Θερινές εκπτώσεις: Πρεμιέρα στις11 Ιουλίου - «Μικρό καλάθι» κρατούν οι έμποροι της Κρήτης

Κρήτη
Θερινές εκπτώσεις: Πρεμιέρα στις11 Ιουλίου - «Μικρό καλάθι» κρατούν οι έμποροι της Κρήτης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σε ποια σημεία πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή οι καταναλωτές - Τι αναφέρουν οι αρμόδιοι φορείς του νησιού

Ετοιμάζονται οι έμποροι της Κρήτης να υποδεχτούν τους πελάτες τους με τις θερινές εκπτώσεις, που φέτος ξεκινούν στις 11 Ιουλίου, ημέρα Δευτέρα, και ολοκληρώνονται στις 31 Αυγούστου, ημέρα Τετάρτη. Όπως κάθε χρόνο, δηλαδή, βάσει νομοθεσίας, έτσι και φέτος, οι θερινές εκπτώσεις θα αρχίσουν τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου και θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος Αυγούστου.

Επίσης, όπως προβλέπεται ακόμη, τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν την πρώτη Κυριακή, κατά την έναρξη της χρονικής περιόδου των εκπτώσεων.

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης Μανόλης Κουμαντάκης μίλησε στη «ΝΚ» τη Δευτέρα 27 Ιουνίου, χαρακτηρίζοντας πολύ δύσκολη τη σημερινή περίοδο για τους καταναλωτές, αλλά και κάνοντας την ευχή, να βρει ο κόσμος τη διάθεση και την οικονομική δυνατότητα να ξοδέψει μέρος του εισοδήματός του, μπαίνοντας στα εμπορικά καταστήματα του νησιού, με τους εμπόρους να υπόσχονται πως θα κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν για να στηρίξουν τους πελάτες τους και να τους ευχαριστήσουν.

«Αυτή τη στιγμή, οι προτεραιότητες των καταναλωτών είναι να καλύψουν το ενεργειακό τους θέμα και τη διατροφή και για τα υπόλοιπα υπάρχει μια αναμονή των εξελίξεων. Μόνο απόλυτες ανάγκες καλύπτονται. Ελπίζουμε όμως, επειδή είμαστε στην αρχή του καλοκαιριού και επειδή οι επιχειρήσεις σε όλη την Κρήτη θα είναι πολύ δυναμικές, ότι θα καλυφθούν κάποιες ανάγκες και ότι θα έχουμε ένα καλύτερο αποτέλεσμα. Υπάρχει και ο τουρισμός που δείχνει μια δυναμική και οπωσδήποτε κάποια εισοδήματα έχουν αρχίσει και μπαίνουν στην κοινωνία, και ίσως όλα αυτά θα μας δώσουν ένα καλύτερο αποτέλεσμα», ανέφερε ο πρόεδρος της ΟΕΣΚ Μανόλης Κουμαντάκης.

Έτσι, ο ίδιος, απευθυνόμενος στον κόσμο, τον καλεί «να εκμεταλλευτεί τις εκπτώσεις. Και το μόνο που ζητάμε από τους καταναλωτές της Κρήτης είναι να καλύψουν τις ανάγκες τους από ντόπιες επιχειρήσεις, γιατί οι ντόπιες επιχειρήσεις χρειάζονται τις τοπικές οικονομίες. Γιατί κάθε επιχείρηση που κλείνει είναι μια ζημιά για την ίδια την τοπική οικονομία και κοινωνία».

Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Τι πρέπει, όμως, να προσέχουν οι καταναλωτές; Κατά την περίοδο των εκπτώσεων, οι καταναλωτές της Κρήτης θα πρέπει - όπως αναφέρουν οι αρμόδιες υπηρεσίες - να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα εξής σημεία:

  • Κατά την περίοδο των εκπτώσεων, στα καταστήματα θα πρέπει να υπάρχουν αναρτημένες αναγγελίες ότι πραγματοποιούνται εκπτώσεις.
  • Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της αρχικής (που συνήθως είναι διαγραμμένη) και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική, στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου εκτίθενται τα προϊόντα.
  • Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι. Σε περίπτωση που η επιχείρηση αναγράψει ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. “30% έκπτωση”).
  • Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν, ενώ οι προσφορές, όπου η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής.
  • Στην περίπτωση προσφορών, θα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι γίνονται προσφορές. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δε γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό, εάν μετανιώσει ο καταναλωτής, δε θα έχει τη δυνατότητα αλλαγής.
  • Επίσης, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή σε καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δε σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.
  • Να ενημερώνονται οι καταναλωτές για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις.
  • Να μη διστάζουν να ενημερώνονται επακριβώς για την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων. Ο πωλητής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν, σύμφωνα με το άρθρο 1 του Ν. 2251/94, πριν ο τελευταίος προβεί σε αγορά.
  • Να ενημερωθούν από τους εμπόρους για το αν πραγματοποιούνται αλλαγές στα είδη που πωλούν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. Οι έμποροι είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα που φέρουν ελάττωμα και αγοράστηκαν κατά την περίοδο των εκπτώσεων, εκτός εάν το προϊόν είναι σε προσφορά λόγω συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερωθεί γι’ αυτό ο καταναλωτής σχετικά πριν την αγορά, με ανάλογη πινακίδα.
  • Να ζητούν απόδειξη, γιατί μόνο έτσι αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος.
  • Να ζητούν τις οδηγίες χρήσης του προϊόντος και τους όρους της εγγύησής του στην ελληνική γλώσσα.
ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News