φοιτητές, καλώντας τους να συμμετέχουν στην απεργιακή συγκέντρωση την Πέμπτη 16 Μαρτίου (σ.σ. αύριο) στις 11 το πρωί».

Στην ανακοίνωσή του, μεταξύ άλλων, αναφέρει επίσης πως: «η θέση μας είναι ξεκάθαρη και αδιαπραγμάτευτη: Ασφάλεια στους χώρους εργασίας και στις μετακινήσεις. Ποιότητα υπηρεσιών, άμεση απόδοση ευθυνών για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη».

Στην ίδια “γραμμή” κινήθηκε και το Νομαρχιακό Τμήμα της ΑΔΕΔΥ το οποίο: «καλεί όλους τους εργαζόμενους στον δημόσιο τομέα να συμμετέχουν μαζικά στη γενική πανελλαδική απεργία της 16ης Μαρτίου (σ.σ. αύριο), ενώνοντας τη φωνή των δημοσίων υπαλλήλων με αυτήν των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα για να απαιτήσουμε με τη γενική πανεργατική απεργία:

  • Να έρθουν στην επιφάνεια οι πραγματικοί ένοχοι του εγκλήματος των Τεμπών και να αποδοθούν οι ευθύνες στους υπαίτιους.
  • Να σταματήσει η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, της εμπορευματοποίησης και της λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, να σταματήσει να αντιμετωπίζεται η προστασία της εργασίας και της ζωής ως κόστος».

Η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου τονίζει σε ανακοίνωσή της: «Να πάψει η αστυνομοκρατία και οι οικονομικοί-κοινωνικοί φραγμοί σε εργασία και εκπαίδευση απέναντι στη νέα γενιά. Να μπορέσουν να μείνουν οι νέοι στον τόπο τους, να εργαστούν και να δημιουργήσουν. Να αποσυρθεί ο Νόμος 5029, που ποινικοποιεί τις μαθητικές κινητοποιήσεις. Δε θα ξεχάσουμε το έγκλημα στα Τέμπη. Δε θα ανεχτούμε τους υπεύθυνους και τις πολιτικές που “γεννάνε” τέτοια εγκλήματα».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News