Εκτός τόπου και χρόνου χαρακτηρίζουν - μέσω των θεσμικών τους οργάνων - την εξαγγελία της κυβέρνησης για την επέκταση του ωραρίου των ολοήμερων σχολείων της χώρας μέχρι τις 5:30 έως και τις 6 το απόγευμα τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι γονείς. Μάλιστα, μετά την ανανέωση της θητείας του στην προεδρία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου «Δομήνικος Θεοτοκόπουλος», ο Γιώργος Μακράκης «ξεδιπλώνει» στη «ΝΚ» όλα τα εύλογα επιχειρήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας, που «ξεγυμνώνουν»την κυβέρνηση ως προς την εξαγγελία της αυτή, καθώς αποδεικνύουν - όπως μπορεί να καταλάβει ο οποιοσδήποτε - ότι στερείται κάθε επιστημονικής λογικής, ενώ δε φαίνεται να λαμβάνεται καθόλου υπόψη και η έλλειψη βασικών υποδομών στα σχολεία για την επιτυχία ενός τέτοιου εγχειρήματος!
«Το πρώτο ζήτημα για μας είναι το νέο διευρυμένο ολοήμερο δημοτικό σχολείο και νηπιαγωγείο. Κατατέθηκε το ωρολόγιο πρόγραμμα πριν δύο μέρες στη Βουλή. Και αυτό που διαπιστώσαμε, δυστυχώς, μας επιβεβαίωσε ως κλάδο, ότι το υπουργείο Παιδείας έκανε μία προχειρότητα. Και έχει μία παντελή έλλειψη σχεδιασμού στο τι ακριβώς ήθελε να κάνει», δήλωσε στη «ΝΚ» ο Γιώργος Μακράκης, τονίζοντας ότι έρχεται η κυβέρνηση να αυξήσει από 1,5 ώρα και πάνω το ωράριο λειτουργίας των ολοήμερων σχολείων, χωρίς να έχει απαντήσει σε βασικά ζητήματα και ερωτήματα: «Δεν τεκμηριώνεται επιστημονικά και παιδαγωγικά αυτή η επέκταση του ωραρίου με τελικό αποδέκτη το ίδιο το παιδί. Δηλαδή, το κατά πόσο προσφέρει παιδαγωγικό όφελος σε ένα παιδί από 4 έως 12 ετών το να βρίσκεται 10 και 11 ώρες σε έναν οριοθετημένο χώρο. Και δεύτερον, ότι η υπάρχουσα υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων δεν προσφέρει τις κατάλληλες προδιαγραφές και προϋποθέσεις προκειμένου ένα παιδί αυτών των ηλικιών να παραμένει τόσες πολλές ώρες σε μία σχολική μονάδα. Διότι, στη συντριπτική πλειονότητα των σχολείων, δεν υπάρχει ούτε διακριτή αίθουσα σίτισης, ούτε ξεχωριστός χώρος ανάπαυσης και ξεκούρασης για το παιδί. Πόσω δε μάλλον χώροι διαφορετικοί για σχολικές δραστηριότητες αθλητισμού ή πολιτισμού».
Στο σημείο αυτό, ο επανεκλεγείς πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου «Δομήνικος Θεοτοκόπουλος», Γιώργος Μακράκης, καταγγέλλει κατηγορηματικά ότι «το ζήτημα αυτό το υπουργείο Παιδείας το αντιμετωπίζει με μεγάλη προχειρότητα σε βάρος των ίδιων των παιδιών. Κι επίσης, δεν έχει αποσαφηνίσει το εργασιακό καθεστώς κάτω από το οποίο θα γίνουν οι επιπλέον προσλήψεις των εκπαιδευτικών που θα καλύψουν αυτές τις ώρες»... Όπως αναφέρει ο συνδικαλιστής, μέχρι σήμερα, όσες φορές κι αν έχουν γίνει ερωτήσεις από την πλευρά των συνδικαλιστικών φορέων των εκπαιδευτικών, ουδεμία ουσιαστική απάντηση έχουν λάβει από την κ. Νίκη Κεραμέως.
Μάλιστα, ο Γιώργος Μακράκης βάζει και μια άλλη διάσταση: «Ένας μαθητής του δημοτικού, που στη διάρκεια της χρονιάς έχει και εξωσχολικές δραστηριότητες, όπως φροντιστήρια Αγγλικών για παράδειγμα, θα πηγαίνει στο σχολείο στις 8 το πρωί και θα επιστρέφει στο σπίτι του στις... 9 το βράδυ! Εδώ, λοιπόν, θα πρέπει η κυβέρνηση να μας απαντήσει, επίσης, τι στόχο έχει για την ψυχοσωματική, μορφωτική και παιδαγωγική ανάπτυξη των παιδιών, που ουσιαστικά μετατρέπονται στους πιο σκληρούς εργαζόμενους της χώρας»!
ΑΣΓΜΕ: «Ολοήμερο ή... παρκάρισμα των παιδιών;»
«Ερωτηματικά προκαλεί η εξαγγελία της κυβέρνησης για την επέκταση του ωραρίου των δημοτικών σχολείων της χώρας μας μέχρι τις 6 το απόγευμα, για το σύνολο μάλιστα των μαθητών του σχολείου και χωρίς εισοδηματικά κριτήρια, όπως εξαγγέλθηκε αρχικά, ενώ μετά η κυβέρνηση το μετέφρασε σε πειραματική λειτουργία σε ορισμένα σχολεία και όχι σε όλη την επικράτεια της χώρας», αναφέρει, μεταξύ άλλων, σε ανακοίνωσή της η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδος (ΑΣΓΜΕ).
Αφού περιγράφει τα υφιστάμενα προβλήματα και τις δυσκολίες, η ΑΣΓΜΕ καλεί την κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα: «Στην εξαγγελία γενναίας χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό για τη δημιουργία τραπεζαρίας σε κάθε σχολείο, με τον απαραίτητο εξοπλισμό (τραπέζια, καρέκλες, κουζίνα κ.λπ.).
Στη θέσπιση θέσης τραπεζοκόμων σε κάθε σχολείο, ανάλογα με τον μαθητικό πληθυσμό του. Στη διάθεση σχολικών γευμάτων σε όλους τους μαθητές. Στην κάλυψη όλων των κενών με μόνιμο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό από την αρχή του σχολικού έτους. Στην επαναφορά της οργανικής θέσης του δασκάλου ολοήμερου και την άμεση πρόσληψη του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού, έτσι ώστε να είναι εφικτή η μελέτη μέσα στο σχολείο με μια αναλογία 1 δάσκαλος ανά 15 μαθητές. Σε κάθε άλλη περίπτωση, αυτή η εξαγγελία θα αποτελεί κενό γράμμα και κίνηση εντυπωσιασμού».
Φωτογραφία αρχείου Shutterstock