Σε “πόλεμο” νεοδιόριστοι και υπουργείο Παιδείας - Η αξιολόγηση «παίζει» με το μέλλον τους

Κρήτη
Σε “πόλεμο” νεοδιόριστοι και υπουργείο Παιδείας - Η αξιολόγηση «παίζει» με το μέλλον τους

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σε περίπτωση που ένας νεοδιορισθείς εκπαιδευτικός δεν αξιολογηθεί, θα παραταθεί το καθεστώς του δόκιμου εκπαιδευτικού, δηλαδή του εκπαιδευτικού εκείνου που δεν έχει ακόμη αποκτήσει τα πλήρη προνόμια και υποχρεώσεις της θέσης του ως μόνιμου

Έντονες είναι οι διαμαρτυρίες των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών για τη στάση του υπουργείου Παιδείας, το οποίο θέτει επί τάπητος το εκβιαστικό δίλημμα “ή θα αξιολογηθείτε ή θα παραταθεί το καθεστώς του δόκιμου”, ή, εάν προτιμάτε, θα συντηρηθεί ένα καθεστώς τρομοκρατίας. Όπως υποστηρίζουν, οι ατομικές αξιολογήσεις είναι κενού περιεχομένου, καθώς τη δεδομένη στιγμή οι νεοδιόριστοι έχουν ανάγκη στήριξης από συναδέλφους τους και την ίδια στιγμή οι εκπαιδευτικοί έχουν δεχτεί αρκετές αξιολογήσεις, εάν λάβουμε υπόψη πως μια σημαντική μερίδα έχει αξιολογηθεί ήδη με το διδασκαλικό έργο ως αναπληρωτές εδώ και σχεδόν δέκα χρόνια. Σύμφωνα με τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, η εκπαιδευτική πολιτική είναι προσχηματική.

Ειδικότερα, “πόλεμος” έχει ξεσπάσει μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών - των εκπαιδευτικών δηλαδή εκείνων που έχουν διοριστεί τα τελευταία χρόνια. Ο δε “πόλεμος” έχει τις ρίζες του στην αξιολόγηση. Σύμφωνα με το υφιστάμενο πλαίσιο, σε περίπτωση που ένας νεοδιορισθείς εκπαιδευτικός δεν αξιολογηθεί, θα παραταθεί το καθεστώς του ως δόκιμος εκπαιδευτικός, δηλαδή ως εκπαιδευτικός που δεν έχει ακόμη αποκτήσει τα πλήρη προνόμια και τις υποχρεώσεις της θέσης του ως μόνιμου. Αυτό έχει προκαλέσει αναβρασμό στις τάξεις των εκπαιδευτικών, καθώς η συγκεκριμένη ασαφής στάση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας αφήνει αρκετά περιθώρια κριτικής.

Συγκεκριμένα, ο νεοδιορισθείς εκπαιδευτικός Χάρης Αθανασόπουλος μιλώντας στο neakriti.gr εξήγησε τι σημαίνει σε περίπτωση που ένας νεοδιορισθείς εκπαιδευτικός δεν αξιολογηθεί. Ο ίδιος τόνισε: «Το πρόβλημα είναι η αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης. Για τους εκπαιδευτικούς που έχουν διοριστεί σχετικά πρόσφατα και δε θα αξιολογηθούν, ουσιαστικά παρατείνεται το καθεστώς του “δόκιμου”. Δηλαδή το υπουργείο Παιδείας μάς καλεί να προσαρμοστούμε στις επιταγές του, καθώς σε διαφορετική περίπτωση δε θα προχωρήσει η μονιμοποίησή μας. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Αυτή είναι η κατάσταση η οποία υπονομεύει τους εκπαιδευτικούς που έχουν διοριστεί σχετικά πρόσφατα. Είμαστε ο τελευταίος τροχός της αμάξης και δυστυχώς βιώνουμε αυτήν την κατάσταση. Θεωρώ πως η αξιολόγηση είναι εντελώς προσχηματική και πως υπάρχει η πρόθεση να κατηγοριοποιηθούν οι εκπαιδευτικοί. Οι ελλείψεις σε υποστηρικτικό υλικό είναι μεγάλες και δεν υπάρχει ειλικρίνεια από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας».

Όπως πρόσθεσε ο κ. Αθανασόπουλος, «προσπαθούμε να βελτιωνόμαστε συνεχώς. Είμαστε δέκα χρόνια δόκιμοι. Όλοι εμείς οι νεοδιόριστοι, όταν δώσαμε πανελλαδικές εξετάσεις, καταφέραμε να εισαχθούμε με έναν αρκετά καλό βαθμό. Κατόπιν, πραγματοποιήσαμε μεταπτυχιακές σπουδές και επί δέκα ολόκληρα χρόνια ήμασταν αναπληρωτές. Πολλοί από εμάς έχουμε πραγματοποιήσει το “αγροτικό” μας στην ύπαιθρο και πάντα βρισκόμασταν υπό καθεστώς κρίσης. Και σήμερα βρισκόμαστε σε μια κατάσταση όπου ο νεοδιορισμένος δάσκαλος χρειάζεται κάποιον χρόνο προσαρμογής ώστε να κατανοήσει τις νέες ανάγκες που έχουν προκύψει στο εκπαιδευτικό του έργο. Οι συνάδελφοι δάσκαλοι, ο διευθυντής του σχολείου κι ο μέντορας πρέπει να βρίσκονται δίπλα στον νεοδιόριστο και να τον καθοδηγούν. Παρ’ όλα αυτά, η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να μας τοποθετήσει από την αρχή της εκπαιδευτικής μας διαδρομής ως μόνιμων έναν σύμβουλο εκπαίδευσης και κατόπιν να μας επιτηρεί επί του διδακτικού μας έργου δείχνει πως η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν έχει εμπιστοσύνη στους νέους εκπαιδευτικούς. Και διχάζει όταν λέει “ή θα αξιολογηθείτε ή θα παραταθεί το καθεστώς αβεβαιότητας”. Όπως, επίσης, σε περίπτωση που αξιολογηθεί αρνητικά ο νεοδιορισμένος εκπαιδευτικός, δε θα είναι σωστή η αξιολόγηση. Και ο λόγος έχει να κάνει με τα χρόνια διδακτικής και διδασκαλικής εμπειρίας που έχει ο κάθε εκπαιδευτικός, ενώ και οι αρνητικές κριτικές και αξιολογήσεις θα έχουν ως συνέπεια να χαθεί η αξιοπιστία του από την πλευρά των γονιών».

«Άδικη η αξιολόγηση μέσα σε μόλις 45 λεπτά»

Στην ίδια γραμμή κινήθηκε και ο νεοδιορισμένος εκπαιδευτικός του Δημοτικού Σχολείου Πύργου κ. Νίκος Φουντουλάκης. Ο ίδιος υποστήριξε πως με την ατομική αξιολόγηση οι εκπαιδευτικοί ζουν ένα καθεστώς τρομοκρατίας. Η μη αξιολόγηση ή η αρνητική αξιολόγηση σημαίνει πως ο νεοδιορισμένος δε θα μπορεί να γίνει σε άμεσο χρονικό διάστημα στέλεχος της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ή διευθυντής σε δημοτικό σχολείο. Ταυτόχρονα, ο κ. Φουντουλάκης καλεί τους γονείς των παιδιών που φοιτούν είτε στην πρωτοβάθμια είτε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση να ταχθούν στο πλευρό των εκπαιδευτικών που έχουν διοριστεί πρόσφατα.

«Προσωπικά θεωρώ ότι η ατομική αξιολόγηση γίνεται με λανθασμένο τρόπο. Για εμάς είναι μονόδρομος και ετοιμαζόμαστε να διαμαρτυρηθούμε έντονα για τη στάση του υπουργείου Παιδείας. Εμείς θα δώσουμε δυναμικό “παρών” ως εκπαιδευτική κοινότητα την Τετάρτη  στην πανεκπαιδευτική απεργία. Εγώ ποντάρω στη συλλογικότητα και στην κινητοποίηση. Θεωρώ την ατομική αξιολόγηση ότι δεν έχει πρακτικό αντίκτυπο και δε βελτιώνει κάτι ουσιαστικό. Θέλουμε τους γονείς μαζί μας, καθώς με αυτόν τον τρόπο θα γίνει γνωστό πως η δημόσια εκπαίδευση είναι υπόθεση των πολιτών», είπε ο κ. Φουντουλάκης, ενώ συνέχισε: «Βιώνουμε ένα καθεστώς τρομοκρατίας όσον αφορά την ατομική αξιολόγηση. Για εμάς τους νεοδιορισμένους εκπαιδευτικούς ισχύει ότι, εάν δεν αξιολογηθούμε, ουσιαστικά παραμένουμε στο δημόσιο σχολείο ως εκπαιδευτικοί, αλλά δεν έχουμε το δικαίωμα να γίνουμε διευθυντές ή στελέχη της Πρωτοβάθμιας ή της Δευτεροβάθμιας. Είναι διχαστικό το δίλημμα και ουσιαστικά ανοίγει ένας φαύλος κύκλος. Όλοι οι νεοδιορισμένοι εκπαιδευτικοί έχουμε μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους σπουδών. Είναι εντελώς άδικο να εξετάζεται ένας νεοδιορισθείς εκπαιδευτικός μέσα σε 45 λεπτά όταν πολλοί από εμάς ήμασταν αναπληρωτές. Και μάλιστα να μας εξετάσουν σύμβουλοι Εκπαίδευσης που έχουν να μπουν σε σχολικές αίθουσες αρκετά χρόνια. Είναι εντελώς άδικο».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News