Το σκηνικό της «κόλασης» στη Λότζια για τα ταξί: Ένταση για τον αποκλεισμό τους από το κέντρο που γίνεται… πεζόδρομος! (vid)

Κρήτη
Το σκηνικό της «κόλασης» στη Λότζια για τα ταξί: Ένταση για τον αποκλεισμό τους από το κέντρο που γίνεται… πεζόδρομος! (vid)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το “έλα να δεις”, με απειλές, ύβρεις και απειλητικές διαθέσεις μεταξύ εκπροσώπων των ταξί και της δημοτικής Αρχής, ανέβαλε τελικά τη λήψη απόφασης για πλήρη πεζοδρόμηση της ευρύτερης περιοχής του “σταυρού” της πόλης

Ένα πρωτοφανές σκηνικό... “κόλασης”, με απειλές, βαριές και εκφράσεις και απειλητικές κινήσεις και διαθέσεις μεταξύ εκπροσώπων των ταξιτζήδων και της δημοτικής Αρχής, έφερε τελικά προσωρινή διακοπή και αναβολή λήψης αποφάσεων για τα κυκλοφοριακά και τις πεζοδρομήσεις στο ιστορικό κέντρο της πόλης στο χθεσινό εκρηκτικό Δημοτικό Συμβούλιο...

Εν μέσω γενικού χαμού και μιας ατμόσφαιρας που μύριζε όχι απλά... “μπαρούτι” αλλά έδειχνε πως λίγο ήθελε να πέσει κανονικό... ξύλο, το θέμα της λήψης απόφασης για την πιλοτική εφαρμογή των κυκλοφοριακών μέτρων τελικά αποσύρθηκε (μάλιστα, δεν πρόλαβαν καν να τοποθετηθούν οι επικεφαλής των παρατάξεων) για να επανέλθει προσεχώς.

Όπως έκανε γνωστό ο πρόεδρος του σώματος Γρηγόρης Πασπάτης, αφότου κατέστη δυνατόν να ηρεμήσουν μετά από ώρα τα πνεύματα, στις 12 σήμερα Τρίτη 24 Ιανουαρίου, το μεσημέρι για το θέμα θα γίνει ειδική διαπαταραξιακή συνάντηση, με τη συμμετοχή του δημάρχου Βασίλη Λαμπρινού, των επικεφαλής των παρατάξεων και του αρμόδιου αντιδημάρχου Γιάννη Αναστασάκη.

Παράλληλα, αναμένονται στη Λότζια και συναντήσεις με τους εκπροσώπους του τοπικού κλάδου των ταξί και άλλων εμπλεκόμενων φορέων, σε μια προσπάθεια να εκτονωθεί η κατάσταση και να βρεθεί μια λύση αποδοχής και συναίνεσης για το προωθούμενο κυκλοφοριακό σκηνικό, στο πλαίσιο εφαρμογής τής υπό αναθεώρηση κυκλοφοριακής μελέτης της παλιάς πόλης.

Το σκηνικό “κόλασης”

Οι σημερινές επαφές κρίνονται, αν μη τι άλλο, επιβεβλημένες μετά τα όσα εκτυλίχθηκαν στο χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο ξεκίνησε σε ένα μοτίβο πολιτισμένης αντιπαράθεσης, έδειχνε ότι θα εξελισσόταν “θερμό”, αλλά κανείς δε φανταζόταν στην αρχή της συνεδρίασης τι θα γινόταν με τη συμπλήρωση ενός δίωρου περίπου στη συνεδρίαση. Εκεί έγινε πραγματικά το “έλα να δεις”. Το φιτίλι άναψε για τα καλά όταν οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών και οδηγών ταξί συνειδητοποίησαν πως όδευε προς απόρριψη το αίτημά τους να αποσυρθεί το θέμα, με τους ίδιους να αντιδρούν στο σχέδιο πλήρους πεζοδρόμησης και αποκλεισμού όλων των οχημάτων από τον λεγόμενο “σταυρό” της πόλης.

Οι ιδιοκτήτες ταξί ξεκαθάρισαν σε κάθε τόνο ότι δεν αποδέχονται τον αποκλεισμό και διεκδικούν να μπαίνουν από τη Ζωγράφου -Χατζημιχάλη Γιάνναρη- Μεϊντάνι- 1821 μέχρι τη Μονής Οδηγητρίας και εκεί να στρίβουν και να εισέρχονται μέσα στην οδό, να βγαίνουν στα φανάρια της Καλοκαιρινού και από εκεί πάλι δεξιά στη Γιαμαλάκη.

Οι εκπρόσωποί τους αντιπρότειναν την εφαρμογή της αρχικής απόφασης της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου που δεν προέβλεπε μια τέτοια πλήρη πεζοδρόμηση και, όπως είπαν, άλλαξε μυστηριωδώς στην πορεία, ενώ πέρα από τη δημοτική Αρχή και τον μελετητή εξαπέλυσαν αιχμές και κατά του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Μανόλη Κουμαντάκη, κάνοντας λόγο για λογική τού κατά το γνωστό «να ψοφήσει το κατσίκι του γείτονα».

«Αποσύρετε το θέμα και ξαναδώστε το στον μελετητή πριν φτάσουμε στα άκρα», ήταν η ευθεία προτροπή τους προς τη δημοτική Αρχή, με τον δήμαρχο να αντιδρά σε αυστηρό ύφος, απευθυνόμενος στον πρόεδρο του Συλλόγου Ιδιοκτητών Ταξί Λευτέρη Πετράκη, λέγοντας χαρακτηριστικά:

«Κύριε Πετράκη, το λέω σε εσάς και αυτό απευθύνεται φυσικά σε όλους τους συναδέλφους σας: όχι απειλές. Δεν περνάνε! Λευτέρη, από σένα δεν το περίμενα... Γνωριζόμαστε χρόνια. Μέχρι σήμερα είδατε μη αναγνώριση των αιτημάτων σας; Έχετε παράπονο ότι ο Δήμος δεν ήταν δίπλα σας, και σε πρακτικά ζητήματα όπως για τις πιάτσες;».

«Κύριε δήμαρχε, είναι άσχετο αυτό που λέτε. Έχουμε ζήσει όλους τους δημάρχους, και τον Ασλάνη και τον Κουράκη και τον Λαμπρινό, και γνωρίζουμε πως όλοι βοήθησαν αλλά περισσότερο ο Κουράκης. Αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας εδώ σήμερα. Εμείς δε λέμε τι κάνατε ή δεν κάνατε γενικώς, αλλά μιλάμε για ένα συγκεκριμένο θέμα, τις πεζοδρομήσεις και τον αποκλεισμό μας που είναι αποκλεισμός και για πολλούς ανθρώπους που έχουν δυσκολία μετακίνησης, λόγω ηλικίας, λόγω ασθενειών», ήταν η απάντηση του κ. Πετράκη.

Και κάπου εκεί τα αίματα άναψαν για τα καλά...

Η αναφορά «θα σας πούμε πόσα απίδια βάζει ο σάκος» άναψε “φωτιές”, εκλήφθηκε ως απειλή, με αποτέλεσμα να αντιδράσει και ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Γιάννης Αναστασάκης και ο ίδιος ο δήμαρχος Βασίλης Λαμπρινός, λέγοντας «μη μας απειλείτε»!

Κάπου εκεί από την πλευρά των ιδιοκτητών ταξί ακούστηκε η φράση «θα φέρουμε τα αυτοκίνητα εδώ στη Λότζια», ενώ κάποιοι τα έβαλαν προσωπικά με τον Γιάννη Αναστασάκη, ζητώντας την παραίτησή του, ενώ αντιδρώντας ο ίδιος ακούστηκε να λέει: «Όχι μαγκιές σε μένα».

Κουβέντα στην κουβέντα, ατάκα στην ατάκα, η κατάσταση ξέφυγε για τα καλά, ενώ είχαμε και κινήσεις με απειλητικές διαθέσεις.

Σε αυτό το εκρηκτικό σκηνικό, και υπό τον φόβο να πιαστούν ακόμα και στα χέρια οι εμπλεκόμενοι στο χοντρό σκηνικό έντασης, ο Γρηγόρης Πασπάτης διέκοψε άρον-άρον προσωρινά τη συνεδρίαση.

Τελικά, αφού πέρασε η ώρα, ηρέμησαν κάπως τα πνεύματα και αποχώρησαν οι παρευρισκόμενοι εκπρόσωποι των ταξιτζήδων, ο Γρηγόρης Πασπάτης γνωστοποίησε ότι το θέμα αποσύρεται, για να επανέλθει μετά τις σημερινές επαφές και τη διαπαραταξιακή συνάντηση.

Η ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ

Οι τοποθετήσεις πριν την προσωρινή διακοπή

Παραθέτοντας την εισήγησή του επί της πιλοτικής εφαρμογής της κυκλοφοριακής μελέτης, με σημείο αναφοράς την πλήρη πεζοδρόμηση της ευρύτερης περιοχής του “σταυρού” της πόλης, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Γιάννης Αναστασάκης τόνισε:

«Καθολική πεζοδρόμηση του κέντρου. Να μην είναι προσβάσιμος ο “σταυρός” της πόλης για οποιαδήποτε οχήματα. Οι αποστάσεις είναι από 277 έως 500 μέτρα μάξιμουμ. Είναι πολύ κοντινές σε επίπεδο πεζής μετακίνησης. Χωροθετούμε πιάτσες ταξί σε Χατζημιχάλη Γιάνναρη, στα σκαλάκια του Δικαστικού Μεγάρου, με έξοδο στη Σμύρνης, και επίσης στην Κορωναίου, κοντά στη Λότζια. Διασφαλίζουμε τη μόνιμη χωροθέτηση ταξί στη πλατεία 18 Άγγλων. Επίσης χωροθετούμε πολλές θέσεις στάθμευσης για δίκυκλα σε διάφορα σημεία».

Ο αντιδήμαρχος έκανε, μάλιστα, ειδική αναφορά και στο θέμα των πρώην δημοτικών πάρκινγκ, λέγοντας: «Έβγαλε απόφαση το ΚΑΣ ότι κλείνουν τα τείχη. Ορθώς έπρεπε να κλείσουν τα πρώην πάρκινγκ προσωρινά, μέχρι να βγάλουν άδεια όμως, όχι οριστικά.

Έχουμε ένα υποκριτικό σκηνικό. Θέλαμε, υποτίθεται, να προστατεύσουμε τα τείχη, δαιμονοποιήσαμε τα πάρκινγκ και γίνεται το “έλα να δεις”, ένα χάος με τα παρκαρίσματα πάνω σε πεζοδρόμια. Θα επανέλθουμε στο υπουργείο Πολιτισμού για τη νόμιμη, και μόνιμη λειτουργία των πρώην πάρκινγκ».

Μ. Κουμαντάκης

«Προσωπικά, ένα χρόνο τώρα, κάθε φορά που συναντιόμασταν, βλέπαμε και άλλη άποψη από τον μελετητή, επειδή υπήρχαν συμφέροντα κ.τ.λ. Βρεθήκαμε έστω τελικά σε έναν “τόπο” και μέσα εκεί υπάρχει μια φιλοσοφία το κέντρο να πεζοδρομηθεί. Παρακαλούμε τη δημοτική Αρχή να βρει έναν τρόπο όπου θα μπαίνουν και θα κάνουν διαδρομή μόνο τα ηλεκτρικά μίνι μπας - ούτε Ι.Χ., ούτε μηχανάκια. Για τα δύο παρκινγκ που υπάρχουν, να βρούμε έναν τρόπο να έχουν καλύτερη αποτελεσματικότητα αφού δε θέλετε να καταργηθούν. Όχι να γίνεται αναστροφή και να μπαίνουν στη Μονή Οδηγήτριας οι οδηγοί. Έχουν δίκιο να φωνάζουν οι κάτοικοι και οι έμποροι εκεί. Σε όλα τα υπόλοιπα είμαστε εντάξει και ζητάμε να προχωρήσετε», ανέφερε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου.

Λευτέρης Πετράκης

«Βλέπω ότι ο κ. Κουμαντάκης θέλει να “ψοφήσει η κατσίκα” η δική μας και να ζήσει η δικιά τους. Κι εμείς μεγάλος κλάδος είμαστε. Υπάρχει μια παραπληροφόρηση ότι οι ταξιτζήδες δε θέλουν δήθεν την ανάπλαση. Να σταματήσει αυτή η “καραμέλα”, δεν είναι αλήθεια.

Ο μελετητής παρουσίασε μία μελέτη σύμφωνα με τις ανάγκες της πόλης, ήπιας κυκλοφορίας από Ζωγράφου, Μεϊντάνι και Μονής Οδηγητρίας, για να φεύγουν τα ταξί.

Τα μηνύματα Αναστασάκη-Λαμπρινού ήταν ότι τα ταξί θα ήταν μέσα εκεί. Και ξαφνικά, ένα χρόνο μετά, κάτι άλλαξε. Η φιλοσοφία του μελετητή άλλαξε άραγε; Μπα, κάποιος του μετέφερε εσκεμμένα κάτι.

Να ξέρετε, κύριοι, ότι εμπορικά σε μερικά χρόνια το Ηράκλειο θα τελειώσει έτσι που το πάτε», ανέφερε ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Ταξί Ηρακλείου.

Καλλέργος Βουλγαράκης

«Συμφωνούμε ως προς την κυκλοφορία των μεγάλων αστικών λεωφορείων. Θεωρώ λάθος τη μη κυκλοφορία των μίνι μπας και των ταξί στο κέντρο της πόλης. Μακροπρόθεσμα αυτοί που σήμερα αγωνίζονται να βγάλουν τα λεωφορεία και τα ταξί από το κέντρο θα το μετανιώσουν», υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Ηρακλείου.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News