Κρήτη

Αρκαλοχώρι - Επιχειρήσεις: Ανοίγει η πλατφόρμα για την έκτακτη μη επεστρεπτέα επιχορήγηση έως 18.000 ευρώ

Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά από τις 13 Μαΐου έως και τις 17 Ιουνίου - Βήμα βήμα η διαδικασία για τον ηλεκτρονικό «φάκελο» - Οι προϋποθέσεις και τα κριτήρια

Την Παρασκευή 13 Μαΐου, εκτός απροόπτου, αναμένεται να ανοίξει η πλατφόρμα για τη μη επιστρεπτέα επιχορήγηση στις επιχειρήσεις που επλήγησαν από τον ισχυρό σεισμό των 6 Ρίχτερ στην Κρήτη, αλλά και τις μετασεισμικές δονήσεις που ακολούθησαν.

Η εν λόγω επιχορήγηση με ανώτατο ύψος 18.000 ευρώ απευθύνεται στις επιχειρήσεις κάθε νομικής μορφής που λειτουργούν νομίμως και δραστηριοποιούνται στη δημοτική ενότητα Αρκαλοχωρίου του Δήμου Μινώα Πεδιάδας και ανέρχεται σε σταθερό ποσοστό 50% επί των λειτουργικών δαπανών της, όπως αυτές εξάγονται από τα πρόσφατα φορολογικά της στοιχεία.

«Η δράση είναι οριζόντια και κάθε επιχείρηση της Δημοτικής Ενότητας Αρκαλοχωρίου του Δήμου Μινώα Πεδιάδας μπορεί να ενταχθεί εφόσον συγκεντρώνονται τα κριτήρια επιλεξιμότητας», σημείωσε χαρακτηριστικά, ο πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης, Παύλος Μπαριτάκης, μιλώντας στο neakriti.gr.

Απαραίτητα κριτήρια είναι η μείωση του κύκλου εργασιών της επιχείρησης σε ποσοστό τουλάχιστον 10% το 2021, σε σχέση με το 2019 που αποτελεί το έτος σύγκρισης. Σε όλες τις περιπτώσεις, η επιχορήγηση αποδίδεται ως κατ’ αποκοπή ποσό με την υποχρέωση ανάλωσης εντός 6 μηνών από την έγκριση/ένταξη χωρίς έλεγχο παραστατικών δαπανών.

Οι κυριότερες προϋποθέσεις

  • νόμιμη λειτουργία
  • έναρξη εργασιών μέχρι και την 31.12.2021
  • εγκατάσταση (έδρα, υποκατάστημα, κλπ) στις ανωτέρω περιοχές
  • πτώση τζίρου 10% μεταξύ των ετών 2019 και 2021 (το κριτήριο δεν εφαρμόζεται στις επιχειρήσεις με έναρξη εργασιών στο έτος 2020 ή στο έτος 2021)

Η επιχορήγηση προς κάθε δικαιούχο επιχείρηση επί των λειτουργικών της δαπανών του 2019, φτάνει έως τις 18.000 ευρώ, ενώ είναι ακατάσχετη. Σημειώνεται πως μπορεί να φτάσει μέχρι το 50% των δαπανών, συνεπώς αν για παράδειγμα μια επιχείρηση έχει συνολικές λειτουργικές δαπάνες 10.000 ευρώ, το ανώτατο ποσό επιχορήγησης αγγίζει τις 5.000 ευρώ», εξηγεί ο κ. Μπαριτάκης.

Αξίζει να σημειωθεί πως από την διαδικασία εξαιρείται ο ΚΑΔ για τον πρωτογενή τομέα.

Ποιες λειτουργικές δαπάνες συγκαταλέγονται στην επιχορήγηση

Ως λειτουργική δαπάνη λογίζεται κάθε δαπάνη που αφορά σε

  • ενοίκια
  • ενέργεια
  • ηλεκτρικό ρεύμα
  • σταθερή και κινητή τηλεφωνία
  • θέρμανση
  • ύδρευση
  • δαπάνες για προβολή και διαφήμιση
  • μισθολογικό κόστους
  • αποσβέσεις για πάγιο εξοπλισμό
  • αγορά αναλώσιμων. 

Από τις επιλέξιμες δαπάνες εξαιρούνται οι αγορές εμπορευμάτων.

Βήμα βήμα η διαδικασία υποβολής ηλεκτρονικού «φακέλου»

Μεγάλη προσοχή απαιτείται, σύμφωνα με τον κ. Μπαριτάκη κατά την διαδικασία υποβολής της αίτησης, η οποία θα πραγματοποιείται αποκλειστικά ηλεκτρονικά στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, στη διεύθυνση www.ependyseis.gr.

Η πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων θα ανοίξει την Παρασκευή 13 Μαΐου στις 12:00 το μεσημέρι και θα κλείσει στις 17 Ιουνίου και ώρα 15:00.

Επισημαίνεται ότι αν κάποιος εν δυνάμει δικαιούχος δεν επισυνάψει όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά που απαιτεί η διαδικασία τότε η αίτηση θα απορριφθεί, ενώ δεν θα έχει δυνατότητα ένστασης.

Τα απαραίτητα δικαιολογητικά:

  • Οι υπεύθυνες δηλώσεις που προβλέπονται από την πρόσκληση (οι δικαιούχοι θα πρέπει να αποδείξουν πως δεν έχουν υπερβεί τις 200.000 ευρώ σε επιδοτήσεις από τη δράση de minimis για την τελευταία τριετία, δηλαδή τα έτη 2020,2021,2022).
  • Υπεύθυνη δήλωση νομικού εκπροσώπου με το γνήσιο της υπογραφής ή ψηφιακή υπογραφή
  • Το Ε3 του 2019, που αποτελεί το έτος βάσης σύγκρισης με τα έσοδα του 2021, από το οποίο θα πρέπει να προκύπτει πτώση τζίρου τουλάχιστον 10%
  • Υπεύθυνη δήλωση λογιστή ή φοροτεχνικού για το ύψος των εσόδων του 2021
  • Δήλωση μικρομεσαίας επιχείρησης με τον κύκλο εργασιών του 2019
  • Άδεια λειτουργίας της επιχείρησης που να είναι σε ισχύ (αν είναι εμπορική επιχείρηση, για παράδειγμα στον κλάδο της ένδυσης ή υπόδησης, θα πρέπει να επισυναφθεί υπεύθυνη δήλωση ότι εκ νόμου δεν έχει υποχρέωση να κατέχει άδεια λειτουργίας)
  • ΦΠΑ και ημερομηνία έναρξης λειτουργίας της επιχείρησης με το πρώτο Ζ ή κατά περίπτωση το πρώτο τιμολόγιο

«Τονίζεται πως οι δηλώσεις θα γίνουν αποκλειστικά ηλεκτρονικά και δεν θα υπάρξει περιθώριο διόρθωσης αν δεν επισυναφθούν όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά, συνεπώς απαιτείται μεγάλη προσοχή», επεσήμανε ο κ. Μπαριτάκης, προσθέτοντας ότι «σκοπός είναι να λάβουν τα χρήματα όλοι οι δικαιούχοι της περιοχής και να ολοκληρωθεί ομαλά η διαδικασία».

Ερωτηθείς για τον αριθμό των επιχειρήσεων που απευθύνεται το μέτρο, ο κ. Μπαριτάκης απάντησε πως είναι περίπου 300.

Τέλος, τονίζεται πως για επιχειρήσεις με έναρξη εργασιών το 2021, προβλέπεται οριζόντια ενίσχυση ύψους 2.000 ευρώ, αρκεί να προκύπτει μείωση 10% στον κύκλο εργασιών.

Μόλις ολοκληρωθεί ο διοικητικός έλεγχος από τον ΟΑΚ και εφόσον τα δικαιολογητικά που έχουν επισυναφθεί από τις επιχειρήσεις είναι σωστά, προχωρά και η απόφαση ένταξης στην χρηματοδότηση. Θα ακολουθήσει δεύτερος κύκλος υποβολής δικαιολογητικών, το λεγόμενο στάδιο της επαλήθευσης.

Πότε πληρώνονται οι δικαιούχοι

Η αξιολόγηση των υποβληθεισών αιτήσεων χρηματοδότησης γίνεται με τη μέθοδο της άμεσης διαδικασίας, με τήρηση χρονικής σειράς προτεραιότητας. Η εκταμίευση της επιχορήγησης γίνεται εντός δέκα ημερών αμέσως μετά την έγκριση της υποβληθείσας αίτησης χρηματοδότησης. Σε όλες τις περιπτώσεις, η επιχορήγηση αποδίδεται ως κατ’ αποκοπή ποσό, με την υποχρέωση ανάλωσης εντός 6 μηνών από την έγκριση/ένταξη.

Τι ισχύει με τις αποζημιώσεις για τα φυσικά πρόσωπα

Αναφορικά με τις αξιολογήσεις αιτήσεων για τα φυσικά πρόσωπα, ο κ. Μπαριτάκης τόνισε πως αναμένεται ένας ακόμη κύκλος αξιολογήσεων για να ενταχθούν στην αρωγή και ενδεχομένως να υπάρξει νέα δυνατότητα για όσους δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εκθέσεις αυτοψιών.

Παράλληλα, όλοι όσοι έχουν ήδη λάβει προκαταβολές, θα πρέπει να ετοιμάσουν τον φυσικό φάκελο που κατατίθεται στις αρμόδιες αρχές στο Αρκαλοχώρι, προκειμένου να διαπιστωθεί και το τελικό ύψος.

Για τις αιτήσεις που ανέρχονται σε αρκετές χιλιάδες, εντοπίζεται σημαντικό ζήτημα με την έλλειψη μηχανικών. Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα το ΤΕΕ/ΤΑΚ απέστειλε νέα κατεπείγουσα επιστολή στους αρμόδιους υπουργούς για τη στελέχωση του ΤΑΕΦΚ στο Αρκαλοχώρι, καθώς ένας μηχανικός καλείται να καλύψει 7.000 αιτήσεις σεισμόπληκτων, εκ των οποίων οι 2.500 αιτήσεις για πρώτη αυτοψία και 1.244 αιτήσεις για κατεδάφιση.

«Όσο περισσότεροι μηχανικοί προσληφθούν, τόσο το καλύτερο για τους σεισμόπληκτους. Περίπου 60 εκατ. ευρώ έχουν δοθεί ήδη μέσω της πρώτης αγωγής σε φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις, συνεπώς οι αιτήσεις που έχουν υποβληθεί είναι αρκετές χιλιάδες. Για την υποβολή φυσικού φακέλου, θα ακολουθήσει και ο αντίστοιχος αριθμός νέων αιτήσεων», κατέληξε ο κ. Μπαριτάκης.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια