Κρήτη

Εκπαίδευση: «Αυλαία» σε μία δύσκολη και προβληματική σχολική χρονιά - Οι ελλείψεις και τα κενά στην Κρήτη

Τον απολογισμό του σχολικού έτους που έφτασε στο τέλος του κάνουν δάσκαλοι της Κρήτης κάνοντας λόγω για πολλά προβλήματα και ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού λόγω της πανδημίας

Πολλά προβλήματα είχε η φετινή σχολική χρονιά για τα δημοτικά σχολεία, όπως αναφέρουν δάσκαλοι και εκπρόσωποι εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς, πέραν των γνωστικών ελλειμάτων των παιδιών, η σχολική κοινότητα είχε να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού ένεκα του κορωνοϊού, αλλά και βασικών ειδικοτήτων, όπως της Φυσικής Αγωγής, Εικαστικών κ.λπ.

Όπως κάνουν σαφές, ήταν μια ιδιαιτέρως δύσκολη και προβληματική χρονιά, με την εκπαιδευτική διαδικασία να δυσχεραίνεται σε πολλά σημεία, ενώ έκαναν σαφές πως η φετινή χρονιά αποτελεί τρανταχτό παράδειγμα γιατί τα σχολεία πρέπει να παραμένουν ανοιχτά.

Η φετινή σχολική χρονιά χαρακτηρίστηκε από τη διά ζώσης παρουσία μαθητών και εκπαιδευτικών στον σχολικό χώρο. Την Τετάρτη 15 Ιουνίου, χτύπησε για τελευταία φορά το σχολικό κουδούνι για τους μαθητές του δημοτικού. Ήταν μια περίεργη σχολική χρονιά, καθώς οι μαθητές είχαν προσαρμοστεί σ’ ένα μοντέλο εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση σήμαινε την απουσία επαφής, με την έννοια πως δάσκαλος και μαθητής βρίσκονταν στα σπίτια τους και διαμεσολαβητές ήταν μια οθόνη και ένα πληκτρολόγιο.

Ο Γιώργος Σαϊτάκης είναι δάσκαλος στο Δημοτικό Σχολείο Αγίας Βαρβάρας και αντιπρόσωπος του επικείμενου συνεδρίου της ΔΟΕ, όπου θα εκλέξει το πανελλήνιο όργανό της. Ο κ. Σαϊτάκης μίλησε στη «ΝΚ» για το γνωστικό υπόβαθρο των μαθητών.

Όπως ανέφερε, «ύστερα από δύο χρόνια υγειονομικής κρίσης, τα σχολεία λειτούργησαν κανονικά, χωρίς να διακοπεί η χρονιά. Αυτό που παρατηρήσαμε αρκετά έντονα ήταν πως οι μαθητές μας είχαν αρκετά γνωστικά κενά, ύστερα από δύο χρόνια τηλεκπαίδευσης, αλλά και αρκετές δυσκολίες προσαρμογής στην κανονική ροή του σχολείου και του προγράμματος. Οι μαθητές είχαν προβλήματα προσαρμογής. Τα σχολεία έμειναν ανοιχτά έπειτα από δύο χρόνια. Το σχολείο ήταν αποστειρωμένο ιδίως πέρυσι, και κανένα σχολείο δεν έκανε καμία γιορτή. Για μένα ήταν εντελώς λάθος που έκλεισαν τα σχολεία δύο ολόκληρα χρόνια».

«Πενιχρή βοήθεια»

Ο κ. Σαϊτάκης υποστήριξε πως δύο ολόκληρα χρόνια η παροχή εκπαιδευτικής βοήθειας του κράτους προς τους μαθητές ήταν πενιχρή. «Δύο χρόνια ήμασταν αβοήθητοι από την πλευρά του κράτους. Δεν υπήρξε κάποια ουσιαστική βοήθεια από την Πολιτεία προς τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, πέραν των σελφ τεστ και των παγουρίνο που έδωσε στους μαθητές. Τα κράτος δεν ανταποκρίθηκε γρήγορα ούτε στο υγειονομικό ούτε στο καθαρά εκπαιδευτικό σκέλος. Επίσης, η επιμόρφωση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση ξεκίνησε όταν ολοκληρώθηκε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Εκεί παρατηρήθηκε το φαινόμενο πολλοί εκπαιδευτικοί να αυτομορφώνονται ή να αλληλομορφώνονται μεταξύ τους. Το κράτος ήταν απόν. Άπλα έδωσε μερικά εργαλεία στους εκπαιδευτικούς και είπε “χρησιμοποιήστε τα”», τόνισε ο κ. Σαϊτάκης.

Το ζήτημα είναι εάν η παντελής απουσία του κράτους άλλαξε και βοήθησε φέτος τους καθηγητές και τους μαθητές, οι οποίοι κλήθηκαν να επιστρέψουν σ’ ένα εντελώς καινούργιο περιβάλλον, καθότι κορωνοϊός υπήρχε αλλά τα σχολεία παρέμειναν ανοιχτά καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Σε αυτό το ερώτημα ο κ. Σαϊτάκης απάντησε πως φέτος οι υγειονομικοί κανόνες επέβαλλαν τη μη είσοδο του εκπαιδευτικού ή του μαθητή για ένα συγκεκριμένο αριθμό ημερών στο σχολείο εφόσον νόσησε από κορωνοϊό ή ήρθε σε επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα, με άμεσο αποτέλεσμα να μην υπάρχει άμεση αντικατάσταση του δασκάλου.

Πολλά τα κενά

«Κάθε χρόνο παρατηρείται το φαινόμενο να υπάρχουν ελλείψεις. Ξεκινάει η χρονιά και συνήθως τα κενά καλύπτονται μετά τον Νοέμβριο. Αυτό συμβαίνει κάθε χρόνο. Το χειρότερο που έγινε αφορούσε τα τμήματα που παγιώθηκαν στα 25 άτομα. Επίσης, συχνά χρειαζόταν να λείψει ένας εκπαιδευτικός επειδή νοσούσε ή ήρθε σε επαφή με ύποπτο κρούσμα, και δεν υπήρχε άμεση αντικατάστασή του. Κάθε χρόνο, τα κενά αποτελούν μόνιμο πρόβλημα. Πολλές φορές καλύπτονταν στη μέση της χρονιάς ή και καθόλου. Φέτος είχαμε πολλά τέτοια φαινόμενα, ιδιαιτέρως στο κομμάτι της Ειδικής Αγωγής» υποστήριξε.

Η φετινή χρονιά σημαδεύτηκε από ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού παράλληλης στήριξης, αλλά και σε βασικές ειδικότητες, όπως Φυσικής Αγωγής, Εικαστικών κ.λπ., υπογράμμισε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Δομήνικος Θεοτοκόπουλος» Γ. Μακράκης.

«Φτάσαμε στο τέλος μιας σχολικής χρονιάς που ήταν αρκετά ιδιαίτερη και δύσκολη. Έτσι χαρακτηρίστηκε από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά και από μαθητές και γονείς. Ήταν μια χρονιά με αρκετές δυσκολίες όσον αφορά στη διαχείριση της σχολικής καθημερινότητας λόγω COVID-19. Υπήρχαν αρκετές ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού, αλλά και από νοσούντες και μη νοσούντες μαθητές, που δυσχέραιναν τη λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η φετινή χρονιά χαρακτηρίστηκε και από έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού, εξαιτίας του γεγονότος ότι το υπουργείο Παιδείας δεν κάλυψε βασικές ανάγκες. Το πρόβλημα εντοπίστηκε κυρίως στα κενά της παράλληλης στήριξης. Δεν καλύφθηκαν όλα τα παιδιά με τις ώρες που θα έπρεπε. Υπήρχαν ελλείψεις σε βασικές ειδικότητες και μάλιστα οι ελλείψεις αυτές ήταν μέχρι τον Μάρτιο. Τέτοιες ελλείψεις αφορούσε ειδικότητες όπως Φυσικής Αγωγής, Εικαστικών κ.λπ.».

«Η ηγεσία του υπ. Παιδείας δεν επιθυμεί τον διάλογο»

Ταυτόχρονα, ο κ. Μακράκης εξαπέλυσε «πυρά» εναντίον της εκπαιδευτικής ηγεσίας της χώρας, καθώς φέτος ήταν εμφανές πως δεν είχε όρεξη να κάνει διάλογο με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες.

«Ήταν μία χρονιά έκρυθμη, καθώς η υπουργός Παιδείας για πρώτη φορά πήγε στα δικαστήρια τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες για το ζήτημα της εκπαιδευτικής αξιολόγησης. Με δικαστικό τρόπο προσπάθησε να ακυρώσει τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών και η εκπαιδευτική ηγεσία χαρακτηρίστηκε από έλλειψη διαλόγου, είτε σε εκπαιδευτικά είτε σε εργασιακά ζητήματα. Ήταν μια δύσκολη χρονιά», τόνισε ο κ. Μακράκης.

(φωτογραφία shutterstock)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια