Άκρως ενδιαφέροντα ήταν και όλα όσα αποκάλυψε στην εκπομπή «Ελεύθερο Σημείο» της «ΚΡΗΤΗ TV», με τον Λευτέρη Συμβουλάκη, ο δήμαρχος Οροπεδίου Λασιθίου, Γιάννης Στεφανάκης, ως προς την ανάδειξη της ιστορίας και του πολιτισμού που υπάρχει στο Δικταίον Άντρο, δηλαδή το σπήλαιο του Δία. «Εμάς στο σπήλαιο του Δία στο Δικταίον Άντρο, έχουμε μια πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα, η οποία καταγράφεται. Και πώς καταγράφεται; Από τα εισιτήρια που κόβει το υπουργείο Πολιτισμού στην είσοδο του σπηλαίου»... Σύμφωνα με τον δήμαρχο Οροπεδίου Λασιθίου, είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι όλοι αυτοί οι επισκέπτες ανεβαίνουν στο Οροπέδιο στοχευμένα για τον συγκεκριμένο προορισμό, από έναν δρόμο ο οποίος, όπως είπε, είναι «πολύ κάτω του μετρίου σε προδιαγραφές»...
Και πρόσθεσε ότι ο στόχος της δημοτικής Αρχής δεν είναι να έρχεται περισσότερος κόσμος, αλλά να πετύχει την επιμήκυνση της παραμονής των επισκεπτών, αναβαθμίζοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες όχι μόνο τον χειμώνα αλλά και το καλοκαίρι.
Βρετανοί ανατινάζουν με δυναμίτη την είσοδο στο Δικταίον Άντρο
Ο Γιάννης Στεφανάκης, μάλιστα, από το σπήλαιο του Δία, έδειξε στους τηλεθεατές της εκπομπής δύο φωτογραφίες που δεν είχαν ποτέ ξαναβγεί στο φως της δημοσιότητας.
«Είναι φωτογραφίες», όπως είπε, «από τις ανασκαφές των Βρετανών αρχαιολόγων το 1899»... Η πρώτη φωτογραφία που έδειξε ο δήμαρχος Οροπεδίου Λασιθίου είναι μέσα από το σπήλαιο. «Η μοναδικότητα των φωτογραφιών, που δημοσιεύονται για πρώτη φορά, είναι ότι έχουν χρωματιστεί και βλέπουμε ότι οι Βρετανοί αρχαιολόγοι τοποθετούν δυναμίτη. Ήταν η τεχνική που χρησιμοποίησαν. Η Βρετανική Σχολή τοποθέτησε δυναμίτη και ανατίναξε την είσοδο του Δικταίου για να ανοίξει το σπήλαιο και να πάρει τα πολύτιμα ευρήματα»...

Μάλιστα, ο τότε διευθυντής της Βρετανικής Σχολής είναι “ζωσμένος” με οπλισμό και στέκεται με... στρατιωτική περιβολή έξω από το Δικταίον Άντρο!... Τόσο... “επιστημονική” ήταν η δουλειά των Βρετανών. Εξάλλου, όπως ο δήμαρχος σχολιάζει, θα πρέπει όλο αυτό το γεγονός να συνδυαστεί με γεγονότα που διαδραματίστηκαν στο Ηράκλειο την περίοδο εκείνη, «με το κάψιμο του σπιτιού του Καλοκαιρινού, με τον Καλοκαιρινό τον ίδιο που χάθηκε όπως χάθηκε, με τα ευρήματα από το σπίτι του Καλοκαιρινού τα οποία εκλάπησαν... Από αυτά τα γεγονότα καταλαβαίνουμε ακριβώς το πώς λειτουργούσαν εκείνη τη σκοτεινή περίοδο οι βρετανικές στρατιωτικές δυνάμεις και η Βρετανική Αρχαιολογική Σχολή»...

Σύμφωνα με τον Γιάννη Στεφανάκη, είναι χαρακτηριστικό ότι από εκείνες τις μέρες, πριν από 130 χρόνια δηλαδή, οι Βρετανοί πήραν οτιδήποτε σχετιζόταν με τη λατρεία του Δία και τα έστειλαν στη χώρα τους, για να κοσμούν μέχρι σήμερα την περίφημη έκθεση της Οξφόρδης. «Πήραν τα πολύτιμα ευρήματα του Δικταίου, διπλούς πελέκεις που ταυτίζονται άμεσα με τη λατρεία του πατέρα των θεών της μυθολογίας, του Δία, πήραν χρυσά, πήραν διάφορα αγαλματίδια, πήλινα αγγεία, σπαθιά... Όλα αυτά λοιπόν τα οποία είναι πολύτιμα, γιατί αναγάγονται στην προϊστορική περίοδο, ταυτίζονται με τη λατρεία του Δία. Αυτά λοιπόν εκτίθενται στο Μουσείο της Οξφόρδης και στο Βρετανικό Μουσείο. Το μεγάλο ερώτημα, βέβαια, που βάζουμε τώρα, είναι όχι πώς πήγαν εκεί, αλλά, πραγματικά, πώς τα πήραν από την Κρήτη και τα πήγαν εκεί. Και είναι ένα ερώτημα που βάζει όλη η Ελλάδα. Πώς εκθέτει η Βρετανία τα Μάρμαρα του Παρθενώνα; Πώς εκθέτει τα ευρήματα του Δικταίου και τα διαφημίζει; Είναι αποκτήματα που είναι προϊόν κλοπής. Τοποθετήθηκε και η ίδια η υπουργός Πολιτισμού, κ. Μενδώνη, πρόσφατα»...
Σχόλια