Κρήτη

Κρήτη: «Κληρώνει» για τέσσερα μεγάλα έργα άνω των 2 δις

Την ίδια ώρα, το επόμενο καθοριστικό βήμα αναμένεται να κάνει μέσα στο τρίμηνο που διανύουμε και ο διαγωνισμός παραχώρησης για το λιμάνι του Ηρακλείου

Τρίμηνο καθοριστικό, στο οποίο θα “κληρώσει” για μια σειρά σημαντικών σε αξία αλλά και οικονομικό μέγεθος έργων υποδομών για την Κρήτη, είναι αυτό που διανύουμε, καθώς μέχρι την εκπνοή του Μαρτίου έχουμε κρίσιμες διαδικασίες υποβολής προσφορών. Η αρχή γίνεται την ερχόμενη Δευτέρα 16 Ιανουαρίου, με την υποβολή προσφορών για το προωθούμενο σύνθετο αντιπλημμυρικό-υδρευτικό έργο, ύψους 53,5 εκατομμυρίων ευρώ, στην περιοχή της Ιεράπετρας, που περιλαμβάνει την κατασκευή συμπληρωματικών έργων του ταμιευτήρα Μπραμιανών, την υλοποίηση αντιπλημμυρικών έργων στην περιοχή Γρα Λυγιάς και έργα του νέου φράγματος στον Μύρτο.

“Σκυτάλη” θα πάρει στις 14 Φεβρουαρίου η υποβολή προσφορών για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ της ανέγερσης νέων φοιτητικών εστιών, συνολικής δυναμικότητας 3.000 κλινών, του Πανεπιστημίου Κρήτης σε Ηράκλειο και Ρέθυμνο, έργο κόστους 255 εκατ. ευρώ.

Στα τέλη Μαρτίου, και συγκεκριμένα στις 31 του μήνα, έχει προγραμματιστεί η υποβολή προσφορών για το μεγαλύτερο όλων έργο, που είναι το έργο παραχώρησης για την κατασκευή του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης από την Κίσσαμο Χανίων έως τη Χερσόνησο, προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ.

Την ίδια ώρα, το επόμενο καθοριστικό βήμα αναμένεται να κάνει μέσα στο τρίμηνο που διανύουμε και ο διαγωνισμός παραχώρησης για το λιμάνι του Ηρακλείου.

Όπως γνωστοποίησε επισκεπτόμενος τις ημέρες αυτές την πόλη μας ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, μέχρι τις 31 Μαρτίου θα κατατεθούν οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την παραχώρηση του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, με την ολοκλήρωση της σύμβασης παραχώρησης να οριοθετείται στα τέλη του 2023.

* Φράγμα Μπραμιανών-Μύρτου και αντιπλημμυρικά Γρα Λυγιάς: Την ερχόμενη Δευτέρα, αναμένεται, εκτός απροόπτου, η υποβολή προσφορών από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες για το προωθούμενο σύνθετο αντιπλημμυρικό-υδρευτικό έργο στην περιοχή της Ιεράπετρας, που περιλαμβάνει την κατασκευή συμπληρωματικών έργων του ταμιευτήρα Μπραμιανών, την υλοποίηση αντιπλημμυρικών έργων στην περιοχή Γρα Λυγιάς και έργα του νέου φράγματος στον Μύρτο.

Η αρχική ημερομηνία υποβολής προσφορών για το έργο, ύψους 53 εκατ. ευρώ, το οποίο έχει ενταχθεί και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, είχε οριστεί για τις 27 Δεκεμβρίου. Ωστόσο, το υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών αποφάσισε να μεταθέσει λίγο πιο πίσω την ημερομηνία, μεταφέροντας την υποβολή προσφορών στις 16 Ιανουαρίου.

Όπως γνωστοποίησε το υπουργείο, η μικρή αυτή παράταση δόθηκε κατόπιν αιτημάτων των ενδιαφερόμενων “μνηστήρων”, που ζήτησαν περαιτέρω πίστωση χρόνου για να μπορέσουν να ετοιμάσουν τους φακέλους με τις προσφορές, διεκδικώντας το σημαντικό για την ευρύτερη περιοχή της Ιεράπετρας έργο.

Το σύνθετο έργο έχει κόστος με ΦΠΑ 53,5 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 43,14 εκατ. ευρώ). Η διάρκεια κατασκευής του έργου έχει καθοριστεί σε 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Το έργο περιλαμβάνει:

  • Την κατασκευή του φράγματος Μύρτου (χωμάτινο με αδιαπέρατο πυρήνα, ύψους 38 μ. από τη θεμελίωση),
  • Την κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων (διευθέτηση ρεμάτων Μπραμιανών και Διαβατών και κατασκευή δικτύων ομβρίων σε περιοχές του οικισμού Γρα Λυγιάς) και
  • Την κατασκευή συμπληρωματικών εργασιών στο φράγμα Μπραμιανών (κατασκευή νέου αγωγού μεταφοράς).

Με τα συνδυαστικά αυτά εγγειοβελτιωτικά-αντιπλημμυρικά έργα θα “θωρακιστεί” απέναντι στον κίνδυνο πλημμυρικών φαινομένων η ευρύτερη περιοχή της Ιεράπετρας, ενώ συνάμα θα διασφαλιστεί για τις επόμενες δεκαετίες η άρδευση μιας ιδιαίτερα παραγωγικής περιοχής 60.000 στρεμμάτων.

