Κρήτη

Βενζίνη: Ανατιμήσεις επί ανατιμήσεων - Νέες αυξήσεις προ των πυλών και στην Κρήτη

Εκτός ελέγχου μοιάζει η κατάσταση με την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, χωρίς να φαίνεται στον ορίζοντα το σημείο καμπής - Αισχροκέρδεια και νοθεία εν μέσω της συνεχιζόμενης ανόδου τιμών

Δυσοίωνο φαντάζει το μέλλον στην αγορά καυσίμων με την βενζίνη να βρίσκεται σε συνεχή άνοδο και την αμόλυβδη να σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Μέσα σε λίγα 24ωρα η μέση τιμή της βενζίνης εκτοξεύθηκε πάνω από τα 2,21 ευρώ πανελλαδικά και όπως εκτιμούν οι επαγγελματίες του κλάδου, είναι θέμα χρόνου να σκαρφαλώσει στα 2,5 ευρώ.

Στα νησιά βέβαια το φράγμα των 2,5 ευρώ έχει σπάσει προ πολλού και ήδη καταγράφεται μια άτυπη κούρσα μεταξύ Δωδεκανήσων- Κυκλάδων για το ποιος θα έχει την υψηλότερη τιμή. Επί του παρόντος, βραχεία κεφαλή, η Νίσυρος κρατά τα πρωτεία με 2,61 ευρώ και ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής η Μήλος με 2,6 ευρώ.

Όπως εξηγεί στο neakriti.gr ο πρόεδρος των βενζινοπωλών Ηρακλείου, Λυκούργος Σαμόλης, «εδώ και 30 μέρες σημειώνεται συνεχής αύξηση των τιμών, χωρίς να υπάρχει κάποια προοπτική αποκλιμάκωσης». Σύμφωνα με τον πρόεδρο των βενζινοπωλών νομού Ηρακλείου, την τρέχουσα στιγμή οι τιμές στην βενζίνη κυμαίνονται στα 2,25 ευρώ/ λίτρο, εντός της πόλης, ενώ στην επαρχία φτάνει το 2,30. Ως προς το πετρέλαιο κίνησης η τιμή του λίτρου υπολογίζεται στα 1,88 με 1,91 ευρώ.

Σε επίπεδο επικράτειας, το ράλι των τιμών συνεχίζεται και στην βενζίνη. Ενδεικτικά, στις αρχές Μαΐου το μέσο κόστος του λίτρου ανερχόταν  σε 2,138 ευρώ/λίτρο ενώ την τρέχουσα στιγμή έχει ξεπεράσει τα 2,2 ευρώ /λίτρο.

Αντίστοιχο το σκηνικό και στις τιμές του πετρελαίου κίνησης, με την μέση τιμή του λίτρου να βρίσκεται τα 1,9 ευρώ παρά την επιδότηση των 15 λεπτών.

Ο κ. Σαμόλης υπέδειξε ως μοναδικό τρόπο αντιμετώπισης της εξαιρετικά δύσκολης κατάστασης την μείωση του Ειδικού Φόρου Καυσίμου από την κυβέρνηση μιας και η αυξήσεις δεν πρόκειται να σταματήσουν.

Αισχροκέρδεια και νοθεία εν μέσω της συνεχιζόμενης ανόδου των τιμών

Παρά το γενικευμένο κύμα ακρίβειας που χτυπάει την αγορά ενέργειας δεν φαίνεται να περιορίζεται η αισχροκέρδεια και η νοθεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με το newmoney.gr, πληροφορίες αναφέρουν ότι τουλάχιστον 50 είναι οι περιπτώσεις που φέρονται να έχουν πιαστεί από τα μικtά κλιμάκια του υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Για τις περισσότερες εξ αυτών των περιπτώσεων έχουν ολοκληρωθεί όλα τα στάδια ελέγχου απ’ την Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.), και επίκεινται ανακοινώσεις ως τις αρχές της επόμενης εβδομάδας, αν όχι μέσα στην τρέχουσα.

Οι ίδιες αξιόπιστες πληροφορίες αναφέρουν ότι τα πρόστιμα που θα επιβληθούν στις πρώτες περιπτώσεις βρίσκονται στο εύρος 5.000 ευρώ ως 50.000 ευρώ, κάτι που σημαίνει πως δεν θα συνοδευτούν απ’ την ανακοίνωση του ονόματος των επιχειρήσεων με βάση την τελευταία νομοθετική διάταξη, εκτός κι αν συμπεριλαμβάνονται και υπότροπες επιχειρήσεις. Υπενθυμίζεται πως για τη δημοσίευση του ονόματος της επιχείρησης που κερδοσκοπεί θα πρέπει να επιβληθεί είτε πρόστιμο με υπουργική απόφαση άνω των 50.000 ευρώ είτε η επιχείρηση να είναι υπότροπη.

Ο έλεγχος στις εν λόγω επιχειρήσεις έγινε στα τιμολόγια αγοράς και πώλησης του τελευταίου μήνα μετά την επιβολή του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, το οποίο δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο απ’ αυτό που είχαν οι επιχειρήσεις τον περασμένο Σεπτέμβριο, πριν ξεκινήσει η μεγάλη αναταραχή στις αγορές. Δόθηκε όμως και χρόνος στις επιχειρήσεις να καταθέσουν στοιχεία, προκειμένου να αμφισβητήσουν τα αποτελέσματα του ελέγχου -ή και να απαλλαγούν ενδεχομένως- από τις εις βάρος τους κατηγορίες.

Όπως προκύπτει, εντοπίστηκαν κάποια πρατήρια που δεν πέρασαν στον καταναλωτή την επιδότηση που δόθηκε αρχές Απριλίου στο diesel κίνησης. Αξίζει να τονιστεί ότι με την επιδότηση 15 λεπτών το λίτρο, το υπουργείο Οικονομικών επιδότησε κατά 7,5% την τιμή που είχε αρχές Απριλίου το πετρέλαιο κίνησης (μέση τιμή στα 2 ευρώ πανελλαδικά τότε). Ωστόσο χρειάστηκαν δύο εβδομάδες για να μειωθεί η μέση τιμή κατά 15 λεπτά. Πριν τελειώσει ο μήνας, το όφελος είχε σχεδόν εξαφανιστεί λόγω της ανόδου των διεθνών τιμών.  Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή, τον Απρίλιο η μέση μείωση της τιμής στο ντίζελ μετρήθηκε σε μόλις 1,9%. Δηλαδή το 80% της επιδότησης «χάθηκε» πριν φτάσει στον καταναλωτή.

Όπως δήλωσε μάλιστα χθες ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων  Άδωνις Γεωργιάδης, οι έλεγχοι από το διυλιστήριο μέχρι τον πρατηριούχο καύσιμων θα ενταθούν ως προς το περιθώριο του κέρδους. Και για όποιους επιχειρήσουν να βγάλουν παραπάνω χρήματα «θα του πάρουμε το κέρδος επί δύο» τόνισε.

(φωτογραφία shutterstock)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια