Κρήτη

Τουρισμός: Γέμισαν Βρετανούς και Δανούς τα Χανιά - Γιατί επιλέγουν Κρήτη

Από την Αγγλία οι περισσότεροι τουρίστες που έφτασαν το καλοκαίρι στη Δυτική Κρήτη - Ποιοι ξόδεψαν τα περισσότερα και ποια τα παράπονά τους

Αλλαγές στο προφίλ των τουριστών που βρέθηκαν στην Κρήτη για διακοπές το 2022, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, καταγράφει η ετήσια έρευνα του Παρατηρητηρίου Τουρισμού που πραγματοποιήθηκε στο αεροδρόμιο “Ιωάννης Δασκαλογιάννης”.

Στην έρευνα καταγράφεται αύξηση των επισκεπτών ακόμα και σε σχέση με το 2019 που υπήρξε χρονιά-ρεκόρ για τον τουρισμό στη χώρα μας και αύξηση της κίνησης από τις κύριες εθνότητες, όπως είναι οι Γερμανοί, οι Βρετανοί, οι Πολωνοί και οι Δανοί, ενώ από τα στοιχεία καταγράφεται ακόμα «επιστροφή» Ιταλών και Γάλλων, μειώσεις των Αυστριακών, Κυπρίων και Βέλγων, καθώς και μείωση του ποσοστού των Σκανδιναβών.

Την πρώτη θέση επί των συνολικών αφίξεων καταλαμβάνουν οι Βρετανοί με 19% και ακολουθούν οι Δανοί με 13% και οι Γερμανοί με 12%, ενώ οι Σουηδοί και οι Νορβηγοί, ενώ βρίσκονταν στις πρώτες θέσεις επί των συνολικών αφίξεων μέχρι το 2019, οπισθοχώρησαν στην πέμπτη και έκτη θέση αντίστοιχα, κατέχοντας ποσοστό κοντά στο 9%, ποσοστό ίδιο με αυτό των Πολωνών και ακολουθούν οι Φιλανδοί με 7%. Οι Πολωνοί, των οποίων η παρουσία άρχισε να γίνεται αισθητή από το 2017, σήμερα αποτελούν ένα υπολογίσιμο τμήμα των επισκεπτών. Οι Ιταλοί καταλαμβάνουν ένα ποσοστό στο 4%, ενώ Γάλλοι και Βέλγοι βρίσκονται κοντά στο 3% επί των συνολικών αφίξεων στο αεροδρόμιο Χανίων.

Συγκριτικά με τα προηγούμενα έτη, προ εποχής κορωνοϊού, το 2022 καταγράφηκε αυξημένο ποσοστό των αλλοδαπών τουριστών που επισκέπτονται τη Δυτική Κρήτη για πρώτη φορά. Επίσης, οι αλλοδαποί επισκέπτες από ΗΠΑ, Καναδά και Αυστραλία, αλλά και αυτοί από τη Μεσόγειο, φαίνεται να ξοδεύουν περισσότερο τα χρήματα στις μετακινήσεις, οι επισκέπτες από τις Σκανδιναβικές χώρες, την Κεντρική Ευρώπη, Ηνωμένο Βασίλειο/Ιρλανδία και Ανατολική Ευρώπη σε δαπάνες εστίασης, ενώ λιγότερες δαπάνες πραγματοποιήθηκαν απ’ όλες ανεξαιρέτως τις εθνικότητες αναφορικά με την αγορά τοπικών προϊόντων από τοπικές επιχειρήσεις.

Σχεδόν όλοι οι αλλοδαποί τουρίστες δηλώνουν ότι έμειναν από πολύ έως πάρα πολύ ικανοποιημένοι από την επίσκεψή τους στην περιοχή, ενώ εννέα στους δέκα αλλοδαπούς τουρίστες θα επιθυμούσαν να ξαναεπισκεφτούν τη Δυτική Κρήτη.

Οι μισοί αλλοδαποί επισκέπτες δηλώνουν ότι θα επισκέπτονταν την περιοχή και κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, αν υπήρχε απευθείας ανταπόκριση από την πόλη τους.

Γιατί επιλέγουν Κρήτη

Κύριοι λόγοι που επισκέπτονται τη Δυτική Κρήτη οι τουρίστες είναι για τις παραλίες (68%), για την ποιότητα διαμονής (46%), για λόγους αναψυχής και ξεκούρασης (43%), για την ομορφιά του τοπίου και της υπαίθρου (40%), την κρητική γαστρονομία (37%), καθώς και τη φιλικότητα και φιλοξενία των ντόπιων (32%), αποτελώντας πολύ ισχυρά κίνητρα για την επιλογή της περιοχής ως τελικό προορισμό.

Στην έρευνα καταγράφεται αύξηση στην προτίμηση καταλυμάτων της πόλης των Χανίων, αλλά και της ενδοχώρας, κυρίως στην περιοχή της Κισσάμου, ενώ αισθητά μειωμένα είναι τα ποσοστά των τουριστών που προτιμούν το λεγόμενο πακέτο all inclusive.

Αυξημένο είναι επίσης το ποσοστό των αλλοδαπών τουριστών που προτιμούν τις βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις τύπου airbnb, αφού περίπου ένα 15% των επισκεπτών επιλέγει να διαμένει σε τέτοια καταλύματα. Τα ξενοδοχεία, αν και ελαφρώς μειωμένα σε ποσοστά, παραμένουν στην πρώτη θέση των προτιμήσεων των τουριστών, με πάνω από τους μισούς από αυτούς να τα επιλέγουν, ενώ σχεδόν δύο στους τρεις τουρίστες προτιμούν πολυτελή ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων. Επίσης, το ποσοστό αυτών που επιλέγουν ενοικιαζόμενα διαμερίσματα/δωμάτια έχει πέσει στο 15%.

Μένουν ικανοποιημένοι

Σχετικά με την ικανοποίηση των αλλοδαπών τουριστών από τις υπηρεσίες του καταλύματος διαμονής, το 90% των επισκεπτών δηλώνει ότι έμεινε πολύ ικανοποιημένο.

Αναφορικά με τη διάρκεια των διακοπών τους, οι αλλοδαποί τουρίστες πραγματοποίησαν κατά μέσο όρο διακοπές 9 ημερών, μία ημέρα παραπάνω σε σχέση με το 2019. Παρατηρείται μεγάλη διαφορά σε σχέση με το 2019, στη συνοδεία διακοπών, αφού πάνω από τους μισούς αλλοδαπούς επισκέπτες πραγματοποιούν διακοπές με τον/τη σύζυγο, ενώ έχουν μειωθεί πολύ οι οικογενειακές διακοπές με παιδιά.

Αναφορικά με τις τοποθεσίες που επέλεξαν οι επισκέπτες, φαίνεται ότι προτιμούν τις παραλίες κυρίως του Ελαφονησίου αλλά και αυτές του Μπάλου και των Φαλασάρνων, ενώ εξίσου σημαντικός αριθμός τουριστών πραγματοποιεί επισκέψεις σε μοναστήρια και εκκλησίες, μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, κυρίως της Κνωσού.

Σχετικά με τα τοπικά αγροτικά προϊόντα, ο αλλοδαπός τουρίστας προβαίνει σε αγορά ελαιολάδου, κρασιού, μελιού, τοπικών τυριών και λαχανικών. Επίσης αγόρασαν φυσικό χυμό πορτοκαλιού, βότανα/μπαχαρικά και ρακή/τσικουδιά, ενώ ιδιαίτερη δυναμική παρουσιάζουν φέτος το κρητικό μέλι, καθώς και τα φαρμακευτικά αρωματικά φυτά.

Υψηλό είναι το ποσοστό των αλλοδαπών επισκεπτών που θα ενδιαφερόντουσαν για εναλλακτικές μορφές τουρισμού και δραστηριότητες, με σχεδόν όλους τους τουρίστες να προτιμούν την κολύμβηση, ενώ σχεδόν τέσσερις στους δέκα επιλέγουν εκδρομές με σκάφος, καταδύσεις και πεζοπορία. Ένας στους πέντε θα ενδιαφερόταν για επίσκεψη σε τοπική αγροτουριστική επιχείρηση, ενώ ακολουθούν με ποσοστά από 10%-15% ο σπηλαιοτουρισμός και δραστηριότητες όπως είναι η συμμετοχή σε εργαστήρια κεραμικής, αναρρίχηση, επίσκεψη σε τοπική φάρμα ζώων, ποδηλασία, ψάρεμα, σαφάρι με τζιπ, μαθήματα μαγειρικής και ιππασία.

Σχετικά με τα ποσοστά ικανοποίησης των αλλοδαπών τουριστών με τις προσφερόμενες υπηρεσίες, οι επισκέπτες μένουν πάρα πολύ ικανοποιημένοι αναφορικά με την καθαριότητα και τις παροχές/εγκαταστάσεις των παραλιών, την ασφάλεια και τις τιμές των προϊόντων σε ποσοστό κοντά στο 90%. Πολύ ικανοποιημένοι μένουν, επίσης, και για την προσβασιμότητα, τα πολιτιστικά αξιοθέατα, τα αρχαία μνημεία και τις υπηρεσίες υποστήριξης σε ποσοστό κοντά στο 80%.

“Αγκάθια” κακοί δρόμοι και έλλειψη θέσεων στάθμευσης

Στα αρνητικά της έρευνας καταγράφεται δυσαρέσκεια των τουριστών σχετικά με την κακή κατάσταση του οδικού δικτύου και της σήμανσης και την έλλειψη διαθέσιμων χώρων στάθμευσης κυρίως στην πόλη των Χανίων.

Η έρευνα και ανάλυση υλοποιήθηκε από το Παρατηρητήριο Τουρισμού Δυτικής Κρήτης και συντονίστηκε από το Τμήμα Οικονομίας Διοίκησης του Μεσογειακού Αγρονομικού Ινστιτούτου Χανίων, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης, το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, μέλη του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης, την Ανώτερη Σχολή Τουριστικής Εκπαίδευσης Κρήτης, την Περιφέρεια Κρήτης και τον Δήμο Χανίων.

Στο Παρατηρητήριο Τουρισμού Δυτικής Κρήτης, το οποίο λειτουργεί πάνω από μία δεκαετία με πρωτοβουλία της Ένωσης Ξενοδόχων Χανίων, συμμετέχει επίσης το Οικονομικό Επιμελητήριο Δυτικής Κρήτης και το Επιμελητήριο Χανίων.

Για την ανάλυση της έρευνας συμπληρώθηκαν 3.400 έγκυρα ερωτηματολόγια σε όλη την τουριστική περίοδο, μεταφρασμένα σε διάφορες γλώσσες, από ερευνητές και φοιτητές Erasmus του ΜΑΙΧ και του Πολυτεχνείου Κρήτης. Η έρευνα χρηματοδοτείται από το Τμήμα Τουρισμού Π.Ε. Χανίων/Περιφέρεια Κρήτης.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια