ΒΟΑΚ: «Τρέχουν» για τα έργα στο Λασίθι - Τα επόμενα βήματα

Κρήτη
ΒΟΑΚ: «Τρέχουν» για τα έργα στο Λασίθι - Τα επόμενα βήματα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στην τελική ευθεία η δημοπράτηση των τμημάτων «Καλό Χωριό - Γέφυρα Φρουζή» και «Γέφυρα Φρουζή - Παράκαμψη Παχιάς Άμμου», με το βάρος να πέφτει τώρα στις κυκλοφοριακές μετρήσεις και στα κυκλοφοριακά μοντέλα

Και τώρα η ώρα των κυκλοφοριακών μοντέλων και της τελικής μελέτης ανάλυσης κόστους-οφέλους για τη δρομολόγηση του ΒΟΑΚ από το Καλό Χωριό έως λίγο πριν τον οικισμό του Καβουσίου, καθώς τρέχουν για τα καλά οι διαδικασίες ώστε τα δύο αυτά γειτονικά λασιθιώτικα οδικά έργα (“Καλό Χωριό-Γέφυρα Φρουζή” και “Γέφυρα Φρουζή-Παράκαμψη Παχιάς Άμμου”), που έχουν μείνει εκτός του υφιστάμενου κυβερνητικού σχεδιασμού των τριών εν εξελίξει διαγωνισμών του νέου ΒΟΑΚ, να μπουν σιγά-σιγά και αυτά στις... “ράγες”.

Το βάρος, από πλευράς του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, έχει πέσει στην τελική ωρίμανση των μελετών, με την επιστράτευση τεχνικών συμβούλων. Συμβούλων, οι οποίοι, μαζί με τις τελικές συμπληρώσεις των διαθέσιμων ήδη μελετών και προμελετών, θα “τρέξουν” τώρα τα τελικά κυκλοφοριακά μοντέλα με βάση ειδικές κυκλοφοριακές μετρήσεις που είναι ήδη σε φάση εκκίνησης, ώστε να ακολουθήσει - ει δυνατόν εντός του 2022 - η πολυπόθητη δημοπράτηση των νέων οδικών έργων του ΒΟΑΚ στον αδικημένο - κατά γενική ομολογία - νομό Λασιθίου.

Το σήμα επιτάχυνσης των διαδικασιών προς τη δημοπράτηση των έργων του ΒΟΑΚ και μετά το Καλό Χωριό δόθηκε στα μέσα Ιουλίου, κατά τη σχετική συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, υπό την παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, του προέδρου της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων (ΠΕΔ) Κρήτης, Γιάννη Κουράκη, και του δημάρχου Αγίου Νικολάου, Αντώνη Ζερβού.

Το θέμα που βρέθηκε στο επίκεντρο αφορούσε την πορεία ωρίμανσης των διαδικασιών για τα έργα: α) “Καλό Χωριό-Γέφυρα Φρουζή” και β) “Γέφυρα Φρουζή-Παράκαμψη Παχιάς Άμμου”, για τα οποία και δρομολογήθηκαν οι απαραίτητες διαδικασίες που αφορούν την ανάθεση υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου, ο οποίος θ’ αναλάβει την εκπόνηση μελέτης ανάπτυξης κυκλοφοριακού μοντέλου και διενέργειας μετρήσεων των κυκλοφοριακών φόρτων, στοιχεία απαραίτητα για την ολοκλήρωση της “Μελέτης ανάλυσης κόστους-οφέλους” των έργων αυτών. Οι διαδικασίες για τον τεχνικό σύμβουλο “έτρεξαν” και ήδη έχουμε προσωρινό ανάδοχο για το έργο “Καλό Χωριό-Γέφυρα Φρουζή”. Τις προάλλες το Δ.Σ. του ΟΑΚ Α.Ε. ενέκρινε το πρακτικό ελέγχου της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης για την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου της σύμβασης “Τεχνικός σύμβουλος, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 128 του N. 4412/2016, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με τον Ν. 4782/21, για την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ Α.Ε. ως Διευθύνουσας Υπηρεσίας, στην επιτάχυνση των διαδικασιών ολοκλήρωσης της ωρίμανσης των μελετών για τη δημοπράτηση του έργου του οδικού τμήματος του ΒΟΑΚ: “Καλό Χωριό-Γέφυρα Φρουζή” στην Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου. Με βάση την απόφαση, προσωρινός ανάδοχος τεχνικός σύμβουλος αναδεικνύεται ο οικονομικός φορέας “Ν. Λουκάτος & Συνεργάτες Α.Ε.”, με ποσό 138.000 ευρώ προ ΦΠΑ.

Το δύο τμήματα του ΒΟΑΚ

Τα προωθούμενα έργα καλύπτουν συνολικά ένα μήκος 11,5 χλμ. από το Καλό Χωριό έως το Καβούσι (μέσω της παράκαμψης της Παχιάς Άμμου), το οποίο, εφόσον πάρει “σάρκα και οστά”, θα δώσει μεγάλη ανάσα στο Λασίθι, αν και βεβαίως θα πρέπει να δρομολογηθεί κάποια στιγμή και το πιο δύσκολο τεχνικά και οικονομικά έργο από το Καβούσι ως το Χαμέζι Σητείας.

Το κόστος για τα δύο αυτά τμήματα εκτιμάται προκαταρκτικά στα 120 εκατ. ευρώ (70 εκατ. ευρώ για το “Καλό Χωριό-Γέφυρα Φρουζή” και άλλα 50 εκατ. ευρώ για το “Γέφυρα Φρουζή-Παράκαμψη Παχιάς Άμμου”), ενώ το θετικό είναι ότι υπάρχουν ώριμες μελέτες, που απλώς απαιτούν συμπληρώσεις-επικαιροποιήσεις, όπως ομοίως γίνεται και με το Κτηματολόγιο.

Η βασική εκκρεμότητα είναι πλέον η τελική ανάλυση κόστους-οφέλους που αφορά ενιαία και στα δύο αυτά γειτονικά τμήματα του ΒΟΑΚ, δηλαδή “Καλό Χωριό-Γέφυρα Φρουζή” και “Παράκαμψη Παχιάς Άμμου-Καβούσι”.

Εδώ ακριβώς θα κληθούν να συνδράμουν οι τεχνικοί σύμβουλοι, με το βάρος  να έχει πέσει την περίοδο αυτή στις αναγκαίες κυκλοφοριακές μετρήσεις, που απαιτούνται, σημειωτέον, και από πλευράς Ε.Ε. για τις χρηματοδοτήσεις με κοινοτικά κονδύλια.

Ειδικά για το κομμάτι “Καλό Χωριό-Γέφυρα Φρουζή”, με βάση τη σχετική ενημέρωση που είχε δώσει ο πρόεδρος της ΠΕΔ Κρήτης Γιάννης Κουράκης, ο τεχνικός σύμβουλος θα εκπονήσει τις υπολειπόμενες αναγκαίες οριστικές μελέτες (γεωτεχνικών, ηλεκτρομηχανολογικών, σήμανσης-ασφάλισης, έργων πρασίνου) και θα συντάξει το ΣΑΥ-ΦΑΥ και τα τεύχη δημοπράτησης του έργου του οδικού τμήματος.

Επίσης, θα εκπονήσει τη μελέτη οικονομικής σκοπιμότητας (κόστους-οφέλους) για το προαναφερόμενο οδικό τμήμα, όπως και για το αμέσως επόμενο οδικό τμήμα “Γέφυρα Φρουζή-Παράκαμψη Παχιάς Άμμου”.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News