Τουρισμός: Νέες απάτες εις βάρος ξενοδόχων - Τι συμβουλεύει η ΕΛΑΣ

Κρήτη
Τουρισμός: Νέες απάτες εις βάρος ξενοδόχων - Τι συμβουλεύει η ΕΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

H Ελληνική Αστυνομία κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και τουριστικών καταλυμάτων για απόπειρες που γίνονται από επιτήδειους

Για μια νέες απάτες προειδοποιεί η ΕΛ.ΑΣ. εις βάρος ξενοδοχείων, ενόψει της νέας τουριστικής σεζόν. Συγκεκριμένα, η Ελληνική Αστυνομία, μέσω των λογαριασμών που διατηρεί σε Facebook και Twitter προειδοποιεί τους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων για απόπειρες απάτης που καταγγέλλονται το τελευταίο διάστημα με το πρόσχημα της κράτησης δωματίων μέσω ίντερνετ.

Η ανάρτηση της ΕΛΑΣ:

«Γνώριζες ότι το τελευταίο διάστημα γίνονται απόπειρες απάτης σε βάρος ιδιοκτητών ξενοδοχείων με το πρόσχημα της «κράτησης δωματίων» ;

  • Για να βάλει κάποιος χρήματα στον τραπεζικό σου λογαριασμό, ΔΕΝ χρειάζεται να γνωρίζει τα πλήρη στοιχεία της κάρτας σου.
  • Προτίμησε διαδικασία πληρωμής την οποία γνωρίζεις καλά.
  • Εάν πέσεις θύμα απάτης, κατήγγειλέ το άμεσα στο κοντινότερο Αστυνομικό Τμήμα».

3.000 ευρώ έκαναν «φτερά» από λογαριασμό 41χρονης ξενοδόχου

Ένα νέο περιστατικό ηλεκτρονικής απάτης σημειώθηκε πριν λίγες ημέρες στο Ηράκλειο, με θύμα μια 41χρονη επιχειρηματία που έχασε 3.000 ευρώ από τον τραπεζικό της λογαριασμό.

Η γυναίκα έχει ενοικιαζόμενα δωμάτια στο Τσούτσουρα και σύμφωνα με όσα κατήγγειλε  στις αρχές, άγνωστος μέχρι στιγμής δράστης, την κάλεσε ισχυριζόμενος ότι θέλει να ενοικιάζει ένα κατάλυμα, το οποίο θα πλήρωνε μέσω κάρτας.

Έπειτα, της απέστειλε ένα e-mail για επιβεβαίωση, όπου της ζητούσε να πατήσει σε κάποιο λίνκ για να ολοκληρωθεί η πληρωμή. Η γυναίκα πάτησε τον σύνδεσμο, με αποτέλεσμα να κάνουν περίπου 3.000 ευρώ «φτερά» από τον λογαριασμό της. Το περιστατικό ερευνά το ΑΤ Μινώα Πεδιάδας.

Ηλεκτρονικό έγκλημα: Μέσω gov.gr οι καταγγελίες - Η διαδικασία

Τη δυνατότητα να υποβάλλουν ψηφιακά καταγγελία για εγκλήματα στον κυβερνοχώρο έχουν από την Παρασκευή 13 Μαΐου οι πολίτες, μετά την υπογραφή κοινής απόφασης των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη Τάκη Θεοδωρικάκου και Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη.

Πώς θα υποβάλλεται η ψηφιακή καταγγελία

Η καταγγελία γίνεται μέσω της ψηφιακής πύλης της Δημόσιας Διοίκησης gov.gr, στην ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα» και την υποενότητα «Καταγγελίες». Ειδικότερα, ο πολίτης θα μπορεί να υποβάλλει ηλεκτρονικά την καταγγελία του προς την Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας, για:

  • αδικήματα τελούμενα σε βάρος ανηλίκων μέσω διαδικτύου
  • παράνομη πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή
  • παράνομη διακίνηση οπτικοακουστικών έργων μέσω διαδικτύου
  • παραβίαση του απορρήτου των ηλεκτρονικών και τηλεφωνικών επικοινωνιών
  • περιπτώσεις απάτης με υπολογιστή
  • οικονομικά κυβερνοεγκλήματα όπου εμπλέκονται ηλεκτρονικά/ψηφιακά νομίσματα

Μετά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας, ο πολίτης ενημερώνεται από την Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας για τυχόν επόμενα βήματα. Αξίζει να σημειωθεί πως το 2021 είχαν υποβληθεί περίπου 7.500 καταγγελίες στη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2022 έχουν ήδη υποβληθεί 3.000 καταγγελίες. Με την λειτουργία της νέας πλατφόρμας, οι πολίτες θα γλιτώσουν ισάριθμες φυσικές επισκέψεις.

Η πλατφόρμα χρησιμοποιεί τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Κέντρου Διαλειτουργικότητας και τις Ηλεκτρονικές Θυρίδες του gov.gr που έχουν αποδοθεί στις Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας, επιτυγχάνοντας έτσι την εξάλειψη της απαίτησης για φυσική παρουσία του πολίτη.

Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της υπηρεσίας έγινε από την Ελληνική Αστυνομία, την Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών και το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), με την υποστήριξη εφαρμογών της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Φωτογραφία αρχείου Unsplash

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News