* 14 Φεβρουαρίου “κληρώνει” για τις νέες φοιτητικές εστίες: Μετά από διαδοχικές παρατάσεις, στις 14 Φεβρουαρίου αναμένεται η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ των νέων Φοιτητικών Εστιών του Πανεπιστημίου Κρήτης. Στη β’ φάση του διαγωνισμού έχουν προκριθεί 5 ενδιαφερόμενα σχήματα - ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, “ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις”, ABAΞ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ και “Μυτιληναίος-ΑΤΕΣΕ” - και μένει να δούμε εμπράκτως σε έναν μήνα από σήμερα ποιοι από τους υποψήφιους “μνηστήρες” θα χτυπήσουν το έργο, καταθέτοντας δεσμευτική προσφορά. Το έργο, που προωθείται με τη μορφή Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, αφορά στη μελέτη, την κατασκευή και τη διαχείριση 2.000 νέων φοιτητικών κλινών στην πανεπιστημιούπολη Γάλλου στο Ρέθυμνο και 1.000 νέων φοιτητικών κλινών στο Ηράκλειο, καθώς και στη μελέτη κατασκευής του αμφιθεάτρου του Πανεπιστημίου Κρήτης στον Γάλλο Ρεθύμνου, το οποίο θα αξιοποιηθεί και ως συνεδριακό κέντρο.

Πρόκειται για ένα έργο-ορόσημο για το νησί. Ένα έργο που από τη μια θα δώσει σημαντική... “ανάσα” στο μέτωπο της φοιτητικής στέγης εν μέσω “γόρδιου δεσμού” τα τελευταία χρόνια - λόγω της μεγάλης εξάπλωσης του φαινομένου της βραχυχρόνιας εκμίσθωσης σπιτιών στις μεγάλες πόλεις της Κρήτης - για φοιτητές και γονείς, και από την άλλη θα δώσει μεγάλη ώθηση στον κατασκευαστικό κλάδο, στην οικοδομή και σε όλα τα συναφή επαγγέλματα, αφού είναι προφανές ότι σε ένα τόσο μεγάλης εμβέλειας από κτηριακή-κατασκευαστική άποψη έργο θα εμπλακούν πολλές τοπικές εταιρείες και μικροί εργολάβοι, τεχνίτες, επαγγελματίες διαφόρων κλάδων και εργάτες στην οικοδομή. Το αξιοσημείωτο είναι ότι ο ανάδοχος που θα πάρει το εν λόγω έργο ΣΔΙΤ με σύμβαση 30ετούς διάρκειας δε θα κληθεί απλώς να κατασκευάσει τις νέες φοιτητικές εστίες του Πανεπιστημίου Κρήτης σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο και να τις παραδώσει στο Πανεπιστήμιο... Θα έχει παράλληλα και την ευθύνη διαχείρισης, συντήρησης και λειτουργίας των φοιτητικών εστιών για 27 χρόνια, δεδομένου ότι ο κατασκευαστικός χρόνος ορίζεται στα 3 χρόνια.

* 31 Μαρτίου οι προσφορές για το “Χανιά-Χερσόνησος” του ΒΟΑΚ: Τον ανάδοχο παραχωρησιούχο που θα το κατασκευάσει μέσω σύμβασης παραχώρησης αναζητά το μεγαλύτερο εκ των τριών προωθούμενων έργων του νέου ΒΟΑΚ, δηλαδή το έργο “Χανιά-Χερσόνησος”, με την καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών στο υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών να έχει οριστεί για τις 31 Μαρτίου. Ο προϋπολογισμός του τμήματος “Χανιά-Χερσόνησος” εκτιμάται στο 1,3 δισ. ευρώ, ποσό που ανεβαίνει στο 1,5 δισ. ευρώ μαζί με την ενεργοποίηση της προαίρεσης για την κατασκευή του τμήματος “Κίσσαμος-Χανιά”. Οι όμιλοι που έχουν προεπιλεγεί μετά την αξιολόγηση της αρχικής εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το έργο είναι οι εξής: ΑΚΤΩΡ, ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Vinci και “Μυτιληναίος” μαζί με την Intertoll. Βεβαίως δεν αποκλείεται - αντιθέτως θεωρείται αρκετά πιθανό από παράγοντες της αγοράς - να έχουμε συμπράξεις και συμμαχίες, με ανακατανομή των εταιρειών και των σχημάτων που θα υποβάλουν τις τελικές προσφορές.

Ως 31 Μαρτίου οι προσφορές για το λιμάνι Ηρακλείου

Μέχρι την εκπνοή του Μαρτίου θα ξέρουμε και τους τελικούς υποψηφίους “μνηστήρες” για το λιμάνι του Ηρακλείου, εκ των 8 ενδιαφερομένων.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ προεπέλεξε πριν από μήνες τα επενδυτικά σχήματα, τα οποία πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στη Β’ φάση (υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών) για την απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού συμμετοχής 67% στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας “Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου” (ΟΛΗ Α.Ε.).

Ειδικότερα, τα προεπιλεγέντα επενδυτικά σχήματα είναι εξής (με αλφαβητική σειρά):

1) OLETE Limited,

2) Κοινοπραξία Grimaldi EUROMED S.p.A. -“Μινωικές Γραμμές Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία”,

3) Κοινοπραξία PORTEK International Private Limited - GPH Cruise Port Finance LTD,

4) Κοινοπραξία “ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις Α.Ε.” -Attica Group,

5) Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.- “AVIAREPS Ελλάς Α.Ε.”,

6) Κοινοπραξία “ΣΕΚΑΒΙΝ Α.Ε.” -Goldenstep Shipping Limited,

7) Κοινοπραξία ΤΕΚΑΛ Α.Ε.-JCC S.A.L. και

8) ΟΛΘ Α.Ε.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια