Κρήτη: Τα χρονοδιαγράμματα για τα έργα του νέου ΒΟΑΚ και του αεροδρομίου στο Καστέλι

Κρήτη
Κρήτη: Τα χρονοδιαγράμματα για τα έργα του νέου ΒΟΑΚ και του αεροδρομίου στο Καστέλι

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στήσιμο εργοταξίων σε δύο από τα τρία τμήματα του νέου αυτοκινητοδρόμου εντός του 2022 προσδοκούν στο υπουργείο Υποδομών, ενώ για το νέο αεροδρόμιο ο σχεδιασμός προβλέπει ολοκλήρωση κατασκευαστικών εργασιών προς τα τέλη του 2024

Από μέρα σε μέρα αναμένεται η ανάδειξη και του δεύτερου αναδόχου στο μέτωπο των έργων του νέου ΒΟΑΚ, εν προκειμένω της κοινοπραξίας ΤΕΡΝΑ- «Άκτωρ Παραχωρήσεις» -ΙΝΤΡΑΚΑΤ για το έργο ΣΔΙΤ «Χερσόνησος-Νεάπολη Λασιθίου», ενώ εντός των προσεχών εβδομάδων αναμένεται το «πράσινο φως» του Ελεγκτικού Συνεδρίου για να περάσουμε στις υπογραφές της σύμβασης και κατόπιν στην εγκατάσταση του αναδόχου για το τμήμα «Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος».

Καλώς εχόντων των πραγμάτων δηλαδή, για τα δύο αυτά έργα του νέου ΒΟΑΚ θα έχουμε μέσα στο φθινόπωρο την πολυπόθητη έναρξη εργασιών, ενώ για το μεγαλύτερο τμήμα «Χανιά-Χερσόνησος», που είναι πιο πίσω, το μεγάλο «στοίχημα» είναι η διαγωνιστική διαδικασία να φτάσει στην κορύφωσή της, δηλαδή στην υποβολή προσφορών, πριν «φύγει» το 2022.

Αυτά είναι τα χρονοδιαγράμματα-ορόσημα που έχουν τεθεί από πλευράς υπουργείου Υποδομών-Μεταφορών σε σχέση με τον ΒΟΑΚ, ενώ ως προς το έτερο μεγάλο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης, το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι, οι εργασίες προχωρούν και παραμένουν τα γνωστά χρονοδιαγράμματα που προβλέπουν ολοκλήρωση κατασκευής στα τέλη του καλοκαιριού του 2024, και επίσημη ολοκλήρωση του έργου (μαζί με τη λεγόμενη περίοδο δοκιμαστικής λειτουργίας) μέσα στο α' τρίμηνο του 2025.

Και τα δύο αυτά μεγάλα έργα της Κρήτης «φιγουράρουν» ψηλά στην ατζέντα προτεραιοτήτων του υπουργείου Υποδομών-Μεταφορών, που έχει βάλει ως γενικό «στόχο» για το 2022 την οριστική δρομολόγηση μιας 6άδας έργων, προϋπολογισμού 1,7 δισ. ευρώ.

Τα δεδομένα

Αναλυτικότερα, ως προς τον ΒΟΑΚ, η κατάσταση και τα δεδομένα έχουν ως εξής:

  • Το πιο προχωρημένο από πλευράς διαδικασιών τμήμα είναι το «Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος». Στον διαγωνισμό αναδείχθηκε ανάδοχος η εταιρεία «Άκτωρ», έχοντας καταθέσει την πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά, με εργολαβική έκπτωση συγκεκριμένα 7,1%, η οποία κατεβάζει το κόστος του έργου στα 126.649.000 εκατ. ευρώ (χωρίς τον ΦΠΑ), ενώ - θυμίζουμε - ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 186 εκατ. ευρώ (μαζί με τον ΦΠΑ και την προαίρεση ύψους 17 εκατ. ευρώ).

Εδώ και λίγο καιρό ο φάκελος έχει πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον προβλεπόμενο συμβατικό έλεγχο. Οι διαδικασίες στο Ελεγκτικό Συνέδριο βαδίζουν προς την τελική ευθεία, κάτι που σημαίνει πως εντός των επόμενων εβδομάδων αναμένεται να βγει η σχετική απόφαση που θα ανοίξει τον δρόμο για την υπογραφή της σύμβασης και την έναρξη των εργασιών.

Καλώς εχόντων των πραγμάτων, η σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί μέσα στο καλοκαίρι, ώστε ο ανάδοχος να εγκατασταθεί και να βάλει μπρος τις μπουλντόζες στις αρχές του φθινοπώρου. Θυμίζουμε ότι το τμήμα του νέου ΒΟΑΚ από τη Νεάπολη μέχρι και τον Άγιο Νικόλαο, μήκους 14,5 χιλιομέτρων, θα υλοποιηθεί ως αμιγώς δημόσιο έργο, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Το έργο έχει διάρκεια, σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, 36 μήνες, και στόχος είναι η ολοκλήρωσή του μέχρι το τέλος του 2025.

  • Το δεύτερο πιο προχωρημένο τμήμα είναι το “Χερσόνησος-Νεάπολη”. Εδώ έχουμε μια αξιοσημείωτη καθυστέρηση, καθώς, αν και η δημοπράτηση είχε γίνει στις 24 Ιανουαρίου, εντούτοις δεν έχει βγει παραδόξως ακόμα η απόφαση κήρυξης προσωρινού αναδόχου!

Στο εν λόγω έργο που είναι με τη μορφή ΣΔΙΤ είχαμε μία προσφορά από μια ισχυρή κοινοπραξία, ΤΕΡΝΑ- “Άκτωρ Παραχωρήσεις” -ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Οι πληροφορίες θέλουν την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου να είναι θέμα ημερών, ώστε να ακολουθήσει η ίδια διαδικασία με το Ελεγκτικό Συνέδριο, την υπογραφή της σύμβασης και την εγκατάσταση εργολάβου όπως για το έργο “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος”.

Το υπουργείο εμφανίζεται αισιόδοξο ότι και στο “Χερσόνησος-Νεάπολη” θα δούμε μπουλντόζες, έστω στα τέλη του 2022, και μένει να επιβεβαιωθεί η εκτίμηση αυτή και στην πράξη για το έργο ΣΔΙΤ που έχει ως ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2026.

  • Για το τρίτο και μεγαλύτερο έργο παραχώρησης “Χανιά-Χερσόνησος”, υπάρχει η μεγάλη εκκρεμότητα της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων που οριοθετείται στις αρχές προς μέσα καλοκαιριού, για να πάμε στο μεγάλο βήμα, με την υποβολή προσφορών προς τα τέλη της χρονιάς. Εδώ βεβαίως οι μπουλντόζες αναμένονται το 2023 - για την ακρίβεια το φθινόπωρο του 2023.

(φωτογραφία Intime)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News