Κρήτη

Ιεράπετρα : Αναιμική η κίνηση στα καταστήματα το πρώτο 15νθήμερο των χειμερινών εκπτώσεων

Ο φόβος του κορωνοϊού αλλά και η κακή ψυχολογία γενικότερα των καταναλωτών τους κρατούν κλεισμένους στα σπίτια τους -

Στην «κατάψυξη» παραμένει η τοπική αγορά της Ιεράπετρας, ακόμα και πριν την επηρεάσει η κακοκαιρία “Ελπίδα”, που αναμένεται να ρίξει τη θερμοκρασία και στη νοτιότερη πόλη της Ευρώπης, τη Νύμφη του Νότιου Κρητικού πελάγους, ακόμη και κάτω από τους μηδέν βαθμούς Κελσίου.

Μετά από μια πολύ δύσκολη εορταστική περίοδο, όπου οι εμπορικές επιχειρήσεις, και κυρίως εκείνες της ένδυσης και της υπόδησης, είδαν τα Χριστούγεννα, την Πρωτοχρονιά και τα Φώτα να περνούν χωρίς να υπάρχει η ανάλογη κίνηση στο εμπορικό κέντρο, αν εξαιρέσει κανείς τρεις μέρες σε ολόκληρο το 15νθήμερο, οι ελπίδες των εμπόρων είχαν μεταφερθεί για την περίοδο των εκπτώσεων, αλλά και σε αυτήν την περίοδο που διανύουμε τώρα η κατάσταση δεν έχει αλλάξει, και τα πάγια έξοδα των εμπορικών επιχειρήσεων απλά μεταφέρονται για το απώτερο μέλλον.

«Ο εμπορικός κόσμος της Ιεράπετρας, έχοντας αντιμετωπίσει όλα εκείνα τα οικονομικά προβλήματα που δημιουργήθηκαν από τα μέτρα κατά της διασποράς του κορωνοϊού, προσπαθεί να ξαναβρεί τον βηματισμό του, αλλά δεν τα καταφέρνει γιατί η κίνηση παραμένει στην “κατάψυξη”, η αγορά έχει “παγώσει” εδώ και πολύ καιρό, οι καταναλωτές δεν κυκλοφορούν ούτε από περιέργεια στο εμπορικό κέντρο και ο καθένας πλέον κάνει την προσευχή του, να καταφέρει να καλύψει έστω τα λειτουργικά του έξοδα, αλλά και αυτό φαίνεται ότι είναι αδύνατον πλέον», μας είπε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ιεράπετρας Βαγγέλης Μπινιχάκης.

Ο φόβος του κορωνοϊού αλλά και η κακή ψυχολογία γενικότερα των καταναλωτών τούς κρατούν κλεισμένους στα σπίτια τους, με αποτέλεσμα το κέντρο της πόλης να είναι κάθε μέρα άδειο από κόσμο.

«Ξεκινήσαμε τις χειμερινές εκπτώσεις στις 10 Ιανουαρίου, κι ενώ ξέρουμε ότι οι πρώτες μέρες έχουν διερευνητικό χαρακτήρα για τους καταναλωτές, δε βλέπουμε να κυκλοφορούν, αυτές τις πρώτες 11 μέρες, στις βιτρίνες των καταστημάτων οι άνθρωποι που πάντα έβγαιναν να δουν τα εμπορεύματα και τις τιμές μας στις προθήκες, να μπουν μέσα στα μαγαζιά να ρωτήσουν αν έχουμε τα μεγέθη που τους ενδιαφέρουν, για να επιστρέψουν μετά από μερικές μέρες, αφού έχουν ολοκληρώσει την έρευνα αγοράς τους, να προχωρήσουν στις αγορές των ειδών που είχαν εντοπίσει. Με λίγα λόγια, η κίνηση μέχρι στιγμής είναι μηδενική... Δεν κουνάει φύλλο... όπως λέει ο λαός μας», πρόσθεσε ο Βαγγέλης Μπινιχάκης.

Μιλώντας με τους εμπόρους της Ιεράπετρας, που στέκουν μπροστά στις βιτρίνες των μαγαζιών, περιμένοντας πότε θα εμφανιστεί κάποιος πελάτης, διαπιστώνουμε ότι όλοι βρίσκουν και από μια διαφορετική αιτία να δικαιολογήσουν την αναδουλειά.

«Άλλοι μας λένε ότι φταίει ο κακός καιρός, άλλοι η πανδημία, άλλοι η οικονομική πίεση που δέχονται όλα τα νοικοκυριά με τις αυξήσεις του ρεύματος και βασικών καταναλωτικών αγαθών, άλλοι μας λένε ότι φταίει η γενικότερη κακή ψυχολογία των καταναλωτών, και άλλοι ότι φταίνε οι χαμηλές τιμές παραγωγού που είχαμε μέχρι χθες στα πρώιμα κηπευτικά της Ιεράπετρας, που δεν άφηναν στην καλλιέργεια κάποιο κέρδος. Ότι όλα αυτά μαζί έχουν και από ένα μερίδιο ευθύνης το καταλαβαίνουμε εμείς στο Δ.Σ. του Εμπορικού Συλλόγου, αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι για να βοηθήσουμε τα μέλη μας. Ευτυχώς μέχρι σήμερα “λουκέτα” στην αγορά της Ιεράπετρας δεν είχαμε. Δεν ξέρω όμως τι θα γίνει στους επόμενους μήνες, αν δεν αλλάξει θεαματικά προς το καλύτερο η κατάσταση», κατέληξε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ιεράπετρας Βαγγέλης Μπινιχάκης.

Η έρευνα της ΕΣΕΕ τα λέει ξεκάθαρα 

Τα ευρήματα της πρόσφατης έρευνας του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) για την κίνηση των εμπορικών καταστημάτων κατά την εορταστική περίοδο του 2021. Σύμφωνα με αυτή, για το 43% των επιχειρήσεων η κίνηση κατά την εορταστική περίοδο 2021 ήταν μέτρια. Αντίθετα, τέσσερις στους δέκα επιχειρηματίες (43%) δήλωσαν λίγο έως καθόλου ικανοποιημένοι. Μόνο μία στις επτά επιχειρήσεις εμφανίζεται πολύ έως πάρα πολύ ικανοποιημένη από τις επιδόσεις της κατά την εορταστική περίοδο.

Το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ συνέκρινε την ίδια περίοδο τόσο με την αντίστοιχη του 2020 όσο με εκείνη του 2019, πριν δηλαδή την πανδημία. Έτσι, η εικόνα για την κίνηση στην αγορά σε σχέση με το 2020 ήταν μικτή, αφού το 33% των επιχειρήσεων κατέγραψε μείωση πωλήσεων, ενώ το 36% κατέγραψε άνοδο και το 31% παρέμεινε στα ίδια επίπεδα. Σε αντιδιαστολή με το 2019, ο τζίρος υποχώρησε για το 68% των επιχειρήσεων.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια