Ηλεκτρονικές απάτες: Πώς εξαπατούν ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και καταλυμάτων - Τί πρέπει να προσέξετε

Κρήτη
Ηλεκτρονικές απάτες: Πώς εξαπατούν ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και καταλυμάτων - Τί πρέπει να προσέξετε

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έτσι εξαπατούν ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και ενοικιαζόμενων δωματίων - Νέο περιστατικό ηλεκτρονικής απάτης στο Ηράκλειο ερευνούν οι Αρχές

Πληθαίνουν τα περιστατικά ηλεκτρονικών απατών και στην Κρήτη, με τις αρμόδιες Αρχές να εφιστούν την προσοχή. Υπενθυμίζεται, ότι τα προηγούμενα 24ωρα έγινε μια νέα καταγγελία ηλεκτρονικής απάτης, όπου μια 41χρονη επιχειρηματίας αναφέρει ότι της υφάρπαξαν 3.000 ευρώ από τον τραπεζικό της λογαριασμό.

Πιο συγκεκριμένα, η γυναίκα έχει ενοικιαζόμενα δωμάτια στο Τσούτσουρα και σύμφωνα με όσα κατήγγειλε  στις αρχές, άγνωστος μέχρι στιγμής δράστης, την κάλεσε ισχυριζόμενος ότι θέλει να ενοικιάζει ένα κατάλυμα, το οποίο θα πλήρωνε μέσω κάρτας. Έπειτα, της απέστειλε ένα e-mail για επιβεβαίωση, όπου της ζητούσε να πατήσει σε κάποιο λίνκ για να ολοκληρωθεί η πληρωμή.

Η γυναίκα πάτησε τον σύνδεσμο, με αποτέλεσμα να κάνουν περίπου 3.000 ευρώ «φτερά» από τον λογαριασμό της.

Πώς εξαπατούν ιδιοκτήτες ξενοδοχείων - Τι αναφέρουν οι Αρχές

«Επιτήδειοι, προφασιζόμενοι κράτηση καταλύματος, επιχειρούν να αποσπάσουν αριθμούς και κωδικούς PIN τραπεζικών καρτών ή προσωπικούς κωδικούς e-banking, με απώτερο στόχο τη μεταφορά χρηματικών ποσών σε λογαριασμούς δικούς τους ή συνεργών τους.

Η ΕΛΑΣ εφιστά την προσοχή ιδιοκτητών και υπεύθυνων ξενοδοχείων, ενοικιαζόμενων δωματίων και γενικότερα τουριστικών καταλυμάτων, για την αποφυγή εξαπάτησής τους από επιτήδειους, ιδιαιτέρως δε ενόψει και της θερινής τουριστικής περιόδου.

Ειδικότερα, επιτήδειοι, προφασιζόμενοι κράτηση δωματίων, επικοινωνούν με τους ιδιοκτήτες/υπεύθυνους αυτών και στο πλαίσιο δήθεν πληρωμής του χρηματικού ποσού που έχει συμφωνηθεί ή καταβολής προκαταβολής, επιχειρούν να αποσπάσουν αριθμούς και κωδικούς PIN τραπεζικών καρτών ή προσωπικούς κωδικούς ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking).

Πιο συγκεκριμένα, οι επιτήδειοι ενδέχεται να αποσπάσουν τα προαναφερόμενα στοιχεία είτε τηλεφωνικά είτε μέσω μηνυμάτων που αποστέλλουν στους ιδιοκτήτες/υπεύθυνους, στα οποία περιέχεται υπερσύνδεσμος (link), τον οποίο, αφού «πατήσουν-κλικάρουν» οι ιδιοκτήτες/υπεύθυνοι, οδηγούνται σε πλασματική (αληθοφανή) ιστοσελίδα Τράπεζας, καταχωρώντας τα τραπεζικά τους στοιχεία.

Έπειτα, οι επιτήδειοι, χρησιμοποιώντας τα στοιχεία που έχουν υποκλέψει, πραγματοποιούν μεταφορές χρηματικών ποσών από τους τραπεζικούς λογαριασμούς των παθόντων σε δικούς τους ή συνεργών τους.

Προκειμένου να αποφευχθούν τέτοια περιστατικά εξαπάτησης, συνίσταται στους ιδιοκτήτες/υπεύθυνους, αλλά και γενικότερα στους πολίτες:

  • Να μην γνωστοποιούν προσωπικά οικονομικά δεδομένα (προσωπικούς κωδικούς, ΡΙΝ, πληροφορίες καρτών ΑΤΜ, κωδικούς επαλήθευσης, OTP κ.λπ.).
  • Να μη συμπληρώνουν φόρμες με τα προσωπικά τους στοιχεία, όταν αυτές αποστέλλονται από άγνωστες ηλεκτρονικές διευθύνσεις ή sms.
  • Να πληκτρολογούν οι ίδιοι στον περιηγητή (browser) τη διεύθυνση της ιστοσελίδας, και να μην εισέρχονται σε αυτή (ιστοσελίδα) μέσω υπερσυνδέσμων (linkς) που τους αποστέλλονται.
  • Τέλος, οποτεδήποτε γίνει αντιληπτή περίπτωση απάτης, να ενημερώνουν άμεσα την Τράπεζα και τις αρμόδιες αστυνομικές Αρχές”.

Περισσότερες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης πολιτών υπάρχουν αναρτημένες στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας (www.hellenicpolice.gr), στην ενότητα «Οδηγός του πολίτη/Χρήσιμες συμβουλές». Επιπλέον, πληροφορίες υπάρχουν και στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος».

Φωτογραφία αρχείου Pixabay

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News