Κρήτη

Ο ΒΟΑΚ, τα διόδια και η ευρωπαϊκή οδηγία

Θα αξιοποιήσει η Ελλάδα, και πότε, την ευρωπαϊκή οδηγία που προβλέπει μειωμένα τέλη για τους τακτικούς χρήστες αυτοκινητοδρόμων;

Θα αξιοποιήσει η Ελλάδα, και πότε, την ευρωπαϊκή οδηγία που προβλέπει μειωμένα τέλη για τους τακτικούς χρήστες αυτοκινητοδρόμων; Στο σημαντικό αυτό ερώτημα, που αν μη τι άλλο «καίει» άρδην την κοινωνία της Κρήτης, μιας και αφορά στην προοπτική οι Κρητικοί που θα επιβαρυνθούν με την καταβολή διοδίων στο πλαίσιο του έργου του νέου ΒΟΑΚ, να τα πληρώνουν τουλάχιστον φθηνότερα χάρη σε ειδικές εκπτώσεις, επανέρχεται δριμύτερος ο Χάρης Μαμουλάκης.

Διαβάστε επίσης

ΒΟΑΚ: Ευκαιρία για «φτηνά» διόδια μέσω ευρωπαϊκής οδηγίας - Εκπτώσεις στους μόνιμους κάτοικους

Σε συνέχεια της προ ημερών συζήτησης και αντιπαράθεσης που είχε στη Βουλή με τον υπουργό Υποδομών-Μεταφορών, και δεδομένου ότι ο Κώστας Καραμανλής απέφυγε οποιαδήποτε δέσμευση αρκούμενος να σημειώσει ότι θα εξεταστεί η πιθανή παροχή εκπτώσεων στους τακτικούς χρήστες του νέου αυτοκινητοδρόμου, ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ επανήλθε με νέα επερώτηση.

Αναλυτικότερα, συνεχίζοντας την προσπάθεια να μην επιβαρυνθούν οι μόνιμοι κάτοικοι της Κρήτης με τα σχεδιαζόμενα από τον κ. Μητσοτάκη διόδια στον ΒΟΑΚ, ο αν. τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτικής Συμμαχίας, βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, με τη συνυπογραφή 17 ακόμη βουλευτών, μεταξύ των οποίων οι Κρητικοί Σωκράτης Βαρδάκης, Νίκος Ηγουμενίδης και Μανόλης Θραψανιώτης, αναδεικνύει την υποχρέωση της Ελλάδας να συμμορφωθεί με ευρωπαϊκή οδηγία που προβλέπει μειωμένα τέλη διοδίων στους τακτικούς χρήστες των οδικών αρτηριών όπως ο ΒΟΑΚ, με ερώτηση που κατέθεσε προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

«Η εμμονή του κ. Μητσοτάκη να επιβάλει διόδια στους μόνιμους κατοίκους του νησιού για τη χρήση του ΒΟΑΚ έρχεται πλέον σε πλήρη αντίθεση και με ευρωπαϊκή οδηγία», αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Θα συμμορφωθούν οι κυβερνώντες με το πνεύμα του Ευρωπαίου νομοθέτη; Θα καταλάβουν ότι η πολιτική τους οδηγεί σε αδιέξοδο χιλιάδες συμπολίτες μας που χρησιμοποιούν αναγκαστικά τον ΒΟΑΚ στις καθημερινές τους μετακινήσεις; Ή θα επιμείνουν πεισματικά σε μια τακτική που θα κάνει τη χρήση του ΒΟΑΚ “όνειρο απατηλό” για την πλειονότητα των συμπολιτών μας;».

Όπως αναφέρεται στην ερώτηση, με την Ευρωπαϊκή Οδηγία (Ε.Ε.) 2022/362, «τα κράτη-μέλη θα πρέπει να ενθαρρυνθούν να λαμβάνουν υπόψη τούς κοινωνικοοικονομικούς παράγοντες κατά την εφαρμογή των συστημάτων επιβολής τελών για τη χρήση της οδικής υποδομής από τα επιβατικά αυτοκίνητα. Για παράδειγμα, τα τέλη για τα επιβατικά οχήματα μπορούν να προσαρμοστούν ώστε να αποφευχθεί η υπερβολική επιβάρυνση των τακτικών χρηστών». Τονίζεται επίσης ότι «είναι ιδιαίτερα σημαντικό τα κράτη-μέλη να θεσπίσουν ένα δίκαιο σύστημα επιβολής τελών και ιδίως ένα σύστημα που δε θα τιμωρεί τους χρήστες ιδιωτικών οχημάτων οι οποίοι, λόγω του τόπου κατοικίας τους στην επαρχία, σε δυσπρόσιτες ή απομονωμένες περιοχές, αναγκάζονται να χρησιμοποιούν τακτικότερα οδούς στις οποίες επιβάλλονται τέλη». Αξίζει να τονιστεί ότι με τη συγκεκριμένη οδηγία παρουσιάζονται ιδιαίτερα μέτρα με τα οποία η παραπάνω αρχή μπορεί να εξυπηρετηθεί, καθώς και το ότι συμπεριλαμβάνει υποδομές που έχουν υλοποιηθεί μέσα από συμβάσεις-παραχωρήσεις που θα συναφθούν βάσει δεσμευτικών προτάσεων στο πλαίσιο της διαδικασίας με διαπραγμάτευση μετά τις 24 Μαρτίου 2022, περίπτωση στην οποία εμπίπτει και ο ΒΟΑΚ.

Ο Χάρης Μαμουλάκης ζητάει απαντήσεις από τον υπουργό αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα ενσωμάτωσης της συγκεκριμένης οδηγίας στην εθνική νομοθεσία, καθώς και το ποιες εκπτώσεις-απαλλαγές διοδίων σε μόνιμους κάτοικους, συχνούς χρήστες, ΑμεΑ, κ.λπ., προτίθεται να εισάγει το υπουργείο στην υπό διαπραγμάτευση σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ.

Το πρωτοσέλιδο της «ΝΚ» στη Βουλή

Υπενθυμίζεται ότι πριν από δέκα περίπου ημέρες, από τα έδρανα της Βουλής, ο Χάρης Μαμουλάκης είχε καλέσει τον υπουργό Υποδομών-Μεταφορών να υιοθετήσει πρόσφατη κοινοτική οδηγία, που ουσιαστικά παρέχει τη δυνατότητα σημαντικών εκπτώσεων για τους τακτικούς χρήστες των αυτοκινητοδρόμων, εν προκειμένω δηλαδή για τους μόνιμους κατοίκους της Κρήτης, με τον υπουργό να μην ανοίγει πάντως επί του παρόντος τα χαρτιά του.

Οι τόνοι της συζήτησης και της πολιτικής αντιπαράθεσης ανέβηκαν για τα καλά, όταν ο Χάρης Μαμουλάκης, κρατώντας μάλιστα ανά χείρας σχετικό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της “Νέας Κρήτης”, υπενθύμισε εξαγγελίες του νυν πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, τον Μάρτιο του 2017, που είχε μιλήσει τότε για έναν ΒΟΑΚ που μπορεί να προχωρήσει ως ένα έργο ΣΔΙΤ χωρίς να μπουν διόδια.

Απαντώντας, ο Κώστας Καραμανλής κατηγόρησε από τη μεριά του τον ΣΥΡΙΖΑ για διγλωσσία και πολιτική εξαπάτηση του κρητικού λαού, ενώ χαρακτήρισε αναπόφευκτη την επιβολή διοδίων στην Κρήτη, με οριζόντιο μάλιστα τρόπο, στο πλαίσιο του έργου κατασκευής του πανάκριβου - όπως τον χαρακτήρισε - νέου αυτοκινητοδρόμου της Κρήτης.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια