ΓΕΛ Επισκοπής: Δημιούργησαν πλατφόρμα που βρίσκει τα φθηνότερα προϊόντα για το καλάθι του σούπερ μάρκετ

Κρήτη
ΓΕΛ Επισκοπής: Δημιούργησαν πλατφόρμα που βρίσκει τα φθηνότερα προϊόντα για το καλάθι του σούπερ μάρκετ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο καταναλωτής, όπως εξηγούν οι μαθητές, επιλέγει στην πλατφόρμα τα προϊόντα που επιθυμεί, συγκρίνει τις τιμές διάθεσης των επιλεγμένων προϊόντων και ετοιμάζει το καλάθι του καταναλωτή στην πιο οικονομική τιμή της αγοράς

Με στόχο να καλύψουν τις καθημερινές και πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών και λαμβάνοντας υπόψη τις ραγδαίες αυξήσεις των προϊόντων, εξαιτίας της παγκόσμιας κρίσης, μια ομάδα μαθητών από την Επισκοπή Κρήτης, δημιούργησε τη δική της «Agôra», μια ηλεκτρονική πλατφόρμα παραγγελιοληψίας και διανομής προϊόντων σούπερ μάρκετ, που συγκρίνει τις τιμές και ετοιμάζει το καλάθι του καταναλωτή, στην πιο οικονομική τιμή.

Με αυτό τους το εγχείρημα, οι μαθητές του γενικού λυκείου Επισκοπής Κρήτης, κατάφεραν να περάσουν στον τελικό του διαγωνισμού «Εικονική Επιχείρηση» του Junior Achievement Greece, για δεύτερη φορά! «Χαιρόμαστε πάρα πολύ που καταφέραμε να μπούμε στην τελική δεκάδα, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Είναι υπέροχο το πώς ένα μικρό σχολείο στην επαρχία κατάφερε να φτάσει ως εδώ», επισημαίνει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η διευθύντρια καινοτομίας της Agôra Ελένη Χατζάκη.

Από την πλευρά του, ο διευθυντής οικονομικών Νικόλαος Παπαδόπουλος, περιγράφει τα συναισθήματα που ένιωσε στη διαδρομή υλοποίησης της αρχικής τους ιδέας. «Χαίρομαι πάρα πολύ που βλέπω την ιδέα μας όχι μόνο να εξελίσσεται σε αυτό που φανταζόμασταν αλλά να ξεπερνάει ακόμα και τις δικές μας προσδοκίες. Μάθαμε πως η δημιουργία μιας επιχείρησης είναι κάθε άλλο παρά ουτοπική, χρησιμοποιώντας τη βοήθεια των συνεργατών μας, αλλά και με το πείσμα μας καταφέραμε να φτάσουμε σε ένα σημείο που δεν το είχαμε φανταστεί», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Η «Agôra» είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα παραγγελιοληψίας και διανομής προϊόντων σούπερ μάρκετ. Ο καταναλωτής, όπως εξηγούν οι μαθητές, επιλέγει στην πλατφόρμα τα προϊόντα που επιθυμεί, η Agôra συγκρίνει τις τιμές διάθεσης των επιλεγμένων προϊόντων στις συνεργαζόμενες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και ετοιμάζει το καλάθι του καταναλωτή στην πιο οικονομική τιμή της αγοράς, ενώ το παραδίδει στον χώρο του, όποτε αυτός επιθυμεί. Μέχρι στιγμής, η ομάδα της «Agôra» έχει υλοποιήσει demo της πλατφόρμας, με σύστημα on-line market και έχει αναπτύξει δίκτυο συνεργασιών με τρεις κορυφαίες ελληνικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Ο γενικός διευθυντής της «Agôra» Βαγγέλης Μεραμβελιωτάκης αναφέρει πως παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές που ζουν στην επαρχία, μπορούν να διακριθούν αρκεί να το θέλουν .«Ως μαθητές ενός μικρού επαρχιακού σχολείου, του ΓΕΛ Επισκοπής στο Ηράκλειο Κρήτης δεν έχουμε τις ίδιες ευκαιρίες με άλλους μαθητές της χώρας, παρ' όλα αυτά για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά και με αρκετά απολαυστική δουλειά πολλών ωρών, αφοσίωση, συνεργασία και οργάνωση, η ομάδα μας κατάφερε και προκρίθηκε στην τελική δεκάδα του διαγωνισμού καλύτερης εικονικής επιχείρησης 2022. Η πρόκριση μας στην 10αδα δικαιώνει τους κόπους μηνών».

 «Tίποτα δεν είναι ακατόρθωτο»

 «Αγορά της καρδιάς μας» χαρακτηρίζει την «Agôra» ο διευθυντής δικτύου συνεργασίας Μιχάλης Εφραίμ Τσαγκαραντωνάκης και σχολιάζοντας τη συνεργασία που αναπτύχθηκε μεταξύ τους, είπε πως οι μαθητές ήρθαν πιο κοντά μεταξύ τους και έμαθαν ένα πολύ σημαντικό πράγμα: ότι «τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο». Από την πλευρά του, ο Αντρέας Μπούντος, ως διευθυντής επικοινωνίας, που έχει αναλάβει την προώθηση της επιχείρησης, αλλά και τη δημιουργία των σελίδων της, σε πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων επισημαίνει ότι «με πολλή δουλειά και αφοσίωση, καταφέραμε να ανεβάσουμε τα νούμερα αλλά και το engagement των λογαριασμών. Ήταν μια πάρα πολύ ωραία εμπειρία, μάθαμε να συνεργαζόμαστε όλοι μαζί, σαν μια ομάδα, να συζητάμε μαζί και να διαπραγματευόμαστε σωστά».

Ο εκπαιδευτικός - οικονομολόγος Γιώργος Βουζαξάκης εξηγεί πως «Η στιγμή της σύλληψης και συνδιαμόρφωσης της επιχειρηματικής ιδέας μέσα από ομαδική επεξεργασία είναι μοναδική. Σκεφτείτε μια τάξη με μια ομάδα μαθητών και εκπαιδευτικών να "σπάνε" τα στερεότυπα της αποστήθισης και αναπαραγωγής έτοιμης γνώσης και να "γεννούν" μια νέα ιδέα. Εκπαιδευτικοί και μαθητές απολαμβάνουμε σίγουρα την διαδικασία παραγωγής και προώθησης του προϊόντος αλλά φυσικά και την τελική φάση του διαγωνισμού. Έχω δει μαθητές να αποκτούν δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας και να ξεδιπλώνουν το ταλέντο τους. Έχω δει μαθήτρια να ξεκινάει "φοβισμένη" και ντροπαλή στο πρόγραμμα και στην τελική φάση του διαγωνισμού και την παρουσίαση της επιχειρηματικής ιδέας, να καταφέρνει να στέκεται δυναμικά μπροστά σε κριτές και κοινό».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News