Κρήτη: Επί ποδός η τροχαία για ένα αναίμακτο τριήμερο - Τι προβλέπει ο σχεδιασμός

Κρήτη
Κρήτη: Επί ποδός η τροχαία για ένα αναίμακτο τριήμερο - Τι προβλέπει ο σχεδιασμός

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα μέτρα οδικής ασφάλειας σε όλη την Κρήτη θα είναι αυξημένα αυτές τις μέρες, με σκοπό την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών και την πρόληψη και αποτροπή των τροχαίων ατυχημάτων

Ενισχυμένη είναι η παρουσία της Τροχαίας σε όλη την Κρήτη ενόψει του τριημέρου της Καθαράς Δευτέρας και της μεγάλης εξόδου των εκδρομέων από τα αστικά κέντρα του νησιού. Τα μέτρα οδικής ασφάλειας σε όλη την Κρήτη θα είναι αυξημένα αυτές τις μέρες, με σκοπό την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών και την πρόληψη και αποτροπή των τροχαίων ατυχημάτων.

Στόχο αποτελεί, μεταξύ άλλων, σε επίπεδο νομού Ηρακλείου (όπου ευτυχώς μέχρι στιγμής δεν έχουμε θρηνήσει ανθρώπινες απώλειες μέσα στο 2023) να διατηρηθεί το αναίμακτο της φετινής χρονιάς. Εξάλλου, σε επίπεδο Ηρακλείου, η παρουσία της Τροχαίας ήταν χθες δυναμική, καθώς στελέχη της βρέθηκαν στον κόμβο των Αθανάτων, επί της Ηρακλείου–Μοιρών, οδός η οποία ουκ ολίγες φορές κατά το παρελθόν έχει χαρακτηριστεί ως “καρμανιόλα”.

Οι αστυνομικοί έκαναν χρήση ραντάρ προκειμένου να εντοπιστούν οι παραβάτες-οδηγοί που κινούνται με υπερβολική ταχύτητα, ενώ οι οδηγοί υποβάλλονταν και σε αλκοτέστ. «Κατά το παρελθόν αυτός ο δρόμος είχε πολλά τροχαία δυστυχήματα, είναι από τους πιο επικίνδυνους δρόμους, εφόσον δεν υπάρχει και διαχωριστικό στηθαίο ασφαλείας. Για τον λόγο αυτό, υπάρχει και το χαμηλό όριο ταχύτητας των 50 χιλιομέτρων», δήλωσε χθες στην “ΚΡΗΤΗ TV” ο διοικητής Τροχαίας Ηρακλείου, Στέλιος Καρακούδης.

Εξάλλου, η διοικήτρια Τροχαίας ΒΟΑΚ, Ελένη Παπαθανασίου, ανέφερε στην “ΚΡΗΤΗ TV” και τη “Νέα Κρήτη” ότι «δε θα υπάρξει καμία ανοχή στις επικίνδυνες παραβάσεις». «Τηρούμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όχι για τον τροχονόμο που θα μας “γράψει”, ούτε για το πρόστιμο και την παράβαση, αλλά για τη δική μας ασφάλεια και των υπολοίπων οδηγών και των συνεπιβατών. Έχουμε την ευθύνη όλων!», επεσήμανε η κ. Παπαθανασίου. Συμπλήρωσε ότι «όταν οδηγούμε, δεν πίνουμε κι όταν πίνουμε, δεν οδηγούμε!».

Πάντως κατά τη χθεσινή ημέρα, δυστυχώς επιβεβαιώθηκε ότι αρκετοί οδηγοί δε συμμορφώνονται στον ΚΟΚ και δεν τηρούν τα όρια ταχύτητας (στον κόμβο των Αθανάτων το ανώτατο όριο ταχύτητας είναι 50 χλμ./ώρα). Ως εκ τούτου, οι συστάσεις αλλά και τα πρόστιμα έπεσαν χθες “βροχή” στους οδηγούς που έτρεχαν με ιλιγγιώδη ταχύτητα σε έναν δρόμο χωρίς διαχωριστικό στηθαίο.

Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τον διοικητή Τροχαίας Ηρακλείου, «από μια πρόσφατη έρευνα που έγινε, προκύπτει ότι πλέον οι επιβάτες οχημάτων φορούν ζώνη ασφαλείας σε ποσοστό της τάξης του 67%».

Αυξημένη επιφυλακή - Τι προβλέπει ο σχεδιασμός

Σημειώνεται ότι ο σχεδιασμός της ΕΛ.ΑΣ περιλαμβάνει:

  • αστυνόμευση του οδικού δικτύου κατά τομείς, βάσει των ιδιαίτερων κυκλοφοριακών συνθηκών κάθε περιοχής,
  • αυξημένη αστυνομική παρουσία και ενισχυμένη αστυνόμευση των σημείων του οδικού δικτύου, όπου παρατηρείται συχνότητα πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων,
  • αυξημένα μέτρα Τροχαίας στις εισόδους-εξόδους μεγάλων αστικών κέντρων, όπου παρατηρείται μεγάλη κίνηση οχημάτων,
  • ρύθμιση της κυκλοφορίας με πεζούς τροχονόμους σε βασικές διασταυρώσεις για την αποφυγή κυκλοφοριακής συμφόρησης,
  • αυξημένα μέτρα Τροχαίας σε χώρους όπου παρατηρείται μαζική διακίνηση επιβατών (αεροδρόμια, λιμάνια, σταθμοί, κ.λπ.),
  • κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε τόπους που θα πραγματοποιηθούν εορταστικές εκδηλώσεις.

Παράλληλα, ο σχεδιασμός προβλέπει τη συγκρότηση συνεργείων ειδικών τροχονομικών ελέγχων, σε εναλλασσόμενα σημεία του οδικού δικτύου, εστιάζοντας, μεταξύ άλλων, στη βεβαίωση επικίνδυνων παραβάσεων, καθώς και παραβάσεων που βάσει στατιστικών στοιχείων ευθύνονται για την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων, όπως:

  • οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ,
  • υπερβολική ταχύτητα,
  • χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση,
  • μη χρήση προστατευτικού κράνους–ζώνης ασφαλείας,
  • αντικανονικές προσπεράσεις και υπερβάσεις διπλής διαχωριστικής γραμμής κ.λπ.,
  • μη χρήση ειδικών μέσων συγκράτησης και προστασίας, όπως καθισμάτων, ζωνών ασφαλείας κ.λπ., κατά τη μεταφορά παιδιών με οχήματα,
  • οδήγηση οχημάτων από ανηλίκους και άτομα που δε διαθέτουν άδεια ικανότητας οδήγησης,
  • οδήγηση για επίδειξη ικανότητας,
  • κυκλοφορία οχημάτων, τα οποία δεν έχουν υποβληθεί σε τακτικό ή έκτακτο τεχνικό έλεγχο εντός της καθοριζόμενης προθεσμίας,
  • φθαρμένα ελαστικά και
  • αντικανονική κίνηση οχημάτων στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.).

Καθ’ όλη τη διάρκεια εφαρμογής των μέτρων θα βρίσκονται σε αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα, τόσο το προσωπικό, όσο και τα μέσα της Ελληνικής Αστυνομίας, κυρίως των Υπηρεσιών Τροχαίας Αστυνόμευσης. Συγκεκριμένα, θα διατεθούν περιπολικά, μοτοσικλέτες και συμβατικά οχήματα με το ανάλογο προσωπικό και εξοπλισμό για την αποτελεσματική αστυνόμευση του οδικού δικτύου της χώρας, ενώ θα ισχύουν οι απαγορεύσεις κίνησης φορτηγών αυτοκινήτων μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3,5 τόνων.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News