Κρήτη

Κακοποιός σε ρόλο λογιστή έκλεψε 3.000 ευρώ από νεαρή Ηρακλειώτισσα -Τι συμβουλεύουν οι ειδικοί (βίντεο)

Πώς ο «λογιστής» απέσπασε 3.000 ευρώ από νεαρή Ηρακλειώτισσα - Την προσοχή των πολιτών σε αυτές τις απάτες εφιστούν οι φοροτεχνικοί, καθώς η πλατφόρμα για την επιδότηση των λογαριασμών ρεύματος δεν έχει ανοίξει

«Χτύπησαν» και πάλι επιτήδειοι στην Κρήτη, οι οποίοι αυτή τη φορά με δέλεαρ την επερχόμενη επιδότηση για τους λογαριασμούς ρεύματος ύψους 600 ευρώ έριξαν τα δίχτυα τους, με το πρόσχημα της επιστροφής χρημάτων και της δήθεν συμπληρωματικής κρατικής επιδότησης.

Διαβάστε επίσης

Ηλεκτρονικές απάτες: Πώς εξαπατούν ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και καταλυμάτων - Τί πρέπει να προσέξετε

Πώς οι περιουσίες κάνουν «φτερά» με ένα κλικ στην Κρήτη

Ήδη αρκετά είναι τα περιστατικά εξαπάτησης σε ολόκληρη την Κρήτη με το τελευταίο να σημειώνεται, λίγα 24ωρα πριν στο Ηράκλειο με θύμα νεαρή Ηρακλείωτισσα.

Ο επίμονος και βιαστικός «κύριος» στην άλλη άκρη της γραμμής του τηλεφώνου εμφανίστηκε ως ο λογιστής της και με οσκαρική… φλυαρία, και φυσικά με την περιβόητη ρήτρα αναπροσαρμογής να μονοπωλεί την σύντομη και βιαστική συζήτηση, το κακό δεν άργησε να γίνει. Κατάφερε να πείσει το θύμα του πως θα τη βοηθούσε στη διαδικασία υποβολής αίτησης για την επιδότηση των 600 ευρώ, καταφέρνοντας χωρίς καν να προλάβει η ίδια να κάνει δεύτερες σκέψεις, να της αποσπάσει 3.000 ευρώ.

Την προσοχή σε αυτές τις απάτες εφιστούν οι λογιστές, καθώς η συγκεκριμένη πλατφόρμα επιδότησης δεν έχει καν ανοίξει και ήδη ξεκίνησε η δράση επιτηδείων. Οι φοροτεχνικοί επισημαίνουν ότι οι πολίτες «θα πρέπει να έχουν τα μάτια του δεκατέσσερα», ενώ η ΕΛΑΣ ξεκαθαρίζει ότι δεν θα πρέπει να αποκαλύπτουμε ποτέ προσωπικούς μας κωδικούς σε άλλα πρόσωπα.

Σημειώνεται πως οι επιτήδειοι, χρησιμοποιώντας τα στοιχεία που έχουν υποκλέψει, πραγματοποιούν μεταφορές χρηματικών ποσών από τους τραπεζικούς λογαριασμούς των παθόντων σε δικούς τους ή συνεργών τους.

Το neakriti.gr επικοινώνησε με την εκπρόσωπο Τύπου της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Κρήτης, Σοφία Λογαρίδου, η οποία, μεταξύ άλλων, επιβεβαίωσε ότι η απάτη είναι «ένα διαρκώς εξελισσόμενο έγκλημα».

«Η απάτη είναι ένα διαρκώς εξελισσόμενο έγκλημα και σχετίζεται με τις κοινωνικοοικονομικές και τεχνολογικές συνθήκες που επικρατούν σε μία κοινωνία. Βασικό χαρακτηριστικό της είναι ο αιφνιδιασμός και η συναισθηματική ευαλωτότητα», ανέφερε αρχικά η κ. Λογαρίδου.

Σύμφωνα με την ίδια, πλήθος καταγγελιών έχουν φτάσει στην ΕΛ.ΑΣ. από συνανθρώπους μας οι οποίοι έπεσαν θύματα ηλεκτρονικής απάτης. «Έχουν γίνει αρκετές καταγγελίες από συμπολίτες μας, οι οποίοι παραπλανήθηκαν από μηνύματα δήθεν τραπεζών», δήλωσε η κ. Λογαρίδου, η οποία, ωστόσο, επισήμανε ότι «καμία τράπεζα, κανένας δημόσιος φορέας δε θα ζητήσει τα προσωπικά σας δεδομένα , τους μυστικούς κωδικούς σας αριθμούς. Πριν από κάθε απόφαση να πατήσετε το link που σας υποδεικνύουν, ας κάνετε μια παύση... Ίσως αυτή η παύση προστατέψει την περιουσία σας!».

Προκειμένου να αποφευχθούν τέτοια περιστατικά εξαπάτησης, συνίσταται στους ιδιοκτήτες/υπεύθυνους, αλλά και γενικότερα στους πολίτες:

  • Να μην γνωστοποιούν προσωπικά οικονομικά δεδομένα (προσωπικούς κωδικούς, ΡΙΝ, πληροφορίες καρτών ΑΤΜ, κωδικούς επαλήθευσης, OTP κ.λπ.).
  • Να μη συμπληρώνουν φόρμες με τα προσωπικά τους στοιχεία, όταν αυτές αποστέλλονται από άγνωστες ηλεκτρονικές διευθύνσεις ή sms.
  • Να πληκτρολογούν οι ίδιοι στον περιηγητή (browser) τη διεύθυνση της ιστοσελίδας, και να μην εισέρχονται σε αυτή (ιστοσελίδα) μέσω υπερσυνδέσμων (linkς) που τους αποστέλλονται.
  • Τέλος, οποτεδήποτε γίνει αντιληπτή περίπτωση απάτης, να ενημερώνουν άμεσα την Τράπεζα και τις αρμόδιες αστυνομικές Αρχές”.

Περισσότερες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης πολιτών υπάρχουν αναρτημένες στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας (www.hellenicpolice.gr), στην ενότητα «Οδηγός του πολίτη/Χρήσιμες συμβουλές». Επιπλέον, πληροφορίες υπάρχουν και στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια