Αντιδράσεις και προβληματισμός για τον νόμο πλαίσιο στα ΑΕΙ - Ποιες είναι οι ανησυχίες για την Κρήτη

Κρήτη
Αντιδράσεις και προβληματισμός για τον νόμο πλαίσιο στα ΑΕΙ - Ποιες είναι οι ανησυχίες για την Κρήτη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τις κόκκινες γραμμές στο νέο νομοσχέδιο Κεραμέως για τα Πανεπιστήμια, περιγράφουν οι Πρυτάνεις του Πανεπιστημίου Κρήτης, Πολυτεχνείου Κρήτης και του ΕΛΜΕΠΑ κ.κ. Γιώργος Κοντάκης, Βαγγέλης Διμαντόπουλος και Νίκος Κατσαράκης στην εκπομπή «Ώρα Αιχμής»

Μπορεί η δημόσια διαβούλευση για τον νέο νόμο για τα πανεπιστήμια να ολοκληρώθηκε, ωστόσο, παραμένουν οι κόκκινες γραμμές των πανεπιστημίων, αλλά και των φοιτητών στις προτάσεις του υπουργείου Παιδείας, δεδομένο που μάλλον σκιαγραφεί μια δυναμική από αντιδράσεις ακαδημαϊκή χρονικά που θα ξεκινήσει το φθινόπωρο.

Μάλιστα, οι φοιτητικές παρατάξεις βρίσκονται σε στάση αναμονής, ενώ την ίδια ώρα οι κόκκινες γραμμές είναι δεδομένες, όπως τονίστηκε κατά τη διάρκεια της εκπομπής «Ώρα Αιχμής» της ΚΡΗΤΗ TV από τους Πρυτάνεις του Πανεπιστημίου Κρήτης, Πολυτεχνείου Κρήτης και του ΕΛΜΕΠΑ κ.κ. Γιώργο Κοντάκη, Βαγγέλη Διμαντόπουλο και Νίκο Κατσαράκη.

Από την πλευρά του το υπουργείο κάνει λόγο για νομοθέτημα που στοχεύει στη δυναμική προσαρμογή του ελληνικού Πανεπιστημίου, στις ανάγκες της κοινωνίας, στην παροχή νέων δυνατοτήτων στα Πανεπιστήμια, στους φοιτητές, στους πανεπιστημιακούς, αλλά και στους πολίτες, την προσαρμογή στις ευρωπαϊκές και διεθνείς εξελίξεις, την επίλυση χρόνιων ζητημάτων που ήταν αρρύθμιστα ή μερικώς ρυθμισμένα, καθώς και την κωδικοποίηση της υφιστάμενης νομοθεσίας για την παροχή ενός ολοκληρωμένου πλαισίου.

Το Πανεπιστήμιο Κρήτης χαρακτηρίζει εξαιρετικά μικρό το χρονικό διάστημα για την μελέτη του νέου νόμου για τα πανεπιστήμια κάτι που τόνισε στην διάρκεια της εκπομπής ο κ. Κοντάκης. Μάλιστα, σε ανακοίνωσή του, το πανεπιστήμιο Κρήτης αναφέρει: «Το Υπουργείο Παιδείας κατέθεσε για διαβούλευση το νέο νομοσχέδιο για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα χωρίς καμία προηγούμενη συνεννόηση με τα Πανεπιστήμια σχετικά με το πιο κρίσιμο τμήμα του νομοσχεδίου, το νέο μοντέλο διοίκησης. Το χρονικό διάστημα των δύο εβδομάδων για ένα νομοσχέδιο 400 σελίδων και 345 άρθρων είναι ασφυκτικό, καθιστώντας αδύνατη την ουσιαστική διαβούλευση. Εξ αυτού του λόγου οι παρακάτω θέσεις αφορούν ενδεικτικά θέματα του νομοσχεδίου που θεωρούμε σημαντικά. Με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να επαναφέρει έναν θεσμό, το Συμβούλιο Διοίκησης, το οποίο σε μία άλλη μορφή (Συμβούλιο Ιδρύματος) δοκιμάστηκε στην πράξη μέσω του νόμου Διαμαντοπούλου του 2011 και απέτυχε. Το σύγχρονο ελληνικό πανεπιστήμιο μετά τη μεταπολίτευση και ιδιαίτερα μετά την ψήφιση του νόμου πλαισίου του 1982, οικοδομήθηκε πάνω στις αρχές του (συνταγματικά κατοχυρωμένου) αυτοδιοίκητου, της ακαδημαϊκής ελευθερίας, της δημοκρατικής οργάνωσης της ακαδημαϊκής ζωής και της συνεπαγόμενης αντιπροσωπευτικότητας και λογοδοσίας. Βασικό συστατικό στοιχείο της δημοκρατικής λειτουργίας των πανεπιστημίων είναι η εκλογή των μονοπρόσωπων (Πρόεδρος Τμήματος, Κοσμήτορας Σχολής) και συλλογικών (Σύγκλητος, Πρυτανικό Συμβούλιο) οργάνων με καθολική ψηφοφορία από τα μέλη των αντίστοιχων σωμάτων».

Το ΕΛΜΕΠΑ σχετικά με το νέο σχέδιο νόμου για τα πανεπιστήμια επισημαίνει αρχικά ότι, παρά την παράταση που ανακοινώθηκε στη δημόσια διαβούλευση για μια εβδομάδα, έως την Κυριακή 19/6, ο διαθέσιμος χρόνος δεν επαρκεί για μια ουσιαστική συζήτηση επί των 345 άρθρων και των 408 σελίδων του σχεδίου νόμου. «Ζητάμε να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος για μια ουσιαστική και όχι προσχηματική διαβούλευση, ώστε να κατατεθούν και να ληφθούν υπόψη οι απόψεις των συλλογικών οργάνων των Πανεπιστημίων, καθώς και των συλλόγων εργαζομένων στα ΑΕΙ, επί του σχεδίου νόμου», υπογραμμίζει μεταξύ άλλων το ακαδημαϊκό ίδρυμα. Στο ίδιο μήκος κύματος και η θέση του Πολυτεχνείου Κρήτης, όπως τόνισε, ο κ. Διαμαντόπουλος.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News