Ηράκλειο: Κυκλοφοριακές αλλαγές χωρίς βιασύνη - Πεζοδρομήσεις, αντιδρομήσεις και νέοι κόμβοι

Κρήτη
Ηράκλειο: Κυκλοφοριακές αλλαγές χωρίς βιασύνη - Πεζοδρομήσεις, αντιδρομήσεις και νέοι κόμβοι

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Προσεκτικά βήματα και εις βάθος διερεύνηση όλων των προτάσεων με άνεση χρόνου υπόσχεται η Λότζια αναφορικά με την αναθεωρημένη κυκλοφοριακή μελέτη για την παλιά πόλη

Κλιμακωτά, χωρίς βιαστικές κινήσεις ή αιφνιδιασμούς και με αξιολόγηση σε βάθος χρόνου, ώστε να μη γυρίσουν «μπούμερανγκ» κάποιες αλλαγές, αναμένεται να προχωρήσει ο προωθούμενος κυκλοφοριακός σχεδιασμός για το εντός τειχών Ηράκλειο.

Αυτό τουλάχιστον προκύπτει συμπερασματικά, με βάση τα λεγόμενα και τις υποσχέσεις κατά τη χθεσινή ανοιχτή συζήτηση-παρουσίαση της αναθεωρημένης κυκλοφοριακής μελέτης της παλιάς πόλης, με τη δημοτική Αρχή, τις δημοτικές παρατάξεις και την πλειονότητα των φορέων να συντάσσονται μεν με το γενικό πνεύμα του σχεδιασμού που αφορά στον περαιτέρω εξοστρακισμό των Ι.Χ., ώστε να ενισχυθεί μέσω πεζοδρομήσεων η εμπορική ταυτότητα του κέντρου, αλλά την ίδια ώρα να μη λείπουν οι προβληματισμοί και οι επιφυλάξεις για επιμέρους παραμέτρους του όλου σχεδίου.

Άλλωστε και ο ίδιος ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Γιάννης Αναστασάκης, αναγνώρισε πως υπάρχει σκεπτικισμός και προβληματισμός π.χ. για το ζήτημα των ποδηλατοδρόμων, για την προοπτική μονοδρόμησης της Καλοκαιρινού (μεταξύ Γιαμαλάκη και Χανιώπορτας), που έχει μπει στο «μικροσκόπιο», ή για τη ριζική κυκλοφοριακή αναδιάταξη που προωθείται μέσω της μελέτης στην Πύλη Ιησού (Καινούργια Πόρτα), με την κατάργηση των σημερινών φαναριών.

Για το συγκεκριμένο σημείο μάλιστα, έντονες επιφυλάξεις και ενστάσεις έχει εκφράσει και το ΤΕΕ/ΤΑΚ, κάνοντας χαρακτηριστικά λόγο για προτεινόμενες αντικρουόμενες συνθήκες κυκλοφορίας, όπως η συνύπαρξη τεσσάρων ρευμάτων κυκλοφορίας (με τη λογική δύο χωριστών διαδρομών) και δύο ποδηλατοδρόμων «άμεσης» εφαρμογής.

Σε κάθε περίπτωση, όπως διαβεβαίωσε σε δηλώσεις του ο κ. Αναστασάκης, η πρακτική εφαρμογή της αναθεωρημένης κυκλοφοριακής μελέτης (που έχει ακόμα... ψωμί διαδικαστικά μέχρι την τελική θεσμοθέτησή της, κάτι που οριοθετείται στους πρώτους μήνες τους 2023) θα προχωρήσει μεθοδικά, με εις βάθος διερεύνηση και με πιλοτικές δοκιμαστικές περιόδους. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ίδιος έδωσε έναν χρονικό ορίζοντα για τη διερεύνηση όλων των προτάσεων ως τα τέλη του 2023.

Σημειώνεται ότι η χθεσινή ανοιχτή συζήτηση για την αναθεώρηση της κυκλοφοριακής μελέτης της παλιάς πόλης του Ηρακλείου πραγματοποιήθηκε το πρωί στην αίθουσα «Ανδρέα Παπανδρέου» στη Λότζια.

Παράταση διαβούλευσης

Στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης του Α’ σταδίου της αναθεώρησης της κυκλοφοριακής μελέτης παλιάς πόλης του Δήμου Ηρακλείου, η οποία είναι σε εξέλιξη, ο εκπρόσωπος της αναδόχου μελετητικής ομάδας κ. Απόστολος Πρόιος παρουσίασε τις βασικές προτάσεις της μελέτης, για να ακολουθήσει μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα συζήτηση με εκπροσώπους φορέων, κατοίκους κ.λπ. Παρευρέθηκαν επίσης οι αντιδήμαρχοι Γιάννης Αναστασάκης και Γιώργος Καραντινός, οι επικεφαλής δημοτικών παρατάξεων Ηλίας Λυγερός («Ενεργοί Πολίτες») και Πέτρος Ινιωτάκης («Συν-Πράξη Δημοτών»), οι δημοτικοί σύμβουλοι Γιάννης Ψαράς («Ηράκλειο 3.7.5») και Γιώργος Μανδαλάκης («Ενεργοί Πολίτες»), η γενική γραμματέας του Δήμου Ηρακλείου Ευγενία Στυλιανού κ.ά.

Σημειώνεται ότι, επειδή το θέμα παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον για τους δημότες, η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Ηρακλείου αποφάσισε σε συνεδρίασή της την Τετάρτη 3 Αυγούστου η δημόσια διαβούλευση να παραταθεί μέχρι τις 10 Σεπτεμβρίου 2022.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερωθούν για τις προτάσεις της μελέτης και να καταθέσουν τις παρατηρήσεις τους στον παρακάτω σύνδεσμο.

Το πλάνο βάσει της αναθεωρημένης μελέτης - Πεζοδρομήσεις, αντιδρομήσεις και νέοι κόμβοι

Η προωθούμενη, υπό διαβούλευση, αναθεωρημένη κυκλοφοριακή μελέτη για την παλιά πόλη του Ηρακλείου περιλαμβάνει εκτεταμένες πεζοδρομήσεις, με σημείο αναφοράς τον πεζοδρομημένο, χωρίς διέλευση οχημάτων, άξονα Δικαιοσύνης- Ίδης- Καλοκαιρινού, έως το ύψος της Καζάνη, δρόμους ήπιας κυκλοφορίας, αντιδρομήσεις, νέους κόμβους, αλλά και κατάργηση υφιστάμενων κόμβων, όπως στην περίπτωση της πλατείας 18 Άγγλων.

Το πλάνο στοχεύει στην κατεύθυνση ενός κυκλοφοριακού σκηνικού στο κέντρο της πόλης, που θα περιορίζει ακόμα πιο δραστικά την κυκλοφορία των Ι.Χ., προς όφελος των πεζών αλλά και των μέσων μαζικής μεταφοράς. Στα πλαίσια της προσπάθειας δραστικής μείωσης της διαμπερούς κυκλοφορίας από το εσωτερικό της ΠΠΗ, προτείνεται η πεζοδρόμηση του άξονα Δικαιοσύνης, στο τμήμα από την οδό Ιδομενέως- Ίδης- λεωφ. Καλοκαιρινού μέχρι την οδό Καζάνη.

Στα πλαίσια της αποφόρτισης της περιοχής του Αρχαιολογικού Μουσείου από τα Ι.Χ. και της αισθητικής αναβάθμισης της περιοχής, προτείνεται η πεζοδρόμηση της οδού Ιδομενέως, στο τμήμα από την πλατεία Ελευθερίας μέχρι την οδό Μεραμβέλλου.

Παράλληλα, για την εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας προτείνεται η αντιδρόμηση του τμήματος της οδού Μεραμβέλλου από την οδό Ξανθουδίδου μέχρι την οδό Ιδομενέως και από την αρχή της οδού μέχρι την οδό Υγείας, ώστε να ακολουθεί τη φορά της κυκλοφορίας του υπόλοιπου τμήματος της οδού.

Στα πλαίσια των επεμβάσεων της περιοχής, προτείνεται και η αντιδρόμηση της οδού Ιδομενέως και Μαλικούτη, από τη Μεραμβέλλου μέχρι την Αριάδνης.

Έπειτα από το αίτημα των καταστηματαρχών, καθώς και από την πρόταση της μελέτης του open mall, διαφαίνεται ότι ωριμάζουν οι συνθήκες για την άμεση πεζοδρόμηση των οδών τμημάτων Έβανς (μικρή Έβανς), Σμύρνης και των καθέτων σε αυτές, Γιαννιτσών, Τζαγκαράκη, Ρούσσου Χούρδου και Κοζύρη...

Παραλιακό μέτωπο

Η οδός Μητσοτάκη προτείνεται να διατηρηθεί ως δρόμος μονής κυκλοφορίας με τη σημερινή κατεύθυνση, αλλά με δύο λωρίδες κυκλοφορίας.

Μια μεγάλη αλλαγή κυκλοφοριακού σκηνικού προωθείται στην περιοχή της πλατείας 18 Άγγλων. Τελικά επιλέχθηκε το εναλλακτικό σενάριο, που προβλέπει την κατάργηση του σημερινού κυκλικού κόμβου και της κυκλικής πορείας των οχημάτων. Αντί αυτής, θα διαμορφωθούν δύο λωρίδες κυκλοφορίας για κάθε κατεύθυνση, οι οποίες θα διαχωρίζονται με κεντρική διαχωριστική νησίδα, ενώ προβλέπεται επίσης η διαμόρφωση εσοχών για τη στάθμευση των τουριστικών λεωφορείων.

 (φωτογραφία αρχείου shutterstock)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News