Κρήτη

Τροχαία δυστυχήματα: Πρώτη αιτία θανάτου για νέους έως 29 ετών - Το αρνητικό παράδειγμα της Κρήτης

Τι φταίει και τι μπορεί να αλλάξει - «Οποιος περνάει με κόκκινο, είναι σαν να βάζει ένα πιστόλι στο κεφάλι του άλλου, είναι απόπειρα ανθρωποκτονίας»

Άκρως σοκαριστικά είναι τα στοιχεία για τα τροχαία δυστυχήματα στη χώρα, με αρνητικό παράδειγμα την Κρήτη, αφού την τελευταία εξαετία, περίπου 400 άτομα έχουν χάσει τη ζωή τους στους δρόμους του νησιού, ενώ το ίδιο διάστημα 7 αγγελούδια «έσβησαν» από σοβαρούς τραυματισμούς.

Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι με τον χαμό της άτυχης 65χρονης, που έχασε την ζωή της το μεσημέρι της Παρασκευής 23 Ιουλίου 2022, , στην ευρύτερη περιοχή του Μάλεμε Χανίων, ο τραγικός αριθμός των θυμάτων της ασφάλτου στην Κρήτη, μέσα στο τρέχον έτος, ανήλθε στους 32.

Πριν από μερικά 24ωρα, ένας 29χρονος άνδρας βρήκε φρικτό τέλος σε τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε επί του ΒΟΑΚ, στην ευρύτερη περιοχή του Ηρακλείου. Κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες, το αγροτικό αυτοκίνητο στο οποίο επέβαινε ο άτυχος νέος, παλαιστινιακής καταγωγής, μαζί με δύο ακόμη νεαρούς, εξετράπη της πορείας του, στο ύψος του Αστυνομικού Μεγάρου, στη Νέα Αλικαρνασσό.

Τι φταίει και τι μπορεί να αλλάξει

Τι όμως φταίει και η Ελλάδα σκοτώνει τα παιδιά της στην άσφαλτο. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι κάθε χρόνο 1.200 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στο δρόμο, δηλαδή κατά μέσο όρο, 4 ζωές την ημέρα. Το πρόβλημα αφορά κυρίως νέους ανθρώπους, άνδρες, που φεύγουν σε παραγωγική ηλικία.

Ο Κωνσταντίνος Ιαβέρης, εκπαιδευτής οδικής συμπεριφοράς αναφέρει πως «δεν μπορεί να σκοτώσει κάτι άλλο τους νέους, εκτός από τα τροχαία. Οι θάνατοι είναι ηλικίες 18-29 και κυρίως άνδρες. Πρόκειται για παραγωγικές ηλικίες κι αναπαραγωγικές. Η Ελλάδα ξεκληρίζεται στο δρόμο».

«Κανείς δεν ξέρει ότι κινδυνεύει 7 φορές περισσότερο από τον μπροστινό όταν δεν φοράει ζώνη στο πίσω κάθισμα... Δεν γίνεται να μην φοράς ζώνη και κράνος» τόνισε και πρόσθεσε: «Θέλει παιδεία, αλλαγή νοοτροπίας και κουλτούρας. Και θέλει σκληρές εικόνες - Όχι παιχνιδάκια και βιντεάκια. Θέλει μεγαλύτερη αστυνόμευση κι αυστηροποίηση στο ποινικό κομμάτι. Υπάρχουν τόσες κάμερες, ας χρησιμοποιηθούν. Δεν παραβιάζονται προσωπικά δεδομένα, τα βλέπει μόνο ο εισαγγελέας» πρόσθεσε.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων Κρήτης Γιάννης Λιονάκης, μίλησε καταρχάς για την μαρτυρική μεγαλόνησο που θρηνεί δεκάδες νεκρούς κάθε χρόνο, κυρίως στο επαρχιακό δίκτυο. «Το πρόβλημα της Κρήτης είναι διαχρονικό - Εδώ έχουμε και τις υποδομές, η διαφοροποίηση της υπόλοιπης χώρας είναι ότι έχει αναβαθμιστεί το οδικό δίκτυο κι εδώ υστερούμε. Γυρνάμε στην προ πανδημίας εποχή που είχαμε 60-65 νεκρούς το χρόνο».

Μιλώντας για τη λύση στο πρόβλημα, ο κ. Λιονάκης είπε ότι θα πρέπει να μπολιαστεί η νεολαία από την κούνια. «Αν δεν βάλουμε τάξη στην καθημερινότητα και στη ζωή μας, αν δεν βάλουμε την οδική ασφάλεια από τη σύλληψη του εμβρύου, δεν θα αλλάξει η κατάσταση. Δεν γίνεται το παιδί να έχει εικόνα με τον μπαμπά χωρίς ζώνη, χωρίς κράνος, με το τσιγάρο στο χέρι ή έξω από το παράθυρο, με τον μπαμπά να πίνει ένα ποτό στα γενέθλια και στο πάρτι και να μπαίνει μετά στο αμάξι. Στο σπίτι πρέπει να ξεκινήσει και να έρθει επικουρικά και η πολιτεία με τάξη και σε όλο το σχολικό βίο».

Την ίδια στιγμή, ο συνδικαλιστής αστυνομικός Σταύρος Μπαλάσκας. επεσήμανε ότι «μια λύση θα ήταν να τρομοκρατηθεί ο πληθυσμός δείχνοντάς του τι συμβαίνει στα τροχαία. Έχουμε κόψει το 2022 πάνω από 110.000 κλήσεις, το 72% σταθμεύσεις κι όλα τα άλλα σοβαρές παραβάσεις. Άλλο ένα στατιστικό είναι ότι, νεαροί και υπερήλικοι είναι αυτοί που προκαλούν τα τροχαία δυστυχήματα. Όποιος περνάει με κόκκινο, είναι σαν να βάζει ένα πιστόλι στο κεφάλι του άλλου, είναι απόπειρα ανθρωποκτονίας».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια