Κρήτη

ΒΟΑΚ: Σήμερα οι προσφορές για το τμήμα «Χερσόνησος-Νεάπολη»

Εκτός απροόπτου ή τυχόν παράτασης της τελευταίας στιγμής, εκπνέει στις 5 το απόγευμα η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για το τμήμα «Χερσόνησος-Νεάπολη» – Το Φεβρουάριο οι προσφορές για το τμήμα «Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος»

Θέσεις στην κούρσα της διεκδίκησης του έργου ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ από Χερσόνησο μέχρι Νεάπολη Λασιθίου, έργου προϋπολογισμού 290 εκατ. ευρώ, παίρνουν με τη βούλα σήμερα Δευτέρα 24 Ιανουαρίου, οι υποψήφιοι ανάδοχοι, καθώς, εκτός απροόπτου (κι εφόσον δε δοθεί νέα παράταση της τελευταίας στιγμής), στις 5 το απόγευμα εκπνέει η προθεσμία που έχει δοθεί για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών.

Στη β’ διαγωνιστική φάση, έχοντας τη δυνατότητα να υποβάλουν προσφορά, έχουν προκριθεί 4 σχήματα εκ των 5 που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον κατά την προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού. Και πλέον μένει να γίνει γνωστό σήμερα το απόγευμα ποια εκ των 4 σχημάτων θα «χτυπήσουν» οριστικά το έργο «Χερσόνησος-Νεάπολη» του νέου ΒΟΑΚ και σε τι ύψος θα ανέλθει η προσφορά του κάθε υποψηφίου αναδόχου. Σε λιγότερο από ένα μήνα θα έχουμε τις προσφορές και για ένα 2ο επιμέρους έργο του νέου ΒΟΑΚ, αυτού που αφορά στο τμήμα «Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος», για το οποίο η υποβολή προσφορών και το άνοιγμα τους έχει προγραμματιστεί από το υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών για τις 22 Φεβρουαρίου.

Και για τα δύο τμήματα του ΒΟΑΚ ανατολικά του Ηρακλείου, δηλαδή το τμήμα «Χερσόνησος-Νεάπολη», που προωθείται μέσω διαγωνισμού ΣΔΙΤ, και το τμήμα «Νεάπολη- Άγιος Νικόλαος», που προωθείται ως αμιγώς δημόσιο έργο, θα έχουμε αναδόχους και έναρξη εργασιών μέσα στο 2022. Γεγονός βεβαίως που σχετίζεται και με τα «σφιχτά» χρονοδιαγράμματα που τα συνοδεύουν λόγω της χρηματοδότησής τους από το Ταμείο Ανάκαμψης, χρονοδιαγράμματα, σημειωτέον, τα οποία προβλέπουν ότι και τα δύο αυτά έργα του νέου ΒΟΑΚ θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί κατασκευαστικά και να παραδοθούν σε χρήση μέχρι το τέλος του 2025.

«Χερσόνησος-Νεάπολη»

Στο πλαίσιο του διεθνούς διαγωνισμού ΣΔΙΤ για το οδικό έργο «Χερσόνησος-Νεάπολη» του νέου ΒΟΑΚ, ως αρχική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών είχε οριστεί η 23η Δεκεμβρίου 2021. Εν συνεχεία δόθηκε μικρή παράταση μίας εβδομάδας από το υπουργείο, και έτσι ως νέα ημερομηνία για την υποβολή προσφορών ορίστηκε η 30ή Δεκεμβρίου.

Μετά από αίτημα ενός εκ των ενδιαφερόμενων αναδόχων του έργου, αποφασίστηκε ωστόσο να δοθεί νέα παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής των Φακέλων Δεσμευτικής Προσφοράς για τις 24 Ιανουαρίου 2022, δηλαδή σήμερα.

Η σχετική προθεσμία είναι μέχρι τις 5 το απόγευμα (ώρα Ελλάδος).

Για το έργο «Χερσόνησος-Νεάπολη Λασιθίου» του ΒΟΑΚ ερίζουν τα εξής 4 σχήματα, τα οποία έχουν προκριθεί στη β’ φάση του διαγωνισμού και μένει βεβαίως να δούμε αν και τι προσφορά θα υποβάλουν σήμερα: «ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις», ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ (με το Fund Marguerite), Κ/Ξ Μυτιληναίος-Intertoll. Εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, τότε είναι εφικτό να πάμε στην ανάδειξη αναδόχου μέσα στους πρώτους μήνες της νέας χρονιάς, ακολούθως στην υπογραφή της σύμβασης και τελικά στην έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών προς τα τέλη του 2022.

