Κρήτη

F-16 Viper: Από σήμερα στη φαρέτρα της Πολεμικής Αεροπορίας - Πότε έρχονται στην Κρήτη

Οι «οχιές» είναι έτοιμες να βγουν στο Αιγαίο και είναι ο βασικός λόγος που η Τουρκία επιχειρεί να σπάσει το αμερικανικό μπλόκο για το πρόγραμμα των F-16

Σήμερα, Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2022, παραδίδονται τα πρώτα δύο αναβαθμισμένα F-16 σε έκδοση Viper, στην Ελλάδα.

Οι «οχιές» είναι έτοιμες να βγουν στο Αιγαίο και είναι ο βασικός λόγος που η Τουρκία επιχειρεί να σπάσει το αμερικανικό μπλόκο και να πάρει το ναι για το πρόγραμμα των F-16, καθώς τα συγκεκριμένα μαχητικά έχουν χαρακτηριστικά που δεν διαθέτουν τα τουρκικά F16.

Οι πρώτες ιπτάμενες «οχιές» της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, μάλιστα, πρόκειται να «φωλιάσουν» προσεχώς επί κρητικού εδάφους. Η επίσημη παραλαβή των πρώτων δυο μαχητικών θα γίνει σήμερα στις εγκαταστάσεις της τις Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας στην Τανάγρα, ενώ στη συνέχεια θα έχουν ως προορισμό τους τη Σούδα και την 115 Πτέρυγα Μάχης.

Τα αναβαθμισμένα μαχητικά αεροσκάφη, μαζί με τα Ραφάλ, ενισχύουν σημαντικά την Π.Α., γεγονός το οποίο συνιστά ένα ακόμη ορόσημο στην πορεία ενίσχυσης των δυνατοτήτων της Πολεμικής Αεροπορίας (Π.Α.) με συνολικά 83 αεροσκάφη αυτού του τύπου.

Σύμφωνα με τα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, ο εφοδιασμός των Μοιρών της Πολεμικής Αεροπορίας θα ξεκινήσει αρχικώς εδώ από τις πολεμικές Μοίρες στα Χανιά, πιθανότατα διότι έχουν ήδη υποστεί εκτεταμένη αναβάθμιση των υποδομών τους στο πρόσφατο παρελθόν, ώστε να φιλοξενούν τις κορυφαίες έως τώρα εκδόσεις του συγκεκριμένου αμερικανικού μαχητικού που διαθέτει η ελληνική Αεροπορία, δηλαδή των F-16 52 και 52+ adv.

(Φωτoγραφία AP/ Giannis Papanikos)

Η αρχή θα γίνει λοιπόν με την 343 Μοίρα «Αστέρι» στην 115 Πτέρυγα Μάχης της Σούδας, όπου αναμένεται, σύμφωνα με τα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, να μεταφερθούν και να εδρεύουν τα δύο πρώτα πλήρως αναβαθμισμένα επιχειρησιακά F-16 - 70 “Viper” (ελληνιστί «οχιά»). Θα ακολουθήσουν μηνιαίες παραλαβές στην εν λόγω Μοίρα, και ακολούθως στην έτερη Μοίρα 345 «Αλεπού», που εδρεύει επίσης στην 115 Πτέρυγα Μάχης στα Χανιά, ενώ σε επόμενο χρόνο θα αρχίσουν να ενισχύονται με τα αναβαθμισμένα F-16 και άλλες Μοίρες της Πολεμικής Αεροπορίας ανά τη χώρα.

Θυμίζουμε πως η αναβάθμιση των 83 Block 52+ και Block 52+ Advanced σε επίπεδο “Viper” πρόκειται να ολοκληρωθεί το 2028, με την Πολεμική Αεροπορία να αποκτά 4 ετοιμοπόλεμες Μοίρες. Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη, σε συνδυασμό με τα 24 “Rafale” που ήδη βρίσκονται σε διαδικασία ένταξης στην Πολεμική μας Αεροπορία, αλλά και την προμήθεια των 3 γαλλικών φρεγατών “Belharra”, δίνουν στη χώρα μας ένα τεράστιο πλεονέκτημα έναντι της Τουρκίας.

Ένα από τα μεγάλα ατού των “Viper” είναι το ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης AESA, το οποίο, σε συνδυασμό με το σύστημα ζεύξης δεδομένων Link 16 και τα νέα οπλικά συστήματα που θα φέρει το αεροπλάνο, αναμένεται να δώσει στην Ελλάδα αεροπορική υπεροχή στο Αιγαίο, γεγονός το οποίο θα μετατρέψει 83 αεροσκάφη σε πλήρως διαλειτουργικά με F-35 (όποτε αυτά προστεθούν στο οπλοστάσιο της Π.Α., εντός 8-10 χρόνων), αλλά και με μονάδες επιφανείας του Πολεμικού Ναυτικού (Π.Ν.), εν προκειμένου των γαλλικών FDI, οι οποίες ναυπηγούνται ήδη στο Λοριάν.

Το αναβαθμισμένο F-16 Viper διαθέτει επίσης έναν πανίσχυρο επεξεργαστή και μεγαλύτερες οθόνες που επιτρέπουν στον χειριστή να έχει ευκρίνεια και εύρος αντίληψης των τεκταινομένων στο πεδίο, προκειμένου να προβεί σε ταχύτερη και αποτελεσματικότερη λήψη αποφάσεων. Στο Viper δίνονται και οι δυνατότητες για την ενσωμάτωση όπλων μεγαλύτερης ακριβείας μέσα από την τοποθέτηση των ανάλογων συστημάτων

Την επίσημη παραλαβή και μεταφορά των πρώτων μαχητικών “Viper” εδώ στη Σούδα προανήγγειλαν σε εκτενή δημοσιεύματα και αφιερώματά τους κεντρικά Μέσα Ενημέρωσης.

«Η ώρα για τις ελληνικές “οχιές” έφτασε και ο εφιάλτης για την τουρκική αεροπορία τώρα αρχίζει... είναι το μήνυμα που στέλνουν τα “γεράκια” της HAF στους γείτονες. Το μεσημέρι της προσεχούς Δευτέρας η Πολεμική Αεροπορία παραλαμβάνει επίσημα στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας στην Τανάγρα τα πρώτα δύο από τα συνολικά 83 μαχητικά F-16, τα οποία αναβαθμίζονται σε διαμόρφωση “Viper”. Με το χρονοδιάγραμμα να τηρείται ευλαβικά όπως έχει σχεδιαστεί, οι πρώτες “οχιές” θα προστεθούν στο ήδη πανίσχυρο οπλοστάσιο της Πολεμικής μας Αεροπορίας, η οποία έως στα τέλη του 2028 θα διαθέτει στη “φαρέτρα” της την πιο σύγχρονη έκδοση F-16».

Τα F-16 Block 50

Εκτός από τα 83 Viper, ακολουθεί η αναβάθμιση 38 F-16 Block 50, που θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις της αεροπορικής βάσης Νέας Αγχιάλου στη Μαγνησία. Πρόκειται για μια διαδικασία η οποία περιλαμβάνει την τοποθέτηση συστημάτων τα οποία αφαιρούνται από τα αναβαθμισμένα F-16 Viper και θα τοποθετηθούν στα Block 50. Η αναβάθμιση των 38 F-16 Block 50 θα ξεκινήσει τους επόμενους μήνες. Η επιστολή αιτήματος (LOR) από πλευράς της Π.Α. είναι ήδη έτοιμη και τις επόμενες ημέρες αναμένεται η προώθησή της από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας στις ΗΠΑ.

