Κρήτη: “Αυλαία” εκπτώσεων - Ποιοι κλάδοι είχαν την τιμητική τους

Κρήτη
Κρήτη: “Αυλαία” εκπτώσεων - Ποιοι κλάδοι είχαν την τιμητική τους

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γερές “ανάσες” στην αγορά του Ηρακλείου από τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο - Ο κλάδος της ένδυσης και της υπόδησης είχε την τιμητική του

Ικανοποιητικά κινήθηκε η περίοδος των εκπτώσεων στην πόλη του Ηρακλείου, η οποία έληξε χθες Τετάρτη 1 Μαρτίου. Ιδίως ο Ιανουάριος ήταν κερδοφόρος, καθώς πολλοί πολίτες μετέβησαν σε καταστήματα του Ηρακλείου με σκοπό να προμηθευτούν ρούχα, παπούτσια κ.λπ. Από τις 10 του Φεβρουαρίου, ωστόσο, υπήρξε καθίζηση της αγοραστικής κίνησης, με τη μείωση πελατών να είναι ιδιαίτερα μεγάλη. Σε κάθε περίπτωση, τα μαγαζιά δούλεψαν αρκετά καλά σε σχέση με πέρυσι, όπου οι υγειονομικοί περιορισμοί για τους ανεμβολίαστους είχαν βάλει “φρένο” σε πολλούς καταστηματάρχες.

Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων ο κόσμος έχει τη δυνατότητα να αγοράσει προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές σε σχέση με άλλη περίοδο του χρόνου. Η πρώτη εκπτωτική περίοδος για το 2023 ξεκίνησε την πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου και έληξε μόλις χθες. Ήταν μια περίοδος που σε σχέση με πέρυσι ο τζίρος ήταν ανοδικός. Αυτό υποστήριξε ο έμπορος Μανόλης Κουναλάκης, ο οποίος μίλησε στο neakriti.gr για τα χαρακτηριστικά της εκπτωτικής περιόδου.

Όπως είπε ο ίδιος, ο Γενάρης ήταν ένας αρκετά καλός μήνας εισπρακτικά, με αποτέλεσμα διαδοχικά το εμπόριο να πάρει “ανάσες” από τον Οκτώβριο, οπότε υπήρξε εμπορική κινητικότητα.

«Φέτος παρατηρήσαμε μια αρκετά καλή χειμωνιάτικη χρονιά. Σε σχέση με πέρυσι, ο τζίρος ήταν καλύτερος σε πολλά μαγαζιά. Ιδίως τον Ιανουάριο πήγαμε πολύ καλά. Από τον Οκτώβριο έως τον Ιανουάριο σημειώθηκε τζίρος. Από τις 10 Φεβρουαρίου κι έπειτα μειώθηκε η αγοραστική κίνηση. Αυτή είναι μια πραγματικότητα. Δυστυχώς, ο κόσμος δεν πήγε να αγοράσει παπούτσια ή ρούχα σε μαγαζιά μετά τις 10 Φεβρουαρίου, ούτε την περίοδο των Αποκριών. Δούλεψαν περισσότερο η εστίαση και ο επισιτισμός. Πάντως, σε γενικές γραμμές το πρόσημο είναι θετικό».

Ο έμπορος Νίκος Μπότης μίλησε, μεταξύ άλλων, για τον μήνα Φεβρουάριο, που σύμφωνα με τον ίδιο ήταν καταστροφικός.

«Ο Ιανουάριος, όπως τον εκτιμώ στη βάση των συνομιλιών που έχω κάνει, ήταν αρνητικός, με την έννοια πως οι οικονομικές υποχρεώσεις των μαγαζιών βγήκαν ακριβώς. Όχι έσοδα, όχι έξοδα. Ο Φεβρουάριος ήταν όμως καταστροφικός. Δεν υπήρξε κίνηση. Και εάν δεν υπήρχε άλλο εισόδημα το οποίο να λειτουργεί ως αντιστάθμισμα, πολλοί συνάδελφοί μου θα... μπήκαν μέσα», είπε ο κ. Μπότης.

Είναι άξιο αναφοράς πως η εκπτωτική περίοδος επίσημα ξεκίνησε την πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου, αλλά ουσιαστικά μετά τα Χριστούγεννα πολλοί καταστηματάρχες διέθεσαν τα προϊόντα τους σε χαμηλότερες τιμές, με σκοπό το εμπόρευμά τους να γίνει πιο ελκυστικό. Η εκπτωτική περίοδος ανεπίσημα, όπως ανέφερε ο κ. Κουναλάκης, λήγει 15-20 Μαρτίου, με το καταναλωτικό ενδιαφέρον να διαφαίνεται περιορισμένο.

Ανεβασμένος τζίρος

Την εκτίμησή του, πως ο τζίρος ήταν σαφέστατα πιο ανεβασμένος σε σχέση με πέρυσι, έκανε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου, κ. Μανόλης Κουμαντάκης.

«Επίσημα στοιχεία δεν έχουμε μέχρι στιγμής. Σίγουρα η εκπτωτική αυτή περίοδος ήταν καλύτερη σε σχέση με πέρυσι. Παρακολουθώντας το καταναλωτικό ενδιαφέρον και συνομιλώντας με συναδέλφους εμπόρους, οφείλω να υποστηρίξω πως φέτος υπήρξε τζίρος μεγαλύτερος σε σχέση με πέρυσι. Πέρυσι, οι υγειονομικοί περιορισμοί ήταν ένας βραχνάς για εμάς. Από εκεί και πέρα, ο τζίρος που έκαναν τα μαγαζιά δεν ήταν τόσο μεγάλος σε σχέση με άλλες χρονιές πριν την πανδημία. Οι Ηρακλειώτες βγήκαν έξω και προσπάθησαν να καλύψουν τις ανάγκες τους. Εύχομαι προσωπικά να ανέβει το καταναλωτικό ενδιαφέρον στην επόμενη εκπτωτική περίοδο», υπογράμμισε.

Το στοίχημα

Το στοίχημα της επόμενης ημέρας είναι, σύμφωνα με τον κ. Κουναλάκη, να υπάρξει μια σταθερή κυβέρνηση. Για να έχουμε επανεκκίνηση στο εμπόριο, πρέπει να υπάρξει σταθερή κυβέρνηση, όπως είπε.

«Το στοίχημα για το εμπόριο είναι να έχουμε σταθερή κυβέρνηση και να μην προβούμε σε δεύτερες ή τρίτες εκλογές. Το εμπόριο, ύστερα από μια πανδημία και μια πληθωριστική κρίση, έχει ανάγκη από μια σταθερή κυβέρνηση. Μετά τις 15 Απριλίου θα ξαναέχουμε κόσμο στα μαγαζιά μας, όπου ο κόσμος θα πηγαίνει με σκοπό να αγοράσει καλοκαιρινά είδη κ.λπ. Σε κάθε περίπτωση, το πρόσημο είναι θετικό για την πρώτη εκπτωτική περίοδο του 2023».

Ικανοποίηση στον εμπορικό κόσμο των Χανίων

Με υψηλότερους τζίρους σε σχέση με τις δύο προηγούμενες σεζόν έκλεισε η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων για τον εμπορικό κόσμο των Χανίων. Οι τομείς της ένδυσης και της υπόδησης κατέγραψαν σαφώς καλύτερες πωλήσεις, με τους καταναλωτές να τονώνουν την τοπική οικονομία, παρά τη γενική δυσχέρεια.

Ο Ιανουάριος, λόγω των γιορτών και της μικρής έστω ενίσχυσης των εισοδημάτων μιας σημαντικής μερίδας καταναλωτών, κύλησε στα επίπεδα των προσδοκιών των εμπόρων. Πιο υποτονική ήταν η κίνηση στα καταστήματα τον Φεβρουάριο, οπότε και δεν καταγράφηκε σημαντική τόνωση στον τζίρο των εμπορικών επιχειρήσεων.

Με το βλέμμα στο Πάσχα

Στα Χανιά, οι έμποροι στρέφουν πλέον το βλέμμα τους στην επόμενη εορταστική περίοδο, προσδοκώντας ενίσχυση του αγοραστικού ενδιαφέροντος τις μέρες πριν από το Πάσχα. Οι ελπίδες τους, πάντως, εναποτίθενται κυρίως στον τουρισμό.

Η κ. Δώρα Κυριακάκη, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Χανίων, σημείωσε πως «οι χειμερινές εκπτώσεις ήταν μια ευκαιρία για τους καταναλωτές να κάνουν τις αγορές τους, ωστόσο κατά γενική ομολογία αρκέστηκαν στα απολύτως απαραίτητα. Σε κάθε περίπτωση, η αγορά κινήθηκε μετά από δυο εξαιρετικά δύσκολες χρονιές. Υπάρχει αισιοδοξία για το μέλλον και κυρίως ενόψει του Πάσχα και της τουριστικής περιόδου».

Η ίδια τόνισε πως για την Κρήτη και ειδικότερα για τα Χανιά σωτήριος αποδεικνύεται ο τουρισμός, χάρη στον οποίο επιβιώνουν οι τοπικές επιχειρήσεις.

Την ίδια στιγμή, ενδεικτικά είναι τα αποτελέσματα έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών για την πορεία της αγοράς το επόμενο διάστημα, καθώς καταγράφεται συγκρατημένη αισιοδοξία. Έξι στους δέκα εμπόρους εκφράζουν την προσδοκία ότι οι πωλήσεις τους θα αυξηθούν το επόμενο εξάμηνο, η πλειοψηφία ωστόσο επισημαίνει πως μπορεί τα ταμεία να είναι καλύτερα από το 2022, αλλά λόγω πληθωρισμού και ενεργειακού κόστους, τα χαμόγελα δεν περισσεύουν.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News