Στο προσκήνιο ξανά τα δημοτικά πάρκινγκ - Χωρίς χώρους στάθμευσης δεν θα λειτουργήσουν οι πεζόδρομοι στο Ηράκλειο

Κρήτη
Στο προσκήνιο ξανά τα δημοτικά πάρκινγκ - Χωρίς χώρους στάθμευσης δεν θα λειτουργήσουν οι πεζόδρομοι στο Ηράκλειο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Την επαναλειτουργία των δημοτικών χώρων στάθμευσης σε επαφή με τα ενετικά τείχη, για την οποία θα πιέσει η Λότζια, αλλά και νέα πάρκινγκ, προτάσσει η κυκλοφοριακή μελέτη για την παλιά πόλη

«Χωρίς χώρους στάθμευσης περιμετρικά, αλλά σε επαφή με το εντός τειχών Ηράκλειο δεν μπορεί να περπατήσει με επιτυχία το εγχείρημα ενός πεζοδρομημένου κέντρου, ελεύθερου από τα οχήματα», επισημαίνουν με νόημα, προτάσσοντας ως αναγκαιότητα τόσο την επαναλειτουργία των κλειστών τα τελευταία χρόνια δημοτικών πάρκινγκ στα τείχη, όσο και τη δρομολόγηση του παλιού εγχειρήματος για ένα μεγάλο υπόγειο δημοτικό γκαράζ κάτω από την πλατεία Ελευθερίας, οι μελετητές της υπό αναθεώρησης κυκλοφοριακής μελέτης για την παλιά πόλη.

Η μελέτης θα τεθεί επί τάπητος στο Δημοτικό Συμβούλιο την ερχόμενη Δευτέρα, προκειμένου να αποφασιστεί, μετά από διαδοχικές αναβολές, η πιλοτική εφαρμογή του σχεδιασμού που έχει χαραχθεί από τη Λότζια και προβλέπει την πλήρη πεζοδρόμηση (με αποκλεισμό των οχημάτων) του άξονα Δικαιοσύνης- Ίδης- Καλοκαιρινού μέχρι την οδό Καζάνη και τη διαμόρφωση του οδικού άξονα Ζωγράφου- Χατζημιχάλη Γιάνναρη- Σμύρνης σε έναν βρόγχο ήπιας κυκλοφορίας, για αποκλειστική όμως κίνηση μονάχα των ταξί, οχημάτων φορτοεκφόρτωσης, δικύκλων, ασθενοφόρων και οχημάτων έκτακτης ανάγκης.

«Η κυκλοφοριακή μελέτη παλιάς πόλης προτείνει τις οδούς Δικαιοσύνης- Ίδης Έβανς (από Αβέρωφ έως Δικαιοσύνης)- Χατζημιχάλη Γιάνναρη (από Σμύρνης έως Έβανς), Ψαρομηλίγκων, 1821 (με εξαίρεση το τμήμα από την οδό Κόσμων έως την οδό Μ. Οδηγητρίας) και λ. Καλοκαιρινού (έως τη συμβολή της με την οδό Καζάνη) ως πεζόδρομους. Σε συνέχεια των ανωτέρω και δεδομένου ότι είναι υπό έγκριση το Α’ στάδιο της κυκλοφοριακής μελέτης παλιάς πόλης, το οποίο περιλαμβάνει τις βασικές κυκλοφοριακές προτάσεις και το εναλλακτικό σενάριο το οποίο επιλέχθηκε μετά τη διαβούλευση και την παρουσίαση στο Δημοτικό Συμβούλιο, προτείνουμε με την παρούσα εισήγηση:

  1. Την πιλοτική-προσωρινή εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων όπως έχουν προταθεί στο Α' στάδιο της κυκλοφοριακής μελέτης παλιάς πόλης, για το χρονικό διάστημα έως 31/12/2023, όπου εκτιμούμε ότι θα έχει ολοκληρωθεί η έγκριση της προαναφερόμενης μελέτης.
  2. Την παράταση της ισχύος των προγενέστερων αποφάσεων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης και της Αστυνομικής Δ/νσης Ηρακλείου ως έχουν εγκριθεί, μέχρι και τις 31/12/2023», αναφέρεται στην εισήγηση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής προς το Δημοτικό Συμβούλιο.

Κι ενώ το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου καλείται λοιπόν στην ερχόμενη συνεδρίασή του να αποφασίσει την πεζοδρόμηση κεντρικών οδών, στο πλαίσιο μιας πιλοτικής εφαρμογής ενός σχεδόν έτους (ως δηλαδή τις 31/12/2023), η “Νέα Κρήτη” “φωτίζει” σήμερα μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πτυχή του περιεχομένου της υπό αναθεώρηση κυκλοφοριακής μελέτης.

Αν και δεν έχει αναδειχτεί δεόντως, μιας και το βάρος σε αυτοδιοικητικό- δημοσιογραφικό- κοινωνικό επίπεδο έπεσε είναι η αλήθεια όλο αυτό το διάστημα στα κυκλοφοριακά μέτρα, στις αλλαγές και στο ζήτημα της αμιγούς πεζοδρόμησης κάποιων κεντρικών δρόμων, που πυροδότησε ως γνωστόν και μια γενικότερη συζήτηση-αντιπαράθεση στο Ηράκλειο, μια σημαντική παράμετρο στην όλη εξίσωση για ένα πετυχημένο κυκλοφοριακό μοντέλο στην παλιά πόλη που θέτουν επιτακτικά οι μελετητές είναι οι χώροι στάθμευσης.

Οι ίδιοι αναδεικνύουν ως επιτακτική αναγκαιότητα να επαναλειτουργήσουν τα κλειστά εδώ και αρκετά χρόνια δημοτικά πάρκινγκ επί των ενετικών τειχών (αναγνωρίζοντας φυσικά πως αυτό πρέπει να γίνει σε συνεννόηση και συμμόρφωση με τα “θέλω” της Αρχαιολογίας και του υπουργείου Πολιτισμού), ενώ την ίδια ώρα τονίζουν την ανάγκη για τη δημιουργία και νέων δημοτικών χώρων στάθμευσης. Μάλιστα, επαναφέρουν στο προσκήνιο την πάλαι ποτέ ιδέα για ένα μεγάλο υπόγειο πάρκινγκ, κάτω από την πλατεία Ελευθερίας. Ένα εγχείρημα που πρωτο-έπεσε στο τραπέζι τη δεκαετία του ’90 επιχειρήθηκε μέχρι ένα βαθμό να δρομολογηθεί στις αρχές του 2000 από την τότε δημοτική Αρχή Κουράκη, ενώ τα τελευταία χρόνια έχει μάλλον ατονήσει και περάσει κάπως στο περιθώριο, δίχως πάντως να έχει ποτέ εγκαταλειφθεί η ιδέα για ένα υπόγειο γκαράζ κάτω από την κεντρική πλατεία του Ηρακλείου.

Γ. Αναστασάκης: «Να ανοίξουν ξανά τα πάρκινγκ, όχι προτεραιότητα το υπόγειο γκαράζ»

Όπως τόνισε στο neakriti.gr ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Γιάννης Αναστασάκης, η πλευρά της δημοτικής Αρχής βλέπει με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις παραπάνω επισημάνσεις-προτάσεις των μελετητών.

Σε αυτή τη φάση, μάλιστα, συντάσσεται απόλυτα με την επαναλειτουργία κάποιων εκ των πρώην δημοτικών πάρκινγκ, αλλά δε συμμερίζεται με θέρμη την ιδέα του μεγάλου υπόγειου γκαράζ, δίχως αυτό να σημαίνει όμως ότι το απορρίπτει.

«Είναι πολύ ορθή η προσέγγιση που βλέπουμε στην υπό αναθεώρηση κυκλοφοριακή μελέτη ως προς την αξιοποίηση χώρων στάθμευσης, περιμετρικά, στα όρια της παλιάς πόλης. Δεν είναι λογικό αυτό που συμβαίνει εδώ και αρκετά χρόνια να παραμένουν κλειστά όλα τα πρώην δημοτικά πάρκινγκ.

Σε κάποιες περιπτώσεις δημοτικών πάρκινγκ κι εμείς αναγνωρίσαμε ότι εγείρονταν ίσως ζητήματα, αλλά υπάρχει ένας ικανός αριθμός, όπου δεν τίθεται θέμα επιπτώσεων στο μνημείο.

Πρόθεσή μας είναι να το παλέψουμε για να ανοίξουν ξανά κάποιοι από αυτούς τους χώρους. Θα το κυνηγήσουμε.

Στο υπουργείο Πολιτισμού, νομίζω, ότι θα πρέπει να το δουν με άλλη οπτική το θέμα και να μην είναι έτσι κάθετοι ως προς την απαγόρευση λειτουργίας τους. Άλλωστε, μια χαρά, αν δεν κάνω λάθος, δέχονται την παρουσία οχημάτων στην τάφρο στα Χανιά και οφείλουν να δουν με καλύτερη διάθεση και την περίπτωση του Ηρακλείου, που τόσα χρήματα άλλωστε εξασφαλίζει στο υπουργείο Πολιτισμού», σημείωσε στο neakriti.gr ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Γιάννης Αναστασάκης, και επισήμανε: «Ως προς το ζήτημα ενός υπόγειου δημοτικού πάρκινγκ, κάτω από την πλατεία Ελευθερίας, δεν είναι κάτι που απορρίπτουμε ή βάζουμε στις καλένδες, αλλά δεν είναι σε αυτή τη φάση στα σχέδια και στις προτεραιότητες.

Μια τέτοια υποδομή έχει πολλή δουλειά, έχει και δυσκολίες και ζητήματα και από μηχανικής-τεχνικής φύσεως, και βεβαίως θα απαιτήσει και ένα μεγάλο κόστος αρκετών εκατομμυρίων ευρώ.

Από τη στιγμή που έχουμε προωθήσει κάποιες άλλες πιο εύκολες και πιο φιλικές περιβαλλοντικά λύσεις στάθμευσης εκτός του κέντρου, με δρομολόγια που φέρνουν άμεσα και γρήγορα τον κόσμο στο εντός τειχών κομμάτι, θα ήταν λίγο παράδοξο να ρίξουμε τώρα βάρος σε ένα τέτοιο έργο».

Οι χώροι στάθμευσης στα τείχη

«Στα πλαίσια της προσπάθειας αποθάρρυνσης της χρήσης του Ι.Χ. για την πρόσβαση στην περιοχή της παλιάς πόλης και την προτροπή χρήσης εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης, προτείνεται η δημιουργία χώρων στάθμευσης εκτός της οδού στην περίμετρο της κεντρικής περιοχής (ενετικά τείχη), όπου οι εποχούμενοι θα σταθμεύουν τα οχήματά τους και θα μπορούν να συνεχίσουν τη μετακίνησή τους είτε πεζή, είτε με κοινόχρηστο ποδήλατο, είτε με μετεπιβίβαση στη δημόσια συγκοινωνία.

Τέτοιοι χώροι στην περιοχή μελέτης, εκ των οποίων κάποιοι μάλιστα λειτουργούσαν παλαιότερα ως χώροι στάθμευσης, είναι οι χώροι γύρω από τα ενετικά τείχη, για τους οποίους όμως απαιτείται κατάλληλη διαμόρφωση, προκειμένου να μπορέσουν να φιλοξενήσουν έναν αριθμό οχημάτων δίχως να αλλοιώνεται η φυσιογνωμία των μνημείων και των συγκεκριμένων χώρων.

Οι προτεινόμενοι χώροι είναι:

  1. Ο χώρος στάθμευσης στην τάφρο περιμετρικά του ερειπωμένου κτηρίου των Κυλινδρόμυλων Καστρινάκη. Η ομάδα μελέτης συμφωνεί καταρχήν με την πρόταση του καθορισμού των θέσεων, ώστε να εξυπηρετούνται οι επισκέπτες του Αρχαιολογικού Μουσείου. Θα μπορούσε μάλιστα να υπάρχει ειδική ευνοϊκή τιμολογιακή πολιτική για τους επισκέπτες του μουσείου, οι οποίοι θα πληρώνουν ένα μικρό αντίτιμο για τη στάθμευση, εφόσον π.χ. η είσοδος στον σταθμό αυτοκινήτων, η επίσκεψη στο μουσείο και μετά η έξοδός τους από το μουσείο γίνει εντός συγκεκριμένης χρονικής διάρκειας, ή μετά την έξοδό τους από το μουσείο και την άμεση αποχώρησή τους από τον σταθμό. Ωστόσο, η ομάδα μελέτης προτείνει να γίνεται χρήση του σταθμού και από επισκέπτες ή εργαζόμενους της παλιάς πόλης. Ειδικά κατά τους μη τουριστικούς μήνες, όπου ο αριθμός των επισκεπτών του Αρχαιολογικού Μουσείου είναι περιορισμένος, όπως έχει διατυπωθεί παραπάνω, προτείνεται η χρήση των θέσεων και από εργαζόμενους ή και μόνιμους κατοίκους.
  2. Ο χώρος στάθμευσης στο εσωτερικό πρανές του Προμαχώνα Παντοκράτορα.
  3. Ο χώρος στάθμευσης και στάσης στο μικρό τριγωνικό πλάτωμα που έχει διαμορφωθεί σε επίπεδο λίγο ψηλότερο από τη λεωφόρο Πλαστήρα.
  4. Ο χώρος στάθμευσης της πλατείας Κύπρου (χώρος στάθμευσης Χαριλάου Τρικούπη).
  5. Ο χώρος στάθμευσης επί της Αρχιεπισκόπου Μακαρίου, πλησίον του Προμαχώνα Αγ. Ανδρέα.
  6. Ο χώρος στάθμευσης επί του δημοτικού οικοπέδου 4ης παρόδου Βίγλας, στη συμβολή με τη λεωφόρο Δημοκρατίας», αναφέρουν οι μελετητές και σημειώνουν:

«α) Εντός της παλιάς πόλης υπάρχουν πολλά παλιά κτίσματα, τα οποία δε διαθέτουν χώρους στάθμευσης, β) το οδικό δίκτυο σε γενικές γραμμές εντός της ΠΠΗ είναι πολύ περιορισμένο με πολύ “φτωχά” γεωμετρικά χαρακτηριστικά, γ) από τις πολυκατοικίες που έχουν κατασκευαστεί κάποιες διαθέτουν ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης, κάποιες δυστυχώς όχι, όπως έχει συμβεί στο σύνολο των ελληνικών κατοικιών, δ) λειτουργεί ένας αριθμός χώρων στάθμευσης εκτός οδού εντός της ΠΠΗ, οι οποίοι ωστόσο δεν μπορούν να ικανοποιήσουν τη ζήτηση που παρατηρείται, ε) η δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης εντός της ΠΠΗ θα αύξανε τη χωρητικότητα, αλλά θα έλκυε περισσότερες μετακινήσεις στο εσωτερικό της, άρα θα επιβάρυνε περισσότερο την κυκλοφορία και κατά συνέπεια θα μειωνόταν το επίπεδο εξυπηρέτησης του οδικού δικτύου.

Είναι προφανές ότι, εφόσον μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο χώρος των ενετικών τειχών, όπως έχει προταθεί να διαμορφωθεί, μπορεί να αποθαρρύνει πολλές από τις άσκοπες μετακινήσεις που πραγματοποιούνται στο εσωτερικό της παλιάς πόλης, να μην αναζητούν οι οδηγοί θέση στάθμευσης υποχρεωτικά εντός της παλιάς πόλης και να επιλέγουν είτε να χρησιμοποιήσουν εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης (π.χ. πόδια, ποδήλατο, λεωφορείο, ταξί), είτε να σταθμεύουν “περιφερειακά”. Συνεπώς κρίνεται απαραίτητη η επαναλειτουργία των χώρων στάθμευσης στα ενετικά τείχη για την επιτυχία όλου του εγχειρήματος».

“Στο κάδρο” το πάλαι ποτέ υπόγειο δημοτικό γκαράζ

«Επιπλέον, στα πλαίσια των προηγούμενων μελετών ή από φορείς είχαν προταθεί ορισμένοι χώροι για τη δημιουργία είτε υπαίθριων, είτε υπόγειων σταθμών αυτοκινήτων που κρίνονται και σήμερα θετικά:

  1. Υπαίθριος χώρος στην οδό Λόρδου Βύρωνα, στον αδόμητο χώρο του Ο.Τ. μεταξύ των οδών Μονής Αγκαράθου και Λαχανά.
  2. Υπαίθριος χώρος στη λεωφόρο Σοφοκλή Βενιζέλου στον αδόμητο χώρο του Ο.Τ. μεταξύ των οδών Θεοτοκοπούλου και Μονής Αγκαράθου.
  3. Στον χώρο του πάρκου, στη συμβολή των οδών Σπιναλόγκας και Αγ. Παύλου.
  4. Στη λεωφόρο Πλαστήρα, στον χώρο του πάρκου μεταξύ των οδών Βασιλογιώργη και Σπιναλόγκας.
  5. Στον χώρο κάτω από την πλατεία Ελευθερίας.
  6. Ο χώρος στα παλιά ΚΤΕΛ, που σήμερα αποτελεί τερματικό σταθμό των αστικών λεωφορείων. Ο συγκεκριμένος χώρος, λόγω της χωρητικότητας, εξυπηρετεί ένα σημαντικό αριθμό σταθμευμένων οχημάτων καθημερινά.

Για τις παραπάνω περιπτώσεις, η ομάδα μελέτης τοποθετείται καταρχήν θετικά. Ωστόσο, για να προχωρήσει οποιοδήποτε έργο είναι απαραίτητη η εκπόνηση οικονομοτεχνικής μελέτης, δηλαδή μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του υποψήφιου σταθμού αυτοκινήτων, καθώς και η εκπόνηση μελέτης κυκλοφοριακών επιπτώσεων. Τέλος, πρέπει να αναφερθεί ότι οι παλαιότερες προτάσεις ίδρυσης και λειτουργίας σταθμών αυτοκινήτων κάτω από την πλατεία Κορνάρου και την πλατεία Θεοτοκοπούλου δε βρίσκουν σύμφωνη την ομάδα μελέτης, καθώς οι χώροι αυτοί είναι διαμορφωμένοι και θα έλξουν κυκλοφορία μέσα στο ιστορικό κέντρο».

Τι αναφέρει η εισήγηση - Οι προωθούμενες πεζοδρομήσεις

Όπως αναφέρεται στην εισήγηση προς το Δημοτικό Συμβούλιο, η ομάδα μελέτης πραγματοποίησε προσεκτική ανάγνωση και εξέτασε όλες τις παρατηρήσεις και τα αιτήματα των φορέων και πολιτών του Δήμου και, σε συνεργασία με την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Ηρακλείου, διαμόρφωσε τις τελικές προτάσεις, οι βασικές εκ των οποίων είναι:

1.1. Πρόταση πεζοδρόμησης του άξονα των οδών: Δικαιοσύνης- Ίδης- Καλοκαιρινού μέχρι την οδό Καζάνη:

Στα πλαίσια της προσπάθειας της δραστικής μείωσης της διαμπερούς κυκλοφορίας από το εσωτερικό της παλιάς πόλης Ηρακλείου, προτείνεται η πεζοδρόμηση του οδικού άξονα Δικαιοσύνης- Ίδης- λεωφόρου Καλοκαιρινού μέχρι τη διασταύρωση με την οδό Καζάνη. Με την προτεινόμενη πεζοδρόμηση διευρύνεται ο κοινόχρηστος χώρος των δύο πλατειών Ελευθερίας και Ανεμογιάννη, ενοποιείται με το ήδη πεζοδρομημένο δίκτυο στο εσωτερικό της ΠΠΗ (25ης Αυγούστου, 1886) και συνδέεται το Αρχαιολογικό Μουσείο με τις πλατείες Ελευθερίας και Δασκαλογιάννη, με το πάρκο Γεωργιάδη, με το Δικαστικό Μέγαρο, με τη Δημοτική Βιβλιοθήκη, με το Δημαρχείο και με το εσωτερικό του εμπορικού κέντρου της ΠΠΗ.

Η ομάδα μελέτης εξέτασε τη μέγιστη απόσταση διάνυσης ενός πεζού σε διάφορους προορισμούς στο κέντρο της ΠΠΗ, προκειμένου να εξεταστεί το μέσο μήκος περπατήματος.

Οι απαιτούμενες αποστάσεις βαδίσματος μέσα στη νέα διαμορφωμένη περιοχή είναι απολύτως ανεκτές, και σε καμία περίπτωση αποτρεπτικές, ώστε να κινείται κάποιος εντός της ΠΠΗ ως κάτοικος, εργαζόμενος ή επισκέπτης ακόμη και σε καθημερινή βάση.

1.2. Πρόταση πεζοδρόμησης οδών Έβανς από Αβέρωφ έως Δικαιοσύνης, Χατζημιχάλη Γιάνναρη από Σμύρνης έως Έβανς, Γιαννιτσών, Τζαγκαράκη, Ρούσσου Χούρδου και Κοζύρη:

Βάσει των στόχων της μελέτης, της συλλογής και ανάλυσης δεδομένων που πραγματοποιήθηκαν, των αιτημάτων των πολιτών και των καταστηματαρχών της περιοχής της παλιάς πόλης Ηρακλείου, καθώς και σε συνδυασμό με το προβλεπόμενο έργο του open mall στο πλέγμα των οδών αυτών, προτείνεται η πεζοδρόμηση των οδών: α) Έβανς (μικρή Έβανς, από Αβέρωφ μέχρι Δικαιοσύνης), β) Χατζημιχάλη Γιάνναρη (από Σμύρνης έως Έβανς) και γ) Γιαννιτσών, Τζαγκαράκη, Ρούσσου Χούρδου και Κοζύρη.

Τα παραπάνω οδικά τμήματα είναι μονής κατεύθυνσης με περιορισμένα πλάτη πεζοδρομίων και κατά μήκος τους αναπτύσσονται εμπορικά καταστήματα, γραφεία, κ.λπ., με αποτέλεσμα να διέρχεται καθημερινά σημαντικός αριθμός πεζών.

Διευκρινίζεται ότι οι φορτοεκφορτώσεις στα τμήματα που πεζοδρομούνται θα επιτρέπονται.

1.3. Πρόταση διαμόρφωσης οδικού άξονα Ζωγράφου- Χατζημιχάλη Γιάνναρη- Σμύρνης σε οδό ήπιας κυκλοφορίας και για αποκλειστική κίνηση των ταξί, οχημάτων φορτοεκφόρτωσης, δικύκλων, οχημάτων ΑμεΑ, ασθενοφόρων, έκτακτης ανάγκης, και εξυπηρέτησης αναγκών Δικαστικού Μεγάρου:

Στα πλαίσια των πεζοδρομήσεων και για την εξυπηρέτηση και την προσέγγιση της συγκεκριμένης περιοχής, προτείνεται η διαμόρφωση του οδικού άξονα Ζωγράφου- Χατζημιχάλη Γιάνναρη- Σμύρνης σε οδό ήπιας κυκλοφορίας με αποκλειστική είσοδο μόνο των ταξί, οχημάτων φορτοεκφόρτωσης, δικύκλων, οχημάτων ΑμεΑ, ασθενοφόρων, έκτακτης ανάγκης και εξυπηρέτησης αναγκών Δικαστικού Μεγάρου. Ο συγκεκριμένος άξονας θα αναπλαστεί προκειμένου να λειτουργεί με ήπιες συνθήκες κυκλοφορίας, θα είναι της ίδιας φοράς μονής κατεύθυνσης και προτείνεται να διαμορφωθεί, όπου είναι εφικτό, ο παρά την οδό διαθέσιμος χώρος αποκλειστικά για στάθμευση δικύκλων.