Το εν λόγω τμήμα «Χερσόνησος-Νεάπολη», που είναι και το πρώτο έργο του νέου ΒΟΑΚ που θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται, θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ. Είναι μήκους 22,44 χλμ., προβλέπεται να έχει τετράιχνη διατομή πλάτους 21,50 μ., χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις, ενώ συνοδεύεται από την κατασκευή παράπλευρου/κάθετου δικτύου 9,65 χλμ. Το συνολικό κόστος, με βάση τα όσα έχουν γνωστοποιήσει από την κυβέρνηση, εκτιμάται στα 290 εκατομμύρια ευρώ.

Τα κυριότερα τεχνικά έργα που προβλέπεται να κατασκευαστούν συνολικά έχουν ως εξής:

  • 5 ανισόπεδοι κόμβοι.
  • 12 γέφυρες μονού κλάδου συνολικού μήκους 1,695 km.
  • 7 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους 7,186 km.
  • 23 ανισόπεδες διαβάσεις.

Σε τροχιά υλοποίησης

Στις 22 Φεβρουαρίου οι προσφορές για το «Νεάπολη-Άγ. Νικόλαος»

Σε τροχιά υλοποίησης ετοιμάζεται να μπει σε λιγότερο από ένα μήνα και το τμήμα του ΒΟΑΚ από τη Νεάπολη Λασιθίου μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, καθώς το εν λόγω έργο, προϋπολογισμού 136 εκατ. ευρώ, έχει ήδη προκηρυχθεί από το υπουργείο Υποδομών με ημερομηνία υποβολής προσφορών την 22α Φεβρουαρίου.

Το έργο «Μετατροπή σε αυτοκινητόδρομο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, τμήμα: Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος στην Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου» αφορά στη μελέτη και κατασκευή των έργων βελτίωσης του τμήματος «Νεάπολη-Αγ. Νικόλαος» του ΒΟΑΚ, με διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού, συνολικού μήκους 14,00 χλμ., και τη μετατροπή του σε αυτοκινητόδρομο. Το συγκεκριμένο τμήμα αποτελεί τη συνέχεια προς τα ανατολικά του τμήματος «Χερσόνησος-Νεάπολη», θα υλοποιηθεί με βελτίωση της διατομής και της γεωμετρίας της υφιστάμενης σήμερα ΝΕΟ «Νεάπολη-Άγ. Νικόλαος» και αποτελεί μέρος του συνολικού έργου του ΒΟΑΚ, που αναπτύσσεται σε μήκος περίπου 300 χλμ. και εκτείνεται από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία. Αναλυτικά, το έργο αφορά στη βελτίωση-διαπλάτυνση του υφιστάμενου τμήματος «Νεάπολη-Άγ. Νικόλαος» σε 4ιχνη αρτηρία με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, διαχωρισμένου καταστρώματος κυκλοφορίας, συνολικού πλάτους 22,50 m.

Στο αντικείμενο του προς κατασκευή έργου περιλαμβάνεται η εκτέλεση των κάθε είδους χωματουργικών εργασιών (με τα σχετικά έργα δανειοθαλάμων και αποθεσιοθαλάμων), τεχνικών έργων [γεφυρών, έργων μερικής ή ολικής κάλυψης λωρίδων (Cut & Cover), άνω και κάτω διαβάσεων, οχετών, τοίχων, κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεων, κ.λπ.], έργων ευστάθειας πρανών και βελτίωσης συμπεριφοράς των έργων έναντι υποχωρήσεων (εξυγιάνσεις, τυχόν απαιτούμενα αντίβαρα, κ.λπ.), οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης (κατακόρυφης και οριζόντιας), ασφάλισης, περίφραξης των οδικών έργων, αποχέτευσης - αποστράγγισης, ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων (οδοφωτισμού, σηματοδότησης κ.λπ.), εγκατάστασης πρασίνου, συντήρησης πρασίνου, και μετατόπισης-αποκατάστασης δικτύων ΟΚΩ.

(φωτογραφία shutterstock)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια