Κρήτη

Κυριάκος Μητσοτάκης από το Ηράκλειο: «Δίκαιη ανάπτυξη στην Κρήτη» - Το αναπτυξιακό σχέδιο και εκλογές με άρωμα «Καζαντζάκη»

Σε μια σημαντική δέσμευση ως προς τον χώρο- “φιλέτο” των 3.000 στρεμμάτων του σημερινού αεροδρομίου προχώρησε από το Ηράκλειο ο Κυριάκος Μητσοτάκης, χαρακτηρίζοντας «κόσμημα» το νέο αεροδρόμιο και έργο πνοής τον ΒΟΑΚ

«Η προσοχή μας θα στραφεί στην αξιοποίηση του παλιού αεροδρομίου, του αεροδρομίου “Καζαντζάκης”. Μιλάμε για μια πολύ σημαντική έκταση, η οποία βρίσκεται - ουσιαστικά - εντός του αστικού ιστού της πόλης του Ηρακλείου. Θα ακούσουμε τις σκέψεις και τις προτάσεις της τοπικής κοινωνίας και πιστεύω ότι και ο χώρος αυτός θα μπορεί να αξιοποιηθεί άμεσα προς όφελος όχι μόνο των κατοίκων του Ηρακλείου αλλά και ολόκληρης της Κρήτης. Δε θα ήθελα - σε καμία περίπτωση - να μεσολαβήσουν πάλι 18 χρόνια, όπως δυστυχώς έγινε με το Ελληνικό, από τη στιγμή, δηλαδή, που μετακινήθηκε το αεροδρόμιο στα Σπάτα, να μείνει αυτή η πολύ σημαντική έκταση ανενεργή».

Σε μια σημαντική διπλή δέσμευση, αφενός για την έγκαιρη αξιοποίηση της μεγάλης έκτασης- “φιλέτου” του σημερινού αεροδρομίου Ηρακλείου που αποτελεί και το κορυφαίο αναπτυξιακό στοίχημα των επόμενων δεκαετιών, ώστε να μην αφεθεί να “στοιχειώσει” σαν το πρώην αεροδρόμιο στο Ελληνικό, και αφετέρου για αξιοποίηση σε αγαστή συνεργασία και στενή συνεννόηση με τους τοπικούς φορείς και προς όφελος της τοπικής κοινωνίας, προχώρησε χθες Τετάρτη 25 Ιανουαρίου, από το Ηράκλειο ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Είναι χαρακτηριστικό πως ο πρωθυπουργός έκανε τη σχετική τοποθέτηση-δέσμευση που έχει ξεχωριστή σημασία, δεδομένων των όχι παράλογων φόβων και υποψιών που υπάρχουν στο μυαλό πολλών, όχι μία αλλά τρεις φορές: Αρχικά κατά την επίσκεψή του στο εργοτάξιο του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Πεδιάδος, εν συνεχεία κατά τη παρουσία του αναπτυξιακού σχεδίου για την Κρήτη του... 2030 με ένα πρόγραμμα 480+ έργων ύψους 7,7 δισ. στη Λότζια, όπου έθεσε το θέμα της αξιοποίησης του χώρου του “Ν. Καζαντζάκης” και ο δήμαρχος Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός, αλλά και αργότερα, το βράδυ, κατά την κεντρική πολιτική του ομιλία στο Πολιτιστικό-Συνεδριακό Κέντρο, όπου ανέφερε χαρακτηριστικά: «Οι εργασίες στο νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι φτάνουν ήδη στο 20% και παράλληλα προχωρούν οι μελέτες για την αξιοποίηση του υφιστάμενου αεροδρομίου. Δε θα επαναληφθεί αυτό που έγινε με το Ελληνικό. Τη στιγμή που το αεροδρόμιο θα “φύγει”, θα ξεκινήσει και η αξιοποίηση των 3.000 στρεμμάτων».

Μαζί με τη δέσμευση ότι θα αξιοποιηθεί έγκαιρα η μεγάλη έκταση των 3.000 στρεμμάτων του αεροδρομίου και δίχως να βρεθούν προ δυσάρεστων εκπλήξεων ή τετελεσμένων οι τοπικοί φορείς και η τοπική κοινωνία, ο πρωθυπουργός δεσμεύτηκε για την έγκαιρη ολοκλήρωση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, εντός των νέων χρονοδιαγραμμάτων μετά την τροποποίηση “επέκτασης” του αερολιμένα, που, όπως σημείωσε, θα αποτελεί ένα αεροδρόμιο- “κόσμημα” για την Κρήτη για έναν αιώνα.

Την ίδια ώρα, εξέφρασε ένα έμμεσο “συγνώμη” για τις καθυστερήσεις στο μεγάλο έργο του νέου ΒΟΑΚ, ρίχνοντας όμως από την πλευρά του την ευθύνη στον ΣΥΡΙΖΑ.

«Θα ήθελα κι εγώ να είχαμε τρέξει περισσότερο, αλλά και για τα δύο, και για το νέο αεροδρόμιο και για τον νέο ΒΟΑΚ, πιάσαμε το νήμα από πολύ πίσω. Στον ΒΟΑΚ δεν παραλάβαμε απολύτως τίποτα παρά μόνο ένα σχέδιο στον χάρτη», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Σιγή ιχθύος για τη διχοτόμηση του ΒΟΑΚ

Πάντως, σε ό,τι αφορά τον ΒΟΑΚ, δεν πέρασε απαρατήρητο το γεγονός ότι δεν είχαμε καμία απάντηση, δέσμευση ή αναφορά είτε του ίδιου του πρωθυπουργού, είτε άλλων κυβερνητικών στελεχών, στα αιτήματα και στις επισημάνσεις που έγιναν από πολλούς αιρετούς (τον Βασίλη Λαμπρινό, τον Ευριπίδη Κουκιαδάκη, τον Γιώργο Μαρινάκη κ.ά.) ως προς τις παρακάμψεις του ΒΟΑΚ στις πόλεις, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το γεγονός ότι, και με τον σχεδιασμό του νέου αυτοκινητοδρόμου, το ευρύτερο πολεοδομικό συγκρότημα του Ηρακλείου διατηρεί την παράδοξη αντιαναπτυξιακή εικόνα μιας διχοτομημένης πόλης.

Το αναπτυξιακό σχέδιο

Στο επίκεντρο της χθεσινής περιοδείας του πρωθυπουργού και της πολυπληθούς κυβερνητικής αντιπροσωπίας βρέθηκε η εντυπωσιακή, διά χειρός υπουργών-υφυπουργών, παρουσίαση του αναπτυξιακού σχεδίου για την Κρήτη του 2030, που ξεδιπλώνεται σε 4 άξονες, συνολικού προϋπολογισμού 7,7 δισ. ευρώ: στον άξονα “Σύγχρονα Δίκτυα και Υποδομές” με 145 έργα και προϋπολογισμό 3,68 δισ., στον άξονα “Αγροτική Παραγωγή και Πράσινη Μετάβαση” με 57 έργα και προϋπολογισμό 2,33 δισ., στον άξονα “Επένδυση και Αξία” στην περιοχή με 65 έργα, προϋπολογισμό 386 εκατομμύρια ευρώ και επτά στρατηγικές επενδύσεις, και στον άξονα “Δίπλα σε κάθε Πολίτη και Ποιότητα Ζωής” με 210 έργα και προϋπολογισμό 1,26 δισ.

Αναφορά στις εκλογές με “άρωμα” Καζαντζάκη - «Στόχος η Κρήτη, απ’ άκρου εις άκρον, είναι να γίνει γαλάζια»

«Ο πατριωτισμός της ευθύνης και ο εκσυγχρονισμός της προόδου γίνεται το μήνυμά μας. Θα συναντηθούμε με όλους χωρίς διακρίσεις. Όπως έλεγε ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, πρώτος για τις φιλελεύθερες ιδέες μίλησε ο Ελευθέριος Βενιζέλος και δεν έχουν όριο προς τα πάνω. Είναι ιδέες που εκφράζει η μεγάλη μας παράταξη, η Ν.Δ. Βαδίζουμε προς τις κάλπες με τον ενθουσιασμό που προκύπτει από το έργο μας.

Πριν από μένα, άλλωστε, το είχε πει ο μεγάλος Κρητικός, ο Νίκος Καζαντζάκης. Υπάρχει εδώ στην Κρήτη μια αδάμαστη φλόγα, ας την πούμε ψυχή. Περηφάνια, πείσμα, παλικαριά; Δύσκολο να την ορίσεις. Όλα αυτά μαζί. Σε αυτή την αδάμαστη φλόγα που λέγεται κρητική ψυχή απευθύνομαι, ζητώντας τη να απλωθεί σε όλη τη χώρα. Εμπρός στον αγώνα για μια δεύτερη εντολή στην πρόοδο και την προκοπή. Τέτοια συγκέντρωση δεν ξαναείδα... Παίρνω δύναμη απ’ την Κρήτη και τον ενθουσιασμό του κόσμου. Στόχος η Κρήτη, απ’ άκρου εις άκρον, είναι να γίνει “γαλάζια” και αυτό θα το πετύχουμε τώρα», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός ξεκινώντας την ομιλία του στο γεμάτο από κόσμο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου, ενώ αναφέρθηκε και στις μεγάλες κρίσεις της χώρας, λέγοντας πως «απέναντι σε όσα έτυχαν η οικονομία και η κοινωνία έμειναν όρθιες λόγω της στήριξης πολιτών και επιχειρήσεων».

«Καθώς κλείνει η πρώτη κυβερνητική μας θητεία με τα αποτελέσματά της να γίνονται διαβατήριο για τη δεύτερη, είχα πει ότι θα μειώσουμε τους φόρους. Και μειώσαμε παραπάνω από 50 φόρους και εισφορές. Είχα υποσχεθεί περισσότερες δουλειές και επενδύσεις και δημιουργήσαμε 300.000 νέες θέσεις εργασίας. Είχα υποσχεθεί μια πατρίδα πιο ισχυρή και την έχουμε με τα Rafale, τα Viber, τις Belharra (φρεγάτες) και τις συμμαχίες μας. Μέσα από το ψηφιακό κράτος έχουμε ήδη διεκπεραιώσει 1,2 δισ. αυτόματες συναλλαγές, αντί για την ταλαιπωρία στις ουρές.

Αυτή είναι η Ελλάδα του μέλλοντος που σας υποσχέθηκα και την υλοποιούμε. Μετά από 42 μήνες μπορώ να σας κοιτάξω στα μάτια και να σας πω, ναι, το είπαμε και το κάναμε», είπε χαρακτηριστικά, ενώ παρέθεσε αναλυτικά κατόπιν τα βήματα που έχουν γίνει στην εγχώρια οικονομία συνολικά, τη μείωση της ανεργίας, την τρίτη σημαντική αύξηση στον κατώτατο μισθό που αναμένεται την άνοιξη και την κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης.

Παράλληλα μίλησε για τις επιδοτήσεις στο ρεύμα, και τα επιδόματα στήριξης των νοικοκυριών στο πλαίσιο συγκράτησης της ακρίβειας και των τιμών εν μέσω πολέμου και ενεργειακής κρίσης. Ο κ. Μητσοτάκης δεσμεύτηκε για τη στήριξη των αγροτών και των κτηνοτρόφων, ενώ επίσης μίλησε για τις αυξημένες συντάξεις που θα δουν αυτό τον μήνα οι συνταξιούχοι αλλά και την αύξηση στους μισθούς από τον Απρίλιο.

Σε ό,τι αφορά το ενεργειακό, τόνισε πως με τις επιδοτήσεις της Πολιτείας αντισταθμίστηκαν οι αυξήσεις στο ρεύμα.

Για το “καλάθι του νοικοκυριού” τόνισε πως, «ενώ εδώ το κριτικάρει η αντιπολίτευση, στη Γαλλία ο Μακρόν ετοιμάζεται να το αντιγράψει».

Ισχυρό μήνυμα Μητσοτάκη προς την Τουρκία

«Η Ελλάδα είναι σήμερα πιο ισχυρή και περήφανη όσο ποτέ. Ας ξέρουν ότι εκείνοι που λένε ότι θα μας επισκεφτούν ένα βράδυ ξαφνικά, μπορεί να ξυπνήσουν μια μέρα και να προσγειωθούν στη σκληρή πραγματικότητα. Κάθε γιουρούσι που επιχειρούν μπορεί να μετατραπεί σε άτακτη όπισθεν προς την αφετηρία του», σημείωσε ο πρωθυπουργός.

Επίθεση σε Τσίπρα

«Σήμερα ο κ. Τσίπρας έγραψε μόνος τον πρόλογο της ήττας του, καταθέτοντας την πρόταση δυσπιστίας. Με τον κ. Τσίπρα δεν επιλέγω τη σύγκρουση, επιλέγω τη σύγκριση. Οι εκλογές που έρχονται είναι από τις κρισιμότερες. Η παγίδα της απλής αναλογικής που έστησε ο ΣΥΡΙΖΑ απειλεί τον τόπο», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Το σχέδιο για την Κρήτη του 2030!

«Οραματιζόμαστε μια Κρήτη με ισομερή ανάπτυξη... Μια Κρήτη στην οποία τα οφέλη της ανάπτυξης θα πρέπει να τα καρπώνονται δίκαια όλες οι περιφερειακές ενότητες. Δεν ερχόμαστε με λόγια. Έχουμε συγκροτημένο σχέδιο, το οποίο έχει μεγάλη μελετητική ωριμότητα, έχει συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση κι έχει και συγκεκριμένους φορείς υλοποίησης. Είμαστε, λοιπόν, βέβαιοι ότι όλα όσα λέμε σε αυτό εδώ το κείμενο μπορούν να υλοποιηθούν, εξάλλου πολλά υλοποιούνται ήδη», τόνισε ο πρωθυπουργός κατά τη χθεσινή παρουσίαση του Αναπτυξιακού Προγράμματος 480+ έργων και δράσεων, συνολικού ύψους 7,7 δισ. ευρώ για την Κρήτη του 2030, που έγινε στη Λότζια, με τη συμμετοχή υπουργών, υφυπουργών και ειδικών γραμματέων των υπουργείων...

Το σχέδιο κινείται σε τέσσερις βασικούς άξονες: την ανάπτυξη σύγχρονων δικτύων και υποδομών, την αναβάθμιση της αγροτικής παραγωγής σε συνδυασμό με την πράσινη μετάβαση, την υλοποίηση επενδύσεων που θα προσδώσουν πρόσθετη αξία σε σειρά τομέων, από τον πολιτισμό έως την έρευνα και την καινοτομία, και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων.

Στον πρώτο άξονα προβλέπεται ένα συνεκτικό σύνολο παρεμβάσεων για τη βελτίωση των οδικών, αεροπορικών και θαλάσσιων συνδέσεων, οι οποίες θα έχουν απτό αποτύπωμα στην ασφάλεια των μεταφορών, στον τουρισμό, στη διακίνηση αγαθών και ευρύτερα στην οικονομία. Τα έργα που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα έχουν προϋπολογισμό που αγγίζει τα 3,7 δισ. ευρώ.

Το σχέδιο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης και του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι, την αξιοποίηση του παλιού αεροδρομίου “Νίκος Καζαντζάκης” και σχέδια για νέο επιβατικό σταθμό στο λιμάνι των Χανίων, νέο αγκυροβόλιο στη Γαύδο, θωράκιση του λιμένα Ρεθύμνου και βελτίωση των λιμενικών υποδομών στη Σητεία, στον Άγιο Νικόλαο και στη Χερσόνησο.

Για τον δεύτερο άξονα, το χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης με την ηπειρωτική χώρα, σε συνέχεια της πρώτης φάσης, με την οποία διασφαλίστηκε η κάλυψη μεγάλου μέρους των αναγκών της Κρήτης από το εθνικό σύστημα μεταφοράς ρεύματος μέσω της υποβρύχιας καλωδιακής διασύνδεσης. Προβλέπονται επίσης έργα ενίσχυσης του συστήματος της Κρήτης.

Το σκέλος της ενέργειας συμπληρώνεται από σειρά έργων άρδευσης και υδροδότησης, πρωτοβουλιών για τη διαχείριση απορριμμάτων και πολεοδομικών παρεμβάσεων για τη βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος. Ο όλος φάκελος αφορά 57 έργα, ύψους 2,33 δισ. ευρώ.

Στο σχέδιο συγκαταλέγονται η αξιοποίηση του υδατικού δυναμικού του Ταυρωνίτη μέσω ΣΔΙΤ, η ύδρευση του Ηρακλείου και του Αγίου Νικολάου από το φράγμα Αποσελέμη και η παράλληλη ενίσχυση του ταμιευτήρα του Αποσελέμη από το Οροπέδιο Λασιθίου. Για τη διαχείριση απορριμμάτων προβλέπεται μονάδα επεξεργασίας και ΧΥΤΥ στο Αμάρι και μονάδα επεξεργασίας και ανάκτησης αποβλήτων και ΧΥΤΥ για το Ηράκλειο.

Όσον αφορά στη διοχέτευση επενδύσεων στην Κρήτη, ο σχεδιασμός προβλέπει την ενίσχυση της έρευνας και της καινοτομίας με 191 εκατομμύρια ευρώ, με κινήσεις όπως η αναβάθμιση ερευνητικών υποδομών στο Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ), και η επέκταση-αναβάθμιση ερευνητικών υποδομών στο Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ).

Κεφάλαια θα επενδυθούν, ανάμεσα σε άλλα, και στον πολιτισμό, με έμφαση στη συντήρηση και την αναβάθμιση αρχαιολογικών, ιστορικών και μουσειακών χώρων, όπως η συντήρηση-ανάδειξη των μινωικών ανακτόρων και η εκπόνηση μελετών για το νέο αρχαιολογικό μουσείο στο Ρέθυμνο.

Η βελτίωση της ζωής των πολιτών εδράζεται σε ουσιαστικές επενδύσεις στη δημόσια παιδεία, τη δημόσια υγεία και τον αθλητισμό, με το σύνολο των παρεμβάσεων να προϋπολογίζεται στα 938 εκατ. ευρώ.

Στο μέτωπο της παιδείας, το σχέδιο περιλαμβάνει τους 2.689 διορισμούς εκπαιδευτικών και τις 17.617 προσλήψεις αναπληρωτών, τέσσερα νέα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, δύο νέα Πρότυπα ΕΠΑ.Λ. και την κατασκευή οκτώ νέων σχολικών μονάδων, ενώ με στόχο την υλοποίηση του κυβερνητικού σχεδίου για τη φοιτητική στέγη, προβλέπεται η ανέγερση εστιών του Πανεπιστημίου Κρήτης στο Ρέθυμνο και το Ηράκλειο, που θα προσφέρουν 4.846 κλίνες.

Για τη δημόσια υγεία, στον φάκελο έχουν ενταχθεί έργα για την αναβάθμιση και επέκταση κέντρων υγείας και των νοσοκομείων Ρεθύμνου, Ηρακλείου, Χανίων, Αγίου Νικολάου και του ΠΑΓΝΗ.

Τι είπαν οι υπουργοί

Στη σύσκεψη που συντόνισε ο υπουργός Επικρατείας κ. Άκης Σκέρτσος, από πλευράς κυβέρνησης παραβρέθηκαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Γιώργος Γεωργαντάς, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κώστας Σκρέκας, ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Γιώργος Αμυράς, ο υφυπουργός Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος κ. Νίκος Ταγαράς, ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Κωστής Χατζηδάκης, ο υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας, η υπουργός Πολιτισμού κ. Λίνα Μενδώνη, ο υφυπουργός Αθλητισμού κ. Λευτέρης Αυγενάκης, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης κ. Νίκος Παπαθανάσης, ο υφυπουργός Έρευνας και Τεχνολογίας κ. Χρίστος Δήμας, η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας κ. Μίνα Γκάγκα και οι υφυπουργοί Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ζέτα Μακρή και κ. Άγγελος Συρίγος και Οικονομικών κ. Απόστολος Βεσυρόπουλος.

«Η Κρήτη δεν είχε πάρει αυτά που της αναλογούσαν, ήρθε όμως ο Κυριάκος Μητσοτάκης και το άλλαξε αυτό. Ήρθε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας να αποκαταστήσει αυτή την αδικία και θα σας έλεγα ότι μέσα σε 3,5 χρόνια γίνονται πράγματα που συζητιούνται για πάνω από 30, και αυτό δεν είναι υπερβολή», είπε ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής.

«Προχωράμε και στην αξιοποίηση δεκατεσσάρων λιμενικών έργων σε ολόκληρη την Κρήτη, από το καταφύγιο στη Γαύδο, τη θωράκιση του λιμένα Ρεθύμνου, την εμβληματική ανάπλαση στη Χερσόνησο, την ανάπλαση στην Ιεράπετρα, την αναβάθμιση των λιμένων της Σητείας, του Αγίου Νικολάου και του Μακρύ Γιαλού, τον επιβατικό σταθμό στο λιμάνι της Σούδας», σημείωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που γνωστοποίησε πως εντός 10ημέρου υπογράφεται η σύμβαση παραχώρησης της έκτασης των 345 στρ. εντός της πρώην αμερικανικής Βάσης Γουρνών.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης αναφέρθηκε στη στήριξη 51 χιλιάδων εργαζομένων στη διάρκεια της πανδημίας, όταν διατέθηκαν 300 εκατομμύρια ως κοινωνική πολιτική «στην πράξη» όπως τόνισε, ενώ σε σχέση με τα προγράμματα ανέργων σημείωσε ότι «στην Κρήτη τους τελευταίους μήνες έχουν ενταχθεί πάνω από 6.000 άνεργοι».

Ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας αναφέρθηκε στην καλή τουριστική σεζόν που προηγήθηκε, εξηγώντας ότι ήταν προϊόν μεθοδικής δουλειάς και μίλησε για τα αισιόδοξα - όπως είπε - μηνύματα για τον τουρισμό του 2023.

Παρουσιάσεις για τον αναπτυξιακό σχεδιασμό έκαναν επιπλέον η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, ο υφυπουργός Έρευνας και Τεχνολογίας Χρίστος Δήμας, η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας Μίνα Γκάγκα, που αναφέρθηκε στα έργα που εκτελούνται στην Υγεία, και οι υφυπουργοί Παιδείας Ζέττα Μακρή και Άγγελος Συρίγος.

«Στόχος να είμαστε περιφέρεια-πρότυπο στην Ευρώπη»

«Με τη βεβαιότητα ότι οι δυσκολίες θα ξεπεραστούν, δουλεύουμε στο παρόν, οραματιζόμενοι το μέλλον. Ένα μέλλον στο οποίο η Κρήτη θα είναι μια περιφέρεια πρότυπο στην Ευρώπη και τη Μεσόγειο. Μια περιφέρεια με ένα νέο διεθνές αεροδρόμιο, που θα την καθιστά κόμβο στον τομέα των αερομεταφορών, ένα νησί με ένα σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο, ένα νησί ενεργειακό φάρο της Μεσογείου. Ένας τόπος βιώσιμης και ποιοτικής ανάπτυξης για όλους τους Κρητικούς», ανέφερε στον σύντομο χαιρετισμό του ο περιφερειάρχης Κρήτης.

Στο εργοτάξιο του ΒΟΑΚ

Με ένα αιχμηρό πολιτικό σχόλιο με αποδέκτη τον ΣΥΡΙΖΑ συνδύασε ο πρωθυπουργός την πρωινή επίσκεψή του στο πρώτο εργοτάξιο του νέου ΒΟΑΚ, που έχει στηθεί λίγο έξω από τον Άγιο Νικόλαο και αφορά στο τμήμα “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος”.

Ένα τμήμα μήκους 14,5 χιλιομέτρων, το οποίο συμβασιοποιήθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο και πλέον γίνεται πραγματικότητα μέσω δημόσιας επένδυσης ύψους 186 εκατομμυρίων ευρώ, που καλύπτεται πλήρως από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.

«Πιστεύω ότι αυτό το εργοτάξιο, το οποίο βλέπετε ανοιχτό πίσω μας, είναι η καλύτερη απάντηση την οποία μπορεί η κυβέρνησή μας να δώσει σε αυτήν την τοξικότητα την οποία επιχειρεί για ακόμα μία φορά να καλλιεργήσει η αξιωματική αντιπολίτευση. Όταν δεν έχεις να πεις τίποτα στους πολίτες για το πώς οραματίζεσαι το μέλλον, αλλά όταν δεν μπορείς ούτε να υπερασπιστείς το παρελθόν σου, διότι αυτό φέρνει στη μνήμη εξαιρετικά επώδυνες αναμνήσεις, τότε καταλήγεις να κάνεις το μόνο το οποίο ξέρεις: να διχάζεις, να πολώνεις και να επιχειρείς να κυλήσεις την πολιτική ζωή του τόπου στη λάσπη. Εμείς δε θα ακολουθήσουμε αυτή την πορεία», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, που είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με εργαζόμενους.

Ένα έργο πνοής για την Κρήτη

«Είναι ένα έργο εμβληματικό, ένα έργο πνοής, θα έλεγα ένα έργο το οποίο και για μένα έχει μία ξεχωριστή σημασία, για το νησί μου, για τον τόπο μου. Ένα έργο στο οποίο πιστέψαμε από την πρώτη στιγμή, το οποίο καταφέραμε να το ξεμπλοκάρουμε, να το οικοδομήσουμε με έναν τρόπο που να το καταστήσουμε βιώσιμο, γιατί θέλω να θυμίσω ότι ουσιαστικά παραλάβαμε ένα έργο κλινικά νεκρό. Σήμερα λοιπόν εδώ, από την άλλη πλευρά της Κρήτης, από το Λασίθι, ξεκινάει ουσιαστικά το πρώτο τμήμα αυτού του μεγάλου έργου, το οποίο έχει ακόμα δύο μεγάλες φάσεις. Αυτό το κομμάτι κατασκευάζεται ως δημόσιο έργο με χρηματοδότηση αποκλειστικά από το Ταμείο Ανάκαμψης και υπάρχουν δύο ακόμα τμήματα του Βόρειου Οδικού Άξονα, τα οποία θα κατασκευαστούν. Το ένα με τη μέθοδο της σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και το δεύτερο με τη σύμβαση παραχώρησης.

Οι διαγωνιστικές διαδικασίες είναι πολύ προχωρημένες. Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για συμμετοχή σημαντικών σχημάτων σε αυτούς τους διαγωνισμούς. Και σήμερα πια μπορούμε να το πούμε με απόλυτη βεβαιότητα ότι, ναι, ο Βόρειος Οδικός Άξονας, που ξεκινάει ουσιαστικά σήμερα, θα κατασκευαστεί, θα υλοποιηθεί», επισήμανε ο πρωθυπουργός, με τον υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή να κάνει λόγο για μια ιστορική ημέρα για την Κρήτη.

«Η επίσκεψη του πρωθυπουργού, καθώς και τα έργα που έχουν ήδη υλοποιηθεί, υλοποιούνται και προγραμματίζονται στην Κρήτη, αποδεικνύουν τη σημασία που δίνει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας στο νησί μας. Η έναρξη των εργασιών για τον ΒΟΑΚ από τον τόπο μας, σε συνδυασμό με όλα τα άλλα έργα, δημιουργούν ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης, που θα αξιοποιήσουμε στα χρόνια που έρχονται», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης.

Αφού συνομίλησε με τους επιτελείς του υπουργείου Υποδομών σχετικά με την πρόοδο των εργασιών του έργου και κυρίως για το θέμα της ολοκλήρωσης του ΒΟΑΚ, ιδιαίτερα του κομματιού “Γέφυρα Φρουζή-παράκαμψη Παχιάς Άμμου”, όπως επίσης και για ζητήματα ωρίμανσης μελετών του υπόλοιπου τμήματος μέχρι τη Σητεία, ο δήμαρχος Αγίου Νικολάου Αντώνης Ζερβός δήλωσε: «Φάνηκε ότι υπάρχει πρόθεση να προχωρήσουν σύντομα τα δύο αυτά τμήματα που έχουν ολοκληρωμένες μελέτες. Δεδομένου ότι η Κρήτη είναι αδιαίρετη, ευελπιστούμε ότι θα καταφέρουμε όλοι μαζί να προχωρήσει ο ΒΟΑΚ μέχρι τη Σητεία και το Βάι».

Τι είπε ο Μητσοτάκης από το Καστέλι - Έτοιμο εντός χρονοδιαγραμμάτων το αεροδρόμιο- “κόσμημα”

Μετά το εργοτάξιο του ΒΟΑΚ, ο πρωθυπουργός επισκέφτηκε το εργοτάξιο του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Πεδιάδος, δηλώνοντας εντυπωσιασμένος...

«Η πρόοδος που έχει συντελεστεί είναι εντυπωσιακή», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, που εξήγησε ότι «μιλάμε για το μεγαλύτερο εργοτάξιο αυτή τη στιγμή στην πατρίδα μας, μιλάμε για ένα από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια που κατασκευάζονται στην Ευρώπη, ένα αεροδρόμιο το οποίο τελικά θα είναι μεγαλύτερο από αυτό το οποίο αρχικά είχε προβλεφθεί. Κι αυτό γιατί πρέπει να προνοήσουνε και να λάβουμε υπόψη τις πολύ θετικές εξελίξεις που μεσολάβησαν από τότε που το αεροδρόμιο αρχικά σχεδιάστηκε».

Ο κ. Μητσοτάκης επιπλέον ανέφερε ότι «εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έχουμε θέσει, η Κρήτη θα έχει ένα υπερσύγχρονο αεροδρόμιο για τον επόμενο αιώνα. Είναι αδιανόητο να μιλάμε για την ανάπτυξη του νησιού, χωρίς σύγχρονο αεροδρόμιο και χωρίς σύγχρονο αυτοκινητόδρομο», ενώ συμπλήρωσε ότι το αεροδρόμιο, όταν ολοκληρωθεί, «θα είναι ένα αρχιτεκτονικό κόσμημα, αλλά και ένας φάρος ανάπτυξης».

«Έχουμε, πλέον, ένα εργοτάξιο σε πλήρη εξέλιξη, ένα ενεργό εργοτάξιο και μάλιστα αυτό που θέλω να σημειώσω είναι ότι, με τις συμπληρωματικές εργασίες που συμφωνήσαμε και περάσαμε και από τη Βουλή, στην ουσία ξεπερνάμε τις πεπερασμένες προδιαγραφές που είχε ένα αεροδρόμιο το οποίο που είχε σχεδιαστεί πριν από 20 χρόνια και θα έχουμε πλέον ένα σύγχρονο αεροδρόμιο, το οποίο θα μπορεί να το επισκέπτονται μέχρι και 15 εκατομμύρια επιβάτες. Νομίζω ότι αυτό θα είναι το πιο σύγχρονο αεροδρόμιο της Μεσογείου και νομίζω ότι αυτό το οποίο βλέπουμε σήμερα πιστοποιεί ότι το έργο προχωρά μπροστά από τα χρονοδιαγράμματά του», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά την ενημέρωση σημειώθηκε πως η επικαιροποίηση του σχεδιασμού, που ήταν αναγκαία διότι ανάμεσα στο 2015 και το 2019 δεν υπήρξε καμία ουσιαστική εξέλιξη, διασφαλίζει αφενός τις βέλτιστες προδιαγραφές και αφετέρου την εξυπηρέτηση της αυξημένης επιβατικής κίνησης, προβλέποντας επέκταση του κτηρίου του αεροσταθμού (Terminal) κατά 32%.