1.4 Πρόταση πεζοδρόμησης οδού 1821:

Αξιολογώντας θετικά αίτημα των καταστηματαρχών της οδού 1821 για την πεζοδρόμηση και κατ’ επέκταση αναβάθμιση της εν λόγω οδού, προτείνεται η οδός 1821 να πεζοδρομηθεί από την οδό Δικαιοσύνης έως την οδό Κυρίλλου Λουκάρεως.

Δε θα είναι χαρακτηρισμένα ως πεζόδρομος τα τμήματα της οδού 1821 από την οδό Κόσμων μέχρι την οδό Μονής Οδηγητρίας και η διασταύρωση με την οδό Καρτερού, προκειμένου να είναι εφικτή η πρόσβαση και η αποχώρηση προς και από τους υφιστάμενους σταθμούς αυτοκινήτων.

Ειδικότερα, λόγω της λειτουργίας του σταθμού αυτοκινήτων στην οδό Θησέως, προτείνεται το τμήμα της οδού 1821 από την Κόσμων μέχρι τη Μονής Οδηγήτριας να λειτουργεί ως δρόμος με φορά κατεύθυνσης προς τη Μονής Οδηγήτριας για να εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνο τα εξερχόμενα οχήματα από τον χώρο στάθμευσης της Θησέως. Η είσοδος των οχημάτων θα πραγματοποιείται όπως γίνεται σήμερα μέσω των οδών Κατεχάκη, Καρτερού και Θησέως, και θα εξέρχονται από Κόσμων, 1821 και Μονής Οδηγητρίας.

1.5. Πρόταση ανάπλασης-διαμόρφωσης οδών Άλμπερ- Βιάννου, μετατροπή τους σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας και αντιδρόμηση οδού Βιάννου:

  • Μετατροπή σε ήπιας κυκλοφορίας των οδών Βιάννου και Άλμπερ. Οι διαμορφώσεις περιλαμβάνουν επεμβάσεις σχετικά με τη μείωση πλάτους οδού στο ελάχιστο επιτρεπτό, δηλαδή στα 2,75 μ., ώστε να επαρκεί αποκλειστικά για τη διέλευση οχημάτων, μονής κυκλοφορίας, χωρίς δυνατότητα στάθμευσης, και αμφίπλευρη διαμόρφωση/διαπλάτυνση, όσο και όπου είναι δυνατό, των πεζοδρομίων.
  • Αντιδρόμηση της οδού Βιάννου (κατεύθυνση προς την οδό Νικολάου Πλαστήρα), προκειμένου να λειτουργεί σαν ζεύγος μονοδρόμων με την οδό Άλμπερ, με αποτέλεσμα τόσο την καλύτερη εξυπηρέτηση των υφιστάμενων σταθμών αυτοκινήτων, όσο και για την εκτέλεση των διαμπερών κινήσεων μεταξύ των οδών Κυρίλλου Λουκάρεως και Νικολάου Πλαστήρα».

Πεζοδρομήσεις στην Αγία Τριάδα

Σύμφωνα με την κυκλοφοριακή μελέτη, στην περιοχή της Αγίας Τριάδας το σύνηθες είναι να εισέρχονται τα οχήματα στα στενά και στη συνέχεια να παραμένουν παρκαρισμένα, κλείνοντας και διακόπτοντας για οποιονδήποτε την κυκλοφορία. Προτείνεται η άμεση έναρξη εφαρμογής της πολεοδομικής μελέτης αναθεώρησης του ρυμοτομικού σχεδίου της περιοχής της Αγίας Τριάδας της ΠΠΠ, που προβλέπει την πεζοδρόμηση μιας σειράς οδών: Δελημάρκου, Ντεντηδάκηδων, Νικ. Πλάτωνα, Παπαδοπούλου Μάρκου, Περατσάκη Αντωνίου, 1131, Βουρδουμπάδων, Ιωάννη Μακράκη, Κισσάμου, Κοκκινίδη, Κούρτικα, Δαιμονάκηδων, Παλμέτη, Δίκτης, Σκρα, Σαββαθιανών, Σητείας, Βαλέστρα, Σαμουήλ Χάουζ, Σακουλιέρηδων, Αντ. Συμιακού και Δοϊράνης.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News