Κρήτη

Καραμανλής: Αυτά είναι τα χρονοδιαγράμματα εργασιών για τον ΒΟΑΚ

«Όσο για τον ΒΟΑΚ, έχουμε κάνει άλματα προόδου και πλέον σε μερικούς μήνες ξεκινά και η κατασκευή του έργου» ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Την διαβεβαίωση πως με τα σημερινά δεδομένα όλα τα μεγάλα δημόσια έργα που εκτελεί το Υπουργείο βρίσκονται εντός χρονοδιαγράμματος παρά την διεθνή κρίση, έδωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής.

Ειδικότερα, ο κ. Καραμανλής τόνισε πως «Κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να μην επηρεαστούν τα χρονοδιαγράμματα των έργων από την ενεργειακή κρίση. Διεθνώς υπάρχει ένα αντικειμενικό πρόβλημα: Από την αρχή της πανδημίας παρατηρήθηκε έλλειψη υλικών και πρώτων υλών. Σήμερα, η ενεργειακή κρίση, με αποκορύφωμα τον πόλεμο στην Ουκρανία, έχει επιφέρει σημαντικές αυξήσεις στο κόστος των υλικών, των προϊόντων πετρελαίου και γενικώς των εξαρτώμενων από την ενέργεια.

Ακριβώς, λοιπόν, για αυτούς τους λόγους, ενεργήσαμε άμεσα ώστε να θωρακίσουμε τα έργα. Πρώτα με ρεαλιστικές αναπροσαρμογές στις τιμές υλικών. Και μετά με μια σειρά μέτρων και δίνοντας κίνητρα στους αναδόχους να ολοκληρώνουν τα έργα χωρίς καθυστερήσεις, παρά τα εξωγενή προβλήματα. Με τα σημερινά δεδομένα, όλα τα μεγάλα έργα που εκτελεί το Υπουργείο βρίσκονται εντός χρονοδιαγράμματος, παρά τη διεθνή κρίση. Δημιουργούμε όμως πλαίσιο για να αντιμετωπίσουν τα λιγότερα δυνατά προβλήματα και όλα τα άλλα έργα που γίνονται στη χώρα».

Σχετικά με τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης δύο μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, του Πατρών – Πύργου και του ΒΟΑΚ, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι «Είναι δύο από τα πιο σπουδαία έργα που βρήκαμε κολλημένα σε σύνθετα προβλήματα και με μεθοδική δουλειά τα ξεμπλοκάραμε. Σε 3 χρόνια ο Πατρών-Πύργου θα είναι ένας σύγχρονος, ασφαλής αυτοκινητόδρομος. Το Μάρτιο 2025 προβλέπεται να αποδοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα Κάτω Αχαΐα–Πύργος, μήκους 56 χλμ., και το καλοκαίρι του 2025 αναμένεται να ολοκληρωθεί πλήρως το έργο. Όσο για τον ΒΟΑΚ, έχουμε κάνει άλματα προόδου και πλέον σε μερικούς μήνες ξεκινά και η κατασκευή του έργου. Συγκεκριμένα, οι εργασίες στο τμήμα Νεάπολη–Άγιος Νικόλαος αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του 2022, στο τμήμα Χερσόνησος–Νεάπολη με ΣΔΙΤ μέσα στους πρώτους μήνες του 2023 και στο Χανιά–Ηράκλειο, μέσω Παραχώρησης, από το 2024».

Σχετικά με τις αυξήσεις στο ρεύμα και στα καύσιμα τόνισε πως «έχουμε δώσει την υπόσχεση να στηρίζουμε τους πολίτες, την κοινωνία και την οικονομία στα δύσκολα. Και μέσα σε αλλεπάλληλες διεθνείς κρίσεις, αυτή την υπόσχεση την υλοποιούμε με πράξεις. Στα δύο χρόνια της πανδημίας, η κυβέρνησή μας διοχέτευσε πάνω από 43 δισ. ευρώ –πολύ πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο- στην ενίσχυση όλων και ιδίως της μεσαίας τάξης κι όσων έχουν μεγαλύτερη ανάγκη.

Ταυτόχρονα, μείωσε τον ΕΝΦΙΑ και 57 συνολικά φόρους, ενίσχυσε τους χαμηλοσυνταξιούχους, ξεχρέωσε το ΔΝΤ, αλλά έμεινε προσηλωμένη και στο στόχο της ανάπτυξης. Τώρα, στη διεθνή ενεργειακή κρίση, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη φρόντισε και πάλι να παρέμβει, για τη στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Με Εθνικό Σχέδιο. Υπέρ των αδυνάτων. Υπέρ των πολλών. Υπέρ όλων. Αυτό δεν θα πει κοινωνικό κράτος; Και προσέξτε, αυτά δεν τα κάνει μια δήθεν «προοδευτική» αριστερή κυβέρνηση, αλλά η δική μας παράταξη. Αυτή είναι η Νέα Δημοκρατία, η παράταξη που στηρίζει την Ελλάδα και τους Έλληνες στα δύσκολα».

Απαντώντας στην κριτική του ΣΥΡΙΖΑ σημείωσε «Εν μέσω διεθνών κρίσεων, λοιπόν, από τη μία έχουμε μια κυβέρνηση που προσπαθεί να στηρίζει με πράξεις τους πολίτες. Κι από την άλλη, μια αντιπολίτευση που όπως έχει ομολογήσει «βλέπει τις κρίσεις ως ευκαιρία». Στην πανδημία πήγαινε κόντρα σε όλα και δεν έβαλε πλάτη σε τίποτα. Τώρα, συμπεριφέρεται σαν οι αυξήσεις σε ρεύμα και καύσιμα να συμβαίνουν μόνο στην Ελλάδα και να μην είναι παγκόσμιο φαινόμενο. Όμως αυτός ο στείρος λαϊκισμός του ΣΥΡΙΖΑ έχει κουράσει πια τους πολίτες».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια