Ηράκλειο: Ο χαιρετισμός της πρώην προϊσταμένης ΚΕΣΥ Ελένης Μαράκη στα σχολεία – «Έπραξα στο ακέραιο το καθήκον μου»

Κρήτη
Ηράκλειο: Ο χαιρετισμός της πρώην προϊσταμένης ΚΕΣΥ Ελένης Μαράκη στα σχολεία – «Έπραξα στο ακέραιο το καθήκον μου»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Παραδίδω μια υπηρεσία άρτια εξοπλισμένη (κάθε μέλος Ε.Ε.Π. διαθέτει τον δικό του Η/Υ, ένα αρχείο χιλιάδων φακέλων σε πλήρη οργάνωση), διοικητικά συγκροτημένη, λειτουργική με άνετους χώρους και κυρίως έτοιμη να ανταποκριθεί στα αιτήματα των πολιτών», αναφέρει μεταξύ άλλων η κ. Μαράκη

Η Ελένη Μαράκη, πρώην προϊσταμένη του ΚΕΣΥ Ηρακλείου, με ανακοίνωσή αποχαιρετά τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση αναφέρονται τα ακόλουθα: ‘’Αποτελεί έθος όταν κλείνει ένας κύκλος και παραδίδεις τη σκυτάλη μιας εργώδους προσπάθειας να καταγράφονται εν είδει απολογισμού τα πεπραγμένα μιας ολόκληρης θητείας.

Στην αέναη ροή του χρόνου υπάρχει συμβατική τομή που χωρίζει το πριν και το μετά. Στον ενδιάμεσο χώρο συνωστίζονται ποικίλες εμβληματικές δράσεις και πρωτοβουλίες. Οι υπομνήσεις αυτές αποτελούν ένα σηματολόγιο ευαισθησίας που υπηρέτησαν τις ανάγκες μιας υπηρεσίας αναφοράς, του ΚΕΣΥ – ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.

Η μεταφορά του κέντρου «περίμενε χρόνια στην ουρά/μπροστά σε αυτό το ενδεχόμενο» όπως ποιητικά γράφει ο Δημ. Λέντζος. Η μετεγκατάσταση ευδοκίμησε να γίνει πράξη με τις ενεργές πρωτοβουλίες μας. Το νέο κτίριο εξυπηρετούσε λειτουργικούς και αισθητικούς σκοπούς. Η σύμπραξη της άνεσης και της αισθητικής εξυπηρέτησαν και άλλες δευτερεύουσες ανάγκες (αποθηκευτικού χώροι, αρχείο, τηλεφωνικό κέντρο, χώρος αναμονής, γραμματεία).

Κατά πρόδηλο τρόπο τα νέα γραφεία βοήθησαν στη διαχειριστική κατανομή των χώρων και υπηρεσιών με ευέλικτο και άνετο τρόπο. Ως γνωστόν τα διοικητικά θέματα εφάπτονται με τα εκπαιδευτικά, είναι αλληλοτροφοδοτούμενα. Κοντολογίς η εγκατάστασή μας στο νέο κτίριο ικανό να πληροί όλες τις προϋποθέσεις και τις ανάγκες του ΚΕΣΥ, μας κατέλειπε ευφρόσυνες απηχήσεις που διαπερνούσαν κάθε προσδοκία μας. Η χαρτογράφηση των φορέων που παρέχουν συναφή έργο με το ΚΕΣΥ, θεωρήθηκε ως εκ των ων ουκ άνευ.

Δεν ισχυριζόμαστε ότι έγιναν επαναστατικές (ριζικές) αλλαγές, αλλά ως γνωστόν: «Η απόσταση ανάμεσα στο τίποτα και το ελάχιστο είναι κατά πολύ μεγαλύτερη απ’ ό,τι ανάμεσα στο ελάχιστο και το πολύ».

Τα συμπεράσματα των ειδικών επιστημονικών επιτροπών υπηρέτησαν το εκπαιδευτικό, παιδαγωγικό λυσιτελές ζητούμενο. Το εκπαιδευτικό προσωπικό με τεκμηριωμένες απόψεις και πορίσματα βοήθησε στην εμπέδωση του κύρους του ΚΕΣΥ και τη συνοχή της υπηρεσίας, χωρίς επιστημονικές αυθεντίες, αλλά με στοχασμό και όνειρο και με τη στήριξη ευφυών συλλογισμών οδηγηθήκαμε σε εδραιωμένα και αποδεκτά επιστημονικά συμπεράσματα.

Η στρατηγική μας επιλογή υπήρξε πολυσήμαντη. Κάθε περιστατικό ήταν μια μικρή εικόνα στο παζλ των πολυάριθμων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα παιδιά και οι γονείς. Ο παρεμβατικός μας ρόλος σε ό,τι αφορά τη ροή περιστατικών λειτούργησε προς όφελος των πολιτών και ως πάροχος στις αδήριτες ανάγκες των μαθητών. Υπερβάλαμε εαυτούς και εργαστήκαμε άοκνα για να ανταποκριθούμε στις θεμιτές προσδοκίες των γονέων.

Πορευτήκαμε με μέτρο, αξιοσύνη, επιστημονική εγκυρότητα με στόχο να οδηγηθούμε σ ένα αποτελεσματικό αφήγημα, το οποίο θα βρίσκεται σύστοιχο με τη δική μας ενσυναίσθηση. Ο βηματισμός μας και οι τόνοι της ευαίσθητης υπηρεσίας του ΚΕΣΥ συνέπεσε με τις ανάγκες των Σχολείων μετά από σχετικές συνεννοήσεις.

Οι διοικητικές και εκπαιδευτικές προτεραιότητες μας, εστίασαν στην αποσυμφόρηση του ΚΕΣΥ από το πλήθος των αιτημάτων, αλλά και την ικανή και αναγκαία λειτουργία του. Αυτό επετεύχθη με την ανάπτυξη και στελέχωση των διοικητικών υπηρεσιών αλλά και την ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Με διακατέχει η στέρεη πεποίθηση ότι έπραξα στο ακέραιο το καθήκον μου που απορρέει από την ισχύουσα νομολογία και τη συνείδησή μου. Παραδίδω μια υπηρεσία άρτια εξοπλισμένη (κάθε μέλος Ε.Ε.Π. διαθέτει τον δικό του Η/Υ, ένα αρχείο χιλιάδων φακέλων σε πλήρη οργάνωση), διοικητικά συγκροτημένη, λειτουργική με άνετους χώρους και κυρίως έτοιμη να ανταποκριθεί στα αιτήματα των πολιτών. Μια δομή ανοιχτών οριζόντων.

Αγαπητοί Συνάδελφοι – ες

Η εκ νέου επιλογή μου στη θέση της Συμβούλου Εκπαίδευσης σηματοδοτεί την πρόθεσή μου να τροφοδοτήσω ένα όραμα για μια τελέσφορη εκπαίδευση που αποζητά την αισθητοποίηση του. Τουτέστιν να γίνει ορατή πράξη, ώστε να σχηματιστεί η απτή, ψηλαφητή εκείνη, ευωχία που ονομάζουμε παιδεία.

Εσείς είστε οι φορείς που θα μεταλαμπαδεύσετε την επιστημονική γνώση στους μαθητές και θα αναδείξετε ως μοναδικό διακύβευμα την αγάπη και τον έρωτα για τη μάθηση.

Η επιλογή μου ως Συμβούλου Εκπαίδευσης, δηλώνει την ειλικρινή μου πρόθεση να καθοδηγήσω τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς σε οραματικές δράσεις που θα αποσκοπούν στην ποιότητα του παιδαγωγικού έργου.

Ας μην είμαστε επιλήσμονες ότι η εκπαίδευση ως δημιουργική πράξη ενέχει και το στοιχείο της συγκίνησης. Το μέγεθος της συναιρείται με το μέγεθος του εκπαιδευτικού έργου. Δεν είναι απλά μια «ιδέα». Είναι η ενσάρκωση αυτής της ιδέας που λάμπει στα μάτια των μαθητών μας. Δίκαια ο ποιητής αναφωνεί : «Λάμπει μέσα μου κείνο που αγνοώ μα ωστόσο λάμπει»’’, καταλήγει.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News