Κρήτη: Μαζί με το έργο «Νεάπολη-Αγ. Νικόλαος» του νέου ΒΟΑΚ φτιάχνουν και την παλιά εθνική οδό

Κρήτη
Κρήτη: Μαζί με το έργο «Νεάπολη-Αγ. Νικόλαος» του νέου ΒΟΑΚ φτιάχνουν και την παλιά εθνική οδό

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φυσικά η παλιά εθνική οδός στην κατάσταση που είναι και με τα χαρακτηριστικά που παρουσιάζει δεν μπορεί επουδενί να επιτελέσει με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα τον σημαντικό ρόλο... που καλείται να διαδραματίσει, σηκώνοντας ξαφνικά ένα πολύ μεγαλύτερο κυκλοφοριακό βάρος (μιας και, ως γνωστόν, ο παλιός εθνικός σήμερα χρησιμοποιείται από πολύ λίγους οδηγούς)...

Μαζί με τη νέα εθνική θα φτιαχτεί και η παλιά! Με εκτεταμένες βελτιώσεις επί της παλιάς εθνικής οδού από Νεάπολη έως Άγιο Νικόλαο επεκτείνεται τώρα το έργο του ΒΟΑΚ στο λασιθιώτικο αυτό τμήμα του, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες ενεργοποιείται η σχετική προαίρεση που έχει προβλεφθεί στην εργολαβική σύμβαση, με σκοπό τη βελτίωση του παλιού δρόμου.

Στο πλαίσιο του σχεδιασμού έχει προβλεφθεί ότι κατά τη διάρκεια των κατασκευαστικών εργασιών στο έργο “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος” του νέου ΒΟΑΚ θα “επιστρατευτεί” αναγκαστικά η παλιά εθνική οδός για να εξυπηρετηθεί η κυκλοφοριακή κίνηση. Φυσικά η παλιά εθνική οδός στην κατάσταση που είναι και με τα χαρακτηριστικά που παρουσιάζει δεν μπορεί επουδενί να επιτελέσει με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα τον σημαντικό ρόλο... που καλείται να διαδραματίσει, σηκώνοντας ξαφνικά ένα πολύ μεγαλύτερο κυκλοφοριακό βάρος (μιας και, ως γνωστόν, ο παλιός εθνικός σήμερα χρησιμοποιείται από πολύ λίγους οδηγούς)...

Έτσι ενεργοποιείται εύλογα η προαίρεση έναντι ποσού 17 εκατ. ευρώ(μαζί με τον ΦΠΑ), κάτι που ανεβάζει το οικονομικό ύψος της εργολαβίας που έχει συναφθεί ανάμεσα στο Ελληνικό Δημόσιο και τον ανάδοχο εργολάβο, την εταιρεία ΑΚΤΩΡ, από τα 169 στα 186 εκατ. ευρώ.

Η παρέμβαση που θα γίνει τώρα στην παλιά εθνική οδό Νεάπολης-Αγίου Νικολάου δεν αφορά μονάχα σε “λίφτινγκ” επί του οδοστρώματος ή στη σήμανση, αλλά και σε βελτιώσεις στα γεωμετρικά στοιχεία και στη διατομή του δρόμου, κάτι που σημαίνει ότι θα έχουμε και πιο μεγάλες παρεμβάσεις, σε επίπεδο διαπλατύνσεων, διόρθωσης κλίσεων, φωτισμού κ.λπ.

Ας τα δούμε όμως αναλυτικά...

Η σύμβαση για το οδικό τμήμα “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος”, που είναι και το 1ο τμήμα του νέου ΒΟΑΚ που συμβασιοποιήθηκε και στο οποίο θα μπουν μπουλντόζες, υπογράφτηκε στις 5 Σεπτεμβρίου. Αντικείμενο του έργου η κατασκευή τετράιχνης αρτηρίας, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, συνολικού μήκους 14,5 χλμ. Ειδικότερα, στο πλαίσιο του έργου θα βελτιωθεί και θα διαπλατυνθεί ο υφιστάμενος δρόμος από την πρώτη είσοδο της Νεάπολης μέχρι τον κόμβο Κριτζάς στον Άγιο Νικόλαο. Θα αναπτυχθεί και θα κατασκευαστεί, επίσης, πλήρες δίκτυο εγκάρσιων και παράπλευρων οδών (μήκους περίπου 2 χλμ. και 9 χλμ. αντίστοιχα), για να επικοινωνούν οι περιοχές εκατέρωθεν του νέου ουσιαστικά σύγχρονου αυτοκινητόδρομου. Θα κατασκευαστούν επιπλέον τρεις ανισόπεδοι κόμβοι (Νεάπολης, Λιμνών και Αγίου Νικολάου), πέντε γέφυρες, οκτώ κάτω διαβάσεις και πέντε έργα μερικής και ολικής κάλυψης λωρίδων κυκλοφορίας και έργα αντιστήριξης (Cut & Cover), καθώς και υδραυλικά έργα για την αποστράγγιση των οδών και την απορροή των oμβρίων, αλλά και έργα διευθέτησης ρεμάτων και χειμάρρων.

Στο έργο περιλαμβάνεται παράλληλα, ως δικαίωμα προαίρεσης υπέρ του Δημοσίου και εκτιμώμενη αξία 13.709.677,42 ευρώ (πλέον ΦΠΑ 24%), η βελτίωση διατομής και γεωμετρίας της ΠΕΟ Νεάπολης-Αγ. Νικολάου, για την εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου και των συνοδών έργων.

Σκοπός των βελτιώσεων είναι. πέραν της ωφέλειας που θα επιφέρει στην οδική ασφάλεια των χρηστών του, και η συμβολή του στην αποκατάσταση της κυκλοφορίας στην ευρύτερη περιοχή κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου του ΒΟΑΚ, προκειμένου να αποφευχθούν οι ιδιαίτερα δυσμενείς και αρνητικές επιπτώσεις που θα προκληθούν από την εκτροπή της κυκλοφορίας του ΒΟΑΚ εντός του αστικού ιστού της Νεάπολης και εν συνεχεία η διοχέτευσή τους στον αστικό ιστό των οικισμών, από τους οποίους διέρχεται ο υφιστάμενος δρόμος. Οικισμών όπως είναι οι Λίμνες και ο Νικηθιανός δίπλα από τη Νεάπολη.

Εκκρεμούν εγκρίσεις... - Παρατάσεις και χρονοδιαγράμματα

Αυτό που μένει βεβαίως να ξεκαθαριστεί είναι το πώς επηρεάζονται ενδεχομένως τα χρονοδιαγράμματα μετά την ενεργοποίηση της προαίρεσης και την επέκταση του αντικειμένου της εργολαβίας με τις βελτιώσεις στον παλιό δρόμο, δεδομένου ότι εκκρεμούν οι τελικές περιβαλλοντικές εγκρίσεις και η τελική έγκριση της μελέτης οδοποιίας. Ήδη μάλιστα το υπουργείο Υποδομών έδωσε παρατάσεις ως τον Απρίλιο στις συμβάσεις με τους τεχνικούς συμβούλους που έχουν αναλάβει να βοηθήσουν για την εκπόνηση των απαραίτητων περιβαλλοντικών, συγκοινωνιακών και υδραυλικών μελετών.

«Αποφασίζουμε: Την έγκριση χορήγησης της 2ης παράτασης της συνολικής προθεσμίας περαίωσης της σύμβασης µε τίτλο “Παροχή υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου για την υποβοήθηση της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών (ΕΥΔΕ-ΚΣΣΥ) στις διαδικασίες ολοκλήρωσης του έργου: Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης στον ν. Λασιθίου, η οποία αφορά σε Τοπογραφικές, Συγκοινωνιακές και Περιβαλλοντικές Μελέτες για την ΠΕΟ Ηρακλείου-Αγ. Νικολάου ν. Λασιθίου και Συγκοινωνιακές Μελέτες στο τμήμα Νεάπολη-Αγ. Νικόλαος ν. Λασιθίου του ΒΟΑΚ”, κατά 6 μήνες, ήτοι μέχρι 20/04/2023», αναφέρει η πρώτη απόφαση παράτασης, ενώ σε έτερη απόφαση του υπ. Υποδομών αναφέρεται: «Αποφασίζουμε: Την έγκριση χορήγησης της 2ης παράτασης της συνολικής προθεσμίας περαίωσης της σύμβασης µε τίτλο “Παροχή υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου, για την υποβοήθηση της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών (ΕΥΔΕ-ΚΣΣΥ) στις διαδικασίες ολοκλήρωσης του έργου: Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης στον ν. Λασιθίου, η οποία αφορά σε Υδραυλικές και Περιβαλλοντικές Μελέτες, τόσο στο τμήμα Νεάπολη-Άγ. Νικόλαος ν. Λασιθίου του ΒΟΑΚ όσο και στο αντίστοιχο της ΠΕΟ Ηρακλείου-Αγ. Νικολάου ν. Λασιθίου κατά 6 μήνες, ήτοι μέχρι 15/04/2023»...

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News