Χανιά: Άρχισε η κατασκευή της νέας γέφυρας του ποταμού Κερίτη - Νέα εποχή για την συγκοινωνία βορρά-νότου (pics, vid)

Κρήτη
Χανιά: Άρχισε η κατασκευή της νέας γέφυρας του ποταμού Κερίτη - Νέα εποχή για την συγκοινωνία βορρά-νότου (pics, vid)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με προϋπολογισμό 7 εκατομμυρίων ευρώ και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης τους δεκατέσσερις μήνες η νέα, σύγχρονη γέφυρα που θα κατασκευαστεί στον Κερίτη αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά έργα που εκτελούνται σήμερα στα Χανιά

Περίπου τέσσερα χρόνια μετά την κατάρρευση της ιστορικής γέφυρας του Κερίτη, εγκαταστάθηκε ο ανάδοχος για την κατασκευή νέας σύγχρονης γέφυρας που θα ενώσει τα χωριά της Κυδωνίας με τα χωριά του Σελίνου δημιουργώντας νέα δεδομένα στην οδική σύνδεση των δύο περιοχών. Ταυτόχρονα υπεγράφη στο Υπουργείο Πολιτισμού η σύμβαση για την αναστήλωση της ιστορικής γέφυρας ενώ για την διασφάλιση του σωζόμενου τμήματος εκπονήθηκε πρόσθετη μελέτη. 

Με προϋπολογισμό 7 εκατομμυρίων ευρώ και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης τους δεκατέσσερις μήνες η νέα, σύγχρονη γέφυρα που θα κατασκευαστεί στον Κερίτη αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά έργα που εκτελούνται σήμερα στα Χανιά. Η έναρξη των εργασιών σηματοδοτεί την αρχή για μια νέα εποχή στη συγκοινωνιακή σύνδεση του βόρειου με το νότιο τμήμα της περιφερειακής ενότητας. 

«Πετύχαμε να γίνει αποδεκτό το αίτημα μας και σήμερα τέσσερα χρόνια μετά με όλες τις διαδικασίες που έχουν μεσολαβήσει και τις εγκρίσεις για τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις , έχει υπογράψει το Υπουργείο Υποδομών που είναι ένα από τα τρία μέρη της προγραμματικής σύμβασης μαζί με τον δήμο Πλατανιά και την Περιφέρεια Κρήτης την σύμβαση κατασκευής της νέας Γέφυρας του Κερίτη», αναφέρει ο Δήμαρχος Πλατανιά, Γιάννης Μαλανδράκης και συνεχίζει λέγοντας «Είναι μια τρίτοξη στην ουσία γέφυρα με τέσσερα βάθρα συνολικού ανοίγματος περί τα 80 μέτρα η οποία έχει και πεζόδρομο και υπάρχουν και οι ανάλογες προβλέψεις για διασύνδεση με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο αλλά και με την δημοτική οδοποιία».

Τις προηγούμενες ημέρες πραγματοποιήθηκαν γεωτρήσεις στην περιοχή και στις παραποτάμιες ιδιοκτησίες από τις οποίες θα διέλθει ο δρόμος για τη νέα γέφυρα. Παράλληλα άρχισαν οι χωματουργικές εργασίες στην κοίτη του ποταμού και στα σημεία όπου θα δημιουργηθούν τα βάθρα.

Σήμερα η διακίνηση εκατοντάδων χιλιάδων τόνων οποροκηπευτικών που παράγονται στην ευρύτερη περιοχή του Αλικιανού αλλά και η μετακινήσεις των κατοίκων γίνονται μέσω της στρατιωτικού τύπου γέφυρας που τοποθετήθηκε ως προσωρινή λύση το 2019, μετά την κατάρρευση της ιστορικής γέφυρας του Κερίτη. 

Αποτελεί την κύρια πρόσβαση προς τη νότια πλευρά του νομού Χανίων τονίζει ο κ. Μαλανδράκης «Είναι αυτή τη στιγμή ένα από τα πιο αναπτυξιακά έργα που κατασκευάζονται και θα παραδοθούν τους επόμενους μήνες .Συνδέει στην ουσία δύο επαρχίες την Κυδωνία και το Σέλινο ,είναι η κύρια πρόσβαση προς τη νότια πλευρά του νομού Χανίων, μια περιοχή αναπτυσσόμενη τουριστικά, μια περιοχή με προϊόντα στον πρωτογενή τομέα». 

Πρόσφατα υπεγράφη η σύμβαση και για την για την αναστήλωση της ιστορικής γέφυρας του Κερίτη ωστόσο προκειμένου να διασωθεί το υφιστάμενο τμήμα από πιθανά έντονα φαινόμενα, εκπονήθηκε συμπληρωματική μελέτη αντιστήριξης του δυτικού βάθρου και τις επόμενες ημέρες αναμένεται να εγκατασταθεί ο ανάδοχος . Οι παρεμβάσεις θα είναι στοχευμένες και θα αφορούν στην προστασία του σωζόμενου τμήματος της ιστορικής γέφυρας από τα νερά του ποταμού. 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News