default-image

Κρήτη: Στις «ράγες» η αναβάθμιση της παλιάς εθνικής οδού Γούβες - Χερσόνησος - Τι περιλαμβάνει το σχέδιο

Κρήτη
Κρήτη: Στις «ράγες» η αναβάθμιση της παλιάς εθνικής οδού Γούβες - Χερσόνησος - Τι περιλαμβάνει το σχέδιο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Προς δημοπράτηση, με πίστωση 1,6 εκατ. ευρώ, οι μελέτες για τη βελτίωση του δρόμου, μήκους 8,6 χλμ., από τις Κάτω Γούβες έως τον Λιμένα Χερσονήσου

Σε φάση εκκίνησης, αν και μιλάμε βεβαίως για μια μακρά διαδικασία, περνά μια σημαντική προσπάθεια αναβάθμισης της παλιάς εθνικής οδού Ηρακλείου-Αγίου Νικολάου, στο τουριστικό κομμάτι από τις Γούβες έως τη Χερσόνησο!

Η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Κρήτης ενέκρινε στην τελευταία συνεδρίασή της τη δημοπράτηση και τη διάθεση πίστωσης, ύψους 1,6 εκατ. ευρώ, για τις μελέτες αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας στο τμήμα αυτό της παλιάς εθνικής οδού μήκους 8,6 χλμ., από τις Κάτω Γούβες έως τον Λιμένα Χερσονήσου, ένα τμήμα που ιδίως κατά την τουριστική περίοδο σηκώνει μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο.

Ειδικότερα, κατά την τελευταία συνεδρίασή της η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Κρήτης αποφάσισε ομόφωνα: «Τη διάθεση πίστωσης ποσού 1.651.670,43 € για τη δημοπράτηση της “Μελέτης Αναβάθμισης Οδικής Ασφάλειας της ΠΕΟ και του παράπλευρου δικτύου στο τμήμα Κάτω Γούβες-Λιμένας Χερσονήσου της Π.Ε. Ηρακλείου” και τη Διακήρυξη Ανοιχτής Διαδικασίας του έργου».

Στο αντικείμενο της σχεδιαζόμενης παρέμβασης, πέρα από την αναβάθμιση αυτής καθαυτής της παλιάς εθνικής οδού, περιλαμβάνονται επίσης το παράπλευρο οδικό δίκτυο, αλλά και 9 ισόπεδοι κόμβοι, ενώ οι μελέτες που θα εκπονηθούν θα υποδείξουν τις βέλτιστες λύσεις για την αναβάθμιση των συνθηκών ασφαλείας, αλλά και τη λειτουργικότητα της παλιάς εθνικής οδού. Ειδικότερα, σύμφωνα με τον τεχνικό σχεδιασμό, το έργο αφορά την εκπόνηση των απαραίτητων μελετών για την αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού «Γούβες-Λιμένας Χερσονήσου» (μήκους 8,6 km) της Παλαιάς Εθνικής Οδού (ΠΕΟ) Ηρακλείου-Αγ. Νικολάου, με σκοπό την αποτελεσματική διευθέτηση της τοπικής και υπεραστικής κυκλοφορίας και την εξυπηρέτηση των παρόδιων χρήσεων.

Τα προς μελέτη έργα θα αρχίζουν από το πέρας του ανισόπεδου κόμβου Γουβών του ΒΟΑΚ και θα τελειώνουν στα δυτικά όρια του Σχεδίου Πόλης Λιμένα Χερσονήσου. Η μελέτη θα έχει ως στόχο τον σχεδιασμό λύσεων για την αποτελεσματική διευθέτηση της τοπικής και υπεραστικής κυκλοφορίας και την εξυπηρέτηση των παρόδιων με σκοπό την αύξηση της οδικής ασφάλειας και την αναβάθμιση των λειτουργικών χαρακτηριστικών της ΠΕΟ στο τμήμα «Γούβες-Λιμένας Χερσονήσου», ώστε να εξασφαλισθούν τα κάτωθι:

α) ασφαλείς συνδέσεις με την ΠΕΟ των παράπλευρων χρήσεων και παράπλευρων οδών,

β) ασφαλείς συνδέσεις με την ΠΕΟ των κύριων οδών που οδηγούν στο παραλιακό μέτωπο,

γ) ασφαλείς και επαρκείς θέσεις αναστροφών,

δ) διαμόρφωση αστικής διατομής στα εντός οικισμού τμήματα,

ε) αύξηση της λειτουργικότητας της οδού στα υπεραστικά τμήματα,

στ) δημιουργία συνθηκών ασφαλούς διέλευσης των πεζών στα εντός οικισμού τμήματα.

Συνοπτικά θα μελετηθούν τα παρακάτω:

  • Βελτίωση υφιστάμενης ΠΕΟ σε μήκος 8,6 km με αξιοποίηση όσο το δυνατόν της υφιστάμενης ζώνης απαλλοτρίωσης της ΠΕΟ, μέσου πλάτους 25 m.
  • Παράπλευρο δίκτυο σε όλο το μήκος εκατέρωθεν της αρτηρίας, πλην των αστικών τμημάτων, συνολικού μήκους 12,5 km, με αξιοποίηση και αναβάθμιση του υφιστάμενου παράπλευρου δικτύου συνολικού μήκους περίπου 10,5 km.
  • 9 ισόπεδοι κόμβοι α) για την αποκατάσταση της σύνδεσης με το κύριο οδικό δίκτυο της περιοχής και β) για τη δυνατότητα αναστροφής των οχημάτων στο αντίθετο ρεύμα της αρτηρίας.

Περιοριστικοί παράγοντες και προτεινόμενες διατομές

Περιοριστικός παράγοντας ως προς την αναβάθμιση του υφιστάμενου δρόμου είναι: α) ο περιορισμένος διαθέσιμος χώρος ανάπτυξης των νέων έργων στα τμήματα εντός οικισμών - σημειώνεται ότι η υφιστάμενη ζώνη απαλλοτρίωσης έχει μέσω πλάτος περί τα 25 m, β) στα τμήματα εκτός οικισμών υπάρχουν σημαντικές κατασκευές εκατέρωθεν της οδού και γ) η υψηλής αξίας γη στην περιοχή.

Η υφιστάμενη διατομή της ΠΕΟ είναι με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και πλάτος κυκλοφορίας περί τα 7,0 m. Στα αστικά τμήματα δεν υπάρχουν πεζοδρόμια.

Σημειώνεται ότι μέσω της ΠΕΟ και του παράπλευρου διακινείται και σημαντικό ποσοστό τουριστικών λεωφορείων για την εξυπηρέτηση του τουριστικού παραλιακού μετώπου. Οι υφιστάμενοι παράπλευροι είναι δίιχνοι (μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση), μέσου πλάτους περί τα 4,0 m.

Η νέα τυπική διατομή της ΠΕΟ και του παράπλευρου δικτύου θα προταθεί από τον μελετητή μετά από πλήρη και εκτενή τεκμηρίωση κατά το στάδιο της Προωθημένης Αναγνωριστικής Μελέτης Οδοποιίας, λαμβανομένου υπόψη των κυκλοφοριακών συνθηκών, των τοπικών συνθηκών, του διαθέσιμου ελεύθερου χώρου, της εφαρμοσιμότητας της λύσης, την οικονομικότητα της κατασκευής κτλ.

Ωστόσο, προτείνεται η εφαρμογή τυπικής διατομής β2σ για την ΠΕΟ στα υπεραστικά τμήματα και ε2 για το παράπλευρο δίκτυο. Η β2σ έχει πλάτος καταστρώματος 11,00 m με 2 λωρίδες κυκλοφορίας καθαρού πλάτους 3,75 m. Η ε2 έχει πλάτος καταστρώματος 6,50 m με 2 λωρίδες κυκλοφορίας καθαρού πλάτους 3,00 m. Ως προς τα αστικά τμήματα προτείνεται η εφαρμογή μίας λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με διαχωριστική νησίδα, λωρίδα στάθμευσης και πεζοδρόμια.

(φωτογραφία αρχείου Unsplash)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News