Το υπόμνημα του δημάρχου Μινώα Πεδιάδος

Τον κ. Μητσοτάκη στο εργοτάξιο του νέου διεθνούς αεροδρομίου υποδέχτηκε ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδος Μανόλης Φραγκάκης, στελέχη της ΤΕΡΝΑ, ο Μητροπολίτης Αρκαλοχωρίου, Καστελίου και Βιάννου, Ανδρέας, και τοπικοί φορείς. Ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδας παρέδωσε στον πρωθυπουργό υπόμνημα, στο οποίο αναφέρονται αναλυτικά όλα τα εκκρεμή ζητήματα που σχετίζονται με την αποκατάσταση των ζημιών και τη διαχείριση των συνεπειών από τον καταστροφικό σεισμό της 27ης Σεπτεμβρίου 2021, αλλά και από το έργο κατασκευής του νέου αεροδρομίου.

Συνάντηση αιρετών με τον Στέλιο Πέτσα - Χώρους στάθμευσης σε μέρος της τάφρου ζήτησε από τη Μενδώνη ο Λαμπρινός

Εφ’ όλης της ύλης ήταν η συνάντηση που είχαν με τον αναπληρωτή υπουργό Εσωτερικών Στέλιο Πέτσα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κρήτης και η Ολομέλεια των Δημάρχων του νησιού, ενώ είχαμε ειδήσεις, ανακοινώσεις και ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις...

Αφού εξήρε το έργο της Αυτοδιοίκησης, ο Στέλιος Πέτσας έκανε και μια σημαντική ανακοίνωση για το κρίσιμο θέμα του ενεργειακού κόστους.

Ο ίδιος γνωστοποίησε πως η Πολιτεία θα καλύψει οριστικά, από κρατικούς πόρους, τα 2/3 των οφειλών που έχουν οι ΔΕΥΑ της χώρας, και οι οποίες έχουν “πνιγεί” στη θηλιά του μεγάλου ενεργειακού κόστους.

Για τα ενεργειακά, οι παρευρισκόμενοι αιρετοί εξέφρασαν παράπονα για τους αργούς ρυθμούς και τις κωλυσιεργίες σε σχέση με το εγχείρημα των ενεργειακών κοινοτήτων των Δήμων.

Το μεγάλο έργο του νέου ΒΟΑΚ, με τα αιτήματα και τις εκκρεμότητες που υπάρχουν σε επίπεδο παρακάμψεων των μεγάλων αστικών κέντρων, έθεσαν από την πλευρά τους αρκετοί δήμαρχοι, όπως οι δήμαρχοι Ρεθύμνου Γιώργος Μαρινάκης, Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός, Μαλεβιζίου Μενέλαος Μποκέας, αλλά και άλλοι αιρετοί.

Για το θέμα αυτό έκανε μάλιστα μια φορτισμένη παρέμβαση και ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “Συνεργασία για το Ηράκλειο” Ευριπίδης Κουκιαδάκης, ο οποίος έθεσε το θέμα των στεγάστρων στην παράκαμψη Ηρακλείου του ΒΟΑΚ, προειδοποιώντας μάλιστα με προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Περιουσίας Ηρακλείου Μανόλης Βασιλάκης έθεσε το θέμα των καταπατημένων ακινήτων του Δημοσίου.

Παραδίδοντας και σχετικό υπόμνημα στον κ. Πέτσα, ο ίδιος τόνισε πως η προωθούμενη νομοθετική ρύθμιση μπορεί να ωφελήσει άλλες περιοχές της χώρας, αλλά για το Ηράκλειο ειδικά θα είναι δώρον-άδωρον, αν δεν τροποποιηθεί ώστε να περιλάβει και τα δημοτικά ακίνητα, αλλά και να σκύψει επίσης πάνω από τις ιδιαιτερότητες της περιοχής μας...

Σε συνάντηση με τη Λίνα Μενδώνη, ο Βασίλης Λαμπρινός ζήτησε από την υπουργό να εξετάσει ποια έργα θα παραμείνουν στη Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη (ΒΑΑ) και ποια θα ενταχθούν σε άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία. Παράλληλα ζήτησε να επανεξεταστεί το θέμα της χρήσης μέρους της ενετικής τάφρου ως χώρος στάθμευσης οχημάτων, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστεί το οξύ πρόβλημα που αντιμετωπίζει το κέντρο της πόλης. Η υπουργός Πολιτισμού σημείωσε ότι προτίθεται να αναλάβει πρωτοβουλία για την πραγματοποίηση ευρείας σύσκεψης, όπου θα συζητηθεί το σύνολο των έργων πολιτισμού και η προτεραιοποίησή τους, και στο πλαίσιο αυτό θα υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας με τον Δήμο Ηρακλείου.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια