Στα όρια του ποινικού οι κινητοποιήσεις των μαθητών - Αντιδράσεις για το άρθρο 4 και στην Κρήτη

Κρήτη
Στα όρια του ποινικού οι κινητοποιήσεις των μαθητών - Αντιδράσεις για το άρθρο 4 και στην Κρήτη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε ενώ οι μαθητές σε κάθε γωνιά της χώρας είχαν βγει στους δρόμους να διαμαρτυρηθούν για τις ψυχές, που τόσο άδικα χάθηκαν στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών

Κύμα αντιδράσεων έχει προκαλέσει και στους εκπαιδευτικούς της Κρήτης το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με τίτλο “Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις” και συγκεκριμένα μία διάταξή του που αφορά στις κινητοποιήσεις μαθητών.

Μιλώντας στο neakriti.gr, οι εκπαιδευτικοί εξέφρασαν την έντονη δυσαρέσκειά τους, αφού στο σχέδιο νόμου οι μαθητικές κινητοποιήσεις ταυτίζονται με μια μορφή σχολικής βίας!

Οι μαθητές πρέπει να έχουν ζωτικό χώρο έκφρασης και ελευθερίας σκέψης πράγμα που έχει ως συνέπεια να καθιστά το συγκεκριμένο νομοσχέδιο απαγορευτικό. Την ίδια στιγμή, επισημαίνουν πως πρέπει να υπάρξουν ζωτικές παρεμβάσεις για να αντιμετωπιστεί ο σχολικός εκφοβισμός εντός του σχολικού περιβάλλοντος.

Ειδικότερα, η σχολική κοινότητα της Κρήτης βρίσκεται σε “αναβρασμό”. Ενώ την εβδομάδα που μας πέρασε οι μαθητικές κινητοποιήσεις και οι καταλήψεις σχολικών κτηρίων ήταν πανταχού παρούσες, το υπουργείο Παιδείας πέρασε ένα νομοσχέδιο με σκοπό την έγκυρη και έγκαιρη αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού. Το νομοσχέδιο πέρασε αφού έλαβε την ψήφο συναίνεσης από Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ. “Παρών” ψήφισε η Ελληνική Λύση, ενώ κατά του νομοσχεδίου ψήφισαν το ΚΚΕ και το ΜέΡΑ25. Ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. δε συμμετείχε στην εκλογική διαδικασία.

Στο πλαίσιο αυτό, το neakriti.gr επικοινώνησε με εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με σκοπό να κρίνουν το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Όπως επισημαίνουν, η μελανή σελίδα του νομοσχεδίου σχετίζεται με την ταύτιση της βίας εντός του σχολικού περιβάλλοντος με τις μαθητικές κινητοποιήσεις. Απέναντι σε αυτήν τη ρύθμιση, οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν κάνοντας σαφές πως αμαυρώνεται η συνείδηση των μαθητών και μαθητριών τους.

Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ρεθύμνου και αιρετός ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου, Στέλιος Ορφανουδάκης, ανέφερε: «Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο που αφορά τον σχολικό εκφοβισμό και πραγματικά έχω να εκφράσω τη δυσαρέσκειά μου ως προς τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται οι μαθητές. Οι μαθητές στοχοποιούνται, γιατί η σχολική βία ταυτίζεται με τις μαθητικές κινητοποιήσεις. Οι μαθητικές κινητοποιήσεις καταδικάζονται και είναι ένα γεγονός καταδικαστέο από κάθε άποψη. Είμαστε απέναντι στον συγκεκριμένο νόμο που ποινικοποιεί τη συνείδηση των μαθητών και των μαθητριών. Στεκόμαστε απέναντι και εκφράζουμε την οργή μας ως σχολική κοινότητα. Οι μαθητές είναι συστατικό στοιχείο της σχολικής κοινότητας και δεν πρέπει να απαγορεύεται το φρόνημά τους, σε περίπτωση που θέλουν να εκφράσουν κάτι που δικαιωματικά τους ανήκει».

«Διαφωνώ κάθετα με το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε. Η διαφωνία έχει μεγάλη σημασία στην εκπαιδευτική διαδικασία. Είναι λάθος να ταυτιστεί η σχολική βία ή ο εκφοβισμός με τις μαθητικές κινητοποιήσεις. Και οι μαθητές έχουν το δικαίωμα να διαμαρτυρηθούν και να εκφράσουν τη δυσαρέσκειά τους, όταν βλέπουν πως οι σχολικοί χώροι δεν είναι οι προβλεπόμενοι ή υπάρχουν μεγάλες μαθησιακές ανάγκες. Οι μαθητικές κινητοποιήσεις συνιστούν μορφές έκφρασης δικαιωμάτων. Δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τη σχολική βία και ως εκ τούτου με βρίσκει αντίθετο το νομοσχέδιο. Χρειάζονται ουσιαστικές αλλαγές και σημαντικές μεταρρυθμίσεις για να αλλάξει ο εκφοβισμός», υποστήριξε από την πλευρά του ο εκπαιδευτικός και πρόεδρος του Νομαρχιακού Τμήματος Ηρακλείου της ΑΔΕΔΥ, κ. Δημήτρης Δερμιτζάκης.

«Απαράδεκτο νομοσχέδιο» - «Πρόκληση ο χρόνος ψήφισής του»

Στην ίδια γραμμή κινήθηκαν και οι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Οι ίδιοι, μιλώντας στο neakriti.gr εξέφρασαν την ανησυχία τους ως προς τους τρόπους αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού από την Πολιτεία. Έκαναν σαφές πως ο σχολικός εκφοβισμός πρέπει να αντιμετωπιστεί με παρεμβάσεις εντός του πλαισίου της σχολικής κοινότητας.

Ο φιλόλογος του 4ου Λυκείου Ηρακλείου, Ανδρέας Λενακάκης, είπε: «Θεωρώ πως το ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού είναι πιο έντονο. Δε βλέπω να υπάρχει σχολικός εκφοβισμός στο σχολείο που είμαι, αλλά αυτό δε σημαίνει πως δεν υπάρχει. Δε νομίζω πως κάποιος νόμος μπορεί να επιλύσει το πρόβλημα. Πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία του σχολείου, των καθηγητών και των μαθητών. Εμείς ως καθηγητές βάζουμε έναν μικρό “λίθο” στο συνολικό οικοδόμημα, που έχουν φτιάξει οι γονείς των παιδιών. Το πρόβλημα είναι περισσότερο εσωτερικό και λιγότερο εξωτερικό. Δεν αντιμετωπίζεται με νόμους και διατάγματα. Πρέπει και οι ίδιοι οι γονείς να μάθουν πώς θα μεγαλώσουν τα παιδιά τους. Είναι πολύπλευρο και πολυδιάστατο το πρόβλημα».

«Διαφωνώ με το νομοσχέδιο, καθώς θεωρεί τις μαθητικές κινητοποιήσεις συνώνυμο της σχολικής βίας. Δε λύνεται έτσι το ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού. Λύνεται μέσω καλών σχολικών εγκαταστάσεων και όταν πραγματοποιείται ο αναγκαίος έλεγχος. Το νομοσχέδιο, όπως ψηφίστηκε, είναι “χουντικής κοπής”. Και είναι προκλητικό που ψηφίστηκε ένα τέτοιο νομοσχέδιο σε μια συγκυρία που μαθητές ξεσηκώθηκαν και εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους, πηγαίνοντας σε πλατείες για να διαμαρτυρηθούν», υποστήριξε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου, Χρήστος Σουρουλής.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News