Προσγείωση... στη Σούδα - Το πλεονέκτημα στα «μπλε φτερά»

«Τα δύο πρώτα “Viper” αναμένεται άμεσα να πετάξουν για τη Σούδα και την 343 Πολεμική Μοίρα “Αστέρι”, η οποία σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας θα αποτελέσει την πρώτη Μοίρα “Viper” της HAF. Σταδιακά, και κάθε μήνα τουλάχιστον, μια αναβαθμισμένη “οχιά”, η οποία θα βγαίνει από τα υπόστεγα της ΕΑΒ, θα πετά για την Κρήτη και θα προστίθεται στη δύναμη της 343, έως ότου η Μοίρα συμπληρώσει τον συνολικό αριθμό “Viper”. Τη “σκυτάλη” στη συνέχεια αναλαμβάνει η έτερη Πολεμική Μοίρα της Σούδας, η 340 “Αλεπού”, η οποία θα αποτελέσει τη δεύτερη Μοίρα “Viper”, ενώ τα επόμενα αναβαθμισμένα μαχητικά θα προσγειωθούν στη Λάρισα και στην 337 Πολεμική Μοίρα “Φάντασμα”. Για να κλείσει το πρόγραμμα με τις δύο Μοίρες του Αράξου την 335 “Τίγρης” και την 336 “Όλυμπος”. Ήδη από την Τρίτη στην 343 “Αστέρι” αρχίζει με εντατικούς ρυθμούς το πρόγραμμα εκπαίδευσης των ιπτάμενων στα “Viper” με συνεχείς ώρες πτήσεις και συμμετοχή σε όλες τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες και ασκήσεις της HAF. Πολύ σύντομα, εξάλλου, αναμένεται να δούμε τις “οχιές” σε διεθνείς ασκήσεις και συνεκπαιδεύσεις. Η επιστροφή από τις ΗΠΑ με μια μικρή καθυστέρηση στα τέλη του έτους του πρωτότυπου “005” θα σηματοδοτήσει και την οριστική πιστοποίηση των “Viper”.

Τότε οι τεχνικοί της HAF θα περάσουν στις “οχιές” το τελικό λογισμικό», αναφέρει χαρακτηριστικά το newpost.gr και σημειώνει: «Η επιχειρησιακή ενσωμάτωση των “Viper” στο οπλοστάσιο της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας ήδη προκαλεί τρόμο στην Άγκυρα και στην τουρκική αεροπορία, αφού το χάσμα διευρύνεται. Το πανίσχυρο ραντάρ AESA, το οποίο δε διαθέτουν τα τουρκικά F-16, τα προηγμένα ηλεκτρονικά και τα νέα πιστοποιημένα όπλα δίνουν σημαντικό πλεονέκτημα στα “μπλε φτερά”. Και αυτός είναι ο κύριος λόγος που η Τουρκία πιέζει πλέον ασφυκτικά τις ΗΠΑ για πώληση 40 καινούργιων μαχητικών και αναβάθμιση ακόμη 80. Ο εφιάλτης των γειτόνων γίνεται ακόμη μεγαλύτερος αφού τα “Viper” δε θα πετούν μόνα τους στο Αιγαίο, αλλά πλέον θα επιχειρούν μαζί με τα Rafale. Όλες οι μελέτες του τουρκικού επιτελείου, όπως επισημαίνουν Τούρκοι αναλυτές, καταλήγουν στην εκτίμηση ότι αυτός ο συνδυασμός δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί από την TuAF, αφού δημιουργεί συνθήκες απόλυτης αεροπορικής υπεροχής της HAF σε κάθε σενάριο αεροπορικού πολέμου».

Στο σκέλος των μαχητικών αεροσκαφών, ιδιαίτερη σημασία για την ενίσχυση των αποτρεπτικών δυνατοτήτων της Π.Α. έχει και το πρόγραμμα προμήθειας των γαλλικών Ραφάλ. Ενα ακόμη Ραφάλ είναι ήδη έτοιμο στη Γαλλία και, τουλάχιστον με βάση τον έως τώρα προγραμματισμό, τα υπόλοιπα 12 του πρώτου συμβολαίου θα έχουν παραδοθεί έως το καλοκαίρι του 2023. Τα έξι πρόσθετα θα έχουν ενταχθεί στις δυνάμεις της Π.Α. έως το τέλος του 2024.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια