Κρήτη: Η ακρίβεια “χτύπησε” και την Τσικνοπέμπτη - Ουρές στα κρεοπωλεία, αλλά χαμηλοί τζίροι...

Κρήτη
Κρήτη: Η ακρίβεια “χτύπησε” και την Τσικνοπέμπτη - Ουρές στα κρεοπωλεία, αλλά χαμηλοί τζίροι...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Όντως υπήρχε αυξημένη αγοραστική κίνηση σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες, αλλά σε καμία περίπτωση δε μιλάμε για μια μέρα που έφερε αρκετά κέρδη στους κρεοπώλες ή τέλος πάντων τα επίπεδα τζίρου ήταν ανεβασμένα σε σχέση με τα περυσινά», αναφέρει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Κρεοπωλών Νομού Ηρακλείου, Μανόλης Δατσέρης

Δεν έμειναν ευχαριστημένοι οι ιδιοκτήτες καταστημάτων κρέατος, καθώς η αγοραστική κίνηση της Τσικνοπέμπτης στον νομό Ηρακλείου δεν κινήθηκε στα ανοδικά επίπεδα που ανέμεναν. Μπορεί να υπήρχε αυξημένη αγοραστική κίνηση της τάξης του 25-30% πάνω, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποστηριχθεί πως η μέρα αυτή απέφερε τα προσδοκώμενα για τους καταστηματάρχες.

Όπως και να έχει, η μέρα αυτή ήταν ξεχωριστή και ιδιαίτερη για συγκεκριμένα είδη κρέατος, όπως μπριζόλες, μπιφτέκια και αρνί, ενώ είναι αξιοσημείωτο πως οι καταναλωτές αναγκάστηκαν να πληρώσουν γι’ αυτήν την Τσικνοπέμπτη 20-30 λεπτά παραπάνω το κιλό το χοιρινό.

Η Τσικνοπέμπτη είναι η γιορτή του κρέατος... Ο κόσμος βγαίνει έξω ή κάθεται στο σπίτι, με τις ψησταριές να παίρνουν στην κυριολεξία φωτιά. Οι σούβλες ετοιμάζονται και όλος ο κόσμος κάθεται γύρω από ένα τραπέζι για ένα μεγάλο φαγοπότι. Και ιδιαιτέρως η φετινή Τσικνοπέμπτη, που εορτάστηκε για πρώτη φορά χωρίς υγειονομικούς περιορισμούς ή διακρίσεις περί εμβολιασμένων και ανεμβολίαστων.

Στο πλαίσιο αυτό, το neakriti.gr προσπάθησε να αποτυπώσει την αγοραστική κίνηση στα κρεοπωλεία του νομού Ηρακλείου. Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Κρεοπωλών Νομού Ηρακλείου, Μανόλης Δατσέρης, υποστήριξε πως όντως υπήρχε αυξημένη αγοραστική κίνηση σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες, αλλά σε καμία περίπτωση δε μιλάμε για μια μέρα που έφερε αρκετά κέρδη στους κρεοπώλες ή τέλος πάντων τα επίπεδα τζίρου ήταν ανεβασμένα σε σχέση με τα περυσινά.

«Θεωρώ πως η φετινή Τσικνοπέμπτη κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Δεν υπάρχει κάποια ουσιαστική διαφορά σε σχέση με πέρυσι. Ο κόσμος δεν αγόρασε τόσο πολύ κρέας όσο υποστήριζαν δημοσιεύματα ή ρεπορτάζ το προηγούμενο διάστημα. Επίσης, είδαμε τον κόσμο να μπαίνει στα μαγαζιά να αγοράζει κρέας, αλλά η ποσότητα να αφορούσε μικρές παρέες. Ενδεχομένως, ο κορωνοϊός επέβαλε τους δικούς του περιορισμούς και στις κοινωνικές συνευρέσεις, και θεωρώ πως όποιοι κάτσουν στο σπίτι θα έχουν μικρή παρέα», υποστήριξε ο κ. Δατσέρης.

Μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Κρεοπωλών Νομού Ηρακλείου ανέφερε: «Σε σχέση με μια καθημερινή ημέρα, ο τζίρος ήταν 25-30% πάνω. Βέβαια, δεν μπορούμε να υποστηρίξουμε πως ο τζίρος αυτός κεφαλαιοποιήθηκε και οι κρεοπώλες έβγαλαν κέρδη. Όπως ανέφερα, η φετινή Τσικνοπέμπτη δεν ήταν τόσο διαφορετική σε σχέση με την περυσινή. Αλλά το κόστος της ενέργειας και των πρώτων υλών έχει ανέβει κατακόρυφα μέσα σ’ ένα χρόνο, με άμεση συνέπεια να μην έχει ένας κρεοπώλης τόσο μεγάλο τζίρο. Είναι μια πραγματικότητα. Εμείς προσπαθήσαμε πέρυσι και προσπαθούμε και σήμερα να κρατήσουμε όσο γίνεται πιο χαμηλά το κόστος που θα πληρώσει ο καταναλωτής. Επομένως, δε θεωρώ πως το ποσοστό της τάξης του 25-30% της αγοραστικής κίνησης μεταφράστηκε σε κέρδος».

Τι αγόρασε όμως ο καταναλωτής; - Στην κορυφή των προτιμήσεων το χοιρινό

Όπως υποστήριξε ο κ. Δατσέρης, οι περισσότεροι καταναλωτές στράφηκαν σε αναμενόμενες επιλογές.

«Οι περισσότεροι καταναλωτές προμηθεύτηκαν χοιρινές μπριζόλες, μπιφτέκια, λαιμό χοιρινό, αρνί κ.λπ. Συνήθως, την Τσικνοπέμπτη προτιμάται το χοιρινό και το αρνί, ενώ το κοτόπουλο, το μοσχάρι και το κουνέλι δεν προτιμώνται. Όπως πέρυσι, οι καταναλωτές κινήθηκαν στις ίδιες επιλογές», είπε.

Την ίδια στιγμή, είναι άξιο αναφοράς πως εντός της τελευταίας εβδομάδας το χοιρινό έλαβε μια αύξηση κοντά στα 20-30 λεπτά, γεγονός που προβλημάτισε τους καταναλωτές τη χθεσινή ημέρα. Ο κ. Δατσέρης, μεταξύ άλλων, προσδοκά πως και την επόμενη εβδομάδα θα υπάρξει έντονη αγοραστική κίνηση, καθώς τη μεθεπόμενη εβδομάδα μπαίνει η Σαρακοστή, όπου κατά γενική ομολογία είναι μια περίοδος καθίζησης για τα κρεοπωλεία.

«Ένα αξιοπρόσεκτο γεγονός που είδαμε είναι πως πολλοί καταναλωτές είδαν με έκπληξη τα 20-30 λεπτά που ανέβηκε το χοιρινό. Για παράδειγμα, 1 κιλό χοιρινή μπριζόλα κόστιζε πριν 3 εβδομάδες 6 ευρώ και 20 λεπτά, ενώ τώρα κοστίζει 6 ευρώ και 50-60 λεπτά. Ανέβηκαν οι τιμές λόγω του πληθωρισμού, που πραγματικά εδώ και ενάμιση χρόνο μάς έχει πλήξει. Από ’κει και πέρα, θεωρώ ότι και την επόμενη εβδομάδα θα έχουμε αυξημένη κίνηση από τους αγοραστές. Έπειτα θα έχουμε την περίοδο της Σαρακοστής, όπου υπάρχει τρομερή καθίζηση», υπογράμμισε ο κ. Δατσέρης.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News