Έκοψαν το ρεύμα σε 22.000 Κρητικούς το 2022 - Σταθερά 50-60 διαταγές ανά μέρα από το ΔΕΔΔΗΕ μόνο στο Ηράκλειο

Κρήτη
Έκοψαν το ρεύμα σε 22.000 Κρητικούς το 2022 - Σταθερά 50-60 διαταγές ανά μέρα από το ΔΕΔΔΗΕ μόνο στο Ηράκλειο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

“Τσουνάμι”... “εντολών” διακοπής ρεύματος το 2022 στο νησί - Πλησίασαν το μισό εκατομμύριο σε επίπεδο χώρας

Στο αστρονομικό νούμερο των 430.000 έφτασαν το 2022 οι εντολές προς τον ΔΕΔΔΗΕ για διακοπές ρεύματος στη χώρα μας και εκτιμάται πως η Κρήτη “παίζει” πάντα γύρω στο 5% με 10% επί του συνόλου των εντολών (σ.σ. περί τις 43.000). Από αυτές, εκτελέστηκε ένα 45%, αφού στις υπόλοιπες περιπτώσεις οι οφειλέτες προχώρησαν σε ρυθμίσεις. Υπολογίζεται, δηλαδή, πως στην Κρήτη πα΄ροχοι ηλεκτρικού ρεύματος έκοψαν το ρεύμα σε περίπου 22.000 νοικοκυριά.

Τα στοιχεία αυτά έδωσε στο neakriti.gr το στέλεχος της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ Γιάννης Βρέντζος. Από την πλευρά του, ο διευθυντής του ΔΕΔΔΗΕ στο Ηράκλειο Παύλος Βαρδουλάκης μάς είπε ότι για κάθε μέρα σε επίπεδο νομού εκτελούνται γύρω στις 50 με 60 εντολές για τη διακοπή του ρεύματος στους καταναλωτές όχι μόνο για χρέη, αλλά και για άλλους λόγους, κάνοντας λόγο για σταθερή κατάσταση. Την ίδια ώρα, ο ΔΕΔΔΗΕ καλεί τους καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, γιατί δεν έχουν τελειωμό τα κρούσματα εξαπάτησης από απατεώνες που παριστάνουν τους δικούς του υπαλλήλους, για να αποσπάσουν στοιχεία προσωπικών λογαριασμών ανυποψίαστων καταναλωτών με αφορμή τις κρατικές επιδοτήσεις!

«Είναι λανθασμένη η πολιτική της κυβέρνησης στον τομέα της ενέργειας, με αποτέλεσμα να πληρώνουν τα “σπασμένα” οι πολίτες», καταγγέλλει στο neakriti.gr το στέλεχος της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ Γιάννης Βρέντζος.

«Την ώρα δηλαδή που πέφτει παγκοσμίως η τιμή του φυσικού αερίου, η Ελλάδα εξακολουθεί να έχει τη μεγαλύτερη τιμή στη Μεγαλοβατώρα», σύμφωνα με τον συνδικαλιστή, που επιμένει ότι «ήταν και αποτελεί μονόδρομο για να σταματήσει η κατάσταση αυτή, να μπει πλαφόν στην τιμή της Κιλοβατώρας και όχι της Μεγαβατώρας. Με τις επιδοτήσεις στο ρεύμα δεν υπάρχει πραγματική στήριξη στα ελληνικά νοικοκυριά, διότι οι επιδοτήσεις δίνονται από τον κρατικό κορβανά. Δηλαδή, η κυβέρνηση σού τα βγάζει από την αριστερή τσέπη και σου τα βάζει στη δεξιά», όπως χαρακτηριστικά μας είπε.

Ο Γιάννης Βρέντζος εκτιμάει ότι «από τις 430.000 εντολές πανελλαδικά, μπορεί στην Κρήτη να είχαμε ένα 10% μέσα στο 2022. Συνήθως η Κρήτη έχει το 5% έως 10% των συνολικών περιπτώσεων στη χώρα.

Μάλιστα, η Ελλάδα συνεχίζει κυρίως να εισάγει ρεύμα και μόνο χθες, λόγω των ανέμων και των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, ήμασταν εξαγωγική χώρα στην ηλεκτρική ενέργεια κατά 260 Μεγαβάτ κατά τις μεσημεριανές ώρες.

«Μπορεί πιο βράδυ, σταματώντας ο αέρας, να έχουμε και πάλι έλλειμμα και να εισάγουμε ενέργεια».

Στο μεταξύ, όχι τόσο στην Κρήτη όσο στην υπόλοιπη Ελλάδα το ενδεχόμενο ενός μπλακ-άουτ παραμένει ορατό, σύμφωνα με τον συνδικαλιστή.

Πάντως, ο διευθυντής του ΔΕΔΔΗΕ στο Ηράκλειο, Παύλος Βαρδουλάκης, είπε στο neakriti.gr: «Εμείς την ημέρα μπορεί να κάνουμε 50 με 60 διακοπές, αλλά δε γίνονται μόνο για οφειλές. Μπορεί δηλαδή κάποιος πελάτης να ζητάει μόνος του τη διακοπή, γιατί έληξε το συμβόλαιό του με την εταιρεία με την οποία συνεργαζόταν. Σε σχέση με πέρυσι, δεν είναι αυξημένες οι περιπτώσεις. Είμαστε στα ίδια περίπου επίπεδα. Θεωρώ ότι η κατάσταση είναι σταθεροποιημένη».

Επιδοτήσεις μέχρι τον Ιούλιο

Στο μεταξύ, να υπενθυμίσουμε τις πρόσφατες κυβερνητικές δηλώσεις για την κρατική επιδότηση του ρεύματος. Συγκεκριμένα, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, προχώρησε στη διαβεβαίωση ότι το πλέγμα μέτρων της παρέμβασης της κυβέρνησης για τη στήριξη των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων από τις αυξήσεις των τιμών του ηλεκτρικού ρεύματος θα παραμείνει σε ισχύ μέχρι τον Ιούλιο.

Ο κ. Σκρέκας στη διάρκεια συνομιλίας του με δημοσιογράφους υπενθύμισε πως τόσο ο μηχανισμός της επιβολής πλαφόν στην τιμή χονδρεμπορικής του ηλεκτρικού ρεύματος, όσο και οι επιδοτήσεις προς τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις (λογαριασμούς) είναι νομοθετημένα μέχρι και τον ερχόμενο Ιούλιο. Το ίδιο ισχύει και για τη ρήτρα αναπροσαρμογής, η οποία είναι σε αναστολή από τον περασμένο Αύγουστο, όπως και η ελεύθερη μετακίνηση, χωρίς αποζημίωση, των καταναλωτών από εταιρεία σε εταιρεία ρεύματος.

Ερωτηθείς από τους δημοσιογράφους για το αν η κυβέρνηση εξετάζει, σε περίπτωση που υποχωρήσουν οι τιμές του φυσικού αερίου και της χονδρεμπορικής ρεύματος, να σταματήσει την εφαρμογή του προαναφερόμενου πακέτου μέτρων, είπε πως ο μηχανισμός του πλαφόν προσαρμόζεται αυτόματα με βάση τη διαμόρφωση της τιμής του αερίου και του κόστους παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Ωστόσο, έσπευσε να διευκρινίσει πως δε θα καταργηθεί ο μηχανισμός, αλλά θα παραμείνει νομοθετημένος μέχρι τον Ιούλιο.

ΔΕΔΔΗΕ: Προσοχή στις απάτες με πρόφαση τις επιδοτήσεις ρεύματος

Στο μεταξύ, κρούσματα εξαπάτησης των καταναλωτών από πρόσωπα που προφασίζονται ότι είναι υπάλληλοι του ΔΕΔΔΗΕ για να αποσπάσουν προσωπικά τους στοιχεία, αλλά και στοιχεία των προσωπικών τους τραπεζικών λογαριασμών (IBAN κ.λπ.), με αφορμή τις κρατικές επιδοτήσεις για τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος (power pass) ή για τυχόν άλλες συναλλαγές που σχετίζονται με την προμήθεια του ηλεκτρικού ρεύματος, επισημαίνει ο Διαχειριστής και εφιστά την προσοχή των πολιτών.

Όπως ξεκαθαρίζει ο ΔΕΔΔΗΕ, δεν έχει καμία αρμοδιότητα σε θέματα τιμολόγησης του ηλεκτρικού ρεύματος ή χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης για λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος (power pass). Συνεπώς, τονίζεται ότι ουδείς υπάλληλος ή εκπρόσωπος του ΔΕΔΔΗΕ επικοινωνεί με καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας για θέματα που αφορούν σε συναλλαγές που σχετίζονται με την προμήθεια του ηλεκτρικού ρεύματος, ενώ υπογραμμίζεται ότι ουδείς υπάλληλος ή εκπρόσωπος του ΔΕΔΔΗΕ ζητά ή θα ζητήσει από τους καταναλωτές στοιχεία που σχετίζονται με τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς (e-banking, IBAN κ.λπ.), είτε τηλεφωνικά είτε μέσω εφαρμογών messenger (viber κ.λπ).

Μιλώντας στο neakriti.gr, την Κυριακή 22 Ιανουαρίου, ο διευθυντής του ΔΕΔΔΗΕ στο Ηράκλειο Παύλος Βαρδουλάκης τόνισε κατηγορηματικά: «Εμείς ως ΔΕΔΔΗΕ δεν έχουμε καμία σχέση με λογαριασμούς. Ούτε με την επιδότηση την κρατική. Και γενικώς ο κόσμος δε θα πρέπει να δίνει αυτά τα στοιχεία. Εμείς πάντως μέχρι στιγμής δεν έχουμε εδώ κάποιο κρούσμα. Τουλάχιστον σε μένα δεν έχει φτάσει κάτι τέτοιο. Πάντως, ξεκαθαρίζουμε ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση και για κανένα λόγο ο ΔΕΔΔΗΕ να ζητήσει λογαριασμούς πελατών ή κωδικούς κ.λπ. Εκτός και αν χρειάζεται να καταβάλλουμε αποζημίωση σε πελάτη, τότε μόνο θα ζητήσουμε τον IBAN, αλλά εννοείται ότι δε ζητάμε και κανείς δεν μπορεί να ζητήσει κωδικούς. Αυτό είναι ξεκάθαρο»...

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News