Κρήτη

Πρατηριούχοι Κρήτης για Fuel Pass 2: «Ασπιρίνη» τα 100 ευρώ, δε λύνουν το πρόβλημα - Αναλυτικά η διαδικασία

Οι πρατηριούχοι επιμένουν πως μόνη λύση απέναντι στο ξέφρενο ράλι των τιμών στα καύσιμα είναι η μείωση των φόρων

Θετικό μέτρο χαρακτηρίζουν οι πρατηριούχοι το γεγονός πως το νέο Fuel Pass ανεβαίνει στα 100 ευρώ για την Κρήτη, με τους ίδιους ωστόσο να ισχυρίζονται πως πρέπει να παρθούν και άλλα μέτρα, όπως η μείωση του Eιδικού Φόρου Κατανάλωσης και του ΦΠΑ μέχρι έναν συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα. Όλα αυτά με φόντο τις δηλώσεις του πρωθυπουργού της χώρας, ο οποίος επέβαλε την αύξηση του συγκεκριμένου ποσού και των ατόμων που το δικαιούνται ως ένα μέτρο με στόχο την ανάσχεση της ακρίβειας.

Πιο συγκεκριμένα, επιπλέον 375 εκατομμύρια ευρώ συμπεριλαμβάνονται στο πακέτο επιδοτήσεων για τα καύσιμα που θα τεθούν σε ισχύ από τον Ιούλιο, όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια του χθεσινού Υπουργικού Συμβουλίου.

Σύμφωνα με την εισήγηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, τα νέα μέτρα αυξάνουν την επιδότηση του Fuel Pass 2 από τα 45 στα 80 ευρώ για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στην ηπειρωτική Ελλάδα, ενώ η επιδότηση για τους ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών ανέρχεται στα 60 ευρώ, από τα 35 ευρώ που ίσχυε στο Fuel Pass 1.

Για τα νησιά η επιδότηση ανεβαίνει από τα 55 ευρώ στα 100 ευρώ για τα αυτοκίνητα και για τις μοτοσυκλέτες στα 70 από 40 ευρώ που ίσχυε στο προηγούμενο Fuel Pass.

Όπως σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, μόνο η επιδότηση για τα καύσιμα όλο αυτό το διάστημα ανέρχεται στο συνολικό ποσό των 580 ευρώ, ενώ οι άμεσες και έμμεσες παρεμβάσεις για τη στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων για την ακρίβεια στην ενέργεια αγγίζουν τα 8 δισεκατομμύρια ευρώ, όπως τόνισε. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού, το νέο πρόγραμμα επιδότησης Fuel Pass 2 για το τρίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου-Σεπτεμβρίου αφορά περισσότερους από τρία εκατομμύρια οδηγούς. Με την παρέμβαση αυτή, όπως σημείωσε ο πρωθυπουργός, απομειώνονται οι αυξήσεις στη βενζίνη κατά 44 λεπτά του ευρώ, ενώ επεκτείνεται, επίσης, η κρατική επιδότηση στο ντίζελ.

Αμέσως μετά τον πρωθυπουργό, την εξειδίκευση των μέτρων έκαναν ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, ο αναπληρωτής υπουργός Θεόδωρος Σκυκαλάκης και ο γενικός γραμματέας Δημοσιονομικής Πολιτικής, Θάνος Πετραλιάς.

«“Ασπιρίνη” μπροστά στις αυξήσεις»

Εύλογα βγαίνει το συμπέρασμα πως στην Κρήτη η επιδότηση καυσίμου θα αγγίξει τα 100 ευρώ, με τους πρατηριούχους και εκπροσώπους να τονίζουν πως το συγκεκριμένο ποσό δεν είναι αμελητέο ποσό αλλά πρέπει να υπάρξουν κι άλλες ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση.

«Οι αυξήσεις που έχουμε καθημερινά απορροφούν πολύ γρήγορα το ποσό που παίρνουν ως επιδότηση καυσίμων οι άνθρωποι. Κανένας δεν μπορεί να αγνοήσει τα 100 ευρώ ως σημαντικό ποσό, αλλά μπροστά στις αυξήσεις που υπάρχουν είναι “ασπιρίνη”. Η μόνη δραστική λύση είναι η μείωση του ΕΦΚ. Ή συνδυαστικά μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και μείωση και του ΦΠΑ για μια χρονική περίοδο μέχρι να αποσυμπιεστεί η ενεργειακή κρίση και μόλις ξεκινήσουν οι συζητήσεις για το τέλος του πολέμου μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας να επανέλθουμε όπως πριν», ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πρατηριούχων Νομού Ηρακλείου Λυκούργος Σαμόλης, ενώ συνέχισε: «Οι διαμαρτυρίες των ανθρώπων είναι μεγάλες. Οι επαγγελματίες έχουν σοβαρό πρόβλημα γιατί οι περισσότεροι δουλεύουν με κύριο καύσιμο το πετρέλαιο. Υπάρχει σοβαρότερο πρόβλημα εκεί. Για τους επαγγελματίες οδηγούς έχει μπει μια επιδότηση 15 λεπτών, αλλά και πάλι το πετρέλαιο είναι πολύ ακριβό. Σοβαρό πρόβλημα έχει και ο τουρίστας, που πλέον με την ακρίβεια δεν κάνει εκδρομές και άρα δημιουργείται πρόβλημα. Είναι υποχρέωση της Πολιτείας να δει το πρόβλημα κατάματα».

Από την πλευρά του ο πρατηριούχος Σταύρος Κουμουλάς υποστήριξε: «Είναι θετικό πως η κυβέρνηση δίνει 100 ευρώ στους πολίτες για τα καύσιμα και διευρύνει τις τάξεις που αφορούν τα εισοδηματικά κριτήρια. Ανοίγει έτσι ο πληθυσμός που δικαιούται το Fuel Pass. Τα 100 ευρώ δίνουν μια θετική “ανάσα”, αρκεί να μην παρατηρηθούν φαινόμενα όπως εκείνα με το Fuel Pass 1 που τα χρήματα δεν πήγαν ούτε στο 30% της επιδότησης του καυσίμου. Κάποιοι που πήραν 55 ευρώ δεν τα έβαλαν σε καύσιμα. Από τη στιγμή που ο κωδικός είναι ανοιχτός σ’ ένα πρατήριο, μπορείς να αξιοποιήσεις τα χρήματα όπως θες. Επίσης, τα 100 ευρώ πρέπει να συνδυαστούν με πτώση της τιμής του καυσίμου για να υπάρξει ουσιαστική μείωση. Με τα 100 ευρώ με μια τιμή στη βενζίνη 2 ευρώ και 40 λεπτά το λίτρο ουσιαστικά ο καταναλωτής είναι σαν να παίρνει 65-70 ευρώ».

Οι δικαιούχοι

Δικαιούχος του Fuel Pass είναι κάθε φυσικό πρόσωπο, συμπεριλαμβανομένων και ελεύθερων επαγγελματιών, που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας, με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2021 έως 30.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 για κάθε επιπλέον εξαρτώμενο μέλος, έως συνολικά 45.000 ευρώ. Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα, συνολικά οι δικαιούχοι που μπορούν να επωφεληθούν από το Fuel Pass 2 αγγίζουν τα 3,1 εκατομμύρια άτομα.

Όπως και με το προηγούμενο Fuel Pass, κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα και μοτοσυκλέτα-μοτοποδήλατο. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι το όχημα ή η μοτοσυκλέτα-μοτοποδήλατο να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο, να μην οφείλονται γι’ αυτό τέλη κυκλοφορίας, και να υπάρχει τουλάχιστον ένα ποσοστό συνιδιοκτησίας ή να είναι σε leasing (π.χ. από τον εργοδότη).

Για το diesel κίνησης, η ενίσχυση θα εξακολουθήσει να είναι 12 λεπτά ανά λίτρο στην πηγή. Το τελικό όφελος - συνυπολογίζοντας και τον ΦΠΑ - θα ανέλθει στα 15 λεπτά το λίτρο. Το συνολικό κόστος αυτής της παρέμβασης φτάνει τα 115 εκατ. ευρώ.

Επίσης, επιστρέφεται ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στους πολίτες που είναι κατ’ επάγγελμα αγρότες. Το κόστος του μέτρου αυτού υπολογίζεται στα 60 εκατ. ευρώ.

«Η χώρα έχει βοηθήσει το πορτοφόλι του πολίτη. Τα μέτρα ύψους 8,5 δισ. ευρώ στηρίζουν νοικοκυριά και επιχειρήσεις, ποσό που είναι αρκετά πιο υψηλό από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο», είπε αρχικά ο Χρήστος Σταϊκούρας και στη συνέχεια ανέλυσε τις ενισχύσεις που έγιναν:

  • Η επιδότηση ρεύματος και φυσικού αερίου.
  • Η επιδότηση καυσίμων για 6 μήνες.
  • Η ενίσχυση κτηνοτρόφων.
  • Η επιδότηση ταξί.
  • Η μείωση του ΦΠΑ.
  • Η μόνιμη και σημαντική μείωση του ΕΝΦΙΑ.

«Μπορούμε να δώσουμε αυτή τη βοήθεια για τρεις λόγους», είπε από την πλευρά του Θεόδωρος Σκυλακάκης, και ανέλυσε: «Ο πρώτος είναι ο ρυθμός ανάπτυξης του 2021. Η ανάπτυξη αυτή είναι ποιοτική. Έχουμε μείωση της ανεργίας και έχουμε αύξηση στα δημόσια έσοδα. Τα πρώτα στοιχεία για τον τουρισμό είναι ενθαρρυντικά. Και η πορεία αυτή είναι ποιοτική».

Όπως πρόσθεσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, «όλα θα γίνουν παρά τις πιέσεις του πληθωρισμού. Δεν μπορούμε να τις αντιμετωπίσουμε τις διεθνείς αυξήσεις. Μπορούμε όμως να μειώσουμε την επίπτωση στα νοικοκυριά και κυρίως στη μεσαία τάξη, και μπορούμε να βοηθάμε λόγω της ανάπτυξης. Έχουμε κάνει 68 μεταρρυθμίσεις που έγιναν και μας οδηγήσαν στην έξοδο από την ενισχυμένη εποπτεία. Δημιουργήσαμε δημοσιονομικό χώρο που πάει στους πολίτες».

Τέλος, ο γενικός γραμματέας Δημοσιονομικής Πολιτικής Θάνος Πετραλιάς είπε ότι «αυτή τη στιγμή πλέον “τρέχουν” πέντε προγράμματα επιδοτήσεων: το Power Pass, το Fuel Pass 2, η αντικατάσταση συσκευών, η επιδότηση στο diesel και η μηνιαία επιδότηση στο ρεύμα».

Σε ό,τι το Fuel Pass 2, όπως είπε ο κ. Πετραλιάς, επιλέξιμα είναι φυσικά πρόσωπα, συμπεριλαμβανομένων ελευθέρων επαγγελματιών, όπως ήταν και το Fuel Pass 1, με δηλωθέν εισόδημα το 2021 έως 30.000 ευρώ, με προσαύξηση 3.000 για κάθε μέλος και μέχρι 45.000 ευρώ. Για να δοθεί η ενίσχυση θα πρέπει να γίνει αίτηση στην πλατφόρμα όπως την προηγούμενη φορά. Η πλατφόρμα θα ανοίξει στα τέλη Ιουλίου. Κάθε όχημα μπορεί να δηλωθεί μόνο από ένα φυσικό πρόσωπο, και κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώσει μόνο ένα όχημα. Θα πρέπει να μην οφείλονται τέλη κυκλοφορίας και το όχημα να είναι σε χρήση. Σε ηπειρωτική περιοχή Fuel Pass 2 θα είναι 65 ευρώ χωρίς κάρτα και 80 με κάρτα και σε νησιωτική (και την Κρήτη) θα είναι 85 ευρώ χωρίς κάρτα και 100 ευρώ με κάρτα. Έχει δοθεί αύξηση 80% σε σχέση με την προηγούμενη επιδότηση.

Ακόμη, σε ό,τι αφορά τις μοτοσυκλέτες σε ηπειρωτική περιοχή το Fuel Pass 2 θα είναι 45 ευρώ χωρίς κάρτα και 60 με κάρτα, ενώ για τις μοτοσυκλέτες σε νησιωτική περιοχή θα είναι 55 ευρώ χωρίς κάρτα και 70 με κάρτα».

Τα παραδείγματα που έδωσε ο γ.γ. Δημοσιονομικής Πολιτικής του υπουργείου Οικονομικών Θάνος Πετραλιάς (με τιμές 16/6):

  • Με 2,40 ευρώ η βενζίνη σε ηπειρωτική περιοχή (π.χ. Αττική), ο καταναλωτής πληρώνει τη βενζίνη, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,96 ευρώ.
  • Mε 2,06 ευρώ το πετρέλαιο κίνησης σε ηπειρωτική περιοχή (π.χ. Αττική), ο καταναλωτής πληρώνει το πετρέλαιο κίνησης, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,62 ευρώ.
  • Με 2,55 ευρώ η βενζίνη σε νησιωτική περιοχή (π.χ. Δωδεκάνησα), ο καταναλωτής πληρώνει τη βενζίνη, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,99 ευρώ.
  • Με 2,22 ευρώ το πετρέλαιο κίνησης σε νησιωτική περιοχή (π.χ. Κυκλάδες), ο καταναλωτής πληρώνει το πετρέλαιο κίνησης, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,66 ευρώ.

Πότε και πού θα γίνει η αίτηση

Για να δοθεί η ενίσχυση, το φυσικό πρόσωπο θα δηλώνει σε σχετική πλατφόρμα στο gov.gr το όχημα για το οποίο λαμβάνει την ενίσχυση και επί του οποίου πρέπει να έχει κάποιο ποσοστό συνιδιοκτησίας ή συμβόλαιο μακροχρόνιας μίσθωσης.

Κάθε όχημα μπορεί να δηλωθεί από ένα μόνο φυσικό πρόσωπο και κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα. Απαραίτητη προϋπόθεση το όχημα να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο και να μην οφείλονται τέλη κυκλοφορίας.

Η πλατφόρμα θα είναι η ίδια με το προηγούμενο Fuel Pass και το Power Pass, δηλαδή το vouchers.gov.gr, ενώ υπολογίζεται ότι θα ανοίξει στα τέλη του Ιουλίου.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια